Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2008, 14:40   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik noem iemand die Vlaanderen te koop aanbiedt aan buitenlandse machten geen Vlaamsgezinde maar integendeel de grootste vijand van Vlaanderen.
Voorstander van een protectionistisch vlaanderen ? Nu, heb eigenlijk meer problemen met de te liberale invoer van laaggeschoolde allochtonen, dan met de invoer van buitenlands geld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 14:47   #102
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Die voorzitter heeft zich in elk geval al als een kleuter laten vangen bij zijn eerste interview rond apartheid. In plaats van daar over te zwijgen, neen dus.
En dus zit VB opnieuw in CS. Hij heeft hier een mooie kans laten liggen.
En anders zou het vb niet meer in het cordon zitten ? Het cordon is nu eenmaal een uitvinding van links, waar er blijkbaar nog veel mensen in de rechtvaardigheid ervan geloven (maar ja, daarvoor heeft (extreem)links dan ook de voltallige media tot zijn beschikking).
Oud 5 april 2008, 14:51   #103
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Voorstander van een protectionistisch vlaanderen ? Nu, heb eigenlijk meer problemen met de te liberale invoer van laaggeschoolde allochtonen, dan met de invoer van buitenlands geld.
ja, ik verkies inderdaad een zelfstandig Vlaanderen boven een neokoloniaal wingewest, wat blijkbaar niet van heel wat andere zelfverklaarde 'Vlaams nationalisten' gezegd kan worden.
Oud 5 april 2008, 14:56   #104
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Angst is op zichzelf het ergste, verandering het leven zelf.
Daar is iets van, maar de stijgende angst die zich nu ten gevolge van zwaar geweld in de openbare ruimte van Vlaanderen meester maakt, is niet echt het gevolg van verandering. Wel van een extreem laks beleid, me dunkt.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 14:59   #105
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het zou allemaal wat eenvoudiger zijn indien het VB niet zo racistisch in het daglicht zou treden...
Zou het allemaal wat eenvoudiger zijn indien ook het VB zou doen alsof er geen vreemdelingenprobleem was?

Zou het grootste probleem van heel west-europa dan opgelost zijn?

Even heel concreet: hoe lossen de 'democratische' partijen de agressie op de bussen op?
Door te zeggen dat het VB geen oplossingen heeft.
Maar intussen gaat het probleem van kwaad naar erger.
Oud 5 april 2008, 15:00   #106
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Laten vangen...

Citaat:
Die voorzitter heeft zich in elk geval al als een kleuter laten vangen bij zijn eerste interview rond apartheid. In plaats van daar over te zwijgen, neen dus.
En dus zit VB opnieuw in CS. Hij heeft hier een mooie kans laten liggen.
In dat vraaggesprek kwam dat relatief onbelangrijk ding ter sprake: het is al j�*�*�*�*�*�*�*�*ren afgeschaft ! dat heeft weinig belang in Europa.
Een Forza Flandria: d�*t is NU belangrijk .
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 15:02   #107
luc broes

Standaard

Citaat:
ja, ik verkies inderdaad een zelfstandig Vlaanderen boven een neokoloniaal wingewest, wat blijkbaar niet van heel wat andere zelfverklaarde 'Vlaams nationalisten' gezegd kan worden.
economisch gezien is geen enkel land zelfstandig, ook een onafhankelijk Vlaanderen niet
Oud 5 april 2008, 15:04   #108
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
LDD wil in iedergeval veel meer autonomie, en is zeker vlaamsgezind;
Niemand uitsluiten!

inderdaad

al die gasten die beweren dat LDD belgicistisch is, ik krijg er het schijt van

mannen, lees hun programma

in essentie is LDD momenteel confederalistisch, tenzij België echt onbestuurbaar wordt (als de Walen, na ernstige dreigingen niet willen meewerken). In dat geval is LDD zelfs separatistisch
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 15:07   #109
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als ge het mij vraagt zijn ze niet zo racistisch. Maar twijfel er sterk aan, veronderstellend dat het woord racisme nog moest uitgevonden worden, of het veel eenvoudiger zou zijn. Wat moeten de Waalse partijen, en de belgisistische vlamingen, nu allemaal uitvinden om het nva te demoniseren. Volgens mij zouden ze veel liever hebben moesten ze daar gewoon het etiket racisme kunnen opplakken.
Dat doen ze nu al: BDW is de grote duivel, hij is een taalracist en onverdraagzaam en nòg erger hij is een separatist!!
Oud 5 april 2008, 15:08   #110
flamingant
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
LDD wil helemaal niet meer autonomie, wel integendeel, zij willen dat Vlaanderen nog meer afhankelijk wordt van buitenlands kapitaal. Een beetje cynisch om te spreken over autonomie in een mondiaal economisch systeem dat naties en zelfstandigheid als obstakels beschouwt.
En Vlaamsgezind zijn ze ook niet want ze weigeren de kwestie Brussel op te lossen.

Trouwens deze Forza Flandria sluit de niet-rechtsen uit.
kwestie Brussel volgens het LDD programma:

*alle gemeenten van brussel fusioneren tot één gewet. Alle andere niveaus afschaffen (gemeente, arronissement, gouverneur, gemeenschapscommissies)

*Geen uitbreiding van Brussel

*paritaire samenstelling van het Brussels parlement (voor de VB'ers: 50% vlamingen, 50% walen)
én de Vlamingen in dat parlement beslissen zelf over de gemeenschapsbevoegdheden, de franstaligen over hun bevoegdheden

*Bij splitsing: Brussels DC (europees grondgebied)
Oud 5 april 2008, 15:12   #111
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Het zal er genadeloos aan toegaan: 5 minuten politieke moed, we gaan niet in een regering zonder.....het zal vele malen aan bod komen en "wie gelooft hen nog " komt als een boemerang terug.
Ik zal er met volle teugen van genieten en toe bijdragen.

Citaat:
Dan acht ik een CD&V onder de 15% niet onmogelijk.
Het zou compleet nieuw zijn voor Vlaanderen. Een CD&V onder de 15 pct betekent dat er eindelijk echt iets kan veranderen, waaronder waarschijnlijk het einde van België.

Citaat:
Ik vrees evenwel dat we opnieuw vertrokken zullen zijn voor een regering VLD-SPA-CDV, die er is "voor de mensen".
Kijk mijn schatting nog eens na:

- NVA: 9 pct
- LDD: 12 pct
- VB: 17 pct
- CD&V: 19 pct
- SP-a: 15 pct
- VLD: 15 pct

- Groen: 8 pct
- overige en ongeldig: 5 pct

De traditionelen hebben dan nog exact 49 pct van de stemmen, en in jou voorspelling nog 4 pct minder.

Dat wordt moeilijk om een Vlaamse regering te vormen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 5 april 2008 om 15:13.
Oud 5 april 2008, 15:13   #112
luc broes

Standaard

Citaat:
VB moet dringend met betere andere frisse mensen uit de hoek komen anders is die partij een gestage weg naar beneden....zo'n Valkeniers , die zich bij zijn eerste interview rond apartheid laat vangen, dat hou je toch niet voor mogelijk.
In dat interview zegde Valkeniers dat hij veel begrip had voor de slachtoffers van apartheid, maar dat werd vakkundig weggeknipt.

En met die 'frisse mensen' bedoel je toch zeker geen mannen als Leterme die voor de zoveelste keer niet in een regering zulllen stappen indien BHV niet gesplitst is enz..

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 april 2008 om 15:13.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 15:15   #113
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
In dat interview zegde Valkeniers dat hij veel begrip had voor de slachtoffers van apartheid, maar dat werd vakkundig weggeknipt.
Hij had op dat soort vragen niet moeten ingaan, Luc, in plaats van "recht voor de raap te willen zijn". Net zoals De Wever destijds had moeten zwijgen over de collaboratie van het Antwerps stadsbestuur. Die mannen zitten dan eens ei zo na bij de machtshefbomen, en dan beginnen ze te leuteren over 70 jaar geleden of over verweggistan. Ik begrijp daar niets van.
Oud 5 april 2008, 15:22   #114
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
er juist een boekske verschenen van een waalse onderzoekster (naam vergeten, en geen goesting op te zoeken) ,die het collaboratie geven van de walen in een ander daglicht stelt. de flamen waren idealisten
de meeste walen waren criminelen van gewoonrecht. u kan het zelf wel vinden he?
Dat is een beetje overdreven!
In Wallonië was veel economische collaboratie uit geldbejag. In vlaanderen veel minder, daar werd collaboratie meer veroorzaakt door achteruitstelling van vlaanderen door de belgische staat.
Oud 5 april 2008, 15:22   #115
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht

......
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 15:29   #116
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...maar wel van veel (extreem)linksen (gelieve dan wel zelfstandig vlaanderen te vervangen door zelfstandig belgie)...
Oud 5 april 2008, 15:41   #117
flamingant
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Ik zal er met volle teugen van genieten en toe bijdragen.

Het zou compleet nieuw zijn voor Vlaanderen. Een CD&V onder de 15 pct betekent dat er eindelijk echt iets kan veranderen, waaronder waarschijnlijk het einde van België.

De traditionelen hebben dan nog exact 49 pct van de stemmen, en in jou voorspelling nog 4 pct minder.

Dat wordt moeilijk om een Vlaamse regering te vormen.
inderdaad

dat is wat ik ook al gezegd heb
er zullen slechts 2 opties overblijven op Vlaams nivo en aan de vlaamse kant van de federale regering:

*Groen!-SPa-CD&V-VLD
*CD&V-VLD-N-VA-LDD

(edit: tenzij ze het VB erbij pakken natuurlijk)

Laatst gewijzigd door flamingant : 5 april 2008 om 15:41.
Oud 5 april 2008, 15:50   #118
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
daar gaat het dus om. Geen Forza Flandria maar een rechts blok. Noem een kat een kat aub en wees niet hypocriet, Vlaams heeft er niks mee te maken.
Dan krijg je er zeker een pak Walen bij - Want daarover spreken wij nooit, over de extreem rechtse Waalse strekkingen
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 16:12   #119
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Dan krijg je er zeker een pak Walen bij - Want daarover spreken wij nooit, over de extreem rechtse Waalse strekkingen
Waarom moeten wij daarover spreken? Ten eerste stellen die strekkingen niet zoveel voor, en ten tweede vechten die bijna zoveel onderlinge disputen uit als de BUB.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 16:21   #120
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
kwestie Brussel volgens het LDD programma:
Dit kan je gewoonweg niet menen.

Citaat:
*alle gemeenten van brussel fusioneren tot één gewet.
Gemeenten fusioneren tot één gewest is tamelijk moeilijk, maar ik ga ervan uit dat je het over 'één gemeente' hebt. Tot daar ben ik akkoord, al vind ik wel dat er dan districten moeten komen in de plaats van de 19 gemeenten.

Citaat:
Alle andere niveaus afschaffen (gemeente, arronissement, gouverneur, gemeenschapscommissies)
Afschaffen? Volgens mij wordt hier 'samenvoegen' bedoeld, zoals nu al het geval is met gewest en agglomeratie (in het Brusselse Parlement is er een commissie agglomeratiebevoegdheden). Gouverneur is geen bestuursniveau, het arrondissement is dat wel en de Brusselse gouverneur en vice-gouverneur horen bij dat arrondissement. Waarom zou je dat afschaffen? Er zijn een paar bevoegdheden die die gouverneur heeft die het best bij officieel apolitieke functionarissen liggen, en niet bij de burgemeester/minister-president.

Wat de gemeenschapscommissies betreft merk ik al een inconsistentie in de redenering op, maar daar zal ik later op ingaan.

Citaat:
*Geen uitbreiding van Brussel
Akkoord.

Citaat:
*paritaire samenstelling van het Brussels parlement (voor de VB'ers: 50% vlamingen, 50% walen)
Dit kan je niet ernstig menen. Dat is inherent ondemocratisch.

Citaat:
én de Vlamingen in dat parlement beslissen zelf over de gemeenschapsbevoegdheden, de franstaligen over hun bevoegdheden
En hier kom ik terug op de gemeenschapscommissies... Wat denkt u dat de gemeenschapscommissies zijn?

De Raad van de Vlaamse Gemeenschapscommissie bestaat uit de leden van de Nederlandse taalgroep van het Brusselse Parlement, en die van de Franse Gemeenschapscommissie bestaat uit de leden van de Franse taalgroep van het Brusselse Parlement. Zie je de inconsistentie niet? Langs de ene kant stel je voor de gemeenschapscommissies af te schaffen, en langs de andere kant wil je ze dan weer behouden.

Citaat:
*Bij splitsing: Brussels DC (europees grondgebied)
Kan ik mee leven, maar het is aan de Brusselaars om daarover te beslissen, en Europa moet dat dan ook willen natuurlijk.

Als dit ècht het programma van de LDD is, dan is die partij nog slechter bezig dan ik dacht.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be