![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peilingen tonen slechts aan wat de ondervraagde groep denkt. Meer niet. Dat is ook de enige waarde die ik hecht aan peilingen. Als we met zekerheid iets willen weten over de overtuiging die bij de mensen leeft, dan is een volksraadpleging de enige goede en betrouwbare vorm. Of misschien ook een correct en nauwgezet onderzoek bij ALLE betrokkenen. Maar peilingen, neen, daar heb ik nog nooit waarde aan gehecht. Ook trouwens niet als het in het voordeel was van de opinies die ik aanhang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet.
Een voorstander van het behoud van België is een belgicist. Ongetwijfeld zijn er belgicisten in allerlei maten en gewichten, maar dat neemt niet weg dat de voorstanders van België belgicisten zijn. Ook als u dat niet wil erkennen, maar ja, dat hoeft ook niet. Een belgicist is en blijft u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt er dan van af welke waarde men uiteindelijk wil hechten aan het bovenniveau. Ik denk trouwens dat veel confederalisten in de grond van de zaak separatisten zijn, maar die menen dat het gemakkelijker is de eerste optie na te streven in de huidige omstandigheden dan de tweede. Confederalisme wordt dan een soort tussenstap. Evenzeer kunnen er natuurlijk confederalisten zijn die belgicisten zijn, maar die, bij het onvermijdelijke, uiteindelijk voor deze optie kiezen omdat er toch nog iets van België wordt behouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#208 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij zei dat Vlaanderen geen baat heeft bij het einde van Belgique. Voor iemand die geen belgicist beweert te zijn moet het toch niet zo moeilijk zijn om dan ook de voordelen op te noemen die Vlaanderen zou hebben door zich te blijven onderwerpen aan een door francofonen gedomineerd plunderregime?
![]() |
#210 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister-President
|
![]() Volgens de Vlaams radicalen worden inderdaad geen afwijkende meningen geduld. Wie probeert om genuanceerd te denken = slechte Vlaming en volksverrader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kunt Hertog van Gelre moeilijk beschuldigen dat hij Vlaams-radicaal is. Hij is niet eens Vlaming, om te beginnen. Wel frappant dat je geen tegenargumeten levert voor zijn stelling zelf.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 13 januari 2008 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
VL is de rijkste regio van de wereld en toch maar blijven klagen en zagen! Laatst gewijzigd door straatrue : 13 januari 2008 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De enige peilingen die konsekwenties hebben zijn de verkiezingen. Dus als de volgende Vlaamse verkiezingen zijn geweest, weten we pas zeker hoeveel % op Vlaams-Nationalistische partijen heeft gestemd. Zolas de peilingen er nu uitzien zou het best eens een meerderheid kunnen worden. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 13 januari 2008 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wie bepaalt welke groep radicaal is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind het een belediging van mijn intellect. Ik kan overigens met een groter recht beweren dat jij besmet bent met de Franstalige houding t.o.v. de Vlamingen - jij zit immers al een hele tijd tussen de Walen en het enige wat je nog met de Vlamingen lijkt te delen is de taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar hiervan zijn er al genoeg op het forum. Ik laat jullie zien hoe FRbelgen denken en ik zit nog 25% onder hun denkwijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Staatssecretaris
|
![]() En daarmee bewijs je nogmaals dat de pogingen om Belgie te behouden gedoemd zijn om te mislukken. Er is geen basis voor een levensvatbaar Belgisch compromis, daarvoor lopen de standpunten van de tegenpartijen te ver uiteen.
|
![]() |
![]() |