![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 13 december 2007 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
En het woord "discriminatie" is pas ruim n�* 1960 onteigend/onteigenlijkt want heette tot dan "segregation/segregatie" en in verscheidene talen, overgenomen uit Suidafrikaans: "apartheid".
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 december 2007 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() ...natuurlijk. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() ...voor ongedierte is dit ook gebruikelijk, zoals vliegen en andere pest-->
![]() Aangeraden, maar niet goed in de naburigheid van de kindjes !!! ![]()
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Dat verandert overigens niets aan het feit dat woorden meerdere betekenissen hebben én dat er betekenisverschuiving kan optreden. Citaat:
"Discriminatie" in de zin van "achterstelling" werd trouwens al lang voor 1960 gebruikt. Ik zal een voorbeeld geven: de UVRM (1948).
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 13 december 2007 om 22:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wilders slaat door in zijn wil om Nederland van moslims te zuiveren, of ze in ieder geval het zwijgen op te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
"Betekenisverschuiving" suggereert iets spontaans in het taalgebeuren, wat ik in de practijk vaak mis; plotseling krijg ik commentaar of protest tegen bijvoorbeeld een gewoon woord als "inburgeren". Segregatie en "apartheid" was alles wat ik tot ruim 1960 in deze "richting" vernam via kranten en radio; die woorden betekenen letterlijk ook niet precies hetzelfde als de later te construeren bijbetekenis, tegenwoordig (in het Nederlands) zelfs voornaamste betekenis, van "discriminatie"; erger, de meeste andere betekenissen (o.a technische) van "discriminatie" staan zelfs niet (meer?) in de Van Dale. Het woord "segregatie" wordt zeer weinig meer gebruikt; betekende oorspronkelijk ongeveer het tegengestelde van "integratie" en is daarom wellicht ongewenst omdat "segregatie" een vooral door Rechts gehanteerde term was (ivm Zuid-Afrikaanse Thuislanden alsmede pasjes-beleid) terwijl momenteel juist Links tegenwoordig niet (meer) wil aandringen op "integratie" (van allochtone groepen) dus er zal inmiddels wel aan gewerkt worden om het woord "integratie" op de verboden lijst te krijgen, hoewel het uitbannen moeilijk zal zijn voor minstens de betekenissen in technische vaktaal. Ook van afleidingen zoals "integraal" en "integer" zal niet makkelijk af te komen zijn.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 december 2007 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Wilders overdrijft nu wel een beetje.
Buitenlandse criminelen het land uitzetten, daar kan ik nog inkomen, maar kinderen en hele gezinnen het land uitzetten... Ik vind het ook onnozel om onderscheid te maken tussen islamitische buitenlanders en anderen. Ik vind dat iedere criminele buitenlander uit het land moet worden gezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Eigenlijk vind ik de voorgestelde maatregel nog erg mild, in vergelijking tot het regime voor Autochtonen.
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Greet wilders is een grote held voor de witte mense eigenijk, want hij vecht tegen de bruine invallers die on ze kultuur komen afpikken en ons land innemen en nog betaald worden uit allemaal kaskes van de staat die alleen maar uit zijn voor hnu eige portmonee en niks doen voor de arme europeeaane die maar massa geld moette betalen voor eten terwijl da soort rondrijdt me bmwes! hoerra gert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens zijn "logica" zou je, als je eerlijk speelt, de ouders van elke jeugdige delinquent moet oplsluiten wegens slechte opvoeding. Dus als ik nu eens van plan ben een voorbijganger af te schieten, komen mijn ouders in de cel. Hoe logisch allemaal ![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |