Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2008, 22:20   #101
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, ja, leg het maar uit. Oppositiepraat. Verhofstadt heeft 200.000 jobs beloofd en hij heeft ze geschapen. Nu maar afwachten of Leterme deze 200.000 jobs haalt. Voltijdse en halftijdse samengeteld.
De pot verwijt de ketel nu, toch??

Wie heeft hier nu oppositiepraat
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 22:24   #102
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
De pot verwijt de ketel nu, toch??

Wie heeft hier nu oppositiepraat
Ik niet. Ik stel gewoon vast dat Verhofstadt deze jobs heeft gerealiseerd. U beweerde van alles en nog wat over Verhofstadt.

Ik zeg evenmin dat Leterme dit niet zal doen.
Ik zeg alleen: eens kijken of Leterme ook kan doen wat Verhofstadt deed.
Want dat heeft Leterme ons toch beloofd...

Laatst gewijzigd door system : 7 mei 2008 om 22:29.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 07:24   #103
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik niet. Ik stel gewoon vast dat Verhofstadt deze jobs heeft gerealiseerd. U beweerde van alles en nog wat over Verhofstadt.

Hoe heb je dat vastgesteld???

Kun je bewijzen dat Verhofstadt effectief 200.000 banen heeft bij gecreëerd?

We verschillen duidelijk van mening wat betreft Verhofstadt en zijn paarse regering, want ik vind dat Verhofstadt meer gekakeld heeft die 8 jaar dan dat hij eieren heeft gelegd!

En wat Leterme betreft, hij zal zich de eerste jaren mogen bezig houden met de shit die Verhofstadt heeft achtergelaten.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 8 mei 2008 om 07:25.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:02   #104
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Dan kan je evengoed deze draad sluiten
Juist niet. zoals ik reeds zei is de Vlaamse economie onderhevig aan grote problemen net omdat ze samenhangt met Wallonië, dat onze voorstellen systematisch afblokt.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 13:34   #105
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet. Ik stel gewoon vast dat Verhofstadt deze jobs heeft gerealiseerd.
System, hoeveel van die jobs waren bij de overheid?
Oud 8 mei 2008, 16:06   #106
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Het ene kwaad praat het andere niet goed. Migranten kan je weigeren. Je eigen bevolking kan je de laan niet uitsturen.
Ik betwijfel dat 'migranten weigeren' iets is dat makkelijker verloopt indien je het via staatswege wil gaan organiseren. Opvolgen op grote schaal impliceert de nodige rompslomp (met geld dat beter op andere vlakken zou gebruikt kunnen worden), en dan hebben we het nog niet over de hele ethische problematiek aan het met geweld buitenhouden/zetten van mensen.

Citaat:
Idd. Maar moet gepaard gaan met streng immigratiebeleid. Migranten komen heus niet enkel naar hier omwille van sociale zekerheid.
2 mogelijkheden:

- ofwel komen ze hier voor de sociale zekerheid (= om te teren op de vruchten van andermans arbeid), horen ze dat die hier niet is (liefst op voorhand) en trappen ze het af
- ofwel komen ze hier niet voor de sociale zekerheid (om te werken). Lukt het hun om hier te overleven door te werken (wat automatisch een bijdrage aan de algemene welvaart impliceert) dan lijkt er mij geen enkele reden om daartegen te zijn. Lukt dit niet keren ze wel uit eigen beweging terug naar herkomst.

En dat allemaal zonder gebruik te maken van een of andere geldverslindende staatsadministratie of geweld.

Citaat:
Wat kan mij het schelen dat mensen mij voor racist uitmaken? Is toch gewoon lachwekkend?
Jammer genoeg worden jouw woorden als meer dan die van jou alleen aanzien. Volgens mij zou het radicaal-liberale discours meer kansen krijgen moest het niet geassocieerd worden met de dwang die een antimigratiebeleid noodzakelijkerwjs met zich meebrengt.

Citaat:
Hoog opgeleide individuen is net waar veel vraag naar bestaat.
Waarschijnlijk, maar binnen de zwaar gesubsidieerde ivoren torens van het hoger onderwijs zijn er een hele hoop studenten die vaardigheden aangeleerd krijgen waar absoluut geen vraag naar is.
Gecombineerd met de indoctrinatie van een attitude die neerkijkt op bepaalde soorten werk zorgt dit voor een hele hoop onvaardige en onwillige arbeidskrachten.

Citaat:
Dat zou de mensen aan het werk dwingen. Maar dat houdt de migrantenstroom niet tegen hoor. Alleen al kraantjeswater is voldoende reden om te verhuizen voor die woestijnmensjes.
Om te verhuizen moet je een woonplaats vinden. Indien de eigenaar van een huurwoning vermoedt dat een potentiële huurder zijn verplichtingen niet zal kunnen nakomen (bv indien deze geen vaardigheden of jobvooruitzichten heeft) dan worden 'probleemmigranten' automatisch aangemoedigd om terug te keren.

Citaat:
En als er één iets enorm nadelig is voor je economie, dan is het wel sociale instabiliteit.
Waarschijnlijk. Maar waarom zou het soort migratie dat ik voorsta leiden tot sociale instabiliteit?
Oud 8 mei 2008, 16:42   #107
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verhofstadt heeft die banen toch niet gerealiseerd...

We zaten de laatste jaren gewoon in een hoogconjunctuur...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 16:53   #108
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik betwijfel dat 'migranten weigeren' iets is dat makkelijker verloopt indien je het via staatswege wil gaan organiseren. Opvolgen op grote schaal impliceert de nodige rompslomp (met geld dat beter op andere vlakken zou gebruikt kunnen worden), en dan hebben we het nog niet over de hele ethische problematiek aan het met geweld buitenhouden/zetten van mensen.

Ach ach, het kan allemaal veel beter. Australië kan als voorbeeld dienen. En zelfs dat kan makkelijk beter. Goede wil is het enige wat ontbreekt.

Immigranten eisen zowieso grote rompslomp vanwege overheid. Beter op effectieve wijze dan.

Laatst gewijzigd door Dycore : 8 mei 2008 om 16:53.
Oud 8 mei 2008, 17:00   #109
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
2 mogelijkheden:

- ofwel komen ze hier voor de sociale zekerheid (= om te teren op de vruchten van andermans arbeid), horen ze dat die hier niet is (liefst op voorhand) en trappen ze het af
- ofwel komen ze hier niet voor de sociale zekerheid (om te werken). Lukt het hun om hier te overleven door te werken (wat automatisch een bijdrage aan de algemene welvaart impliceert) dan lijkt er mij geen enkele reden om daartegen te zijn. Lukt dit niet keren ze wel uit eigen beweging terug naar herkomst.
Optie 2: Automatisch bijdrage aan welvaart? Dat is voor nuance vatbaar. Veel van dat geld vloeit naar het land van herkomst. Veel van dat werk gebeurt in het zwart. Vele inwijkende groeperingen zijn ondertussen een eigen economie gestart die slecht marginaal binnen onze eceonomie past. Vele inwijkelingen, betekent sociale instabiliteit. Mensen voelen zich niet meer thuis in eigen stad, worden depressief, zien het niet meer zitten: slecht voor de economie; we hebben gemotiveerde individuen nodig.
Zonder SZ valt er nog voldoende te profiteren in Europa. We blijven welvarend. Ik maakte al de verwijzing naar kraantjeswater. Dat is voor mensen uit de woestijn het paradijs.
Dus: mensen die onze economie kan gebruiken zijn welkom, op voorwaarde dat ze na hun bijdrage terug huiswaarts keren. Of op voorwaarde dat ze zich integreren: maar dat is meestal een illusie; en begrijpelijk.
Oud 8 mei 2008, 17:01   #110
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg worden jouw woorden als meer dan die van jou alleen aanzien. Volgens mij zou het radicaal-liberale discours meer kansen krijgen moest het niet geassocieerd worden met de dwang die een antimigratiebeleid noodzakelijkerwjs met zich meebrengt.
Tja, welke pummels maken die associatie? Mij moet je niet verwijten hoor.
Oud 8 mei 2008, 17:02   #111
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
IkWaarschijnlijk, maar binnen de zwaar gesubsidieerde ivoren torens van het hoger onderwijs zijn er een hele hoop studenten die vaardigheden aangeleerd krijgen waar absoluut geen vraag naar is.
Gecombineerd met de indoctrinatie van een attitude die neerkijkt op bepaalde soorten werk zorgt dit voor een hele hoop onvaardige en onwillige arbeidskrachten.
Mja, daar zit wel iets in, maar sterk overdreven.
Oud 8 mei 2008, 17:04   #112
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Om te verhuizen moet je een woonplaats vinden. Indien de eigenaar van een huurwoning vermoedt dat een potentiële huurder zijn verplichtingen niet zal kunnen nakomen (bv indien deze geen vaardigheden of jobvooruitzichten heeft) dan worden 'probleemmigranten' automatisch aangemoedigd om terug te keren.
Jongen toch, de moslims hebben hier al een eigen sociaal systeem uit de grond gestampt voor hun gemeenschap. Er staat hier een ontvangstcomité klaar voor iedere moslim die de grens oversteekt. Huisvesting, alles erop en eraan.
Oud 8 mei 2008, 17:04   #113
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk. Maar waarom zou het soort migratie dat ik voorsta leiden tot sociale instabiliteit?

Leef jij op een andere planeet?
Oud 8 mei 2008, 18:08   #114
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Ach ach, het kan allemaal veel beter. Australië kan als voorbeeld dienen. En zelfs dat kan makkelijk beter. Goede wil is het enige wat ontbreekt.
Australië lijkt mij om een hele hoop redenen verschillen van een dichtbevolkt West-Europees land.

Citaat:
Immigranten eisen zowieso grote rompslomp vanwege overheid. Beter op effectieve wijze dan.
Ook zonder sociale zekerheid en duizendeneen regeltjes? Dat betwijfel ik.

Citaat:
Leef jij op een andere planeet?
Neen, maar ik geloof niet dat de sociale instabiliteit die volgt uit een geleidelijke arbeidsmigratie onhandelbaar zou zijn voor Law & Order.

Citaat:
Vele inwijkelingen, betekent sociale instabiliteit. Mensen voelen zich niet meer thuis in eigen stad, worden depressief, zien het niet meer zitten: slecht voor de economie; we hebben gemotiveerde individuen nodig.
Ik vind de suggestie dat depressie en werkonwil allemaal het gevolg zouden zijn van migratie vrij lachwekkend. Pas op, het kan zijn dat in sommige gevallen dat ertoe bijdraagt, maar daarnaast ken ik ook een boel mensen wiens leven juist een pak beter is door de aanwezigheid van inwijkelingen (bv in het kader van mijn hobby).

Citaat:
Optie 2: Automatisch bijdrage aan welvaart? Dat is voor nuance vatbaar. Veel van dat geld vloeit naar het land van herkomst.
Daar is niks mis mee (liever dat dan dat de staat aan ontwikkelingshulp doet...). Daarnaast snap ik ook niet goed waarom dat dat slecht zou zijn voor de economie. Die mensen hebben toch hun arbeid geleverd?

Citaat:
Veel van dat werk gebeurt in het zwart.
Zwart werk lijkt me niet slecht voor een economie met minimale of afwezige staat.

Citaat:
Vele inwijkende groeperingen zijn ondertussen een eigen economie gestart die slecht marginaal binnen onze eceonomie past.
Er lijkt mij vrij veel vraag naar nachtwinkels en pittakoten. Waar heb je het over?

Citaat:
Zonder SZ valt er nog voldoende te profiteren in Europa. We blijven welvarend. Ik maakte al de verwijzing naar kraantjeswater. Dat is voor mensen uit de woestijn het paradijs.
Kraantjeswater zou in het systeem dat ik voor ogen heb nu niet echt een publiek goed zijn he. Om het te kunnen betalen zouden ze moeten kunnen werken. Zoals met quasi alles.

Citaat:
Dus: mensen die onze economie kan gebruiken zijn welkom, op voorwaarde dat ze na hun bijdrage terug huiswaarts keren.
Indien onze economie ze niet kan gebruiken zouden ze zowiezo al huiswaarts moeten keren. Tenzij er natuurlijk mensen op vrijwillige wijze hun geld gaan afstaan.

Citaat:
Jongen toch, de moslims hebben hier al een eigen sociaal systeem uit de grond gestampt voor hun gemeenschap. Er staat hier een ontvangstcomité klaar voor iedere moslim die de grens oversteekt. Huisvesting, alles erop en eraan.
Indien Turkse mensen Turkse mensen willen helpen met geld verdiend door Turken is daar niks mis mee. Dat het feit dat dat vandaag de dag zo niet is voor problemen leidt verandert niks aan het principe dat mensen vrij over hun eigen middelen mogen beschikken.

Citaat:
Of op voorwaarde dat ze zich integreren: maar dat is meestal een illusie; en begrijpelijk.
Ik zie niet in waarom iemand die niet integreert een probleem is, zolang hij respect opbrengt voor andermans eigendom en vrijheid en niet via de staat de vruchten van andermans arbeid tracht te roven.
Oud 8 mei 2008, 18:38   #115
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens ingewijden was de Expo58 ook een verwezelijking van Paars en meer bepaald van Verhofstadt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 20:08   #116
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zo verhoog je de arbeiderskost. In de openingspost werd net geschreven dat dat de oorzaak is van de verzwakking van onze economie.
Ja, maar die redenering is echt Boecht van Dunaldy.

De loonkost speelt een marginale rol in deze problematiek. Kijk naar Zweden, dat nog hogere loonkosten heeft, maar wel de meest succesvolle economie ter wereld heeft.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 03:46   #117
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ja, maar die redenering is echt Boecht van Dunaldy.

De loonkost speelt een marginale rol in deze problematiek. Kijk naar Zweden, dat nog hogere loonkosten heeft, maar wel de meest succesvolle economie ter wereld heeft.
Dat is dus werkelijk onzin C2C. Ge blijft dat maar herhalen, maar het klopt simpelweg niet.

(Enfin; ge hebt wel een punt dat loonkost niet het enige probleem is. Maar het sis wel degelijk een probleem, ook in Zweden.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 14:04   #118
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Australië lijkt mij om een hele hoop redenen verschillen van een dichtbevolkt West-Europees land.
Pffff. Zeg liever waarom ze op vlak van immigratiebeleid niet vergeleken kunnen worden, of hou je mond.
Oud 9 mei 2008, 14:06   #119
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook zonder sociale zekerheid en duizendeneen regeltjes? Dat betwijfel ik.
Ja, ook zonder sociale zekerheid moeten nog steeds criteria nageleefd worden om te mogen immigreren. En daar moet controle op zijn.
Dat er vele duizende regeltjes zijn en dat alles makkelijk vereenvoudigd kan worden, wil ik niet tegenspreken.
Oud 9 mei 2008, 14:08   #120
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik geloof niet dat de sociale instabiliteit die volgt uit een geleidelijke arbeidsmigratie onhandelbaar zou zijn voor Law & Order.
De sociale instabiliteit die daar het gevolg van is voor zorgt slokt onnodig veel energie op. Zie deze discussie als voorbeeldje.
Het gaat niet om law and order; het gaat erom dat mensen zich sociaal niet goed in hun vel voelen. De gevolgen daarvan zijn niet te onderschatten. Ik wil hier best wat over uitwijden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 9 mei 2008 om 14:28.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be