![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben vandaag bij iemand geweest en plots nam ze een blad papier en liet me dat zien, haar mazout van het laatste jaar. Telkens het op is besteld ze wat bij. Eens 500 liter, dan 1000 of 800 al naargelang haar portemonnee dus op het moment. Op de voorbije 11 maand had ze zo al 4500 liter getankt, want ook haar warm water is aangesloten op de centrale verwarming zoals destijds vaak gedaan werd. Dus in de zomer draait dat evenveel als in de winter om den duur. Vandaag staat de mazout 28,52 bfr/liter of 0.707 € (heb vandaag ook mogen tanken dus ik weet het) Ze heeft dus aan die prijs al voor 128341bfr getankt op 11 maand of in euro is dat 3181,49€ of dus 289,22€/maand. Haar huur is 500€/maand. Haar inkomen ongeveer 1250€/maand. Schiet er over 460,78€/maand Daar haar elektriciteit en water af en haar maandelijkse tankbeurt (minimaal) + nog wat verzekeringen en weet ik veel. Je zou het misschien nog niet beseffen dat ze al in grootmoeders tijd aangeland is. ![]() Zij weet het ook nog niet denk ik.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over die huurprijs spreek ik mij niet uit. Maar die mazout-tankbeurten. Is het echt nodig dat ze haar mazoutketel ook in de zomer laat draaien ? moest ze alleenstaande zijn zou ik toch naar een andere oplossing zoeken, toch alleszins voor een paar liter warm water per dag. Ik betaal tweemaandelijks 289 € aan gas, voor verwarming en warm water. En dit voor 5 personen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Mambo,
Voor een alleenstaande is die huurprijs knotsgek... en die stookkosten nog een héél pak gekker. Voor die prijs verwarm ik met gemak mijn huis. En daar zal dat stulpje van uw vriendin meer dan een paar keer inpassen. Ofwel is die aan het stoken voor de buitenlucht, ofwel zit er een stevige fout in die berekening. Dringend tijd om naar iets anders uit te kijken. Die is dus geld met bakken aan het wegsmijten. Op zo'n klein inkomen... ![]() ![]()
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun huur is bijna altijd te hoog, hun stookkosten bijna altijd te hoog en wat overblijft bijna altijd te laag. En dat gaat maar tot een zekere grens, eenmaal daar voorbij kan je niet anders meer dan schrappen van bepaalde zaken en terug keren naar goedkopere en meestal meer ouderwetse toestanden. Goedkoper huren zit er niet meer in. Goedkoper mazout inkopen zit er niet meer in. Meer verdienen zit er meestal ook niet in. Dus ...terug naar af.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In vergelijking met de auto is OV goedkoop. Een jaarabonnement van De Lijn kost een goede 200 euro, een belachelijke som als je weet dat je daarmee dag in dag uit op alle bussen en trams terecht kunt. Voor dat geld heb je tegenwoordig nog geen drie tankbeurten meer... Het spoor is wel veel duurder, maar ook hier biedt een abonnement een goedkopere uitweg. Als je alles samenlegt, dan is OV wel stukken goedkoper dan de wagen. Wees gerust, wij hebben de berekening hier al gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kan het zelf gaan halen. (desnoods te voet)
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje wakker blijven hé.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft die dame nog nooit gehoord van een boiler op elektriciteit of op gas? Aanschafprijs is tamelijk laag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of...ze moet hem afzetten. Tuurlijk zijn dat oude dingen en slecht afgestelde. Zoals bij de meesten trouwens.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de huisbaas, die trekt zich dat niet aan.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom, kom, kom... Een boiler op elektriciteit (kleinste formaat) kost bij de Gamma nog geen honderd euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste leveringen van mazout zijn heden ten dage kleine leveringen. Grote bestellingen blijven weg tegenwoordig. Trouwens op 2000 liter bespaar je slechts iets rondom de 40€. Ook geen overdaad dus.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles hangt af van het totale kostenplaatje. Is er al een CV in huis bijvoorbeeld? Als je dan nog eens nieuwe kolenkachels moet plaatsen, zal je ongetwijfeld duurder uitkomen. Daarenboven zie ik niet wat er bij een CV problematisch is: draai je de radiatoren dicht op alle kamers waar je niet komt, dan stuwt de CV ook alleen maar warm water naar de open radiatoren. Je verwarmt dan ook maar die plaatsen in je huis die je uitkiest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zal iets moeten doen natuurlijk.
![]() |