Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 20 november 2007, 16:47   #721
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
petit_w stelde :

Innige deelneming ....

dat geloof ik zeker...

Citaat:
Mag ik er op wijzen dat er in de laatste zin van je post #710 een werkwoordsfout staat ?
Gij doet wat je maar wilt...
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=post
welke "post" bedoel je juist?

Citaat:
Tevens had je toch al lang de de fout van straatrue kunnen verbeteren :

la flandre profonde en hij bedoelde ... in vlaanderen zélf ...
Ik heb die discussie niet gevolgd en ik voel me niet geroepen om alle fouten in het frans van anderen te gaan verbeteren...

Citaat:
Largo_w dat is het frans dat je in "Le Soir" kan vinden; het frans dat men in Parijs noemt (ik zal beleefd blijven) : le français wallon.
En wat is daar niet goed aan? Mijn frans is ook niet vlekkeloos...

Citaat:
Beste Groeten.
beter dan dedie van wie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 16:49   #722
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Jesus, wat een gelul over zo'n idiote mini-betoging.
instromaniac is offline  
Oud 20 november 2007, 16:51   #723
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
[/color]

dat geloof ik zeker...

Gij doet wat je maar wilt...
http://www.vandale.nl/opzoeken/woord...zoekwoord=post
welke "post" bedoel je juist?

Ik heb die discussie niet gevolgd en ik voel me niet geroepen om alle fouten in het frans van anderen te gaan verbeteren...

En wat is daar niet goed aan? Mijn frans is ook niet vlekkeloos...

beter dan dedie van wie?
Je suis aussi un francophone, un francophone qui veut un republique Flamande, c'est possible que tu ne me croit pas mais tout le monde fait des fauts, je suis un francophone parce que j'ai dit.
Hashiwokakero is offline  
Oud 20 november 2007, 16:52   #724
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u:
U moet dat duidelijker maken in uw posts wat exact uw standpunten zijn... Je probeert ze objectief te doen overkomen...ze zijn het niet u zei het zelf!
Niet meer. En daarbij: Niemand is objectief.

Kijk, ik kan er een heel lang verhaal over ophangen maar het komt hier op neer: Ik ben geen partij en heb geen belang bij het één of het ander. België is een mooi land met over het algemeen vriendelijke mensen, of ze nu Vlaming, Waal, of Brusselaar zijn. Maar toen ik het land, al lang geleden, objectief bekeek kon ik niet anders concluderen dan dat de Vlaming het gelijk aan zijn kant heeft. Mijn sympathie in de belangenstrijd ligt dan ook bij Vlaanderen. Als zodanig ben ik niet écht objectief meer, ik heb immers een kant gekozen in een conflict. Ik betreur het uiteengroeien van Vlamingen en Walen wél maar naar mijn bescheiden mening is dat te wijten aan de Franstalige/Belgicistische houding van 177 jaar.

Als u met mij wilt discussieren over het hoe en waarom, stel ik een andere draad voor dan deze, die immers over 'de mars voor nationale eenheid' gaat.

On topic:
Hoe u het ook wendt of keert: Deze mars kende een respectabel aantal mensen maar als betoging 'voor nationale eenheid' is ze zwaar mislukt. Het zou alleen zijn gelukt als het aantal Vlamingen en Walen in verhouding was geweest met de demografische verhouding binnen België.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 20 november 2007, 17:02   #725
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Niet meer. En daarbij: Niemand is objectief.
je snapt me eindelijk...toegegevn het werd wel tijd ik begon te denken dat je mij gewoon aan het uitlachen waart!

Citaat:
Kijk, ik kan er een heel lang verhaal over ophangen maar het komt hier op neer: Ik ben geen partij en heb geen belang bij het één of het ander. België is een mooi land met over het algemeen vriendelijke mensen, of ze nu Vlaming, Waal, of Brusselaar zijn.
Dit was die attitude die in bedoelde...

Citaat:
Maar toen ik het land, al lang geleden, objectief bekeek kon ik niet anders concluderen dan dat de Vlaming het gelijk aan zijn kant heeft. Mijn sympathie in de belangenstrijd ligt dan ook bij Vlaanderen. Als zodanig ben ik niet écht objectief meer, ik heb immers een kant gekozen in een conflict. Ik betreur het uiteengroeien van Vlamingen en Walen wél maar naar mijn bescheiden mening is dat te wijten aan de Franstalige/Belgicistische houding van 177 jaar.
Dit is het kleur bekennen...
Oef!

Citaat:
On topic:
Hoe u het ook wendt of keert: Deze mars kende een respectabel aantal mensen maar als betoging 'voor nationale eenheid' is ze zwaar mislukt. Het zou alleen zijn gelukt als het aantal Vlamingen en Walen in verhouding was geweest met de demografische verhouding binnen België.
60% vlamingen, 10% brusselaars en 30% walen...
Dat zijn cijfers die je niet kan controleren. En eigenlijk niet zo van belang...
De brusselaars waren zeker ver in de meerderheid (het was namelijk in brussel). Ik heb zo mijn bedenkingen bij het zoeken naar "het aantal vlamingen"... veel mensen die ik ken die er waren spreken namelijk frans ondereen (maar zijn weldegelijk vlaams!)...
Och ik wil niet mierenneuken op zo cijfers...
Volgens mij was die betoging gewoon geslaagd! Of ze ook op iets gaat dienen laat ik in het midden (=ik denk het niet) want dat is niet erg...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 17:04   #726
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Je suis aussi un francophone, un francophone qui veut un republique Flamande, c'est possible que tu ne me croit pas mais tout le monde fait des fauts, je suis un francophone parce que j'ai dit.
???
Un francophone qui veut une république flamande devrait m'étoner, parceque...?
Je te crois si tu mle dit...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 17:19   #727
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
je snapt me eindelijk...toegegevn het werd wel tijd ik begon te denken dat je mij gewoon aan het uitlachen waart!
Ja, ja, uh huh.

Citaat:
Dit was die attitude die in bedoelde...
Heeft u liever dat ik iedereen haat? Komt dat beter overeen met uw clichébeelden?

Citaat:
Dit is het kleur bekennen...
Oef!
Nogmaals, dat is echt niets nieuws hoor.

Citaat:
60% vlamingen, 10% brusselaars en 30% walen...
Dat zijn cijfers die je niet kan controleren. En eigenlijk niet zo van belang...
De brusselaars waren zeker ver in de meerderheid (het was namelijk in brussel). Ik heb zo mijn bedenkingen bij het zoeken naar "het aantal vlamingen"... veel mensen die ik ken die er waren spreken namelijk frans ondereen (maar zijn weldegelijk vlaams!)...
Och ik wil niet mierenneuken op zo cijfers...
Volgens mij was die betoging gewoon geslaagd! Of ze ook op iets gaat dienen laat ik in het midden (=ik denk het niet) want dat is niet erg...
Dan verschillen we van mening. Als u een leuke middag heeft gehad dan is u dat gegund maar volgens mij heeft deze mars de tegenstellingen binnen België alleen nog maar méér bevestigd.

Het ter beschikking stellen van tenten door Flahaut en het meelopen van franstalige politici maakt dat beeld alleen nog maar erger. Een verkozen politicus/bestuurder die meeloopt in een demonstratie is net zo onzinnig als een arts die plaatsneemt in zijn eigen wachtkamer.
Oud 20 november 2007, 17:21   #728
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Aan de rekenwonders
35.000 op 10.000.000 = 0,35%
30% op 35.000 = 10.500
10.500 op 6.000.000 = 0.18%

De rekenkunde nog even daargelaten, is het misschien nuttig om terloops het bevolkingscijfer van België aan te halen : 10.584.534 , en dus niet 10.000.000 zoals sommigen denken.

De verdeling per gewest is als volgt :

Brussels Hoofdstedelijk gewest : 1.031.215
Vlaams Gewest : 6.117.440
Waals Gewest : 3.435.879

Toestand op 1 januari van het jaar volgens het Rijksregister.
Bron : FOD Economie - Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie, Dienst Demografie.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 20 november 2007 om 17:33.
Hallebarde is offline  
Oud 20 november 2007, 17:27   #729
largo_w

Standaard

Citaat:
Heeft u liever dat ik iedereen haat? Komt dat beter overeen met uw clichébeelden?
Ik probeer zoveel mogelijk clichés uit te sluiten... Maar ben niet vlekkeloos toegegevn
Citaat:
Maar je laat het niet uitschijnen in je posts... En het was wel nieuw voor mij
Citaat:
Dan verschillen we van mening. Als u een leuke middag heeft gehad dan is u dat gegund maar volgens mij heeft deze mars de tegenstellingen binnen België alleen nog maar méér bevestigd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=410
och och
Ja inderdaad daar verschillen we in deze mars heeft zeker geen slecht gedaan volgens mij; integendeel...
Citaat:
Het ter beschikking stellen van tenten door Flahaut en het meelopen van franstalige politici maakt dat beeld alleen nog maar erger. Een verkozen politicus/bestuurder die meeloopt in een demonstratie is net zo onzinnig als een arts die plaatsneemt in zijn eigen wachtkamer.
tsjah...die tenten...
De ps voert oppositie (met groot tegenzin!) en de cdh die doet enkel wat er haar gezegd wordt door grand-master de ps (iedereen in wallonië weet dat de cdh het schoothondje is/was)... Maar inderdaad het meelopen is misschien wat ongelukig maar erg is dat niet.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 18:39   #730
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat werd nog eens geïllustreerd op het einde toen de brabançonne werd "gezongen". Uit het Parool:

Citaat:
Het publiek had zich ten volle in het verbroederingsfeest gestort waar de eenheid werd verzegeld met friet en bier en het zingen van het volkslied. In drie talen. Volgens de verslaggever van de krant De Morgen werd 'de Vlaamse versie meegemurmeld en de Franse uit volle borst meegezongen. De Duitse kreeg niemand over de lippen.'
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 november 2007, 18:45   #731
willem1940NLD

Standaard

Zou ik erg verkeerd raden met te denken dat de (gegronde) angst voor het verlies van jaarlijkse transfers wel genoeg is om pakweg 35.000 mensachtigen op de been te brengen?
Oud 20 november 2007, 18:49   #732
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En dat werd nog eens geïllustreerd op het einde toen de brabançonne werd "gezongen". Uit het Parool:
Idd. de morgen sprak over meemurmelen, en de standaard sprak dan weer over ...
Citaat:
En wat tijdens de betoging niet was gelukt, gebeurde plots wel. Duizenden mensen zongen er samen enthousiast de Brabançonne, in het Nederlands, het Frans en het Duits.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 20 november 2007, 18:52   #733
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zou ik erg verkeerd raden met te denken dat de (gegronde) angst voor het verlies van jaarlijkse transfers wel genoeg is om pakweg 35.000 mensachtigen op de been te brengen?
Nee ze getuigt van simplistisch denken. Als je bovenstaande berekening bekijkt kan je daaraan onmiddellijk de vraag koppelen waarom er dan 10.500 Vlamingen hebben meegestapt.
Volgens uw simplistische stelling zouden deze mensen immers schatrijk worden door er niet in mee te stappen
BCD is offline  
Oud 20 november 2007, 18:57   #734
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ja, uh huh.

Eeuh, ik kan mij twee "apolitieke" evenementen voor de geest halen waarbij ministers en politici massaal worden uitgenodigd, een VIP-behandeling krijgen en het evenement zelfs sponsoren. Ondanks de sponsoring en professionele omkadering slagen deze twee evenementen er niet in meer dan 9.500 mensen te verzamelen. Ik hou voor alle gemak geen rekening met de mensen die afzakken naar beide evenementen.

Laatst gewijzigd door BCD : 20 november 2007 om 18:59.
BCD is offline  
Oud 20 november 2007, 19:05   #735
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Nee ze getuigt van simplistisch denken. Als je bovenstaande berekening bekijkt kan je daaraan onmiddellijk de vraag koppelen waarom er dan 10.500 Vlamingen hebben meegestapt.
Volgens uw simplistische stelling zouden deze mensen immers schatrijk worden door er niet in mee te stappen
"Vlamingen" waren toch niet geteld? Hooguit wat mensen die blijk gaven van enige kennis van het Nederlands.

Het lijkt mij overduidelijk dat bij een splitsing Wallonië verlies lijdt, niet Vlaanderen.
Oud 20 november 2007, 19:06   #736
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Eeuh, ik kan mij twee "apolitieke" evenementen voor de geest halen waarbij ministers en politici massaal worden uitgenodigd, een VIP-behandeling krijgen en het evenement zelfs sponsoren. Ondanks de sponsoring en professionele omkadering slagen deze twee evenementen er niet in meer dan 9.500 mensen te verzamelen. Ik hou voor alle gemak geen rekening met de mensen die afzakken naar beide evenementen.
Ja, ik weet wat u bedoelt maar die evenementen zijn niet gericht op direct politiek handelen.

Als je een demonstratie organiseert waarbij je oproept dat politici hun verantwoordelijkheid moeten nemen om een bepaald doel te bereiken is het nogal vreemd dat diezelfde politici daaraan deelnemen. Dat demonstreert ofwel hun machteloosheid (wat ze ongetwijfeld niet zullen willen), ofwel getuigt het van opportunistisch populisme. Didier Reynders nam hierin wél de juiste houding aan.

Sorry, ik ben hier nogal rechtlijnig in. Ik hou ook niet van 'huilende' ministers die 'het toch zo goed bedoeld' hebben. Politici moeten oplossingen aandragen, niet oproepen om oplossingen aan te dragen.
Oud 20 november 2007, 19:06   #737
largo_w

Standaard

Citaat:
"Vlamingen" waren toch niet geteld? Hooguit wat mensen die blijk gaven van enige kennis van het Nederlands.
Inderdaad en in dat opzicht kan je stellen dat er nog meer vlamingen aanwezig waren dan 30%
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 19:06   #738
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het lijkt mij overduidelijk dat bij een splitsing Wallonië verlies lijdt, niet Vlaanderen.
Antwoord eens op mijn vraag. Rond de pot draaien kan iedereen.
BCD is offline  
Oud 20 november 2007, 19:08   #739
largo_w

Standaard

Citaat:
Politici moeten oplossingen aandragen, niet oproepen om oplossingen aan te dragen.

niet bij ons!
de oppositie in vlaanderen (hint hint) geeft geen (!!!) oplossingen enkel kritiek!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 20 november 2007, 19:08   #740
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad en in dat opzicht kan je stellen dat er nog meer vlamingen aanwezig waren dan 30%
ook opvallend dat er sedert 18 november een bevolkingsgroep is bijgekomen, nl. de tweetaligen. Of dient dit gewoon om het aantal vlamingen te reduceren
BCD is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be