Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2008, 09:02   #61
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Inderdaad. De vraag dringt zich op : "Waaróm niet!?".
Uit commerciële redenen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 09:03   #62
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Goed, maar als ze dan toch een bijbel (bijvoorbeeld) aanbieden ter bezinning, zouden ze misschien kunnen denken aan boeken waar andere mensen iets aan kunnen hebben. Er leven ook mensen op deze aardbol met andere gezindheden dan de christelijke die hun hotels bezoeken. Ofwel moeten ze niets aanbieden.
Helemaal mee eens. En aangezien het absoluut onmogelijk is om alles aan te bieden, moeten ze weg. Akkoord?

EDIT; sorry system, ik zie dat je al geantwoord hebt op deze vraag.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 mei 2008 om 09:05.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 09:06   #63
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uit commerciële redenen.
Is het dan geen goed idee om aan het hotel duidelijk te maken dat je er niet mee gediend bent? Dan kunnen ze uiteindelijk (als er meerder mensen dat doen, vraag me niet wat de critical mass is aub ) "om dezelfde commerciele redenen" dat boek weghalen.
Toch?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 mei 2008 om 09:07.
Oud 15 mei 2008, 09:08   #64
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit commerciële redenen.
Lijkt me sterk. Zoals is gebleken strijken ze steevast een bepaald segment van hun potentiële klantengroep tegen de haren. Economisch gezien, een flater dus...
Oud 15 mei 2008, 09:09   #65
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Dat is er aan te zien, ja.
Hij werpt ook zijn bananeschillen in de vuilbak, zonder daar een seconde over na te denken.
Oud 15 mei 2008, 10:30   #66
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Lijkt me sterk. Zoals is gebleken strijken ze steevast een bepaald segment van hun potentiële klantengroep tegen de haren. Economisch gezien, een flater dus...
De meeste mensen storen zich daar niet aan. Ze zijn op vakantie en ze zijn er niet om 's avonds de bijbel te lezen. En indien er de bijbel ligt, dan zullen het wel meestal Europeanen of Amerikanen zijn die deze hotels bezoeken of is de hotelketen van een christelijke signatuur. En het zal wel zijn dat er af en toe een piëteitsvolle christen (zakenman of zo) in de bijbel leest. En bij die enkeling hebben we het dan ook gehad.

Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2008 om 10:32.
Oud 15 mei 2008, 11:53   #67
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Voor diegenen die hem nog niet gezien hebben : The Mist is best een plezant filmpje dat toont waar het tolereren van religie altijd tot leidt.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 16:23   #68
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En ik vraag me af wanneer de religieuzen allerhande eens gaan ophouden hun geloof uit te venten...

Dieptriest om steeds maar weer dergelijke onzin te lezen.

Word je ongevraagd één of andere religie in de strot geduwd, ben je "onverdraagzaam" wanneer je er geen boodschap aan hebt! De omgekeerde wereld...

Het is gewoon een boek dat in een schuif ligt. Je moet daar niet zo emotioneel over worden. Niemand dwingt u van het te lezen. Ik hou u ook niet tegen om in dezelfde schuif een exemplaar van The God Delusion te leggen, integendeel zelf. Hoe meer boeken, hoe meer vreugd.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 16:25   #69
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Die vriend is een hoogstaand wetenschapper en bedrijfsleider. Daar is voor hem niks kinderachtigs aan, hij denkt er nog geen seconde over na, net zoals hij zou dat niet zou doen als er een "prive" of "joepie" op zijn kamer zou liggen.
Afval is afval en hoort in de vuilbak.
En voelt hij zichzelf dan een hele held? Een dappere voorvechter van het vrije denken?

Gewoon achterbaks en plat vandalisme is het. Een perfect goed boek vernietigen, dat voor iemand anders een plezier zou kunnen betekenen. Jongens jongens Als dit het gehalte is van de gemiddelde atheïst.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 mei 2008 om 16:27.
Oud 15 mei 2008, 16:57   #70
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En voelt hij zichzelf dan een hele held? Een dappere voorvechter van het vrije denken?

Gewoon achterbaks en plat vandalisme is het. Een perfect goed boek vernietigen, dat voor iemand anders een plezier zou kunnen betekenen. Jongens jongens Als dit het gehalte is van de gemiddelde atheïst.
U reactie bewijst alleen maar hoe hard het nodig is dat we die dingen doen. We laten ons naar de slachtbank leiden en degenen die zich daartegen verzetten zijn onverdraagzaam. Gewoon omdat de slachtbank nog ver genoeg is zodat de massa ze nog niet ziet.

Ronald Reagan: Waarom zouden we iets doen aan de klimaatwijziging? De wederopstanding zit eraan te komen, het heeft toch geen zin!
Bush sr.: Atheisten horen hier niet thuis.
Bush Jr.: Ik heb een missie van God gekregen, we vallen Irak aan.
Travis66: Kan je dat boek aub uit mijn kamer verwijderen.

Jaja, ik ben de slechte.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 mei 2008 om 17:04.
Oud 15 mei 2008, 17:08   #71
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een tijdje geleden, in Barcelona, heel vriendelijk de bijbel en het kruisbeeld dat boven mijn bed hing aan de receptie afgegeven.

Wanneer ik iets later mijn ontbijt wou nuttigen keken de drie mensen die de klanten bedienden van koffie en thee me aan alsof ik Marc Dutroux was en kreeg ik koude koffie, ik heb 3 maal om warme moeten vragen en had de rest van de week steeds de indruk dat mijn kamer amper was aangeraakt wanneer de kuisploeg was gepasseerd.

Wanneer ik na een paar dagen ging melden dat ik vond dat mijn kamer niet echt netjes werd onderhouden (het was niet de eerste keer dat ik in dat hotel logeerde) maakte de dienstdoende receptionist me de opmerking dat hij het nodige ging doen maar hij maakte me vriendelijk ook diets dat ik zelf de oorzaak was van het probleem.

Laatst gewijzigd door Gun : 15 mei 2008 om 17:09.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 17:13   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik heb een tijdje geleden, in Barcelona, heel vriendelijk de bijbel en het kruisbeeld dat boven mijn bed hing aan de receptie afgegeven.

Wanneer ik iets later mijn ontbijt wou nuttigen keken de drie mensen die de klanten bedienden van koffie en thee me aan alsof ik Marc Dutroux was en kreeg ik koude koffie, ik heb 3 maal om warme moeten vragen en had de rest van de week steeds de indruk dat mijn kamer amper was aangeraakt wanneer de kuisploeg was gepasseerd.

Wanneer ik na een paar dagen ging melden dat ik vond dat mijn kamer niet echt netjes werd onderhouden (het was niet de eerste keer dat ik in dat hotel logeerde) maakte de dienstdoende receptionist me de opmerking dat hij het nodige ging doen maar hij maakte me vriendelijk ook diets dat ik zelf de oorzaak was van het probleem.
Misschien had -in illo tempore- de caudillo in dat hotel en in die kamer gelogeerd. Spijtig dat u geen facsimile van een werk van Schopenhauer bij had. Dan had u dit op de nachttafel kunnen plaatsen. Naast de bijbel natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2008 om 17:19.
Oud 15 mei 2008, 17:13   #73
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb een tijdje geleden, in Barcelona, de bijbel en het kruisbeeld dat boven mijn bed hing aan de receptie afgegeven.

Tsja. Ik persoonlijk laat dat kruisbeeldje gewoon mooi hangen. Ik maak geen show van mijzelf. Ik verbeeld mij niet dat ik mijn principes moet verdedigen met zulke theatraliteiten. In ruil daarvoor krijg ik warme koffie, een nette kamer en een vriendelijke lach van de mensen rond mij.

Als jij per se stom wilt doen, dan kan ik u ook niet helpen. Een kruisbeeldje is een kruisbeeldje is een kruisbeeldje.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 15 mei 2008 om 17:16.
Oud 15 mei 2008, 17:25   #74
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Tsja. Ik persoonlijk laat dat kruisbeeldje gewoon mooi hangen. Ik maak geen show van mijzelf. Ik verbeeld mij niet dat ik mijn principes moet verdedigen met zulke theatraliteiten. In ruil daarvoor krijg ik warme koffie, een nette kamer en een vriendelijke lach van de mensen rond mij.

Als jij per se stom wilt doen, dan kan ik u ook niet helpen. Een kruisbeeldje is een kruisbeeldje is een kruisbeeldje.
Stom doen?

Ik ben geen gelovige en heb heel vriendelijk gevraagd of ik dat een weekje bij de receptioniste kon achter laten, trouwens, die dame was verrast maar heeft daar zelf heel vriendelijk op gereageerd en me geantwoord dat dit geen enkel probleem vormde.

Pas bij het ontbijt gingen de poppen aan het dansen

Stom doen?

Wanneer ik niet in het algemeen beeld pas

Laatst gewijzigd door Gun : 15 mei 2008 om 17:35.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 17:35   #75
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stom doen?

Ik ben geen gelovige en heb heel vriendelijk gevraagd of ik dat een weekje bij de receptioniste kon achter laten, trouwens, die dame was verrast maar heeft daar zelf heel vreindelijk op gereageerd en me geantwoord dat dit geen enkel probleem vormde.

Pas bij het ontbijt gingen de poppen aan het dansen

Stom doen?

Wanneer ik niet in het algemeen beeld pas
Om de een of andere reden ben ik direct een fan van jou
Zo zie je maar, verdraagzaamheid is iets dat enkel van atheisten wordt geeist. De andere kant veegt daar met plezier zijn voeten aan. Maar zij zijn "moreel correcte" mensen natuurlijk.
Oud 15 mei 2008, 17:43   #76
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Om de een of andere reden ben ik direct een fan van jou
Zo zie je maar, verdraagzaamheid is iets dat enkel van atheisten wordt geeist. De andere kant veegt daar met plezier zijn voeten aan. Maar zij zijn "moreel correcte" mensen natuurlijk.
En toch heeft hij ergens gelijk. Ik vond het vroeger ook wat vervelend altijd een bijbel op mijn hotelkamer te hebben die ik niet had gevraagd. Ik kan me indenken dat niet iedereen hiermee gediend is. Daarom: ofwel niets, ofwel meerdere boeken 'stichtende' literatuur. En daar mag gerust een bijbel tussen liggen.

Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2008 om 17:43.
Oud 15 mei 2008, 18:05   #77
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En toch heeft hij ergens gelijk. Ik vond het vroeger ook wat vervelend altijd een bijbel op mijn hotelkamer te hebben die ik niet had gevraagd. Ik kan me indenken dat niet iedereen hiermee gediend is. Daarom: ofwel niets, ofwel meerdere boeken 'stichtende' literatuur. En daar mag gerust een bijbel tussen liggen.
Sorry system, wie heeft er ergens gelijk? Als je Gun bedoelt dan ben ik het er mee eens.
Oud 15 mei 2008, 18:47   #78
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, dat begrijp ik niet: in hun Christelijk visie had het moeten volstaan te zeggen: "beste, u gaat naar de Hel, weet u dat?" Waarna ze een heerlijk ontbijt hadden moeten serveren, want dat is het recht van de ter dood veroordeelde!
Nu werd je veroordeeld tot eewige foltering PLUS koude koffie...
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2008, 19:59   #79
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Kijk, dat begrijp ik niet: in hun Christelijk visie had het moeten volstaan te zeggen: "beste, u gaat naar de Hel, weet u dat?" Waarna ze een heerlijk ontbijt hadden moeten serveren, want dat is het recht van de ter dood veroordeelde!
Nu werd je veroordeeld tot eewige foltering PLUS koude koffie...
LOL, dat begrijp ik dus ook niet. Ik kan alleen maar concluderen dat hun vertrouwen in hun god niet zo groot is.
Oud 15 mei 2008, 20:08   #80
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Naar mijn mening was dat jouw goed recht en ging het hotel serieus in de fout. Is er geen website waar je commentaar over het hotel kan achterlaten?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be