![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tja, de Moren hebben Spanje 700 jaar bezet. Komt Algerije nog goed weg, vind ik...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb me al laten vertellen dat de uitroeiing van de dinosaurussen ook de schuld zou zijn van de CIA. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet, men probeert momenteel nog de puzzelstukjes bij elkaar te leggen. Maar je kunt niet ontkennen dat het onmogelijk is. Die Amerikanen kunnen alles.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Reconquistadores daarentegen waren, zoals Nietzsche steeds benadrukte, een bende Ketzenbrenner die moord en genocide hoog in het vaandel voerden. Joodse en islamistische Spanjaarden zijn dan ook naar de Maghreb en vooral naar Algerije gevlucht, waardoor je er nog veel Spaanse namen aantreft, het lokale Arabische dialect sterk door het Spaans gekleurd is, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En tot ze terug over de Middellandse Zee geschopt werden, gebruikten ze Spanje als basis om overal in Europa te gaan plunderen en roven. |
|
![]() |
![]() |