![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet minder gezond dan bvb een Brigitte Grouwels die ooit hetzelfde probleem aankaartte. Autochtone vrouwen worden nageroepen en uitgescholden voor hoer http://www.brigittegrouwels.com/inde...&artikelid=154
![]() |
![]() |
#382 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Forumspook; komaan he? Dit kun je echt niet menen!
Ik kan me voorstellen dat je op een moslim verliefd wordt! Waarom zou dit niet kunnen en moet daar een 'oorzaak' voor zijn, |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Schepen
|
![]() Hij wil gewoon wat provoceren denk ik. Of is hij echt... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() Ten eerste ik heb geen illegaal wapen bij nooit. Ten tweede ik scheld geen mensen uit omwille van hun sexe en ten derde ik roep niet op tot geweld ...helaas heb al wel geweld mogen ervaren door onze lieve "nieuwe belgen" .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() Ik ben zeker wat. Ik ben een vrije vrouw. Iemand die zelf mag denken. Ik wil vrij blijven en zeker niet worden gedwongen tot het dragen van een kledingstuk dat garant staat voor onderdrukking. Ik hou niet van godsdienst maar geloof in recht op godsdienstvrijheid. Ik kom op voor de onderdrukte mensen die niet meer op straat durven komen. En wat ben jij??? Een linkse salon sos??? Een man of een vrouw die geilt op onderdrukking? Ieder heeft recht op een eigen mening. Ik minacht u absoluut om uw slaafse gedachten. maar zolang u het bij gedachten laat ... vrije wereld voor iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
weer eentje die niet weer waar hij het over heeft ![]() De profeet sprak ooit zijn afschuw uit over het slaan en zei: 'Hoe is het mogelijk dat iemand zijn vrouw slaat zoals je een wilde kameel slaat en vervolgens met haar wil slapen?' En van Aisha (de vrouw van de profeet) weten we dat de profeet zelf nooit zijn vrouwen, dienaren of andere mensen geslagen heeft. Metgezel Abu Masud al-Badri vertelt over slaan het volgende verhaal: 'Ik was mijn dienaar met een zweep aan het slaan. Toen hoorde ik een stem achter me, "Pas op Abu Masud", maar ik herkende de stem niet, want de stem was gekleurd door intense boosheid. De profeet zei:" Pas op Abu Masud, pas op Abu Masud, pas op Abu Masud; want zeer zeker God heeft meer macht over jou dan jij over je dienaar." Vanaf die dag heb ik nooit meer mijn dienaren geslagen.' De Quraan behandelt het onderwerp slaan van vrouwen als volgt (4.34): 'Mannen zijn de beschermers en onderhouders van hun echtgenotes omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten in [fysieke] kracht en omdat zij van hun rijkdommen zullen besteden [aan hun vrouwen]. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die vroom zijn en heimelijk bewaren hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen die zich slecht gedragen: wijst haar [eerst] terecht en [als dat niet helpt] laat haar in haar bedden alleen en [als laatste en ook afgeraden] geef haar een lichte tik [in plaats van haar te slaan]. Als zij hun gedrag veranderen, zoekt geen weg tegen haar[door oude koeien uit de sloot te halen of het herkauwen van ruzies]. Waarlijk, God is Verheven, Groot.' Vervolgens is er, als bovengenoemde stappen tot verzoening tussen man en vrouw niet helpen, de volgende richtlijn (4.35): 'En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een scheidrechter [bemiddelaar] van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal God deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, God is Alwetend, Alkennend.' De Islam probeert het slaan van vrouwen te voorkomen door: De voorbeeldfunctie van de profeet Mohammed, die zijn vrouw nooit geslagen heeft. Het inbouwen van een 'stappenplan' door bijvoorbeeld eerst het gesprek aan te gaan Over te gaan tot seksuele onthouding (voor mannen vaak een reden snel tot inkeer te komen) Want je mag niet met je vrouw slapen zolang je ruzies niet hebt bijgelegd. Als dat niet helpt, wordt er gedoogd dat er symbolische lichte tik toe met een miswak (een tandenborstel van hout van ongeveer 20 x 1 cm) vanuit de pols (dus niet vanuit de elleboog of schouder) en niet in het gezicht of op intieme gedeelten wordt gegeven. Islam heeft voor alle situaties regels ook voor die situaties die absoluut ongewenst zijn binnen een gezin. Het feit dat Islam hier regels voor heeft betekent niet dat men hiertoe wordt opgeroepen om zijn vrouw te slaan, integendeel. Deze regels en adviezen zijn juist bedoelt om agressieve en communicatie-arme mannen in het gareel te houden en vrouwen tegen hen in bescherming te nemen. In de Quraan staat trouwens nergens dat vrouwen als zij geslagen en mishandeld worden dit lijdzaam moeten ondergaan. In sommige gevallen is het raadzaam om verzet te plegen. Het is mijns inziens een legitieme grond voor echtscheiding als een man zijn handen niet thuis kan houden. Bron: http://www.moslima.nl/familie/slaanvrouwen.html
![]() |
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat eerder dat jij een therapeut kan gebruiken. Iemand die je leert realiteitszin te krijgen. Iemand die je leert dat niet alle dromen waar zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Knippen en plakken en nog wel van de schrijfster genaamd Linda Danvers. Joh ga het zelf bestuderen inplaats dat Linda onzin komt verkondigen net als Geert Wilders. Wat staat er in de koran over de vrouw? “De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God hen boven haar heeft gesteld en omdat zij van hun eigendommen uitgeven aan de vrouwen. En de oprechte vrouwen zijn gehoorzame vrouwen en zij waken over zichzelf en de eigendommen in de afwezigheid, zoals Allah ook waakt. En wat betreft de echtgenotes waarvan jullie ongehoorzaamheid vrezen: vermaant hen, als dat niet helpt, negeert hen in bed, en als dat niet helpt, slaat hen licht. Indien zij jullie dan gehoorzamen: zoek dan geen voorwendsel om hen lastig te vallen Deze passage uit de Koran vormt al vanaf het begin van het geloof het idee van islamieten over vrouwen, maar er zijn veel misvattingen over. Het gaat niet over de gelijkheid van man en vrouw. Het spreekt alleen over de gezinssituatie, waar de echtgenoot de verantwoordelijkheid heeft om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Het zegt niet dat alle mannen zaakwaarnemer zijn voor alle vrouwen. Ten tweede gaat dit niet over de spirituele, morele of intellectuele meerwaardigheid van de echtgenoot over zijn vrouw. Het spreekt over zijn lichamelijke kracht en bekwaamheid, vanuit welke hij zijn gezin moet beschermen en de kostwinner moet zijn voor zijn vrouw en kinderen. De Koran zegt dat mannen en vrouwen gelijk zijn voor god. De vrouw is een individu met het recht zelfstandig over haar eigendommen en inkomsten te beschikken, ook mag zij haar eigen familienaam behouden. De rol van man en vrouw in de samenleving is gericht op harmonie en samenwerking. Beiden hebben evenwijdige rechten en plichten. Dit wordt duidelijk in de Koran en de Sunnah, waarin staat: “Maar wie – hetzij man of vrouw – deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan.” en "De mannen en vrouwen die zich hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de onderdanige mannen en vrouwen, de geduldig en volhardende mannen en vrouwen, de deemoedige mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, de mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaargemaakt." De kuisheid van de vrouw moet door de Koran gerespecteerd en beschermd worden, waar zij ook is, tot welk volk zij ook behoort en welk geloof zij ook aanhangt. Een moslim mag haar nooit verkrachten en elke willekeurige seksuele relatie is voor hem verboden, ook al werkt zij vrijwillig mee. De Koran zegt hierover “Houdt u verre van overspel” (17:32). Er worden zware straffen voorgeschreven en er bestaan geen verzachtende omstandigheden. Ook mag een man een vrouw niet slecht behandelen: “O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terug nemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.” (4:20) Maar de vrouw kent ook beperkingen. In 33:34 van de Koran staat “Blijft in uw huizen en stelt uw schoonheid niet ten toon als in de vroegere dagen der onwetendheid.” Ook wordt er in 24:32 gezegd, dat de vrouw zich moet beheersen en hun schoonheid niet toont aan iemand anders als haar man, vader, schoonvader, zonen, broers, neven, slaven en eunuchen of jonge kinderen. En in 2:229 staat over de scheiding “De gescheiden vrouwen moeten drie menstruatieperioden wachten; en het is haar niet geoorloofd, hetgeen Allah in haar baarmoeder heeft geschapen, te verbergen, indien zij in Allah en de laatste dag geloven; en haar echtgenoten hebben het recht, haar (intussen) terug te nemen, indien zij verzoening wensen. En voor haar geldt hetzelfde als tegen haar, hetgeen billijk is, de mannen hebben voorrang boven haar, Allah is Machtig, Alwijs.” De Koran verbiedt een vrouw niet om te trouwen met een niet-moslim, zoals vaak wordt gedacht, er wordt alleen gezegd dat als een vrouw haar geloof goed in stand houdt, zij niet met een ongelovige kán trouwen, omdat deze haar niet volgens de goede regels zou kunnen huwen. Over scholing van de vrouw zei Mohammed eens: “Het werven van kennis is voor de moslim verplicht, man of vrouw.” Dit wil dus zeggen dat ook een vrouw geschoold mag worden en een opleiding mag volgen. Dat staat in de koran geschreven en niet wat Linda huppeltut heeft geschreven, ze heeft zelf de koran niet gelezen en heeft er zodanig wel dingen van gekopieerd en geplakt ook heeft ze het niet bestudeerd, erg jammer.
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat jij geen plak en peestwerk aflevert. Er zou anders misschien nog een beetje logische redenering in zitten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Banneling
|
![]() Als de islam niet zou bestaan. Dan zou niemand hem kunnen misbruiken. Als alle ouders hun kinderen opvoeden dan zou het leven mooi zijn in vlaanderen. Islam en vlamingen het botst en niet wij moeten integreren maar de nieuwe Vlamingen zouden zich moeten aanpassen. Helaas is het momenteel eerder het omgekeerde. Geholpen door de linkse salon sos die aan politieke macht denkt. Mijn beste vriendin is getrouwd met een man met marokkaanse roots. Deze man wilde integreren. Hij heeft het juk van de islam afgeworpen. Zijn vader heeft hem verstoten. Je kan nog zoveel roepen in de koran staat het zo niet. Helaas wordt hij wel zo begrepen door velen moslims. Met alle gevolgen van dien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://magicseaweed.com/2-Italian-su....-Article/149/ https://www.cia.gov/library/publicat...cv.html#People Laatst gewijzigd door filosoof : 20 mei 2008 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Duidelijk genoeg zeker dat ze geen VBers nodig hebben om GSM's van andere af te pakken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe kan iemand een operatie verrichten als niet die functie beheerst? arst zonder opleiding bestaat toch ook niet? dus een moslim die niets over de islam weet is hij dan daadwerkelijk een moslim? nee is het antwoord. en jij weet net zo min als die Linda Dansvers, kom mij dan ook niet vertellen wat ik wel en of niet weet als ik jou elke keer moet corrigeren.
![]() |
![]() |
#399 |
Banneling
|
![]() Daar zijn kosten aan te voorzien....
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 20 mei 2008 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door filosoof : 20 mei 2008 om 17:29. |
![]() |
![]() |