Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 07:39   #201
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
VTM kijkers.
Oud 9 december 2007, 10:51   #202
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
maw daklozen hebben het beter volgens jouw maar je zou toch voor het slechtere kiezen dus. nu ja ikzelf kies idd ook wel voor de vrijheid hoor - al is die vind ik relatief in een wereld waarin je zonder geld minder en minder kan doen. de wet op de landloperij werd idd afgeschaft een jaar of 15 geleden - en meteen heeft men dan ook de daklozenkolonie te wortel gesloten. De afschaffing van de wet op de landloperij en dus depenalisering van dakloosheid was een goeie zaak maar men had er een open centrum van moeten maken zodat wie dat wilde er nog steeds naartoe zou kunnen zonder eerst een misdaad te moeten plegen.

Ik ben daar volledig mee akkoord. Men zou best een oude kazerne of zo kunnen openstellen voor daklozen, al dan niet tegen geringe vergoeding waar men een onderkomen kan vinden.

Het kan ook zijn dat ze denken dat ze geen daklozen meer hebben natuurlijk, of ontkennen dat ze er zijn.
Je weet nooit wat er in het hoofd omgaat van politici.
Oud 9 december 2007, 12:10   #203
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ge kunt in de gevangenis hoogstens wat op de kantine lijst kopen, maar om daar een ganse menu van samen te stellen staat er toch wel wat te weinig op.
En satelliet tv, laat u dat ook niet wijsmaken. Straks heeft hij nog een satelliet gsm ook.
Er staat op gans de gevangenis geen satelliet schotel.
Dus u bedoelt dat die advocaten van wat was het de staat, een verhaaltje hebben staan vertellen. Zou misschien kunnen, aangezien ze waren aangewezen of iets dergelijks door/voor de staat.

Anderzijds wordt er dan toch ook weer door personen die werkzaam zij in ee huis van bewaring vertelt, dat kwestie de voeding deze personen die er verblijven zeker geen tekorten hebben, integendeel. Biefstuk een hand groot, croque mijnheer wordt croque mevrouw aangezien ze er dan twee spiegeleitjes op krijgen geserveerd en zo van die dingen. Dus als men dit allemaal zou kunnen geloven zeg wel als men het zou kunnen geloven, hebben deze heren/dames het wel beter tegen bepaalde personen die in de maatschappij hun kl... afdraaien, worden belast en uitgezogen door papa staat en die voor de rest door deze heren/dames in het huis van bewaring waren uitgekozen als mogelijk slachtoffer op hun roversronde.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 9 december 2007 om 12:18.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 12:21   #204
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd en internet is ook uitgesloten

zelfs een playstation mag niet omdat je daarmee op het net zou kunnen

dat gevangenen het goed hebben in dit land is een fabeltje - zeker op het vlak van overbevolking is de situatie ronduit erbarmelijk

maar het is wel waar dat zware criminelen meer privileges krijgen dan kleine criminelen - al was het enkel een eigen cel.

en wat ook nog altijd waar blijft dat is dat marc dutroux dus meer leefruimte heeft dan kleine criminelen en ook dan mij en vele armen die niks misdaan hebben.

verder hebben over t algemeen gedetineerden een grotere bestaanszekerheid dan daklozen en veel armen ( onderdak, eten verwarming enz )
HVT zou een playstation hebben gehad waar hij bloederige spellekes op speelde, zoals het ombrengen van kleine kinderen. Zou toch in de kranten gestaan hebben juist voor z'n proces. Onkelinx was er zelfs door verontwaardigd. Of zou dit een verhaaltje zijn geweest om het politiek proces wat meer fleur en geur te geven.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 12:44   #205
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het zijn toch ook maar mensen.
Een zeer realistisch antwoord. Ik had het geluk om eens te spreken met enkele cipiers dit weekend. Bepaalde types die zeer lange celstraffen met keihard repressief systeem willen, weten niet waarover ze praten. Men kan geen mens 30 opsluiten en verwachten dat ze in een vochtige cel zitten met een ijzeren bol aan hun enkel. De gevangenis moet ook enigzins leefbaar blijven en dienen in functie van in vrijheidsstelling.
Dat was althans wat zij mij zeiden. Ik ben geneigd hen te geloven.
Oud 9 december 2007, 12:57   #206
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Een zeer realistisch antwoord. Ik had het geluk om eens te spreken met enkele cipiers dit weekend. Bepaalde types die zeer lange celstraffen met keihard repressief systeem willen, weten niet waarover ze praten. Men kan geen mens 30 opsluiten en verwachten dat ze in een vochtige cel zitten met een ijzeren bol aan hun enkel. De gevangenis moet ook enigzins leefbaar blijven en dienen in functie van in vrijheidsstelling.
Dat was althans wat zij mij zeiden. Ik ben geneigd hen te geloven.
Die moordenaar zijn toch zo een dutje,laat die gewoon allemaal vrij,die sukkelaars
Oud 9 december 2007, 12:57   #207
Heftruck

Standaard

Wat een hypocriete boel hier.

Eerst tégen geprivatiseerde gevangenissen zijn omdat gevangen daar zogezegd slecht behandeld zouden worden (wat niet noodzakelijk waar is). Dan klagen dat gevangen in de feestperiode lekker mogen eten, dat dat een schande is en dat ze op water en brood gezet moeten worden.

Sterk, heel sterk.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 13:22   #208
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat een hypocriete boel hier.

Eerst tégen geprivatiseerde gevangenissen zijn omdat gevangen daar zogezegd slecht behandeld zouden worden (wat niet noodzakelijk waar is). Dan klagen dat gevangen in de feestperiode lekker mogen eten, dat dat een schande is en dat ze op water en brood gezet moeten worden.

Sterk, heel sterk.
Ik snap ook niet wat er mis mee is om de gevangenen goed te eten geven met de feestdagen. Trouwens alle dagen voor mijn part, of wil men hier suggeren dat we ze ook moeten laten verhongeren?

Laatst gewijzigd door Ovidius : 9 december 2007 om 13:23.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 13:23   #209
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ook al is het tijdelijk voor de meesten, het tekent je sowieso. Als je eens een strafblad hebt en een idem sociaal ticket krijgt opgekleefd kan je je kansen in de huidige maatschappij ook wel grotendeels vergeten vrees ik.
(Eén en ander werkt recidivie in de hand.)
Daar hadden die mensen maar aan moeten denken vooraleer ze begonnen met moorden of verkrachten of de gangster uit te hangen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 13:25   #210
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
mja, er zijn toch opvanghuizen vr daklozen ? te weinig mr toch.

de vierde wereldarmoede is een schrijnende toestand, vlak onder onze neus mr waar we het minst aandacht vr hebben.
bij armoede denken we bijna altijd aan de derde wereld en de negerkes.

Ipv al hun geld in afrika te pompen, waar ze toch enkel wapens kopen om elkaar af te knallen en uit te moorden, zouden ze beter wat meer aandacht hebben vr de vierde wereld.
Wij schenken elk jaar 11 miljard aan de vierde wereld.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 13:29   #211
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
nonsens
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 13:31   #212
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nonsens
Heel juist van U,in Japan weten ze niet wat de VIERDEwereld is hé
Oud 9 december 2007, 13:34   #213
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Elaba, Wallonië staat in mijn belastingformulier wel ingevuld bij schenking aan goed doel, zelfs al woon in in Japan, ik steun de Walen.
Oud 9 december 2007, 13:39   #214

Standaard

Citaat:
hier weten veel mensen dat zelfs niet eens

het enige dat er in vlaanderen aan de vierde wereld wordt uitgegeven dat is jaarlijks een slordige 100 miljoen oude belgische frank.

Die gaan integraal naar het vlaams netwerk voor vereniging waarin armen het woord nemen ( maar waarvan het enige echte armensyndicaat ( het vws ) formeel is uitgesloten. )

Het geld wordt in dit netwerk volledig opgesoepeerd door lonen voor professionelen en wanneer ze bijeenkomsten organiseren voor de armen dan krijgen deze vaak niet eens hun vervoersonkosten terugvergoedt.

Bovendien is het ook weer typisch dat vanuit vlaanderen met dat geld de brusselse vzw chez nous die een laagdrempelig dagcentrum voor daklozen uitbaat wordt gesubsidieerd. Terwijl ik meende dat er toch ook een brusselse regering was met een begroting die dat net zo goed zelf zou kunnen doen.

tot zover onze jaarlijkse uitgaven aan de vierde wereld - deze dienen helemaal niet om de armoede te bestrijden bovendien, doch enkel om als er reclamaties komen op armoede een politiek weerwoord te kunnen hebben in de zin van "kijk we zijn er toch mee bezig en we geven er zoveel geld jaarlijks aan uit zelfs". Terwijl er geen enkele hongerige maag mee gevuld wordt, geen enkele dakloze onderdak wordt verstrekt en op het vlak van structurele armoedebestrijding als sinds jaren in het geheel niks bereikt werd.

Zelfs het vierde wereld syndicaat bereikte zonder middelen met lobbyen en politieke actie al meer dan deze bende die er alle belang bij hebben dat armoede blijft bestaan gezien zij anders hun job en bussines kwijt zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 december 2007 om 13:43.
Oud 9 december 2007, 13:40   #215
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elaba, Wallonië staat in mijn belastingformulier wel ingevuld bij schenking aan goed doel, zelfs al woon in in Japan, ik steun de Walen.
11.000.000.000 of hoeveel zij je weer juist
Oud 9 december 2007, 13:42   #216
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
11.000.000.000 of hoeveel zij je weer juist
Ik heb een grote familie.
Oud 9 december 2007, 13:45   #217
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hier weten veel mensen dat zelfs niet eens

het enige dat er in vlaanderen aan de vierde wereld wordt uitgegeven dat is jaarlijks een slordige 100 miljoen oude belgische frank.

Die gaan integraal naar het vlaams netwerk voor vereniging waarin armen het woord nemen ( maar waarvan het enige echte armensyndicaat ( het vws ) formeel is uitgesloten. )

Het geld wordt in dit netwerk volledig opgesoepeerd door lonen voor professionelen en wanneer ze bijeenkomsten organiseren voor de armen dan krijgen deze vaak niet eens hun vervoersonkosten terugvergoedt.

Bovendien is het ook weer typisch dat vanuit vlaanderen met dat geld de brusselse vzw chez nous die een laagdrempelig dagcentrum voor daklozen uitbaat wordt gesubsidieerd. Terwijl ik meende dat er toch ook een brusselse regering was met een begroting die dat net zo goed zelf zou kunnen doen.

tot zover onze jaarlijkse uitgaven aan de vierde wereld - deze dienen helemaal niet om de armoede te bestrijden bovendien, doch enkel om als er reclamaties komen op armoede een politiek weerwoord te kunnen hebben in de zin van "kijk we zijn er toch mee bezig en we geven er zoveel geld jaarlijks aan uit zelfs". Terwijl er geen enkele hongerige maag mee gevuld wordt, geen enkele dakloze onderdak wordt verstrekt en op het vlak van structurele armoedebestrijding als sinds jaren in het geheel niks bereikt werd.

Zelfs het vierde wereld syndicaat bereikte met lobbyen en politieke actie al meer dan deze bende die er alle belang bij hebben dat armoede blijft bestaan gezien zij anders hun job en bussines kwijt zijn.
Je zou groot gelijk hebben(wat je ook hebt) als je het VWS uit uw teksten moest weg laten
Organisatie's van 5 mensen verdienen nu eenmaal geen subsidies
Oud 9 december 2007, 13:49   #218

Standaard

Citaat:
Je zou groot gelijk hebben(wat je ook hebt) als je het VWS uit uw teksten moest weg laten
Organisatie's van 5 mensen verdienen nu eenmaal geen subsidies
organisaties die iets bereiken krijgen geen subsidies omdat ze niks mogen bereiken voor de armen blijkbaar. We hebben bovendien nu idd 5 actieve leden en een vijftigtal passieve. Dat lijkt mss weinig maar is in dat wereldje heel veel en meer dan eender welke zelforganisatie zonder middelen ooit bereikt heeft.

Moesten wij trouwens ook tv spots kunnen betalen om reclaam te maken zoals het netwerk doet dan zouden we nog veel meer leden kunnen werven. De mensen die nu dat netwerk leiden is een cultureel marxistische bende die geen bal voeling heeft met de armoede zelf en die dus ook totaal niet weten hoe ze de armen moeten mobiliseren in sociale strijd. Precies datgene wat de regering natuurlijk wil en waarom ze ze ook subsidieert .
Oud 9 december 2007, 13:53   #219
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou je eens moeten inbeelden dat dat geld elk jaar naar de 3e wereld werd gezonden. Dat zou heel wat leed daar hebben voorkomen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 14:00   #220
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Dus u bedoelt dat die advocaten van wat was het de staat, een verhaaltje hebben staan vertellen. Zou misschien kunnen, aangezien ze waren aangewezen of iets dergelijks door/voor de staat.

Anderzijds wordt er dan toch ook weer door personen die werkzaam zij in ee huis van bewaring vertelt, dat kwestie de voeding deze personen die er verblijven zeker geen tekorten hebben, integendeel. Biefstuk een hand groot, croque mijnheer wordt croque mevrouw aangezien ze er dan twee spiegeleitjes op krijgen geserveerd en zo van die dingen. Dus als men dit allemaal zou kunnen geloven zeg wel als men het zou kunnen geloven, hebben deze heren/dames het wel beter tegen bepaalde personen die in de maatschappij hun kl... afdraaien, worden belast en uitgezogen door papa staat en die voor de rest door deze heren/dames in het huis van bewaring waren uitgekozen als mogelijk slachtoffer op hun roversronde.
Het is zo dat in sommige gevangenissen gebruik kan gemaakt worden van een soort piepklein keukentje. Veel moet je u daar niet bij voorstellen. Een klein elektrisch vuurtje en een pan of zo.
Daar bakt men al eens een ei op, die men zelf heeft gekocht in de kantine, of een croque als men toevallig ook wat kaas heeft. Niks anders dan wat men thuis ook al eens doet in een keuken.
Dat lijkt me nu weinig verontrustend toch?
Veel gedetineerden maken ook hun eigen koffie. Dat is hoop ik geen nieuwe ramp nu?

Het is ook zo dat sommige gevangenissen beter eten aanbieden dan andere. Uiteindelijk komt het er op neer dat ze binnen een bepaald budget werken en de één kan dat al wat beter dan een ander vrees ik.

Maar uw bestelling doorgeven aan de keuken, daar moet je niet op rekenen!
Ge kunt dat altijd eens proberen natuurlijk.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be