![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het vooral stom dat het stadje Diksmuide daarmee rechtstreeks zal gelinkt worden met het Vlaams-Nationalistische of zelfs extreem-Vl.-Nat. gedachtengoed en ik vind dat héél spijtig, want Diksmuide is een mooi Belgisch stadje in West-Vlaanderen. Het heeft, net als alle andere Belgische provinciesteden ovenveel of evenweinig daarmee te maken.
Hetzelfde voor de rivier de Ijzer die zn oorsprong heeft in Frankrijk.
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Daar ben jij niet voor verantwoordelijk; Ik ook niet voor mogelijke fouten van mijn geestesgenoten.
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() een beetje verdraagzaamheid tov gevallen soldaten!Niets belet vrijzinnigen om ook een herdenking te houden; Ik zou er met de nodige eebied aan deelnemen, en zou er geen discriminatie in zien.
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Wat een vreselijke beschuldiging!
Moet iedereen beantwoorden aan jouw profiel om aanvaardbaar te zijn?
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Je bent precies weer goed op dreef he Luc. =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben nog geen enkele linkse of vrijzinnige flamingant of pacifist tegengekomen die nét om die reden wegblijft vaan de IJzerbedevaart. De kruisvormige toren is voor jullie gewoon een stok om de hond te slaan. Doe daar toch niet zo hypocriet over! Moeten we alle kerktorens afbreken om vrijzinnige marktkramers niet af te stoten? Moeten we alle moskeeën afbreken om de joden niet voor het hoofd te stoten? Mensen, toch... Is het nu echt zoveel moeite gevraagd om een beetje respect te tonen voor een geloof dat niet de jouwe is?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() met andere woorden, vrijzinnigen moeten katholieken op zijn katholieks onder een kruis herdenken, uit verdraagzaamheid, maar verder tellen ze niet mee en die verdraagzaamheid is wééral éénrichtingverkeer: erbij zijn "om den hoop te vergroten" dus, anders zijn de vrijzinnigen onverdraagzaam? Vlaanderen is dus geen bal veranderd sinds WO1.
Laatst gewijzigd door filosoof : 21 maart 2008 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het probleem om onder een kruis te komen? Heb je dan écht zo'n haat tegenover gelovigen??
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2008 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als ik zeg dat ik al jaren niet meer ga, is dat enkel te wijten aan het barslechte bestuur van het huidige comité. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nietkatholieken krijgen dus een dhimmistatus... ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 21 maart 2008 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of men nu katholiek is of niet het zij zo ,lees eens wat beter he!En ik vind links gelul net zoals jij rechts gelul zult vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Sinds Lionel Vandenberghe de V's vertaalde naar "Vrede, vrijheid, verdraagzaamheid" is er wat de confessionalisering betreft nog weinig aan de hand.
De Ijzertoren is in de eerste plaats een vredesmuseum, waar ook de geschiedenis van de Vlaamse Beweging vrij historisch correct eer wordt aangedaan: met zijn ups en downs. Maar voornamelijk de pacifistische kant van dit vredesmuseum dient men onder ogen te zien, en de Ijzerbedevaart als een pacifistische manifestatie is belangrijk om vanuit voornamelijk dat standpunt te worden bekeken. Het is dus op dit ogenblik voor niet-nationalisten en niet-regionalisten belangrijk om er een symbool in te zien van een evoluerend, steeds democratischer wordend Vlaanderen. Nadat de fasco's eruit geschopt werden, nadat er verschillende multiculturele muziekfestivals doorgingen is het gewoon een interessant museum, en een goede bron om de geschiedenis van Vlaanderen te gaan doormaken. En de IJzerbedevaart zelf? Afvoeren en vervangen door "Ten Vrede"! Dit festival heeft de facto al de IJzerbedevaart vervangen, waarom men dit corifee niet gewoon afvoert alvorens er nog alleen maar een paar pippo's rondlopen is me al jaren een raadsel. Ten Vrede trekt trouwens al jaren meer volk dan de IJzerwake... Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 maart 2008 om 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Dat zou straf zijn voor iemand die een dubbelnick heeft van een permanent gebande.
![]()
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 maart 2008 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Maar de IJzertoren stond en staat ook voor vlaams zelfbestuur.
![]() |
![]() |