![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
zelf rook ik alleen in bepaalde situaties, op café bijvoorbeeld. Maar thuis, overdag, tijdens het werk, etc: geen behoefte aan. Verslaafd ben ik niet. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 mei 2008 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verleden jaar echter. Het was goed weer, ik zet mij met mijn goede vriend 'mijnheer Van Nelle' achter in de tuin voor een paar rokertjes. Achter mijn tuin ligt een klein parkje. Na een tijdje stak er opeens een hoofd over de omheining. Een juffrouwtje, dat op een bankje 30 meter verder een boek zat te lezen, kwam klagen over de rook die in haar gezicht woei. Rustig voort gerookt, onverstoorbaar. Totaal 'zen' gebleven. Zelfs geen wenkbrauw opgetrokken. 'Hoort gij dat ook?' 'Ja, precies een versleten cirkelzaag'. Verbazingwekkend hoe snel mensen dan afdruipen. Don't feed those trolls with your energy. Niet op ingaan. Het zijn zinloze, energievretende discussies met onredelijke mensen. Voor de rest: hypes en hetzes, elke dag een verse lading. De volgende stap is misschien wel dat het 'fijn stof', dat jaarlijks meer dan 600 mensen op niet identificeerbare, maar toch statistisch meetbare wijze doodt, de schuld is van...rokers. Wedden dat het voornamelijk rokers zijn die met diesels rijden? E-V-I-L they are, sir. En vergeet het adagium van hedendaags België niet: we leven in een zeer tolerante maatschappij, het is dus logisch dat de mensen steeds minder van elkaar kunnen verdragen.
![]() |
![]() |
#45 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hotels, restaurants, cafés en bushokjes. Citaat:
![]() Dit bericht = typische Pavloviaanse reactie bij het zien van het woord 'roken' of 'sigaretten'.
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Trouwens nog een goed idee gehoord van het weekend!
Een BMI paspoort. Zit je boven de 25, krijg je nergens nog eten.
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Meer en meer restaurants en eethuizen ontwikkelen een aparte lounge voor rokers. Vaak zijn ze gezelliger dan het restaurant zelf (fauteuils, toog, schilderijen aan de muur...) en je kan er uren met je gezelschap alleen zitten zonder gestoord te worden. Vroeger deed ik om de twee weken een ander restaurant in Gent, Antwerpen of Brussel. Nu zijn eethuizen met rooklounge mijn vaste stek geworden. In Brussel en Mechelen heb ik er zo al een paar ontdekt. En als ik toch nog eens in een onbekend restaurant ga eten, lap ik dat zo snel mogelijk af, zonder dessert en koffie. Meteen na de hoofschotel naar het café op de hoek, en daar rustig de avond verder zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Zeg zeg, wat is me dat nu weer voor iets? BMI is pure overheidspropaganda. Al wie meedoet is gezien.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Kijk, een stel oelewappers dat niet kan samenwerken, geen beslissingen kan nemen of doen naleven, of zelfs maar een begroting kan opstellen, moeten hun mediageilheid ergens aan laven. Dus ga je als politicus een beetje weg zitten te zeiken over mensen die te veel eten, te veel roken, te veel eigen meningen hebben, te veel vuile woorden gebruiken, racistische concerten geven, enz. En voor elke ondeugd is er wel een wetenschappertje voorhanden met een aardige theorie die roept om regulering en overheidsinterventie. BMI is exact zoiets, alsof je gezondheid kunt meten door een gewicht/lengte² verhouding. Maar je hebt wel een exacte grens om 'goeden' van 'slechten' te onderscheiden. Dus omdat zij niet kunnen regeren, komen ze dan maar vertellen hoe wij moeten leven. En ze zijn met velen. En meestal stuitend simplistisch en van een indringende hypocrisie. Ook met het roken: men moet stoppen met roken, maar doorgaan met kopen. Daarom verbieden we het roken, maar niet de tabak. Daarom verkopen we overal sigaretten met een heel klein takslogootje van de overheid, maar met grote foto's die ERG STOUT HOOR,FOEI FOEI FOEI zeggen. En de kloof, zij werd weer wat breder...
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Rookverbod verbetert sfeer tussen werknemers
BRUSSEL - De sociale relaties tussen rokers en niet-rokers zijn sinds de invoering van het rookverbod op het werk sterk verbeterd. Het rookverbod wordt ook goed opgevolgd. Drieënnegentig procent van de ondervraagde ondernemingen heeft maatregelen getroffen om het roken te verbieden of te beperken. Dat blijkt uit onderzoek van dr. Jean-Charles Perrier, tabacoloog en preventieadviseur-arbeidsgeneesheer bij de externe dienst voor preventie en bescherming op het werk, CBMT. Sinds 2006 is het verboden te roken op de werkplaats. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat 27 procent van de ondernemingen gekozen heeft voor een compleet rookverbod, in 66 procent van de bedrijven is een gedeeltelijk verbod van kracht. Het verbod werd ook goed onthaald bij de werknemers en wordt ook nu nog goed opgevolgd. In 86 procent van de ondernemingen wordt het verbod in de werkplaatsen gerespecteerd, in 66 procent ook op andere plaatsen in de onderneming. Niet alleen de sociale relaties tussen rokers en niet-rokers zijn verbeterd sinds het verbod, er zijn ook tal van gezondheidsvoordelen aan verbonden. Het aantal rokers is sindsdien gedaald met 3,8 procent en ook het dagelijks aantal gerookte sigaretten is afgenomen. Door het rookverbod is de lucht in de bedrijven een pak zuiverder, blijkt uit metingen in Frankrijk. De concentraties inadembaar stof en koolmonoxide in de lucht daalden van zodra het verbod van kracht was. Door het rookverbod zijn werknemers zich ook bewuster geworden van de gevaren van passief roken. Niet-rokers die een hele dag tussen hun rokende collega’s zitten, hebben een grotere kans op longziektes. Door het rookverbod is er nu ook een mentaliteits- en gedragsverandering in gang gezet, wat het verbod een doeltreffend element in de strijd tegen roken maakt. Hoewel er oorspronkelijk veel tegenkanting was, blijkt aan de vooravond van de Werelddag zonder Tabak op 31 mei dat het merendeel van de werknemers het rookverbod nu aanvaardt en dat met positieve gevolgen voor de gezondheid en de sfeer op het werk. vdy het hoeft allemaal niet slecht te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ach, in restaurants en cafés kan er met een minimum aan redelijkheid en empathie best een oplossing komen. Mensen hebben het recht om in een rookvrije ruimte te eten (ik heb daar altijd al rekening mee gehouden). Maar helaas, de fundi's aan beide kanten hebben het debat overgenomen, en er zal slechts 1 kant mogen winnen. In een van onze favoriete restaurantjes was er een afzonderlijke, goed van de rest afgezonderde rookkamer. Maar het volstaat dat er één fundi met rechszaken dreigt, en we zijn terug naar af. Dan gaat het meestal van 'ik heb er geen last van maar het gaat om het principe'. Of 'het is ongezond'. Mensen die zich voorheen nooit een reet hebben aangetrokken van mij bestaan, zijn plots bezorgd over mijn gezondheid ![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jij kunt echt niet lezen, hé.
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ze hebben een punt natuurlijk als het schadelijk is voor de gemeenschap, ze hebben geen punt als ge dat doet in besloten kring. De grens daartussen is echter niet altijd duidelijk, vandaar de controverse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of bedoel je 'meerderheid' eerder dan gemeenschap? De gemeenschap, dat is een verzamelterm voor 'wij allemaal'. Hoeveel mensen moeten schade oplopen voor 'de gemeenschap' schade lijdt?
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest: ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() I beg your pardon ?
Samenvatting hoe ik dit lees: een verbod heeft een positief effect op de volksgezondheid en ook de sociale samenhang in een bedrijf heeft er baat bij. Waarom zou dit niet zo zijn in de maatschappij? Mensen moeten thuis gewoon kunnen roken. Klaar. PS: Uw toon is behoorlijk irritant, wannabe psycholoogske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Zonde van al dat geld! Als je uit eten gaat is wel de bedoeling dat je ervan geniet en zo snel mogelijk weg wil om iets te roken.