![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=system;3404293]
Citaat:
Nu, die wartaal is ook typisch voor Belgicisten, dat is al.
![]() |
![]() |
#262 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb dit niet gezegd. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 mei 2008 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit wordt weer een uitschijttopic... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() [quote=stab;3404489]
Citaat:
Nog even herhalen, indien bij een hereniging we de Oranjes erbij moeten nemen, dan doen we dat maar, we zijn beter af met hen dan met de Saxen-Coburgs. Ook een die hard-republikein kan dit inzien. Later zien we dan wel of we de Oranjes er ook uit kunnen flikkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 mei 2008 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Parlementslid
|
![]() Je vergeet af en toe een smile achter je bewerking Jaani. Straks denken we nog dat Belgen ordinaire moordenaars zijn. ....kijk zo ziet er zo eentje uit:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Parlementslid
|
![]() Sorry, er zijn geen Belgen, dat was ik even vergeten. Ik bedoel dus Zij Die De Landen Van België Bevolken, klinkt dat beter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dus maar beter je goeie raad zelf opvolgen: verbeter de wereld, begin bij jezelf. Wie zelf kanjers van fouten maakt zich hopeloos belachelijk door anderen de les te lezen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 mei 2008 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 mei 2008 om 23:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen, Walen en Brusselaars lijkt me eenvoudiger.
![]() |
#273 |
|
![]() Staat erbij , hoor, anders verwoord.
Puntje 21.
![]() |
#274 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nog een punt: geloof alles wat er in De Standaard staat.
Laatst gewijzigd door stropdrager : 7 mei 2008 om 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() Limburgers, Oost-Vlamingen, West-Vlamingen, Antwerpenaren, Brabanders, lijkt me de juiste benaming voor de inwoners van het Nederlandstalig gebied in België. En sinds 25 jaar bestaat er ook een Vlaams gewest. Maar dat werd arbitrair in mekaar gebokst omdat het kunstmatig België de federale toer opging. En dit is de historische waarheid. Nu, niets sluit uit dat Vlamingen op de duur een wij-gevoelen krijgen. Tot nu toe wordt dat kunstmatig 'wij-gevoelen' opgelegd door de kunstmatige Vlaamse overheid, maar dat zal wel op de duur veranderen als er meer bevoegdheden naar het gewest Vlaanderen komen.
Laatst gewijzigd door system : 7 mei 2008 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van jou hebben ze nog een Belg kunnen maken, maar geen Vlaming. Het zij zo. Hoe je het bestaan van het gewest waartoe jij behoort ook ontkent, en hoe kunstmatig jij het ook vindt, het bestaat, en zal langer bestaan dan Belgique. Limburg zal nooit meer deel uitmaken van het graafschap Loon. Hoe verwant jij je er ook mee lijkt te voelen. Jij hebt er dan ook een en ander mee gemeen: hun belgitude en hun ondankbaarheid voor de financiële hulp vanuit Vlaanderen. Limburg zal wél ooit weer deel uitmaken van Nederland, maar niet zolang Belgique bestaat. Intussen zul je het met het arbitrair in elkaar gebokste Vlaanderen moeten doen.
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb ik van in het begin gesteld op dit forum. Alleen, u leest er over heen blijkbaar. En ik heb dit altijd zo gesteld, niet omdat ik dat nu zo graag hoor, maar omdat het de (historische) waarheid is. En zo is Vlaanderen kunstmatig. Niet omdat ik dit zo graag hoor, maar omdat het de (historische) waarheid is. Ik voel me verbonden met Limburg, maar wij Limburgers hebben historisch niets met het geschiedkundig Vlaanderen te maken. En als u geschiedkundig objectief zou willen zijn, dan moet u dit beamen. Maar het ligt blijkbaar heel moeilijk voor u dit te erkennen. Laatst gewijzigd door system : 7 mei 2008 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het eigenaardige van al die Nederlandstalige gouwen of comme vous voulez "provinces" ou "départements" zijn hun namen die allen gestoeld zijn op vlietnamen: Leie (W-VL), Schelde (O-VL), Dijle (Brabant), Nete (Antwerpen), Maas (Limburg) Zolang we niet in elkaars vliet vissen is het goed. ![]() |
|
![]() |
![]() |