Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2008, 14:38   #21
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
..... Dat toont toch op zijn minst het bestaan aan van een niet onaanzienlijke aanhang voor meer homovriendelijkheid, die bovendien groeiende is. Anders zouden de autoriteiten zich toch al deze moeite in het verhullen van homomoorden - wat dát zijn het, niks meer en niks minder - niet getroosten.
......
Reuze "vriendelijk" hoor, ja; wie vraagt om "vriendelijkheid"? Het moet voldoende zijn om, zoals ik, met rust te laten wat je niet begrijpt zolang ze geen ander "kwaad" doen dan elkaar te amuseren. Leven en LATEN LEVEN.
Oud 12 maart 2008, 14:49   #22
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zo los voor de vuist weg: de praktijken die men er in Osmaanse badhuizen eeuwenlang heeft op nagehouden en die zonder meer gedoogd werden. Niet alleen vanwege de elite, maar ook vanwege de gewone(re) man.
Dat ze graag n***** bewijst niets; zoals je misschien niet had kunnen/willen begrijpen bedoel ik de hedendaagse practijken en wetgeving, "berechtingen" etc..
Oud 12 maart 2008, 15:43   #23
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

slm,

in iedere religie, in iedere levensbeschouwlijke traditie, bestaan progressieve en conservatieve stromingen. een aantal feministes in iran zoeken toenadering tot de embryonale holebibeweging aldaar. zowel de dolle fatima´s als de islamietjes aldaar baseren zich op de islam, die zij duidelijk als een progressieve, bevrijdende leer ervaren.

maar net als overal zijn de progressieven ook in de islamitische wereld in het defensief. wij moeten hen opzoeken, hen steunen en alle voordelen die wij hier na eeuwen strijd hebben opgebouwd gebruiken om ook hen vooruit te helpen.

slm,

redwasp
Oud 12 maart 2008, 18:42   #24
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Dat vergt wel 2 bewijsvoeringen; onderbouw eens je stelling ....?
2 bewijsvoeringen maar? Ik schreef nochtans ook dat hij "geboren" is, waarom vraag je er geen drie?

Als ik schrijf dat 's morgens de zon opkomt, verwacht geen enkel mens van mij dat de bewijzen. Sommige zaken zijn ondertussen wetenschappelijk bewezen. Lijkt me dom om dat te blijven bewijzen aan mensen die dat weigeren te aanvaarden. Ik kan hen alleen aanraden om eens een boek te lezen dat niet door een of andere religieuze organisatie is uitgegeven.
Oud 12 maart 2008, 19:55   #25
floppy
Banneling

Standaard

Misschien kan dit boek enige duiding geven.
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 16:23   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

voor mensen die mij hier al een tijdje kennen, is het geen geheim meer dat ik moslim èn homo ben. voor veel mensen lijkt de combinatie moslim en holebi helemaal niet evident. de antifascistische holebi-groep mikpunt uit belgië stelde me dan ook een paar vragen hierover.

het resultaat kun je incha'allah hier vinden.

alle reacties zijn meer dan welkom. zowel hier op het forum, als op het mikpuntforum .

ook persoonlijke mails zijn welkom. je kunt me via dit forum een berichtje sturen, dan geef ik mijn e-mailadres meteen door.

slm,

redwasp
In feite is het hier heel eenvoudig. Een godsdienst die vrouwen of homo's discrimineert (soms ophangt...), is niet goed bezig, laat staan dat het de ware godsdienst is.

Laatst gewijzigd door system : 14 maart 2008 om 16:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 16:36   #27
Stardust
Burger

Stardust's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In feite is het hier heel eenvoudig. Een godsdienst die vrouwen of homo's discrimineert (soms ophangt...), is niet goed bezig, laat staan dat het de ware godsdienst is.
Volgens jou...volgens anderen zijn ze misschien net wel goed bezig.
Oud 14 maart 2008, 16:54   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo los voor de vuist weg: de praktijken die men er in Osmaanse badhuizen eeuwenlang heeft op nagehouden en die zonder meer gedoogd werden. Niet alleen vanwege de elite, maar ook vanwege de gewone(re) man.
Niet enkel in de Osmaanse badhuizen:
Gide en Wilde trokken naar Bischra, om d�*�*r te doen waarmee ze in Frankrijk en Engeland problemen riskeerden en kregen. Lawrence of Arabia was notoir homo, mét gekend vriendje en genoot van aanzienlijk respect. Transseksuelen zochten lange tijd hun toevlucht in Casablanca.
Iran en extreme landen zijn niet de ganse moslimwereld, hoewel sommigen hier dat graag zo voorstellen. Je moet eens Amerikaanse wetten en VB-standpunten tegen homoseksualiteit en homoseksuelen zoeken...

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2008 om 16:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 17:57   #29
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

slm,

volgens mij zijn homo-haat en homo-onderdrukking vernieuwingen in de islam, die van de laatste paar eeuwen dateren.

slm,

redwasp
Oud 14 maart 2008, 18:04   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet enkel in de Osmaanse badhuizen:
Gide en Wilde trokken naar Bischra, om d�*�*r te doen waarmee ze in Frankrijk en Engeland problemen riskeerden en kregen. Lawrence of Arabia was notoir homo, mét gekend vriendje en genoot van aanzienlijk respect. Transseksuelen zochten lange tijd hun toevlucht in Casablanca.
Iran en extreme landen zijn niet de ganse moslimwereld, hoewel sommigen hier dat graag zo voorstellen. Je moet eens Amerikaanse wetten en VB-standpunten tegen homoseksualiteit en homoseksuelen zoeken...
In de Arabische landen is veel toegelaten, ook alcohol drinken. Er is maar één voorwaarde: niemand mag het zien. Alles moet geschieden met discretie. Zo zijn er, in Amman bijvoorbeeld,winkels die alchohol verkopen. Meestal gehouden door joden. Daar ziet men dan om de haverklap moslims binnenduiken, die wat later terug naar buiten komen met iets dat in een bruin papier gewikkeld is en zich vervolgens als in een bliksemschicht uit de voeten maken. Drie keer raden wat dat pakje wel mag zijn.

Laatst gewijzigd door system : 14 maart 2008 om 18:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 19:12   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
slm,

volgens mij zijn homo-haat en homo-onderdrukking vernieuwingen in de islam, die van de laatste paar eeuwen dateren.

slm,

redwasp
Nee, de moslims zelf zijn "beter" geworden maar het stond altijd al in de koran.
Oud 14 maart 2008, 19:58   #32
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

slm,

lieve willem, wil jij me eens tonen waar het in de qur'aan staat? er staat alleen het verhaal van de profeet lut in vermeld, maar dat verhaal gaat ovr verkrachting, ontvoering en andere vormen van al dan niet seksueel machtsmisbruik.

toon mij dan dat qur'aancitaat. leg de bewijzen op tafel voor hetgeen je hier beweert.

slm,

redwasp
Oud 14 maart 2008, 20:42   #33
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
slm,

......... wil jij me eens tonen waar het in de qur'aan staat? er staat alleen het verhaal van de profeet lut in vermeld, maar dat verhaal gaat ovr verkrachting, ontvoering en andere vormen van al dan niet seksueel machtsmisbruik.

toon mij dan dat qur'aancitaat. leg de bewijzen op tafel voor hetgeen je hier beweert.

slm,

redwasp
Inderdaad zijn de aanhalingen in de koran allemaal te herleiden op Lot/Lut en, hoewel afkeurend gesteld, minder direct-agressief dan in de Joodse boeken waarin doodstraf wordt voorgeschreven; dit was mij nog niet eerder opgevallen.

Des te merkwaardiger dan dat ik van Joden nooit verneem dat zij homosexuelen doodstraffen.

Zou er te achterhalen zijn waar/wanneer de "cultuuromslag" ooit startte?

Citaat:
Wiki: ....

.............

Soera De Kantelen 80-82
"Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden."

Soera De Dichters 165-175
"Nadert gij van alle schepselen de mannen? En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat." Zij zeiden: "Als gij niet ophoudt, o Lot, zult gij zeker worden verbannen." Hij zeide: "Waarlijk, ik veracht uw handelwijze." Mijn Heer, red mij en mijn familie van hetgeen zij doen." Daarom redden Wij hem en zijn hele gezin. Behalve een oude vrouw die achterbleef. Daarna vernietigden Wij de anderen. En Wij deden een regen op hen regenen, en vreselijk was de regen voor hen, die waren gewaarschuwd. Daarin is waarlijk een teken maar de meesten hunner willen niet geloven. En voorwaar, uw Heer is de Machtige, de Genadevolle.

Soera De Mieren 55-58
Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Neen, gij zijt een onwetend volk." Maar het antwoord van zijn volk was niets anders dan dat zij zeiden: "Verdrijft Lot's familie uit uw stad want zij zijn mensen, die zich rein willen houden." Daarom redden Wij hem en zijn familie behalve zijn vrouw; Wij deden haar tot de achterblijvenden behoren. En Wij deden een regen over hen komen, en vreselijk was de regen voor de gewaarschuwden.

Soera De Spin 28-29
En toen Lot tot zijn volk zeide: "Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit vòòr u heeft begaan. Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van God over ons als gij de waarheid spreekt."

...........
...........
...........

Op homoseksualiteit staat (peildatum 2003) de doodstraf in de volgende islamitische landen: Iran, Jemen, Mauritanië, Nigerië, Saoedi-Arabië, Soedan en de Verenigde Arabische Emiraten. [1] Levenslange gevangenisstraffen kunnen worden gegeven in Bangladesh en de Maldiven.

De geestelijk leider Mufti Talgat Tajuddin is van mening dat homo's geen rechten behoren te hebben en voorspelde een protest dat in omvang groter zou zijn dan de recente rellen rondom de gewraakte moslimcartoons.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 maart 2008 om 20:45.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2008, 21:01   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
assalaam alaikum,

voor mensen die mij hier al een tijdje kennen, is het geen geheim meer dat ik moslim èn homo ben. voor veel mensen lijkt de combinatie moslim en holebi helemaal niet evident. de antifascistische holebi-groep mikpunt uit belgië stelde me dan ook een paar vragen hierover.

het resultaat kun je incha'allah hier vinden.

alle reacties zijn meer dan welkom. zowel hier op het forum, als op het mikpuntforum .

ook persoonlijke mails zijn welkom. je kunt me via dit forum een berichtje sturen, dan geef ik mijn e-mailadres meteen door.

slm,

redwasp
Totaal fake. Ziekelijk eigenlijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 15:38   #35
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

assalaam alaikum,

lieve willem, volgens mij wordt homodiscriminatie van de ene cultuur breed uitgesmeerd in onze media en die van de andere cultuur verborgen. dat heeft volgens mij een en ander te maken met het feit dat onze heersers bepaalde landen als schurkenstaten bestempelen en andere als bondgenoten.

nooit opgevallen dat de anti-islam propaganda zich de laatste paar jaar meer en meer op iran toespitst, terwijl even dictatoriale staten als saudi arabië met rust worden gelaten?

lieve rudy, bedankt voor je diepgaande. genuanceerde en sterk beargumenteerde reactie. sta me toe zelf nog eens lang en diep na te denken voor ik er op antwoord.

slm,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 16 maart 2008 om 16:00.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 16:03   #36
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Totaal fake. Ziekelijk eigenlijk.
Ik denk toch dat, volkomen los van het voor mij nu eenmaal onbegrijpelijk vervangsex-gedoe, de geïnterviewde in http://www.mikpunt175.be/index.php?id=434 een Eerlijke Mens is en ook bepaald niet dom, met een scherpe kijk op het politiek gebeuren ofwel de manipulatie van de massa's.

Zijn optimistische kijk op godsdiensten in het algemeen en de islam in het bijzonder deel ik echter niet.
Oud 16 maart 2008, 16:12   #37
Gargamel
Banneling

Standaard

Voor mij eender.Zolang u me zal respecteren als mens,zal ik het ook doen.Uw neigingen naar hetzelfde geslacht,sja..Is uwe eigen keuze,als u er gelukkig mee bent,voor mij...akkoord.
Maar kom dan niet af om een kind te adopteren,want aangezien het jullie onmogelijk is van maken door geslachtskeuze...
Lesbiennes en homo's maakten die keuze ! ! !

Moest onlangs een begrafenisartikel lezen in de krant..Mevrouw X is dood..Met droefheid..Haar echtgenote X..

Nogmaals,voor mij eender,maar kom toch niet op straat met vrachtwagens en andere blinkende onderbroeken.

Wij doen dat ook niet.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2008, 16:23   #38
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

slm,

de geïnterviewde (ikke dus) is zelf moslim en het lijkt me dan ook logisch dat hij een optimistische kijk heeft op (sommige progressieve stromingen binnen) religies in het algemeen en op (die stromingen binnen) de islam in het bijzonder.

trouwens, willem ,bedankt voor de vlijerij. ik weet niet hoe dom of slim ik ben, maar ik probeer op zijn minst eerlijk te zijn.

lieve gargamel, bedankt dat je mij op zijn minst het recht geeft om te zijn zoals ik ben. ik zou bijna zeggen dat ik jou dat recht ook geef, maar niemand heeft aan heteroseksuelen ooit dat recht ontzegd.

stel dat ik binnenkort met een lieve man ga huwen, en die man heeft kinderen uit een vorige relatie, vind je dan ook dat ik zijn kinderen (die we samen opvoeden) niet mag adopteren? trouwens, ik heb een lieve dochter van twee en een half. haar biologische papa, een hetero, is er voor haar geboorte onder uit gemuisd. toen heb ik besloten om haar te erkennen, zodat ze op zijn minst een officiële papa zou hebben. is dat voor jou ook een probleem?

wat de vrachtwagens en de blinkende onderbroeken betreft. één dag per jaar mogen alle holebi's op straat doen zoals ze zelf het liefst doen. ik vind het in die periode (begin mei) vaak iets te koud om in een string rond te lopen. ik denk ook dat het geen zicht zou zijn. maar als anderen dat op die dag willen doen, dan vind ik niet dat ik het recht heb om hen dat te verbieden.

was die optocht er trouwens niet geweest, een optocht waarin alle mogelijke facetten van de holebicultuur aan bod komen, dan zouden ze ook hier in belgië nog niet zoveel mensenrechten verworven hebben als holebis.

trouwens, waarom zouden jullie hetero's die vrachtwagens nodig hebben? 364 dagen per jaar (dit jaar zelfs 365 dagen) zijn de hetero's overal en alom tegenwoordig. op reclameposter, in soap-series, in kwisprogrammas, op de schoolbanken, in de flair, de p en de humo... overal wordt er constant propaganda gevoerd voor heteroseksualiteit. de vrouwen op de reclameposters hebben meestal nog minder om het lijf dan de mannen op de praalwagens van de gay pride.

de wereld is zo vol met opdringerige hetero-propaganda dat het niet eens ;eer opvalt, tenzij je zelf geen hetero bent en dus overal en iedere keer opnieuw gewezen wordt op het feit dat deze maatschappij jou abnormaal vindt.

slm,

redwasp
Oud 16 maart 2008, 16:49   #39
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

slm,

lieve willem, kun je mij eens uitleggen wat je met het woord 'vervangsex-gedoe' bedoelt? ik ken het namelijk niet en snap dus ook niet echt wat het betekent.

slm,

redwasp
Oud 16 maart 2008, 17:15   #40
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
slm,

lieve willem, kun je mij eens uitleggen wat je met het woord 'vervangsex-gedoe' bedoelt? ik ken het namelijk niet en snap dus ook niet echt wat het betekent.

slm,

redwasp
Korte term voor "anders dan hetero"; vervang voor mijn part door "variant' of "alternatieve" .....

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be