![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#621 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Na een nachtje geslapen te hebben, toch nog eens mijn gedacht hier zetten.
Als ik zie hoe de bushokjes vol hingen met affiches, dan zou ik niet durven zeggen dat het doodgezwegen werd in Vlaanderen, maar dat de Franstalige pers meer aandacht er aan gaf kan ook niet tegengesproken worden. Dat sommigen hier het verschil niet zien tussen een ijzerbedevaart en wat er gisteren in Brussel op het programma stond, daar zullen ze waarschijnlijk wel hun reden voor hebben... Persoonlijk had ik (echt waar) verwacht dat er 100.000 tot 250.000 mensen zouden mee doen aan de mars. Maar al snel bleek dat ze dit aantal nooit zouden halen. Het is natuurlijk een leuke poging van die Waalse huisvrouw/ambtenaar, en het is zeker niet iedereen weggelegd om zomaar een mars met pakweg 35.000 mensen op de been te krijgen. Natuurlijk heeft zij ook veel hulp gekregen, sponsoring en propaganda, maar desaltemin heb ik respect voor die vrouw. Persoonlijk doe ik het haar zeker niet na, en ik hoop dat er enkele Vlaams-Nationalisten over een korte tijd een "tegen-offensief" willen en kunnen starten die niet van een politieke partij uit komt, en waar ook propaganda voor gemaakt wordt op tv en in dagbladen. Dat sommigen hier met cijfers van 70.000 beginnen rondsmijten doet mij toch de wenkbrauwen fronzen. Sommigen hier op het forum waren zelfs niet aanwezig, maar weten toch beter dan de aanwezige politie hoeveel volk er was. Ik denk dat de politie als bron voor een aantal te geven iets meer geschikt is, daar zij ook regelmatig andere grote evenementen in goede baan leidden. Maar iemand die eens meestapt in een betoging, die kan dat natuurlijk beter inschatten. En organisatoren als neutrale bron? Die zullen het cijfer eens naar beneden halen natuurlijk... Hoe dan ook, de "tegenstanders" nemen gewoon de cijfers over van de kranten, maar blijkbaar is dat voor sommige "voorstanders" al niet meer genoeg. Nu spreken sommigen over een verdubbeling, en als we nog een weekje of 3 wachten dan was er meer dan 100.000 man op de mars... En hoe komt dat? Doordat 35.000 door sommigen als een overwinning bekeken werd, maar als ze terug nuchter werden, dat het voor sommigen duidelijk werd dat dit om te lachen is... of eigenlijk gewoon zielig. De Belgicisten en aanverwanten die dit een overwinning noemen..., persoonlijk zou ik mij schamen als ik dit als overwinning zou moeten bezien. Maar in deze moeilijke tijden zijn sommigen al blij als er slechts 5.000 man geweest was. (zoek maar even op het forum...) De enige overwinning die er gisteren was, was voor de vrouw die alles opgestart heeft. Nog geen 12.000 Vlamingen kwamen er op af, en achteraf naar gratis festiviteiten... Natuurlijk zijn er veel thuis gebleven, sommigen inderdaad waarschijnlijk doordat ze het niet wisten, maar er zijn er veel thuis gebleven omdat ze niet meer willen vechten voor de absurditeit in dit land. Sommigen omdat ze gewoon er tegen zijn. Maar blijkbaar waren er ook veel die gewoon geen zin hadden om steun te geven, desondanks dat ze zelf Belgicist of iets in die aard zijn... En dit op een mooie zondagmiddag, wat was er interessanter? Gaan eten bij de bomma? In de zetel blijven liggen na een kater? Uw Frans wat bijschaven, want u wou geen mal figuur slaan tussen de andere betogers? De Vlaams-nationalisten zijn met een opmars bezig, en dat zal nog even verder gaan, al proberen Belgicisten dit natuurlijk tegen te spreken, en een reeds ruime, en nog steeds sterk groeiende groep te banaliseren. Wie laatst lacht?!
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 19 november 2007 om 11:42. |
![]() |
![]() |
#622 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem ik de manifestatie dan ergens indrukwekkend?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#624 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben we dan verloren? Is de eenheid van het land hersteld? Houdt politiek Wallonië op met de arrogante zak uit te hangen? Zijn de machtsverhoudingen weer in proportie gebracht?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als overtuigd Vlaamsgezinde en separatist heb ik trouwens, beste Jo, een uitstekende relatie met meerdere Franstaligen uit Brussel en enkele Walen. Op menselijke vlak delen we veel, maar dat is iets heel anders dan nadenken over een staatsordening. |
|
![]() |
![]() |
#628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#629 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moeilijk, voor een Belgicistisch brein. |
|
![]() |
![]() |
#630 |
Staatssecretaris
|
![]() Je stelde "Op iets wat geen 'echte' bedreiging vromt, komt helemaal geen reactie", waarmee je wel leek te beweren dat je vond dat de opkomst toch vrij indrukwekkend was. |
![]() |
![]() |
#631 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet helemaal, neen...
![]()
![]() |
![]() |
#632 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Toen was je bijna verplicht te gaan of anders was je maar een raar iemand... En die betoging in rode ik heb van jou nog geen opmerking gehad daarover; wat doen we daarmee?
![]() |
![]() |
#633 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#634 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bijna verplicht? raar iemand? Nu ook niet overdrijven eh. |
|
![]() |
![]() |
#635 | ||
|
![]() Citaat:
ga zwetsen op een ander man ![]()
![]() |
![]() |
#636 |
Minister-President
|
![]() 35.000 mensen is toch maar belachelijk ... en dit voor het voortbestaan van een land ...
Ik dacht dat de Walen er meer mee inzaten ... |
![]() |
![]() |
#637 |
Staatssecretaris
|
![]() Het gaat hier om een veelvoud van het grootst aantal samengekomen Vlaams nationalisten. Het is inderdaad belachelijk dat men de Vlaams nationalisten nog de agenda zou laten bepalen.
|
![]() |
![]() |
#638 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk ook niet dat de "grote massa" Vlaanderen perse wil afscheuren, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze wel willen dat Vlaanderen *zelf* kan beslissen over heel wat (alle?) thema's waar dat nu niet het geval is. Door de grote verschillen tussen beide regio's worden nu vaak beslissingen genomen die voor niemand goed zijn. |
|
![]() |
![]() |
#639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet inderdaad een politieke agenda niet laten bepalen door een betoging, maar wel door de overwinnaars uit de verkiezingen. En in Vlaanderen heeft men voor enkele partijen gestemd die staatshervormingen en meer Vlaanderen hebben beloofd. D�*�*r moet men rekening meehouden.
|
![]() |
![]() |
#640 |
Europees Commissaris
|
![]() Ocharme toch, alsof 0,3 % van het zieltogende België voortaan de dienst zullen uitmaken. Jullie hebben afgedaan, de toekomst van dit apenland wordt niet bepaald door 35.000 bietekwieten op een zomerse Zondag.
|
![]() |