Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2008, 13:49   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Zeer zeker.
Men dient dus naar de oorzaak van de problemen te kijken,
die heeft vaak weinig met nationaliteit te maken maar meer en dominant met:
armoede, discriminatie, marginaliteit, armoedecultuur, slechte opvoeding door lagere klasse en marginale buurten, het belang van onderwijs dat niet kan worden ingezien, enz.

Dus ook hoe de problemen op te lossen is anders:
de oorzaken van criminaliteit aanpakken,
of de gevolgen bestrijden.

Mij lijkt het verstandiger vooral op de oorzaken te focussen,
als iedereen bijvoorbeeld werk heeft,
dan is het makkelijk om werklozen te sanctioneren...
allez, dan moogt gij voor mij eens wat rekensommekes gaan maken.

HOEVEEL mensen in Belgie (ongeacht kleurtje, afkomst etc..) moeten het stellen met een uitkering of laag inkomen?
Verdeel dan dié groep volgens etnische afkomst.

En kijk dan eens naar de gevangenispopulatie: volgens uw redenering zou die gevangenispopulatie alvast een afspiegeling moeten zijn van de verschillende etnische afkomst in de groep "arm maar proper" (dat is toch wat je wil zeggen, en wat men mij constant wil wijsmaken zeker hé?).

Is het nu al zo dat TACHTIG PROCENT van de uitkeringstrekkers van Noord afrikaanse origine zijn?????? straf!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 13:55   #182
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
nee, vergelijk het eens met
-Roeland Van Walleghem
Toenmalig Blokmilitant die samen met met anderen een afficheplakker van het FDF (Jacques Georgin) aanviel in 1970. Van Walleghem en zijn gevolg klopten met tafelpoten op de FDF'er die ter plaatse overleed aan een hartaanval. Van Walleghem kreeg hiervoor 4 maand voorwaardelijk en zetelt nu voor het Vlaams Belang als volksvertegenwoordiger in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
bron http://yelloman1.blogspot.com/2008/0...-palmares.html
Hier ook:
http://bibliotheque.livrel.eu/vlaams...vlaamsblok.pdf

pag 299

Klik voor meer

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 februari 2008 om 14:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 14:01   #183
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 februari 2008 om 14:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 14:12   #184
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
allez, dan moogt gij voor mij eens wat rekensommekes gaan maken.

HOEVEEL mensen in Belgie (ongeacht kleurtje, afkomst etc..) moeten het stellen met een uitkering of laag inkomen?
Verdeel dan dié groep volgens etnische afkomst.

En kijk dan eens naar de gevangenispopulatie: volgens uw redenering zou die gevangenispopulatie alvast een afspiegeling moeten zijn van de verschillende etnische afkomst in de groep "arm maar proper" (dat is toch wat je wil zeggen, en wat men mij constant wil wijsmaken zeker hé?).

Is het nu al zo dat TACHTIG PROCENT van de uitkeringstrekkers van Noord afrikaanse origine zijn?????? straf!
U haalt slechts één van dse factoren eruit,
zeer simplistisch, criminaliteit heeft immers verschillende oorzaken,
en is multidisciplinair.
Ook maakt u geen verschil tussen witte boord criminelen die zelden of nooit worden gepakt en marginale criminelen die het vuile werk doen en dus regelamtig worden gepakt, enz.

Een zeer enge opvatting.
Overgins gaf u niet aa om eerst de oorzaken van de problemen te willen aanpakken ipv ze enkel te bestraffen. Klopt dit?
Oud 24 februari 2008, 14:25   #185
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Een misdaad tegen een kind zomaar laten gebeuren waar je bijstaat, is niet helemaal hetzelfde als wraak nemen zonder dossierkennis en uit kennelijk louter racistische overwegingingen.
Zie je dat verschil, of moet ik het mijn grootmoeder eens komen laten uitleggen. Buk je maar alvast.
Bij mijn weten was demoor geen kind meer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 14:26   #186
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Kardinaals Daneels bedoelde toen niet dat je tieners die plezier hebben de keel moet dichtnijpen. Hij had het over mensen helpen in nood. Dus mensen helpen die hun keel dicht gekepen wordt.

En die moet ge dan helpen door de tegenpartij dood te schoppen ?
Oud 24 februari 2008, 14:40   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
uiteraard
een top 20 van de meest gezochte of gevaarlijkste criminelen is niet meteen een steekproef, tiens
je 'pikt' ze er immers op voorhand select uit... bijgevolg gaat die redenering niet op omdat zulk een rdenering er net vanuit gaat dat de steekproef aselect en representatief zou zijn voor de te onderzoeken populatie
Ge pikt ze er niet uit, ze komen er vanzelf uit. Maar verwacht ge andere verhoudingen moest men de 40, of de 100 meest gezochte misdadigers genomen hebben ?

Citaat:
vreemd.... waar was ik dan tweemaal verkeerd ? ( of sloeg dat op de twee keer dat jij fout zat ? )
ik tel er slechts eentje... ik dacht dat je nog wat ging zeggen over de vermeende conclusies van marion Van San
1. Dat het rapport naar de prullenmand is verwezen. Als er dan al een tegenrapport geweest is , dat tot totaal andere conclusies is gekomen, dan moet er nog altijd een derde onafhankelijke partij zijn idee geven.
2. Dat het misdaadgehalte onder de Marokanen geen zeven maal hoger is dan dit onder de autochtonen.
Oud 24 februari 2008, 14:51   #188
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
en is multidisciplinair.
Ook maakt u geen verschil tussen witte boord criminelen die zelden of nooit worden gepakt en marginale criminelen die het vuile werk doen en dus regelamtig worden gepakt, enz.

Een zeer enge opvatting.
Overgins gaf u niet aa om eerst de oorzaken van de problemen te willen aanpakken ipv ze enkel te bestraffen. Klopt dit?
Wat zeker kolpt: zodra men begint te praten over criminaliteit zoekt links naar uitvluchten en verzachtende omstandigheden.
Oud 24 februari 2008, 15:13   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en is multidisciplinair.

Een zeer enge opvatting.
ik geef niks aan schat. Ik wordt door alle linkiewinkie poco's constant rond de oren geslagen met het feit dat criminele activiteiten het gevolg zijn van sociale achterstelling.

Ofwel is dit zo (en kan men die afspiegeling zien in de gevangenis) ofwel is dit zo niet.

Dus cut the bullshit en maak uw rekensommetje, nadien kan je nog verder gaan zoeken naar je oorzaak.
Mag ik vermoeden dat "sociale toestand" alvast GEEN oorzaak is misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 februari 2008 om 15:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 15:24   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste artisjok, die 'Toenmalige Blokmilitant' was geen Blokmilitant omdat het VB eerst 20 jaar later werd gesticht.
Het gaat over een beteurenswaardig plakkersgevecht tussen leden van Volksunie en FDF.
Die man kreeg toen 4 maand voorwaardelijk wat er blijkbaar op wijst dat hij geen 'moordenaar' is. Mogelijk gedeelde verantwoordelijkheid, ik weet het ook niet.
Citaat:
Wat zeker kolpt: zodra men begint te praten over criminaliteit zoekt links naar uitvluchten en verzachtende omstandigheden.
Wie zoekt er naar uitvluchten en verzachtende omstandigheden? Of bent u links?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 15:28   #191
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer zeker.
Men dient dus naar de oorzaak van de problemen te kijken,
die heeft vaak weinig met nationaliteit te maken maar meer en dominant met:
armoede, discriminatie, marginaliteit, armoedecultuur, slechte opvoeding door lagere klasse en marginale buurten, het belang van onderwijs dat niet kan worden ingezien, enz.

Dus ook hoe de problemen op te lossen is anders:
de oorzaken van criminaliteit aanpakken,
of de gevolgen bestrijden.

Mij lijkt het verstandiger vooral op de oorzaken te focussen,
als iedereen bijvoorbeeld werk heeft,
dan is het makkelijk om werklozen te sanctioneren...
Je kan ook gewoon de migranten als oorzaak van de problemen beschouwen. Bijgevolg kunnen we hun ook het best aanpakken/bestrijden
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 15:32   #192
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom minimaliseren en vergoelijken jullie voortdurend geweld als het door VB-mandatarissen wordt gepleegd?
Omdat de VB-gevalletjes misschien 5% uitmaken in vgl met de 95% incidentjes van de andere partij?
Noem een partij waar geen rotte appels tussen zitten aub...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 15:35   #193
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat zeker is dat als rechts gevraagd wordt naar de oorzaken van criminaliteit ze aan struisvogelpolitiek doen. Zien wie criminaliteit pleegt lukt hen nog net, criminaliteit oplossen dat is dan weer 10 stappen te ver...
Oud 24 februari 2008, 15:37   #194
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Niets houd je tegen. Maar besef goed waar je aan begint. Als je in je eentje een viertal jongeren "terecht wil wijzen", moet je er altijd van uitgaan dat er zal teruggeslagen worden.
En dus moet je maar op je buik kruipen voor die rioolratten? Is dat je oplossing?
O ja: je kunt klacht indienen bij de politie, indien ze opgepakt worden lopen ze dan een paar uur later weer vrij rond in je gezicht te lachen en uit te dagen met nog meer rioolratten van dezelfde soort errond?
Zo gaan we er niet komen denk ik... De rest van ik denk zal ik hier er maar niet bij zetten.
Oud 24 februari 2008, 15:38   #195
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Omdat de VB-gevalletjes misschien 5% uitmaken in vgl met de 95% incidentjes van de andere partij?
Noem een partij waar geen rotte appels tussen zitten aub...
En 0,005% van de totale criminaliteit.
Oud 24 februari 2008, 15:42   #196
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
In de waan laten noem je dat? De site stelt zelfs meermaals dat het niet publiceren van foto's van verdachten verwerpelijk is, en roept dus regelrecht op tot crimineel gedrag.
De gevolgen zijn in mijn eigen afgelegen dorp al merknaar. Momenteel organiseert de plaatselijke motocrosser een klopjacht tegen de huidige bezitter van een bepaalde aanhangwagen. In ware wildweststijl belooft hij de bouty hunters een riante vergoeding. Hij maakt gebruik van affiches die de aandacht van de politie nauwelijks kunnen ontgaan zijn. Die laatsten zijn dus medeplichtig door hiertegen niets te ondernemen.
De "huidige bezitter"? Een dief dus?
Ik stel voor dat je die brave mens zelf een aanhangwagen cadeau doet zodat hij het gestolene kan laten ophalen (teruggeven doet zo'n grote meneer niet, beneden zijn waardigheid misschien...)
Indien we zo weer naar far-west-toestanden evolueren is dat niet onze schuld maar de hunne!
Oud 24 februari 2008, 15:44   #197
Marlientje
Banneling

Standaard

Democrtaische kameraad Van Campenhout noemt criminaliteitssite VB fascistoïde

Van Campenhout noemt criminaliteitssite VB fascistoïde
Open Vld'er Ludo Van Campenhout verwijt Vlaams Belang een verklikkersmaatschappij te willen scheppen. Filip Dewinter: "Men schiet op de boodschapper en vergeet de boodschap".De Antwerpse Open Vld-schepen Ludo Van Campenhout is niet te spreken over de criminaliteitssite van het Vlaams Belang. "U wil een verklikkingsmaatschappij creëren. Dit zijn fascistoïde praktijken", wierp hij zondag in 'De Zevende Dag' Antwerps VB-kopstuk Filip Dewinter voor de voeten.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...cistoide.dhtml

Geen fascisme in dierbaar België !
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 15:44   #198
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik geef niks aan schat. Ik wordt door alle linkiewinkie poco's constant rond de oren geslagen met het feit dat criminele activiteiten het gevolg zijn van sociale achterstelling.

Ofwel is dit zo (en kan men die afspiegeling zien in de gevangenis) ofwel is dit zo niet.

Dus cut the bullshit en maak uw rekensommetje, nadien kan je nog verder gaan zoeken naar je oorzaak.
Mag ik vermoeden dat "sociale toestand" alvast GEEN oorzaak is misschien?
U vind het dus niet kortzichtig enkel nationaliteit als reden van criminaliteit te nemen...
U maakt geen onderscheid in criminaliteit alsof het een onveranderlijk gegeven is.
U praat niet over oplossingen.
U ontkent tegen elke wetenschap in dat sociale toestanden leiden tot bepaalde gedragingen en criminaliteit.

Ik val in herhaling omdat er zaken herhaald worden war reeds op geantwoord was:

1
Citaat:
en is multidisciplinair.
2
Citaat:
Maar wat is de juiste correlatie?

Er zijn meer vrouwen dan mannen, mannen plegen meer criminaliteit dan vrouwen, dus mannen zijn een probleem voor de samenleving?
Stel u voor dat de meest voorkomden naam bij leerkrachten 'Jan' is,
gaat u er dan ook van uit dat als iemand Jan als naam heeft,
dat dat de reden is waarom hij meer kans heeft om leerkracht te worden...
Heeft volgens u criminaliteit geen meerdere oorzaken?
En kan u het vraagstukje onder 2oplossen?
Oud 24 februari 2008, 15:44   #199
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Kardinaals Daneels bedoelde toen niet dat je tieners die plezier hebben de keel moet dichtnijpen. Hij had het over mensen helpen in nood. Dus mensen helpen die hun keel dicht gekepen wordt.
De tieners "die plezier hebben"??? Helemaal op je hoofd gevallen? Laat je verzorgen...
Oud 24 februari 2008, 15:44   #200
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Geen fascisme in dierbaar België !
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be