![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat me nu weer opvalt bij "gelovigen" (of het nu in de Bijbel is of iets anders) is dat ze altijd teruggrijpen naar wat in het verleden door mensen geschreven is die niet het flauwste benul hadden van wetenschappen en dat dan als absolute waarheid aanvaarden. Hiermee verloochenen ze hun eigen mogelijkheid tot denken. Je mag voor mijn part mijn meditatie met het zout van de gehele dode zee nemen, ik heb resultaten, o.a. op het gebied van rationele beslissingen nemen. Sorry, maar jouw spoor heb ik vele jaren geleden verworpen als zijnde bomen waardoor je het bos niet meer ziet. Het menselijk brein is een komplex en heel nuttig orgaan. Je moet het wel correct weten gebruiken.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Max Planck was een fysicus. Punt.
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Als jij het zegt, so be it.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() De blijkbaar niet ter zake doende mening en het "geloof, de fantasie en de vervuilde vooroordelen" van Max Planck kennen we al, nu nog wat gelul van enkele van z'n kwantum-collega's, al hebben die er wsl ook geen flauw benul van wat onze Rik allemaal weet.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 juli 2008 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Buddha een van de meest wijze mensen van onze planeet was, maar dat zijn volgelingen er een zooitje van gemaakt hebben. Je hebt niet geantwoord op mijn vraag betreffende wetenschappers. Ik heb wat meer tijd sinds mijn vriendin het gras maait.
![]() |
![]() |
#67 | ||||
|
![]() Que ? Wat heeft Sigmund hiermee te maken ?
![]() Voor zover ik weet, heeft hij daar geen enkele uitspraak over gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Intuitie en bewustzijn horen daar duidelijk niet bij, toch niet bij de mainstreamwetenschap, alhoewel elke onderzoeker in het onvervreemdbare bezit ervan is. Of is dat ook simpelweg te ontkennen of te negeren ? Maar kan jij me nu dan ook eens je mening geven, over de uitspraken van de kwantumfysici ivm de kennis van de Ouden, die ik hierboven gepost heb ? Of zijn dat geen wetenschappers volgens jouw definitie ? Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar om jou vraag te beantwoorden: een kwestie van "schoenmaker blijf bij je leest". Ik vertrouw geen fysici die beginnen te filosoferen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, ze belooft voor mij ook een te bakken.
![]()
![]() |
#70 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
(In de strikte zin ben ik er zelf ook geen, hoor, wegens te gehecht aan alles wat m'n leven uitmaakt.) Hoe dan ook, het gaat hier niet om de voorschriften die hij predikte, maar om de zintuiglijke illusie waar hij het over had. Citaat:
Soms kan je dingen gewoon 'weten', zonder enige verstandelijke informatie erover. Citaat:
Citaat:
De kwantumfysica heeft het tegendeel ervan al aangetoond. Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bvb. Ik ben getrouwd geweest met een doctor in biologie, internationaal gekend, maar op andere vlakken dan haar specialiteit, te stom om dood te doen. Citaat:
![]() Ik heb haar verteld dat jouw vrouw een appeltaart aan 't bakken was en gevraagd of zij dat ook kon. Natuurlijk kan ze dat en wil het ook bewijzen. Verder eropingaan zou alleen maar het overgestelde effect hebben. ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Maar niets let om hun werken te lezen. Citaat:
Kwestie van geen leven te beschadigen, wat bij die gasten gelijk staat aan een doodzonde. Citaat:
Citaat:
Echter, in het materialistisch georienteerde onderwijssysteem, is de menselijke intuitie geofferd op het altaar van het lineaire en technische denken, zodat dit kennisoverdragende natuurlijke vermogen verschrompeld is tot iets vaags of onbekend en door de scepter van het determinisme wordt ondergebracht bij onze 'dierlijke instincten', met het darwinisme op kop. Een verwijzing naar de moreel-maatschappelijke perversiteit van het huidige onderwijssysteem: http://www.waaromonderwijs.nl/downlo...m-te-leren.pdf Citaat:
![]() Citaat:
Dat soort van categorisch denken, veroorzaakt idd een intellectueel benoemde inperking en afgescheidenheid van alle andere zaken, zodat er veelal een verwrongen conceptuele kijk ontstaat, op de oorspronkelijke verbondenheid der dingen. Door een lange conditionering in het onderwijs, zie meegegeven link, is het dan ook niet altijd even gemakkelijk, om dmv 'intuitieve overstijging' van deze intellectuele beperkingen, al eens het grotere verband te kunnen leggen tussen de verschillende onderzoeksterreinen van de wetenschap ea zaken des levens. Om het eens met Wiki te zeggen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transcenderen Citaat:
![]() Citaat:
Waar Pol.be allemaal niet goed voor is, he ? ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 juli 2008 om 01:11. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Of precognitieve conductantie van de huid net voor het zien van emotionele fotos. Ook statisch significant bewezen. Was hier ergens al op het forum gepost maar natuurlijk geeneen van de skeptici die erop inging.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
We moeten de mogelijkheid dus openhouden dat bewustzijn niet zijn oorsprong vindt in de hersenen en laat er nu een enorme hoeveelheid data zijn die dat ondersteund door middel van bijna dood ervaringen, reïncarnatie etc... Hier een interessante BBC docu ivm reïncarnatie: The boy who lived before. Een wetenschapper gaat op zoek naar de vorige woning waar de jongen claimde geleefd te hebben. Ze vinden de woning en alles klopt tot in de details alhoewel dat kind er nooit geweest is. Let ook op de emotionele reactie van het kind. Zegt soms meer dan duizend woorden. Dit is zeker geen alleenstaand geval. Zulke gevallen worden al honderden jaren gemeld. http://www.guba.com/watch/2000869810
Laatst gewijzigd door exodus : 30 juli 2008 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Over filosofie raadpleeg ik alleen mezelf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
In verband met mijn vriendin heb ik (nog) geen verklaring. Wij hebben nml een bijna identieke gedachtengang. Wat resulteert in hetzelfde te denken en te zeggen of doen op hetzefde moment. In het begin is de gedachte aan telepathie in mij opgekomen, maar dat heb ik ondertussen verworpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Dat bewustzijn (A-veld) in beide visies (oud en nieuw) als een centraal gegeven staat, wordt begrijpelijk en verklaarbaar uitgelegd, waarmee ook spirituele en gnostische teksten veel duidelijker worden in hun veelal als bijgeloof afgedane symboliek. Sigmunds leerling C. Jung ligt me beter qua psycho-analyse, vooral zijn visie en verwijzing naar het collectief onbewuste (veld), dat functioneel overeenkomt met het akasha van de Veda's en tevens beantwoord aan de eigenschappen van het informatieve nulpunt-energieveld (A-veld), van de kwantum-fysica. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zou best kunnen dat jullie bewustzijn gelijk is afgesteld op het 'A-veld', waardoor jullie onmiddelijk kunnen anticiperen op elkaars gevoelens en bedoelingen. Experimenten in de kwantumfysica tonen hetzelfde fenomeen aan, nl een gelijktijdige interactie tussen eerder aangeslagen (ge-informeerde) deeltjes die van elkaar gescheiden zijn, ongeacht de afstand van elkaar. Die wetenschappelijke feiten maken korte metten met het concept van een zgn 'absoluut vacuum', en stelt dat tijdloze informatie-overdracht op z'n minst een medium vereist, dat deze supra-luminale (sneller dan licht) snelheden toelaat. Informatie en ook gedachten en opgedane ervaringen reizen in dat medium, bekend als akasha voor de Indiers, de ether voor Aristoteles en het kwantumvacuum voor de hedendaagse onderzoekers. Alleen de benaming en methode verschilt wat, maar over de hoedanigheden van dat 'veld', zijn de respectieve beschrijvingen het wel grotendeels eens. Citaat:
Maar waarom ? Citaat:
Het leven is toch iets meer, dan de tabel van Mendeljev van buiten kennen , dacht ik zo. Citaat:
Een manier om rekening te houden met de invloed en overgang van verschillende onderzoeksdomeinen is: http://nl.wikipedia.org/wiki/Systeembenadering Citaat:
Dat hoeft dan ook geen paar duizend jaar te duren, a splitsecond is soms al ruim voldoende, om in ons het besef te krijgen van het eeuwige nu. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 31 juli 2008 om 00:03. |
||||||||||
![]() |
![]() |