Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2008, 23:32   #21
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
straks gaan ze nog zeggen of spandoeken met slogans als : Walen buiten, ze pakken ons werk af .... zal nooit goed zijn...
Zolang de fabrieken maar hier blijven.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 08:23   #22
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Toch vreemd die taalgrens-overschrijdende initiatieven die nu plots de kop opsteken: Electabel, De Lijn, 12000 arbeidsplaatsen voor Walen in Vlaanderen. Lijken mij eerder initiatieven om België in stand te houden dan dat men begaan is om het welzijn van het werkvolk.
Precies. Dit maakt deel uit van een Belgische recuperatie.
Straks gaan er mss stemmen op om openbaar vervoer van tram en bus terug te herfederaliseren.
Zoals geluidsnormen etc.
Werk in eigen streek , ook voor de Walen.

Laatst gewijzigd door stab : 12 februari 2008 om 08:24.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 08:26   #23
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Gij kickt wel op die multi(flauwe)kul...
Die "gastvrije mensen" gaan wel eerst Nederlands moeten spreken als ze in de "Vloanders" gaan willen werken.
Zal komische toestanden geven op de werkvloer indien ze geen Nederlands kunnen of willen spreken.
Arbeidsongevallen zullen ook wel de hoogte in gaan...
Raar want aan de fransen die over de grens komen wordt nederlands niet als vereiste gevraagd.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 08:28   #24
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Precies. Dit maakt deel uit van een Belgische recuperatie.
Straks gaan er mss stemmen op om openbaar vervoer van tram en bus terug te herfederaliseren.
Zoals geluidsnormen etc.
Werk in eigen streek , ook voor de Walen.
Het federaliseren van het openbaar vervoer is noodzakelijk als nu de 2 grote vervoersmaatschappijen samen zouden werken en hun bussen eens over de taalgrens laten rijden.
Oud 12 februari 2008, 08:37   #25
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Het federaliseren van het openbaar vervoer is noodzakelijk als nu de 2 grote vervoersmaatschappijen samen zouden werken en hun bussen eens over de taalgrens laten rijden.
Dat gebeurt nu ook al, hoor, in wederzijdse afspraak tn De Lijn en de Tec.
Je hebt De Lijn in Geldenaken en Hamme Mille, de Tec die stopplaatsen heeft in Overijse.
Afspraken gemaakt op basis van wederkerigheid zonder Belgische schoonmoeder.
Oud 12 februari 2008, 08:42   #26
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat gebeurt nu ook al, hoor, in wederzijdse afspraak tn De Lijn en de Tec.
Je hebt De Lijn in Geldenaken en Hamme Mille, de Tec die stopplaatsen heeft in Overijse.
Afspraken gemaakt op basis van wederkerigheid zonder Belgische schoonmoeder.
Er zijn maar heel weinig plaatsen waar dit gerealiseerd wordt. Het was trouwens op de 7de dag dat er meer werk van moet worden gemaakt.
Oud 12 februari 2008, 08:44   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laten we het dan direct op Europees vlak doen? er komen meer en meer Fransen werken in West-Vlaanderen en hoeveel Walen werken er niet in Luxemburg?
Oud 12 februari 2008, 08:48   #28
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
laten we het dan direct op Europees vlak doen? er komen meer en meer Fransen werken in West-Vlaanderen en hoeveel Walen werken er niet in Luxemburg?
Ik zie dus dat ik NIET vergeten ben, sorry. Van mij hoeft het dus niet opnieuw naar federaal niveau als er goede akkoorden komen.
En inderdaad dat zou een heel goed idee zijn. Maar de werking tussen BE en LU op openbaar vervoer gaat niet vlot. Het openbaar vervoer in LU is ingewikkeld en er is niet 1 aanspreekpunt zoals TEC of deLIJN. En zo'n zaken maakt het echt niet makkelijk. ALs we al een goed plan hadden voor de BENELUX zouden we al ver zijn.
Oud 12 februari 2008, 08:54   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dus dat ik NIET vergeten ben, sorry. Van mij hoeft het dus niet opnieuw naar federaal niveau als er goede akkoorden komen.
En inderdaad dat zou een heel goed idee zijn. Maar de werking tussen BE en LU op openbaar vervoer gaat niet vlot. Het openbaar vervoer in LU is ingewikkeld en er is niet 1 aanspreekpunt zoals TEC of deLIJN. En zo'n zaken maakt het echt niet makkelijk. ALs we al een goed plan hadden voor de BENELUX zouden we al ver zijn.
bepaalde zaken moet je per regio blijven doen, een te centraal geleid systeem kan nooit goed werken, maar dat de mobiliteit al lang grensoverschrijdend is, staat vast.
laat dus de bevoegdheden bij de regio's/landen, maar zorg dat er gemakkelijk overeenkomsten kunnen komen, dat zal beter werken dan ofwel ieder voor zijn eigen ofwel alles door 1 Europees ministerie.
Oud 12 februari 2008, 09:24   #30
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar want aan de fransen die over de grens komen wordt nederlands niet als vereiste gevraagd.
Dus we mogen van onze "landgenoten" niets meer verwachten dan van Fransen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 09:27   #31
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Toch vreemd die taalgrens-overschrijdende initiatieven die nu plots de kop opsteken: Electabel, De Lijn, 12000 arbeidsplaatsen voor Walen in Vlaanderen. Lijken mij eerder initiatieven om België in stand te houden dan dat men begaan is om het welzijn van het werkvolk.
Goed dat Walen werken, en in ieder geval veel beter dan dat we ze moeten onderhouden;
Oud 12 februari 2008, 15:56   #32
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Raar want de Fransen die bij ons werken spreken wel Nederlands.
Er wordt zelfs een Nederlandse taalcursus gegeven aan Franstaligen bij ons.
Weigeren ze,dan worden ze simpelweg geweigerd in het bedrijf.
Die Fransen hebben er geen problemen mee om Nederlands te leren,ze doen het graag(zou ik ook niks optegen hebben als ik op het einde van de maand bijna mijn volledig Brutoloon kan meenemen naar huis dankzij dat belastingsvoordeel) maar de Walen en Allahtonen daarintegen...sjongejonge,die zien het weer als een daad van Racisme en Facisme.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 16:02   #33
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Raar want de Fransen die bij ons werken spreken wel Nederlands.
Er wordt zelfs een Nederlandse taalcursus gegeven aan Franstaligen bij ons.
Weigeren ze,dan worden ze simpelweg geweigerd in het bedrijf.
Die Fransen hebben er geen problemen mee om Nederlands te leren,ze doen het graag(zou ik ook niks optegen hebben als ik op het einde van de maand bijna mijn volledig Brutoloon kan meenemen naar huis dankzij dat belastingsvoordeel) maar de Walen en Allahtonen daarintegen...sjongejonge,die zien het weer als een daad van Racisme en Facisme.
"de fransen" en "de walen". Niet zwanzen he makker, de fransen die nederlands leren zijn even dun gezaaid als de walen die staan aan te schuiven om nederlands te leren.
Oud 12 februari 2008, 16:14   #34
luc broes

Standaard

Citaat:
De Lijn rijdt over de grens Vl/Brussel
Oud 12 februari 2008, 16:32   #35
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De Lijn rijdt over de grens Vl/Brussel
Ik heb het over taalgrens want niet noodzakelijk hetzelfde is als gewestgrens.
Oud 12 februari 2008, 16:40   #36
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder federalisering zullen de Walen niet komen werken zeker? Dat toont weer veel goede wil .

Ik kan perfect de bus naar Frankrijk of Nederland nemen om te gaan werken. Daar heb je enkel bilaterale akkoorden voor nodig en enige bereidheid tot samenwerking. Het is overduidelijk dat Vlaanderen bereid is hiertoe. Dan maar wachten op de Walen. Dan maar wachten op Godot.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 16:42   #37
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Zonder federalisering zullen de Walen niet komen werken zeker? Dat toont weer veel goede wil .

Ik kan perfect de bus naar Frankrijk of Nederland nemen om te gaan werken. Daar heb je enkel bilaterale akkoorden voor nodig en enige bereidheid tot samenwerking. Het is overduidelijk dat Vlaanderen bereid is hiertoe. Dan maar wachten op de Walen. Dan maar wachten op Godot.
Kijk als u te lui bent om niet alles te lezen is dat natuurlijk uw zaak.
Maar spaar u dan ook zelf de moeite om vragen waarbij u als doel heeft enkel maar te kappen op de walen.

Laatst gewijzigd door santos : 12 februari 2008 om 16:42.
Oud 12 februari 2008, 16:44   #38
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk als u te lui bent om niet alles te lezen is dat natuurlijk uw zaak.
Maar spaar u dan ook zelf de moeite om vragen waarbij u als doel heeft enkel maar te kappen op de walen.

Je zou voor minder kappen op de Walen santos. Ze houden het ganse land gegijzeld. We zijn het kotsbeu. Maar dan ook kotsbeu! Heb je dat goed begrepen? Ze krijgen de rekening gepresenteerd bij de volgende verkiezingen.
Oud 12 februari 2008, 16:50   #39
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Je zou voor minder kappen op de Walen santos. Ze houden het ganse land gegijzeld. We zijn het kotsbeu. Maar dan ook kotsbeu! Heb je dat goed begrepen? Ze krijgen de rekening gepresenteerd bij de volgende verkiezingen.
Beloven beloven ja net zoals de verkiezingsoverwinnaar de vlaming veel heeft beloofd en weinig zal geven. En om zijn eigen geloofwaardig te maken wijst hij met het vingertje naar de walen.
Oud 12 februari 2008, 17:00   #40
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Beloven beloven ja net zoals de verkiezingsoverwinnaar de vlaming veel heeft beloofd en weinig zal geven. En om zijn eigen geloofwaardig te maken wijst hij met het vingertje naar de walen.

En niet onterecht. Maar toegeven, de Vlaamse politiek bestaat uit opportunisten. Leterme, Bourgeois, Somers, Dewinter, etc: om van te walgen. Ze zijn allemaal om van te walgen.

Ook politici aan Waalse zijde zijn even afstotelijk als rottend vlees. Walgelijk! Ik moet werkelijk kotsen als ik Milquet, Di Rupo of Maingain zie. Ze horen praten is nog erger: risico op schijterij voor drie weken.

Maar afgezien van het politieke toneel, is één zaak toch wel merkwaardig. De Vlamingen hebben zéér sterke argumenten om hun strategie te staven. De Walen hebben geen poot om op te staan.

Laatst gewijzigd door Dycore : 12 februari 2008 om 17:02.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be