Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 21:34   #61
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Een fikse schadevergoeding laten vragen.
voor dat gat in dienen zetel ????? of voor den hond.....
Oud 26 mei 2008, 21:40   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Filosoof, je politieke opvattingen stonden me al niet aan. Je reacties laten vaak zien wat een verknipte geest je hebt.
Met je reacties in deze draad heb je voor mij afgedaan.

Ik heb zelf ook een Amstaff. Een hond waar een wildvreemd kind naar toe kan rennen en aan de staart of oren gaan trekken. Dan nog gromt hij niet en staat alleen maar te kwispelen vanwege de aandacht die hij zo graag krijgt. Hij luistert blindelings naar me en ik hoef maar te kijken of te wijzen en hij weet wat ik van hem wil. Hij speelt dolgraag met andere honden en met mensen. Hij is onlangs nog gebeten door, jawel, een Labrador. En nog kwam hij op mijn bevel naar me toe lopen in plaats van terug te bijten. Tijdens het spelen durf ik op ieder moment mijn hand of arm in zijn bek te steken. Hij zal nooit bijten. Als hij lekker aan het eten is kan ieder willekeurig persoon zijn etensbak afpakken, zonder een grom of wat dan ook. Hij staat geduldig te wachten tot hij weer verder mag eten.
Vechtmachine, flikker toch op mietje. Praat liever over dingen waar je verstand van hebt. Zwijgen dus.
En die politie had bij mij toch moeten kiezen. Vluchten of de baas ook afknallen.
Een hond blijft een hond en kinderen moeten gewoon van elke hond afblijven zonder toezicht.
Een hond aan zijn oren laten trekken door een kind is om miserie vragen.
Ik ben dol op mijn hond maar laat hem nooit alleen met kinderen!
Hebt u trouwens al eens de reactie gezien van een hond die door een horzel gestoken wordt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:42   #63
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Een fikse schadevergoeding laten vragen.
Geld kan het onnodige verlies van een geliefde huisgenoot nooit goedmaken. Als het de enige weg is om de dader te laten bloeden, dan beter dat, dan niets.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:47   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geld kan het onnodige verlies van een geliefde huisgenoot nooit goedmaken. Als het de enige weg is om de dader te laten bloeden, dan beter dat, dan niets.
Dat klinkt als een roep om wraak, meer dan een roep om recht.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 21:53   #65
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof, je politieke opvattingen stonden me al niet aan. Je reacties laten vaak zien wat een verknipte geest je hebt.
Met je reacties in deze draad heb je voor mij afgedaan.

Ik heb zelf ook een Amstaff. Een hond waar een wildvreemd kind naar toe kan rennen en aan de staart of oren gaan trekken. Dan nog gromt hij niet en staat alleen maar te kwispelen vanwege de aandacht die hij zo graag krijgt. Hij luistert blindelings naar me en ik hoef maar te kijken of te wijzen en hij weet wat ik van hem wil. Hij speelt dolgraag met andere honden en met mensen. Hij is onlangs nog gebeten door, jawel, een Labrador. En nog kwam hij op mijn bevel naar me toe lopen in plaats van terug te bijten. Tijdens het spelen durf ik op ieder moment mijn hand of arm in zijn bek te steken. Hij zal nooit bijten. Als hij lekker aan het eten is kan ieder willekeurig persoon zijn etensbak afpakken, zonder een grom of wat dan ook. Hij staat geduldig te wachten tot hij weer verder mag eten.
Vechtmachine, flikker toch op mietje. Praat liever over dingen waar je verstand van hebt. Zwijgen dus.
En die politie had bij mij toch moeten kiezen. Vluchten of de baas ook afknallen.
weer zo'n vredelievende hondeneigenaar...
Citaat:
The American Staffordshire Terrier is a breed of dog. The breed is a relative of the American Pit Bull Terrier. Early Bulldog–Terrier crosses were brought to the US with the British and Irish settlers, especially after the Civil War, where they were mainly used as fighting dogs, but also as hunting dogs and farm and guard dogs.

In the early 1830s animal fights, especially the formerly extremely popular bull-baiting and bearbaiting (the roots of which go back to the old Roman arenas) became illegal in old Britain and Ireland, because of the Human Ethics Act. From then on the people began to organize ratfights and dogfights, because they were much easier to hide from the officials than fights with big game like bulls. First the ratfights and dogfights started off with little terrier strains like the old white English terrier and its black and tan cousin, today known as the Manchester Terrier, which were known for their extreme prey drive and gameness. Some of these dogs were crossed with bulldogs, to create more powerful dogs, with the fighting abilities of the old bulldogs, for example the unwillingness to let go of the prey, their power, and the abilities of the terriers.http://en.wikipedia.org/wiki/America...dshire_Terrier
Een schaapke....

Indien de eigenaars de muilkorf wilden gebruiken voor hun beest zou 't probleem veel kleiner zijn, maar wie koopt er nu een vechthond om hem te muilkorven, hé? Dan heeft niemand nog schrik van hen. Zulke hond beantwoordt gewoon aan de mentaliteit van een bepaald soort gecomplexeerde mensen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2008 om 22:07.
Oud 26 mei 2008, 22:01   #66
filosoof
Banneling

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2008 om 22:06.
Oud 26 mei 2008, 22:05   #67
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een hond blijft een hond en kinderen moeten gewoon van elke hond afblijven zonder toezicht.
Een hond aan zijn oren laten trekken door een kind is om miserie vragen.
Ik ben dol op mijn hond maar laat hem nooit alleen met kinderen!
Hebt u trouwens al eens de reactie gezien van een hond die door een horzel gestoken wordt?
Ik zeg niet dat ik dat gedrag van kinderen toejuich, ik vertel enkel de reactie van mijn hond daarop. Ik ben eveneens van mening dat je elke hond niet zonder toezicht met kleine kinderen moet laten.
Geen ervaring met horzels, maak me wijs...
Oud 26 mei 2008, 22:14   #68
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een schaapke....
Zoals een mens kan worden getransformeerd tot een vechtmachine, is dat ook mogelijk met honden. In de 19e eeuw werd dit hondenras inderdaad gefokt en ingezet voor hondengevechten. Wat echter helemaal niets zegt over het gevaar dat deze hondensoort oplevert voor mensen of zelfs honden.

Mijn hond heeft de lichamelijke eigenschappen om in een hondengevecht zijn mannetje te staan. Daar is hij inderdaad op gefokt. Hij is echter totaal niet zo opgevoed noch getraind.

Zijn eigenschappen maken hem juist tot een ideale gezinshond: geen angstbijter, niet bang voor een beetje pijn, niet agressief, weet precies wie de baas is, enz.

Lees eens iets verder voordat je mensen iets wijsmaakt.
Oud 26 mei 2008, 22:16   #69
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Dat klinkt als een roep om wraak, meer dan een roep om recht.
Juist, wraak staat nog steeds in mijn woordenboek, net als recht.
Oud 26 mei 2008, 22:25   #70
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
copycatgedrag (copydog?) hondeneigenaars houden mogelijk niet van vreemden en die hond is voor hen een barrière tgo de buitenwereld.
Héél vaak is dat zo. Nu ja, we zullen ook wrsch maar een éénzijdige blik vh verhaal te zien krijgen.......
Oud 26 mei 2008, 22:28   #71
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Een schaapke....

Indien de eigenaars de muilkorf wilden gebruiken voor hun beest zou 't probleem veel kleiner zijn, maar wie koopt er nu een vechthond om hem te muilkorven, hé? Dan heeft niemand nog schrik van hen. Zulke hond beantwoordt gewoon aan de mentaliteit van een bepaald soort gecomplexeerde mensen.
Na je edit zal ik ook nog maar reageren op je wijzigingen. Ik heb een muilkorf voor mijn lieve hond, omdat het in landen als Duitsland verplicht is. Grappig, want mijn hond doet nog geen vlieg kwaad. Het is geen vechthond. Het is een Amstaff. Een hond die - goed opgevoed - een van de betrouwbaarste en trouwste hondensoorten is. Volstrekt probleemloos. Het is nog nooit bij me opgekomen dat iemand schrik van mij met mijn hond zou moeten hebben. Na het zorgvuldig lezen en vergelijken van de eigenschappen van de hond, leek het mij een fijne rashond. Dat is de reden dat ik voor dit ras heb gekozen. Ik ben benieuwd welke mentaliteit ik dan als 'gecomplexeerde mens' zou moeten bezitten. Ik nodig je uit om eens samen een boswandeling te doen met mijn hond. Hoe hard ik ook zal roepen "pak hem" 'verscheur die filosoof' e.d., hij zal slechts kwispelend om je aandacht vragen. Zelfs als je hem kwaad zou toespreken, zou hij slechts beteuterd kijken wat hij misschien verkeerd heeft gedaan.
Oud 26 mei 2008, 22:32   #72
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Héél vaak is dat zo. Nu ja, we zullen ook wrsch maar een éénzijdige blik vh verhaal te zien krijgen.......
Als je ooit zelf een hond hebt gehad weet je hoe makkelijk je met je hond contact legt met buurtgenoten. Je spreekt tijdens het uitlaten mensen die je normaal niet zou toespreken. Verrassend hoe makkelijk je dankzij de hond in gesprek komt. De mensen die hun hond slechts gebruiken als waakhond om mensen van hun terrein af te houden, die spreek ik nooit. Misschien dat je die bedoelt?
Oud 26 mei 2008, 22:35   #73
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je ooit zelf een hond hebt gehad weet je hoe makkelijk je met je hond contact legt met buurtgenoten. Je spreekt tijdens het uitlaten mensen die je normaal niet zou toespreken. Verrassend hoe makkelijk je dankzij de hond in gesprek komt. De mensen die hun hond slechts gebruiken als waakhond om mensen van hun terrein af te houden, die spreek ik nooit. Misschien dat je die bedoelt?
Idd, ik zei ook "vaak", dus niet "altijd".
Oud 26 mei 2008, 22:38   #74
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Idd, ik zei ook "vaak", dus niet "altijd".
Maak van je woord 'Vaak' 'Soms' en ik ben het helemaal met je eens. Misschien plaatsgebonden, maar ik ken meer hondeneigenaars waarmee ik gezellig kan praten, dan hondeneigenaars die me met die hond van hun terrein weren.
Oud 26 mei 2008, 22:54   #75
Flame
Burger

Flame's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een schaapke....

Goed, dan ga ik 's nachts rondwandelen met een geweer en iedereen neerschieten die ik gevaarlijk vind. En dan zeg je: "VB is racistisch, met hun vooroordelen altijd!" Laat ik nu even poco wezen: Niet elke hond van een bepaald ras is hetzelfde! Rassendiscriminatie!
Oud 26 mei 2008, 23:36   #76
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zocht één of meerdere van die agenten gewoon een gelegenheid om eindelijk zijn/hun pistool ne keer te kunnen gebruiken.

Ik kan mij inbeelden dat veel flikken gefrustreerd rondlopen omdat ze hun schoon gerief nooit mogen gebruiken.

's Avonds thuiskomen, naar flikken-films liggen kijken en maar liggen kwijlen gelijk nen, eh, kwijlenden hond. En dan nooit mogen schieten.

Alleszins, als het dan toch moet, toch liever op een hond dan op een medemens.

Voor de rest moeten deze schietgrage flikken uiteraard voor de rechter, vervolgens medisch gecastreerd en dan naar de gevangenis.

Laatst gewijzigd door C2C : 26 mei 2008 om 23:37.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 23:42   #77
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Volgens mij zocht één of meerdere van die agenten gewoon een gelegenheid om eindelijk zijn/hun pistool ne keer te kunnen gebruiken.

Ik kan mij inbeelden dat veel flikken gefrustreerd rondlopen omdat ze hun schoon gerief nooit mogen gebruiken.

's Avonds thuiskomen, naar flikken-films liggen kijken en maar liggen kwijlen gelijk nen, eh, kwijlenden hond. En dan nooit mogen schieten.

Alleszins, als het dan toch moet, toch liever op een hond dan op een medemens.

Voor de rest moeten deze schietgrage flikken uiteraard voor de rechter, vervolgens medisch gecastreerd en dan naar de gevangenis.

Hm, kunnen ze geen (half-) verdachte medemens neerschieten, liever dan een slapende hond?
Oud 27 mei 2008, 00:13   #78
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm, kunnen ze geen (half-) verdachte medemens neerschieten, liever dan een slapende hond?
Mm, dat zou misschien efficiënter zijn in het geval van schietgrage flikken omdat die toch recidiveren als ze alleen maar op honden mogen schieten. Dus ja.

Stelt ge u kandidaat?

Ik stel voor dat ge gewoon in 't centrum van Antwerpen luidkeels iets onverstaanbaars in 't Hollands gaat wauwelen. Dan garandeer ik u dat ze raak schieten.

Laatst gewijzigd door C2C : 27 mei 2008 om 00:13.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 00:16   #79
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Mm, dat zou misschien efficiënter zijn in het geval van schietgrage flikken omdat die toch recidiveren als ze alleen maar op honden mogen schieten. Dus ja.

Stelt ge u kandidaat?

Ik stel voor dat ge gewoon in 't centrum van Antwerpen luidkeels iets onverstaanbaars in 't Hollands gaat wauwelen. Dan garandeer ik u dat ze raak schieten.

Iets onverstaanbaars in het Hollands in Antwerpen? Zal ik dat onverstaanbare Hollands dan maar in Brussel gaan wauwelen of kiezen voor Zeeuws dialect?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be