![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal mijn vraag, wat heeft de EU met vrijhandel te maken, behalve dan dat de EU ons een neoliberale politiek oplegt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Vreemdeling
|
![]() Voor mij maakt het niet uit of deze landen nu toetreden of niet, de EU is toch zo goed als dood. Binnen de grensen van de EU heerst er een te grote diversiteit om nog te kunnen spreken van een echt unie, of beter gezegd een toekomstige staat. We zouden het stilaan beter kunnen vergelijken met de VN, of toch een kleine broer er van dan. Ik wil niet zeggen dat de EU slecht is en totaal nutteloos, maar een te grote omvang van de EU doet de EU aan slagkracht verliezen. Alle belangrijke zaken binnen de EU moeten immers nog met een unanimiteit goedgekeurd worden anders komt er niets van. Zelf de oude EU landen als Frankrijk en Nederland konden zich niet vinden in de grondwet, laat staan dat landen als Turkije, Armenië en Kazachstan, die nog een totaal andere politiek kennen hier zich dan zullen in vinden. Economisch gezien WAS de EU misschien zo slecht nog niet, maar nu met de opkomst van China en India zal het deze concurrentiestrijd ook wel verliezen; wat niet wegneemt dat we het beter als een verenigd Europa kunnen strijden dan als afzonderlijke lidstaten. Trouwens de 27 lidstaten hebben ook maar een zeer laag eenheidsgevoel en met meerder zal dit er niet op verbeteren. Ik concludeer dat we ofwel verder moeten gaan met de huidige filosofie achter de EU ofwel een andere filosofie hanteren, waarbij we naar een soort kleine VN overgaan. Wanneer we de eerst optie nemen moeten we de EU kleiner maken en de landen die niet willen meewerken over boord gooien; denk maar aan de landen die de euro niet willen invoeren, die geen gemeeenschappelijk leger willen, .... Wanneer we de tweede optie nemen vind ik dat de volgende landen zich ook bij de EU mogen toevoegen: wit-rusland, oekraine, moldavie, servie, montenegro, kosovo, albanie, macedonie, turkije, israel, ijsland, noorwegen.
Laatst gewijzigd door Bram88 : 3 juni 2008 om 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geen meer, er zit al rotzooi genoeg bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel die godverdekselse EU mag voor mijn part oprotten. Binnen enkele uren examen internationale betrekkingen, en ik heb voor de derde keer heel die reutemeteut moeten blokken.
Er zijn echt interessantere dingen in de wereld dan Pléven, Fouchet, Werner, Den Haag '69 of Maastricht hoor.
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waaruit blijkt dat?
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
doodsaai !
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp hem wel. Heb op school inmiddels al 5 keer het onderwerp WO1 behandeld. Op een gegeven moment wil je er gewoon niets meer over horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mongolië is erg interessant ja.
![]() |
![]() |
#196 |
|
![]() Nochtans, je kan er onmogelijk alles over weten? Of toch?
![]() |
#197 |
Minister
|
![]() Groenland. Mochten ze er terug willen bijkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
|
![]() Wat maakt dat uit? De grens tussen Azië en Europa is er al langer dan de Turken zelf...
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Oekraïne mag er bij van mij. Goede strategische positie, en een land met veel potentiël. Religieuze struikelblokken zijn er ook al niet, ook dat is belangrijk, en het is niet vergeven van Rom's, die allemaal naar hier gaan willen komen.
|
![]() |
![]() |