![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vond het wel een interessant vak als student, ik werkte graag met dat wetboek (inkomstenbelasting, niet BTW). Nu vind ik het interessant omdat het mijn werk is. Maar er is interessant en interessant. Het is geen passie, mijn passie gaat uit naar andere dingen, die anders interessant zijn. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een toelatingsexamen afleggen is voldoende En ook hier worden diploma's uitgereikt aan jongeren die op leercontract werken en leren. En vele van hen zijn dan nog veel bekwamer dan hun collega's uit het gewone dagonderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ontdekte dit toen mijn jongste op 15 jaar zijn ASO-diploma haalde. Omdat leerplichtonderwijs gratis moet zijn, heb ik toen geprobeerd om het inschrijvingsgeld van de unif te ontlopen. Hij was immers als 15-jarige toch nog leerplichtig, dacht ik, en had dus recht op kosteloos onderwijs. Nee dus. Omdat hij zijn diploma reeds bezat, was zijn leerplicht komen te vervallen, zo werd mij na enig administratief onderzoek meegedeeld. Dus moest ik het inschrijvingsgeld betalen. Maar dat viel uiteindelijk nog mee, want onze kinderen zijn beursstudenten.
![]() |
![]() |
#384 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#385 |
Gouverneur
|
![]() Snéller wiskunde? Weet je wat dat is, sneller wiskunde? Wel, dat is in 2 weken de leerstof van een volledig examen meetkunde (goniometrie) zien. Dat is snel. En daar is niemand mee geholpen. Integendeel, de buizen waren ontelbaar..
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus niet tot 18 jaar zoals vele mensen denken, maar tot je een A2 hebt of tot het einde van het schooljaar waarin je 18 word.Iema,d die op 1 september 18 jaar word is dat jaar dus nog leerplichtig als hij geen A2 diploma heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#388 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jules : 28 januari 2008 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Staatssecretaris
|
![]() sneller kan zijn dat leerlingen thuis meer ZELF moeten uitdokteren zodat de leerlingen uitgedaagd worden om zelf dingen te ontdekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige klassen bestaan uit 32 leerlingen en in het secudaire zien die leerkrachten een paar klassen per dag. Wat de meeste ouders tegenwoordig verwachten is dat de scholen en leerkrachten hun falende opvoeding en aandacht overnemen, zodat de ouders zich kunnen gaan ontspannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik stel het hier wat zwart-wit, maar ... Anderzijds zijn sommige ouders wel in staat om te komen klagen wanneer zoonlief een opmerking kreeg over zijn foutieve spelling, want dat is een ongelofelijke en onbarmhartige inbreuk op diens vrijheid en bovendien een aanval op diens zelfbeeld, zelfwaarde, ... Het is het ruimere systeem wat mensen in een onmogelijke positie stelt, denk ik. Oftewel: de symptomen van een (lichtelijk?) overspannen samenleving.
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet eens kijken waar het geld dat die tweede verdiener binnen brengt heen gaat. Juist, naar onthaalouders, ontspanningcentra, gezinsuitstapjesmogelijkheden, en ga zo maar verder. Voor sommige mensen is een netto inkomen van 5000€ per maand nu net niet voldoende om thuis zelf voor de kids te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zou daar toch eens een ombudsdienst mogen bestaan om dergelijke klachten te ventileren. Want de voorbeeldjes die mijn zoonlief hier kan aanhalen van opmerkingen die gemaakt worden - zoon vraagt uitleg omdat hij iets niet begrijpt > vraag het aan uw vader die zal het wel uitleggen - ik heb 2 schoonbroers die x-zijn en die verdienen een veelvoud van ik, ik weet wel wat dat opbrengt etc Uiteraard kan dergelijk diploma zich gefrustreerd voelen over zijn keuze in zijn leven, versus de keuze van andere mensen. Maar het is bedroevend te moeten constateren dat het universitaire van de opleiding er niet in geslaagd is de mens een 'hubris' bij te brengen die begrijpt dat een kind zijn levenswandel niets te maken heeft met uw eigen levenswandel. En dat de ouders van een kind eigenlijk maar een mensje proberen te coachen naar zijn deeltje van het werk in de maatschappij, die zeker niet noodzakelijk hetzelfde is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Banneling
|
![]() Leerkrachten moeten niet mekkeren. Na de eerste paar jaren hebben komen ze niet meer aan de 40h werken per week, ze hebben massaal veel verlof, kunnen ziektedagen oppakken, kunnen vroeg op pensioen, hebben hoog pensioen.....
Eigenlijk zijn ze overbetaalde lui. Als een leerkracht zijn frustratie daarom uitwerkt op mijn kind later denk ik dat ik hem maar eens ga duidelijk maken dat hij die keuze heeft gemaakt, en hij nog steeds de prive in kan. Er zal wel een reden zijn waarom die mens dat dan niet doet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |