Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 31 mei 2008, 19:40   #21
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Totaal niet. Het gaat hier over mensen die een eicel zoeken van iemand die ze niet kennen. Dus geen familie. Om het nog anoniemer te houden, hebben ze reeds een eicel van iemand anders die ze willen ruilen voor de eicel van een andere vrouw. Zodoende dat geen vrouw aanspraak kan maken op de baby omdat alles super-anoniem is. Incest is het meest belachelijke woordje in je post omdat hier niks te zien heeft met de familie.

Koppel 1 wil een eicel en vindt er eentje. Koppel 2 wil een eicel en vindt er ook eentje. Ze wisselen die eicellen om om te zorgen dat de donor anoniem kan en zal blijven.

Ik zie echt de link met incest niet. Het gaat over vrouwen die door medische redenen geen eicellen meer kunnen produceren. Ik snap begot niet waar je ergens incest ziet.
Als je hetzelfde genetische materiaal deelt met de persoon die uit de sperma- of eicel wordt geboren, dan ben je genetisch halfbroer- of zus. Er bestaat dan altijd een kans dat je een relatie zou kunnen beginnen met een bloedverwant. Vanuit biologisch oogpunt ben je dan wel familie, hoor. Zo moeilijk is dat nu toch niet om te begrijpen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Enne, mijn moeder (haar ziel mag rondhangen in de hemel waarin ze geloofde) heeft ooit ook haar eierstokken moeten laten verwijderen, want anders waren we met drie kids in plaats van twee. Toen was die technologie er nog niet of in beginfase. Is dat nu zo een ramp?
Euhm, wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Uh-Huh is offline  
Oud 31 mei 2008, 19:41   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik wil er nog bijzeggen dat het niet zomaar gaat om een eicelletje.
In dat eiceletje zit nu eenmaal die hele genencode van de donor, maw de donor is de echte/natuurlijke moeder van het te komen kind, draagmoeder in dat geval dan de wettelijke.
En dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 31 mei 2008, 19:43   #23
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Moest ik eieren hebben kreeg ge er eentje. Ik hoop dat ge vindt wat ge zoekt.
ik heb anders wel eiers maar ik vrees dat ze met dedie nie veel zal kunnen anvangen...

flauwe lol zeker...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 31 mei 2008, 19:45   #24
Groentje-18

Standaard

Al de mensen die hier reageren met "als ik er had kreeg je ze" maken mij misselijk. Ze beseffen nu eens ècht niét wat ze zeggen. Het feit dat ze dit blijkbaar op drie seconden (tijd nodig vr het lezen van de post) beslist hebben bewijst dat meer dan genoeg.
Als het zo'n evidentie was dat iedereen zo dacht stond dit topic hier nu niet.

Al kan ik ergens de reactie van de topicstarter begrijpen. Ik ben hier echt geen voorstander van. Weet waar je aan begint zou ik zo zeggen en ook vooral waarom je dat doet ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 mei 2008 om 19:57.
Groentje-18 is offline  
Oud 31 mei 2008, 19:47   #25
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Als je hetzelfde genetische materiaal deelt met de persoon die uit de sperma- of eicel wordt geboren, dan ben je genetisch halfbroer- of zus. Er bestaat dan altijd een kans dat je een relatie zou kunnen beginnen met een bloedverwant. Vanuit biologisch oogpunt ben je dan wel familie, hoor. Zo moeilijk is dat nu toch niet om te begrijpen...
Wil je nu zeggen dat het hele gevaar schuilt in het feit dat het kind dat uit dit project zou komen ooit gemeenschap zou hebben met iemand dicht in de familie van de donor? Ik zou dat op het eerste gezicht al geen incest noemen en ten tweede is die kans gezien de anonimiteit te verwaarlozen.

Maar goed. Ik ben een redelijk mens. Geef me eens een voorbeeldje waarin zoiets kan gebeuren.

Citaat:
Euhm, wat heeft dat met dit onderwerp te maken?
Mijn ouders zijn gestopt na twee kinderen omwille van ongeveer gelijke redenen van de topicstarter, maar ze wilden drie kindjes. Als zulks medisch kan (clonen kan medisch ook, maar dan met veel mislukkingen en hier dus niet) dan zie ik niet waarom een kinderwens niet mag?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 31 mei 2008, 19:48   #26
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Al de mensen die hier reageren met "als ik er had kreeg je ze" beseffen niet wat ze zeggen. Het feit dat ze dit blijkbaar op drie seconden (tijd nodig vr het lezen van de post) beslist hebben bewijst dat meer dan genoeg.

Al kan ik ergens de reactie van de topicstarter begrijpen. Ik ben hier echt geen voorstander van. Weet waar je aan begint zou ik zo zeggen en ook vooral waarom je dat doet ...

->
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiarake Bekijk bericht
Wij hebben reeds een kindje via eicelreceptie en willen dolgraag nog een tweede wonder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 31 mei 2008, 19:51   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al de mensen die hier reageren met "als ik er had kreeg je ze" beseffen niet wat ze zeggen. Het feit dat ze dit blijkbaar op drie seconden (tijd nodig vr het lezen van de post) beslist hebben bewijst dat meer dan genoeg.

Groentje-18, ik ben het met je eens hoor. Een vrouw die een eicel afstaat moet daarvoor doorheen een flinke procedure. En het is aan zulke vrouw om te oordelen daarover en dat vergt wat meer tijd dan een stellingname op een forum. Maar je kan wel oordelen dat je zoiets zou willen doen als je kon, maar als puntje bij paaltje komt moet je daar serieus over nadenken. En als de donor door heel wat procedures moet en dergelijke, dan lijkt het me ook logisch dat de wensouders met ietsje over de brug komen.

Maar moreel zie ik geen probleem, zeker niet als anonimiteit verzekerd is door het wissel-principe. Tenslotte sta je misschien DNA af, maar dat wordt ook weer deels gemaskeerd doordat het DNA van de vader dat ook zal meespelen in het kind.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 mei 2008 om 19:55.
Jazeker is offline  
Oud 31 mei 2008, 20:01   #28
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

->
Weet waar je aan begint was gericht aan een potentiele donor.

@ Jazeker: Degenen die hier zich allemaal opwerpen als barmharige samaritanen zijn slecht of niet geïnformeerd, zoveel is duidelijk.

Anoniem of niet : er loopt een kind van jou rond dat in gelijke mate van jou is, als het kind dat je zelf opvoedt, met dat verschil dat je het in dit geval nooit meer ziet en volgens de topicstarter zelfs nooit meer op die beslissing kan terugkomen wegens de wisseldonatieprocedure die anonimiteit moet garanderen.

Los daarvan wil ik de topicstarter wel veel succes wensen met het vinden van een donor.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 mei 2008 om 20:02.
Groentje-18 is offline  
Oud 31 mei 2008, 20:09   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Jazeker: Degenen die hier zich allemaal opwerpen als barmharige samaritanen zijn slecht of niet geïnformeerd, zoveel is duidelijk.

Anoniem of niet : er loopt een kind van jou rond dat in gelijke mate van jou is, als het kind dat je zelf opvoedt, met dat verschil dat je het in dit geval nooit meer ziet en volgens de topicstarter zelfs nooit meer op die beslissing kan terugkomen wegens de wisseldonatieprocedure die anonimiteit moet garanderen.

Los daarvan wil ik de topicstarter wel veel succes wensen met het vinden van een donor.
Dear Groentje-18,

Als ik een nier wil doneren, dan hoef ik ook niet te weten naar wie die nier gaat. En mensen die een eicel of sperma willen doneren weten heus wel dat er ergens van hen een slechte kopie gaat rondlopen (slecht bedoeld in de zin dat het geen complete kopie is). En ja, het is best dat je er niet meer kan op terugkomen. Je weet dat ergens een half-Groentje-18 of een half-Jazeker rondloopt en het is maar beter dat je niet de drang krijgt om dat kind op te zoeken. Tenslotte is de hele zwangerschap, de hoop op het kind en de bevalling in handen geweest van de wensouders en niet van jou. Jij wou enkel maar helpen. Als je gezonde eicellen hebt en je partner gezond sperma, dan zou ik zeggen dat je begint aan een eigen kindje en niet jaloers bent op een eicel die je hebt afgestaan.

Echt... Ik ben het vaak eens met je, maar in deze discussie versta ik je punt niet echt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 31 mei 2008, 20:49   #30
Groentje-18

Standaard

Door een orgaan te doneren kan je een mensenleven redden. Meestal gebeurt dat pas op het moment dat jij die organen niet meer nodig hebt.
Door een eicel te doneren werk je mee aan de creatie van een nieuw individu, een biologisch kind van jou. Daar is m.i. een groot verschil tussen.

Maar die hele discussie werd hier al eens gevoerd:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=101823

Je hoeft me niet te verstaan hoor. Verschillende visies maken het leven (en het forummen) interessant.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 mei 2008 om 20:50.
Groentje-18 is offline  
Oud 31 mei 2008, 21:03   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik kan wel iets fiksen met iemand uit m'n nieuw vrachtje uit Moldavië.
Oud 31 mei 2008, 21:04   #32
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

On-topic: ik ben tegen het anoniem doneren van zulke dingen.

Voor de rest moeten de mensen maar zien wat ze doen.
Oud 31 mei 2008, 21:07   #33
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ga je uw zakdoek opsturen?
Neenee, keukenrol, een zakdoekje is te klein
Kazan is offline  
Oud 31 mei 2008, 21:28   #34
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiarake Bekijk bericht
We zijn ondertussen al meer dan bijna een jaar op zoek naar een donor.
al meer dan bijna een jaar?

wow
Nick_ is offline  
Oud 31 mei 2008, 23:03   #35
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door een orgaan te doneren kan je een mensenleven redden. Meestal gebeurt dat pas op het moment dat jij die organen niet meer nodig hebt.
Door een eicel te doneren werk je mee aan de creatie van een nieuw individu, een biologisch kind van jou. Daar is m.i. een groot verschil tussen.

Maar die hele discussie werd hier al eens gevoerd:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=101823

Je hoeft me niet te verstaan hoor. Verschillende visies maken het leven (en het forummen) interessant.

Idd, een nier is idd een onderdeel van je lichaam, een stuk vlees dat na je overlijden gerecupereerd wordt om het leven van de acceptor te redden.

Een eicel groeit uit tot een persoon met een persoonlijkheid, die de helft van je genen draagt; die nooit te weten zal komen wie haar echt biologische moeder en grootmoeder is.
Waar de eicel terechtkomt kan ook dubieus zijn:
-hopelijk bij jonge ouders die een heel grote kinderwens hebben, maar die er door medische redenen bij de vrouw geen kunnen krijgen.
-het kan ook voor een oudere vrouw zijn die in haar jonge leven andere prioriteiten vooropgesteld had als carrière, of iets anders dat voor/op zichzelf gericht was, en die zich opeens realiseert dat ze toch een kind wilt. Denk maar aan die superoude moeders van 65 die de laatste jaren vaak in de krant kwamen. Voor dit tweede geval mogen jonge meisjes absolut geen moeite en risico's nemen vind ik.
Oud 1 juni 2008, 00:33   #36
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
On-topic: ik ben tegen het anoniem doneren van zulke dingen.
Ik ook.
Ik heb op deze planeet familie van de eerste en tweede graad rondlopen waar ik geen contact mee heb omdat, daarnaar ben ik perioden al heel erg nieuwsgierig. Laat staan wat het moet zijn als er een bloedeigen kind van je rondloopt.

Maar ik vraag me dan af of het alternatief zoveel beter is. Je tekent tenslotte voor levenslang dan... en in een leven tijd kan er heel wat gebeuren/mislopen/... ik kan me de discussies en het eeuwig proberen vriendelijk tegen mekaar te zijn ondanks spanningen al levendig voorstellen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 00:34.
Groentje-18 is offline  
Oud 1 juni 2008, 01:21   #37
morgen
Schepen

Standaard

Ik weet niet, het idee dat er ergens een kind van mijn rondloopt dat ik nooit zal zien, of waar ik zelfs niet van weet of het goede ouders heeft...
morgen is offline  
Oud 1 juni 2008, 09:12   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik wil er nog bijzeggen dat het niet zomaar gaat om een eicelletje.
In dat eiceletje zit nu eenmaal die hele genencode van de donor, maw de donor is de echte/natuurlijke moeder van het te komen kind, draagmoeder in dat geval dan de wettelijke.
Uiteraard.

En als je sperma afstaat dan lever je gewoon een kwakje behangesllijm in of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 1 juni 2008, 09:14   #39
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uiteraard.

En als je sperma afstaat dan lever je gewoon een kwakje behangesllijm in of zo?
Hmm, ik zie het al voor mij: een 250cl-potje gelijk vol... wat klopt er niet
Dronkoers is offline  
Oud 1 juni 2008, 09:33   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Hmm, ik zie het al voor mij: een 250cl-potje gelijk vol... wat klopt er niet

moet zijn: behangers-lijm.... en niet behangers-slijm

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be