![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1541 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet echt, als je in acht neemt wat de oorzaken zijn en waren van zure regen.
![]() |
#1542 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Goede repliek, waarvoor mijn dank. Ik lees evenwel nooit de door u vermelde blaadjes of aanverwanten. Jammer toch, dat u van die dwaze veronderstelling uitgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1543 |
Banneling
|
![]() ja maar zo koud als het afgelopen maand is geweest is het nog nooit geweest.
Je kan het blijkbaar niet alleen afdoen met een zachte winter. + Vraag is dan ook nog eens of ie veroorzaakt is door GW, oeps sorry, klimaatverandering? Met zo'n woordje kan je echt alle kanten op Stel het zijn zachte winters door de GW? ok , vooruit. Dan kan je toch niet zeggen dat de koude ook door GW wordt veroorzaakt??????? o nee, dan wordt het weer 'klimaatvernadering' man o man Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#1544 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
well, Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 11 april 2008 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1545 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was eerder algemeen bedoeld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1546 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zal u niet verhelen dat ik eerder geneigd ben om af en toe artikelen te lezen bij 'klimatosoof'. Deskundigen ter zake zullen voor genoemde webstek -en de koppelingen naar aanverwanten- wellicht hun neus ophalen, maar vermits ik immers géén expert ben moet ik het daar mee doen. ![]() http://www.klimatosoof.nl/ Ook dit vond ik wel interessant; http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1804 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1547 | |
Banneling
|
![]() het wordt eng he?
Citaat:
maar zo doen ze dat! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 11 april 2008 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1548 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De huidige klimaatverandering wordt gekenmerkt door een global warming. Ik denk dat zelfs een volslagen leek als jij daar nog wel aan uit kan.
![]() |
#1549 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1550 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1551 | |
Banneling
|
![]() Het wordt steeds duidelijker....
Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1552 | |
Banneling
|
![]() hier:
link schreef ik neer dat we 'global cooling gaan krijgen en werd ik min of meer uitgelachen. Echter: Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 12 april 2008 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1553 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.prisonplanet.com/articles..._cools_off.htm Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1554 | |
Banneling
|
![]() gaan we
Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1555 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bij zure regen: Is er echt geregistreerd hoeveel ton er van jaar tot jaar is minder is geproduceerd en hoeveel oppervlakte bossen er nu minder aangetast zijn dan vroeger. Bij het gat in de ozonlaag: hoeveel tonnen CFK's minder en graduele verbetering van ozonlaag. Ik betwijfel of de relatie zo eenduidig was en terug te vinden is in wetenschappelijke tijdschriften. Het is niet omdat er een protocol bestaat dat plots oorzaak en gevolg plots verdwenen zijn. Valentijn
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1556 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat van die CFK is overduidelijk nonsens, want CFk is vele malen zwaarder dan lucht! De echte reden dat het verboden is, is dat men, door het in een ring diep onder de grond te stoppen, men vrije energie kan produceren. En dat wil 'men' dus niet Pin d" Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1557 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
http://sciencepolicy.colorado.edu/pr...tarianism.html Dit was altijd al de agenda. "The urge to save humanity is almost always a false front for the urge to rule." - H L Menken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1558 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Er moeten toch ergens nog wel wat ouwe spuitbussen en frigo's te vinden zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1559 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zolang dat er niet is beschouw ik deze theorie als baarlijke nonsens. In welke streken wordt het warmer, kouder, natter, droger,...? En hoeveel ongeveer? Welk model van minstens 10 jaar oud voorspelde dat het zuidpoolijs zou toenemen tgv global warming? (a posteriori verklaringen zijn waardeloos) Welk model voorspelde dat de lichte opwarmende trend van de vorige eeuw zich in het afgelopen decennium niet zou doorzetten. (Waarbij ik niet beweer dat de aarde afgekoeld is. Ze is echter ook niet verder opgewarmd.) Als dat model er al was, dan werd allicht ook voorspeld dat dat slechts een pauze zou zijn en dat alle catastrofale gevolgen pas later zullen optreden? En tenslotte: als het niet de scenario's zijn die het IPCC als meest waarschijnlijk heeft bestempeld, welke expert(s) moeten wij dan geloven? Als ik de discussie onder GW-gelovigen volg, blijkt dat toch niet erg duidelijk is wat we nu eigenlijk allemaal mogen verwachten. Er wordt nogal meewarig gedaan over het media-alarmisme (terecht) en soms ook over het IPCC (zou te soft zijn), maar eensgezindheid (consensus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1560 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, als het niet uitlegbaar is en als er niets concreet voorspelbaar kan zijn, maar langs de andere kant kan 'alles wat we vandaag zien, is perfect coherent met GW', vind ik het allemaal wat raar en dubieus. Duidelijke antwoorden, sorry, ik probeer, maar ik zie ze niet. Citaat:
![]() |
![]() |