Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie groentje-18
1 1 5,00%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 2 10,00%
8 3 15,00%
8.5 1 5,00%
9 2 10,00%
9.5 3 15,00%
10 8 40,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 18:29   #101
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Die 'als' is heel belangrijk.
En dat weet ik niet, liever niets.
Welk jaar doe je dan momenteel? Als je 22 bent dan zit je normaal toch al tegen het einde aan. Tenzij je eerst iets anders hebt gedaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:34   #102
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

We horen via allerlei kanalen verschillende alarmerende berichten over de natuur in het algemeen.

Wat is jouw top 5 van de meest dringende waar we iets aan moeten/kunnen doen?

Welke werkbare oplossing schuif je als primair naar voor, voor elk van hen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:34   #103
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wat denk jij over vervroegde levensbeëindiging?
Ik kan me voorstellen dat mensen die in een uitzichtloze situatie zitten waarin er op quasi niets meer hoop is vroegtijdig uit het leven te willen stappen.
Ik wil daarbij wel een klemtoon leggen op het onderscheid tussen iemand wiens leven ècht uitzichtloos is (deze gevallen zijn zeldzaam, maar helaas, ze bestaan, bv. iemand met een ernstige ziekte die misschien eenzaam is en als enkel vooruitzicht nog de dood en het lijden daarvoor heeft...) tussen een gepercipieerde uitzichtloze situatie door een bewustzijnsvernauwing. (Zelfmoordgedachten).
Wat ik precies vind over zelfdoding, ga ik hier niet neerschrijven.
Wat betreft euthanasie, ben ik grotendeels akkoord met de huidge wetgeving die stelt dat het mag indien na grondig onderzoek door minstens twee onafhankelijke artsen (dacht ik) het uitzicht op het verdere levensverloop pessimistisch is en wanneer het de uitdrukkelijke wens van de patiënt zelf is.
Het probleem is dat er heel wat ruimte is voor interpretatie, maar tegelijkertijd is dat ook een sterkte want complexe situaties als deze waar heel veel emoties mee gemoeid zijn kan je nu eenmaal niet protocolleren met behulp van een wettekst. Iedere situatie moet afzonderlijk bekeken en beoordeeld worden.
Onze wettekst stelt wel dat het niet mag bij individuen onder een bepaalde leeftijd ... ik weet niet of ik het daar eens mee kan zijn. Is het niet nog onmenselijker om een kind onnodig te laten lijden dan dat kind te begeleiden op weg naar zijn dood?

Een interessante en boeiende kwestie die naarmate we met z'n allen ouder worden steeds meer aan maatschappelijk belang zal winnen, maar ik denk dat ik nog lang niet 'klaar ben' om er een sluitend antwoord op te geven.
Oud 21 november 2007, 18:36   #104
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Lees je veel boeken of surf je meer, zet ze in verhouding als je wil.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:36   #105
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Welk jaar doe je dan momenteel? Als je 22 bent dan zit je normaal toch al tegen het einde aan. Tenzij je eerst iets anders hebt gedaan.
Ik ben tot het derde geraakt en ik heb me toen afgevraagd wat ik daar deed ... Het jaar daarna heb ik de studierichting proberen te combineren met iets anders. Dat was praktisch niet haalbaar en werd allesbehalve ondersteund. Nu sta ik dus terug bij af, enkel een jaar hoger, dat is dus het vierde jaar.
Oud 21 november 2007, 18:37   #106
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ach wel nee,jij bent super :cheer :
Hihi, thanks!

Jij heel erg bedankt om me forummer van de week te maken!!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 18:38.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:38   #107
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wanneer verander je je onderschrift gezien je nu forummer van de week bent?

O, en we mochten de kleren van je lijf vragen hè? *Gaat zich bedenken welk kledingstuk hij als eerste gaat vragen*.
Ik ben daar ondertussen al op teruggekomen.
Oud 21 november 2007, 18:41   #108
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben tot het derde geraakt en ik heb me toen afgevraagd wat ik daar deed ... Het jaar daarna heb ik de studierichting proberen te combineren met iets anders. Dat was praktisch niet haalbaar en werd allesbehalve ondersteund. Nu sta ik dus terug bij af, enkel een jaar hoger, dat is dus het vierde jaar.
Dan ben je toch zo goed als afgestudeerd . Ik ben momenteel ook 22 en zit ook in m'n 4e jaar, daarmee dat ik het vroeg
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 18:43   #109
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Hoe is jou houding tegenover Nederlanders?
Een vreemde vraag, pols je naar mijn gevoelens om eventueel bij hun aan te sluiten als land?
Daar pas ik voor vrees ik ... Daarvoor denk ik dat we teveel verschillen. Alleen al onze eetculturen zijn immens verschillend. Het beleid tussen Nederland en België verschilt ook op heel erg veel vlakken, ik zie niet in hoe we deze ooit met mekaar verzoend krijgen. Tenzij we regeren met een appart parlement zoals onze Belgische traditie het voorschrijft, maar dan wordt de structuur weer even ingewikkeld als onze huidige, en wouden we dat net niet voorkomen?

Ik heb niets tegen Nederlanders. De meesten die ik ken zijn toffe mensen. Net zoals de meeste Belgen die ik ken. Ik hou wel van hun recht-door-zee mentaliteit en hun steevaste weigering om rond de pot te draaien. In Nederland hoef je je niet af te vragen wat bedrijf x of y doet want het zal op de voorgevel staan zoals het is.
Hun stijl van bouwen bevalt me ook wel. En ik kuier wel graag eens rond in één van hun steden, vooral om allerlei producten mee te nemen die daar goedkoper zijn of die men thuis niet heeft, maar ook voor de typische gezelligheid. Op cullinair gebied zijn ze een beetje ontnuchterend.
Maar verder wel leuk.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 18:44.
Oud 21 november 2007, 18:44   #110
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 'als' is heel belangrijk.
En dat weet ik niet, liever niets.
in welke sector wil je je stage doen?
Oud 21 november 2007, 18:47   #111
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
in welke sector wil je je stage doen?
Ik doe nu klinische psychologie voor volwassenen. Ik zal dus waarschijnlijk in een (psychiatrisch) ziekenhuis of centrum voor geestelijke gezondheidszorg terechtkomen.
Vroeger wou ik graag in de verslaafdenzorg, maar tegenwoordig heb ik niet meer echt een ambitie noch idee van wat ik precies wil gaan doen. (Omdat ik het eigenlijk gewoon niet meer wil gaan doen).
Sja ... psychodiagnostiek bijvoorbeeld lijkt me wel interessant, maar er zijn weinig ziekenhuizen waarbij dit gescheiden verloopt van de therapie.

Hoe verder ik in mijn opleiding evolueer, hoe meer spijt ik heb dat ik er ooit aan begonnen ben. Daarom heb ik daar eigenlijk de laatste jaren zelfs niet meer over nagedacht.
Oud 21 november 2007, 18:49   #112
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dan ben je toch zo goed als afgestudeerd . Ik ben momenteel ook 22 en zit ook in m'n 4e jaar, daarmee dat ik het vroeg
Leuk.
En bwoa, het zijn vijf jaren in totaal hé. En doordat ik tijdens de overschakeling naar het bachelor-master systeem kuren begon te krijgen sleep ik nog wat studiepunten achter me aan, zodat ik na mijn laatste jaar nog met een aantal studiepunten zal blijven zitten. Dat wordt dus nog een jaartje extra.
Oud 21 november 2007, 19:03   #113
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
We horen via allerlei kanalen verschillende alarmerende berichten over de natuur in het algemeen.

Wat is jouw top 5 van de meest dringende waar we iets aan moeten/kunnen doen?
Het is moeilijk om de verschillende milieuproblemen los van mekaar te zien. Dat oversimplificieert de werkelijkheid waarin ze ook allemaal te samen voorkomen. Het is als een patiënt die je hoewel hij het aan zijn hart en longen heeft en je hem enkel de beste behandeling kan bieden door op de interactie tussen die twee te letten, naar een cardioloog en een pneumoloog apart stuurt, maar bon:

De top vijf van de meest dringende milieuproblemen is denk ik:

1. Water
Het vormt een probleem omdat er teveel van is op de verkeerde plaats van de verkeerde kwaliteit, en een tekort op een andere plaats van de juiste kwaliteit...
Er is een schaarste van zoet water in de meeste delen van de wereld. Ook in grotere steden begint dit probleem meer en meer duidelijk te worden.
Het water dat door onze rivieren en door onze zeeën vloeit is sterk vervuilt door oa nitraten die de regen via landbouwgrondkorreltjes tot daar gespoeld hebben. Verder ook door wasmiddelen allerhande en hetgene waar mogelijk de meeste dreiging van uitgaat: oestrogeen.
Dit alles heeft een heel negatief effect op ons marine-ecosysteem, dat zoals velen wel weten de basis is van alles ... Dan denk ik aan sterfte van vis en dieren die van dat water drinken, sterfte van de plantendiversiteit in en langs dat water, maar ook vervrouwelijking van alle soorten die met dat water in contact komen, waaronder ook de mens ... Wie kon er enkele decennia geleden zelfs maar op zo'n apocalyptisch plan voor de natuur komen?
Water is ook een probleem door zout zeewater dat in de bodem sijpelt door de stijging van de zeespiegel.
En natuurlijk ook door de deeltjes die de industrie uitstoot en die weer op de aarde neerkomen met de regen, in de vorm van zure regen.
Verder vindt er ook verzilting en verwoestijning plaats door uitputting van de bodem, en door nog erger: kappen van bos of vernietigen van de aanwezige fauna op die grond zodat het water niet meer kan vastgehouden worden in de bodem en de grond die eens zo vruchtbaar was verandert in een dor stuk droog zand ...

Dat brengt ons naar het volgende probleem:

- Ontbossing
Veel mensen lijken het te vergeten. Maar er wordt op deze blauwe planeet nog altijd tegen een ongelofelijk snel tempo woud gekost dat ongelofelijk kostbaar is. Dit voor de biodiversiteit van het woud zelf, voor de biodiversiteit van de soorten die erop en errond leven (dieren en planten), voor de gezondheid van de bodem (verwoestijnd als de boom verdwijnt) en natuurlijk voor het filteren van onze lucht wat almaar noodzakelijker wordt, mits zuivere lucht een schaars goed is geworden...
Het planten van nieuwe, jonge bomen (en nadien het kappen ervan) is ook een methode om de verandering van het klimaat tegen te gaan, mits ze meer CO2 uit de lucht elimineren dan ze nadien weer afgeven.

- Klimaatverandering
Als ons klimaat van vandaag op morgen veranderd, of hetzelfde doet met een iets andere snelheid, dan verandert alles wat we vandaag de dag kennen. Daar hoef ik hopelijk geen tekening bij te maken.

Ik weet niet welk van de bovenstaande problemen het meest urgente is.

- Vervuiling van de bodem

- Vervuiling van de lucht
Oud 21 november 2007, 19:11   #114
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Heu, ik zet dan liever gewoon een foto op het forum want als iedereen dan zo afkomt in de hoop een babe te zien te krijgen ben ik even bezig.

Er staat al ergens op het forum een foto van mij.
Kan je die dan hier posten?
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2007, 19:11   #115
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Een 3.
Heeft dringend nood aan een goed ventje...
Oud 21 november 2007, 19:14   #116
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Roze.
Oud 21 november 2007, 19:20   #117
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Kan je die dan hier posten?
Oud 21 november 2007, 19:21   #118
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Heeft dringend nood aan een goed ventje...
Die heb ik al.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 november 2007 om 19:21.
Oud 21 november 2007, 19:23   #119
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:

ps: blikjes zijn slecht voor het milieu!
Oud 21 november 2007, 19:25   #120
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou niet van het woord politiek correct. En ik hou niet van het etiketjes op iets kleven tout court omdat je daarmee meteen iemands hele houding afdoet als een soort kopietje van .. en voorkomt dat er daarop inhoudelijk moet worden ingegaan.
Ik appreciëer het ten zeerste als mensen empathische gevoelens hebben en in staat zijn tot mededogen met hun medemens enzo. Ik vind dus dat Duveltje382 een punt heeft en ik geef hem daarin groot gelijk.
Als dat vereenzelvigd wordt met politiek-correct zijn is dat jammer.
Inderdaad dan krijg je het etiket poco op je! Maar er kunnen meer etiketten op je kleven, dus het is nog niet gedaan.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be