Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 16:57   #61
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Nee wat een heerlijke logica. Dat heeft natuurlijk alles te maken met Serviërs die onschuldige Bosniërs afslachten. Zullen we on-topic blijven. Jij noemt massamoordenaars een held, dat zegt veel over je.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:49   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Nee wat een heerlijke logica. Dat heeft natuurlijk alles te maken met Serviërs die onschuldige Bosniërs afslachten. Zullen we on-topic blijven. Jij noemt massamoordenaars een held, dat zegt veel over je.
Karadic is gewoon een oorlogsmisdadiger. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan. Indien Karadic 'neen!' had gezegd tegen het afslachten van moslims, was het bijna zeker niet gebeurd. Hij zei niet 'neen!'. Hij zei: 'ja, doet u maar, u hebt mijn zegen'.

Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2008 om 18:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:05   #63
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Karadic is gewoon een oorlogsmisdadiger. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan. Indien Karadic 'neen!' had gezegd tegen het afslachten van moslims, was het bijna zeker niet gebeurd. Hij zei niet 'neen!'. Hij zei: 'ja, doet u maar, u hebt mijn zegen'.
Inderdaad. En ook door de Orthodoxe Kerk werden de misdadigers gezegend:

Laatst gewijzigd door drosophila : 30 juli 2008 om 19:06.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:26   #64
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Als die honden van de UKC niet begonnen waren met andere Serviërs te pesten en aan te vallen , had Karadzic nooit zover gestaan

En ja , in mijn ogen is Karadzic een Held !!!!
Ja, om 8.000 ongewapende en dus weerloze mannen af te slachten kan je niet anders dan een held zijn
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:38   #65
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als die honden van de UKC niet begonnen waren met andere Serviërs te pesten en aan te vallen , had Karadzic nooit zover gestaan

Ziehier wat uw held ten laste wordt gelegd: http://www.un.org/icty/indictment/en...-ai000428e.htm
Oud 30 juli 2008, 19:42   #66
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vaag, we actually have common grounds
Oud 30 juli 2008, 20:09   #67
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is toch weer vreemd dat de door Washington gedomineerde schurftig gerechtshof enkel Serviërs gaat viseren. Net alsof andere partijen zo braaf waren tijdens de oorlog
U liegt. De Kroatische oorlogsmisdadiger Ante Gotovina bijvoorbeeld hebben ze al een tijdje te pakken. Ik kan niet geloven dat u niet weet wie dat is, want voor hij als Kroatisch militair het zwijn uitgehangen heeft, vertoefde hij in de kringen van Le Pen. Bovendien wordt hij gesteund door Rob Klop van het VB. Toevallig vond ik ook nog dit oud krantenartikel (DM 13/12/2005):

Vlaams Belang steunt Kroatische oorlogsmisdadiger Gotovina

Rob Verreycken (VB): 'Aanklacht van tribunaal in Den Haag overtuigt me niet'

De Kroatische oud-generaal Ante Gotovina heeft ten overstaan van het Joegoslavië-Tribunaal verklaard zichzelf niet schuldig te achten aan de hem ten laste gelegde feiten. De aanklagers van het VN-hof in Den Haag houden hem verantwoordelijk voor misdaden tegen de mensheid en oorlogsmisdaden.

Gotovina gold tot voor zijn arrestatie afgelopen woensdag samen met Ratko Mladic en Radovan Karadzic als een van de drie meest gezochte oorlogsmisdadigers uit de Balkanoorlogen in de eerste helft van de jaren negentig. Gotovina wordt beschuldigd van de moord op 150 Serviërs in Knin.

Het VB breekt ondertussen een lans voor de Kroatische generaal. In een opmerkelijke column op zijn website geeft Vlaams Parlementslid Rob Verreycken aan dat hij niet overtuigd is door de strafklacht van het internationaal tribunaal in Den Haag tegen Gotovina.

"Ik las de aanklacht van het tribunaal, maar ben niet overtuigd", schrijft Rob Verreycken. "Het ergste feit dat vermeld wordt, is de dood van 150 Serviërs." Volgens Verreycken kan dat aantal best kloppen, maar zit Gotovina daar voor niets tussen. "Kroatië zelf heeft - zoals het hoort - tientallen individuele soldaten veroordeeld voor misdrijven gepleegd in oorlogstijd. Maar er wordt niet aangegeven waarom Gotovina daarvoor persoonlijk verantwoordelijk zou zijn - dat lijkt me weinig ernstig."

Over de door Gotovina geleidde Operatie Storm zelf schrijft Rob Verreycken bijna lyrisch. "Beroemdste operatie was Operatie Storm, waarbij in mei 1995 de Servische republiek Krajina werd opgedoekt. De dag dat de Kroatische vlag opnieuw gehesen werd boven Knin, de hoofdstad van Krajina, was een heuglijke dag voor de Kroaten en al hun vrienden in het buitenland."

Het VB-parlementslid hekelt het feit dat in de pers Ante Gotovina al omschreven wordt als 'oorlogsmisdadiger'. In afwachting van zijn veroordeling gunt het VB de Kroatische generaal naar eigen zeggen 'van harte het vermoeden van onschuld'. "Als het tribunaal zou bewijzen dat Gotovina zich persoonlijk schuldig gemaakt heeft aan wreedheden, dan zal ik erkennen dat hij over de schreef is gegaan." (ToC)

Laatst gewijzigd door drosophila : 30 juli 2008 om 20:11.
Oud 31 juli 2008, 02:37   #68
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Vind niemand het raar dat het beroep tegen zijn uitlevering aan de VN, nooit is toegekomen op de rechtbank?

Je zou toch denken dat zo iemand motivatie, geld & steun genoeg heeft om een brief op tijd af te leveren...

Justice has been served?
Oud 31 juli 2008, 02:47   #69
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Vind niemand het raar dat het beroep tegen zijn uitlevering aan de VN, nooit is toegekomen op de rechtbank?

Je zou toch denken dat zo iemand motivatie, geld & steun genoeg heeft om een brief op tijd af te leveren...

Justice has been served?
Herinner je je de gevleugelde woorden "Paris vaut bien une messe"? Zoiets dan, de Balkan moet/wil iets doen om in de EU te mogen ..... denk ik.

Mogelijk ook de (ongeschreven) "Amsterdamse methode": iemand uitleveren tegen wie geen technisch hard bewijs valt aan te dragen en die dus wel zal vrijkomen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 31 juli 2008 om 02:48.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 14:26   #70
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zeg Willem, ben je in feite nog van plan om te antwoorden op mijn vraag in post 52?
Oud 3 augustus 2008, 11:53   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Hoewel ik me niet helemaal akkoord verklaar met zo'n ''internationaal" strafhof.
Hoop ik dat de man zijn straf niet zal ontlopen en zal boeten voor zijn misdaden en imperialisme in Bosnië.
Welk imperialisme? Hebben de Servische moslims dan misschien geen rechten als minderheid? Het is onder andere dankzij Karadzic dat ze nu een zo goed als onafhankelijke staat hebben.
Voor de rest is heel dat internationaal strafhof gedoe een politiek poppenspel. De grootste moslim- en Albanese oorlogsmisdadigers werden vrijgelaten omdat de getuigen (die geïntimideerd werden, dat heeft het hof zelf moeten toegeven) weigerden hun eerdere uitspraken te bevestigen, Amerikaanse onderdanen kunnen nooit vervolgd worden en iedereen weet dat dit strafhof een politiek westers instrument is en niets met gerechtigheid te zien heeft. Daarom hebben Rusland en China alle nieuwe gelijkaardige initiatieven geblokkeerd, en maar goed ook.
Servië heeft Karadzic uitgeleverd omdat ze graag miljarden EU-subsidies zouden ontvangen. Geld boven principes, kan ik wel begrip voor opbrengen, zeker als er tezelfdertijd grote demonstraties worden gehouden, die veel meer betekenen dan het oordeel van een gepolitiseerd instituut. Ik ben er ook zeker van dat Servië wraak zal nemen eens het lid van de EU is en alle anti-Russische maatregelen zal blokkeren. Dat heeft de voorzitter van de partij van Milosevic en tevens regeringspartij, er letterlijk aan toegevoegd. Overigens is de zaak Kosovo nog lang niet opgelost. Kosovaarse Serviërs erkennen het illegale Kosovaarse bestuur niet, betalen enkel in Servische munt, erkennen enkel de wetten van Servië. Als het illegale en niet door de VN erkende regime in Pristina probeert haar wetten op te leggen komt er opnieuw oorlog, en deze maal genieten de Serviërs de steun van een steeds machtiger wordend Rusland. De VN-veiligheidsraad weigert Kosovo te erkennen, Rusland en China stelden hun veto. De VS en EU worden op wereldschaal steeds minder belangrijk en voorbijgestoken door China, Rusland, Brazilië en Indië. Een goede evolutie, eindelijk komt er een einde aan vele eeuwen westerse arrogantie en dominantie.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2008 om 12:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 11:56   #72
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Karadzic heeft niets met UCK te maken, Karadzic was de leider van de Bosnische Serviërs.
Oud 3 augustus 2008, 12:01   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Mooi zo. Die lui dachten dat ze weg konden komen met een 2e holocaust. Wat ik mij afvraag, worden er nog leden van de extremistische UÇK gezocht? Die albaniërs die zo vrolijk kerken in brand stoken?
Nee, ze zijn bijna allemaal vrijgesproken of gewoon vrijgelaten "om het politieke proces in Kosovo niet te verstoren".
Oud 3 augustus 2008, 13:07   #74
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee, ze zijn bijna allemaal vrijgesproken of gewoon vrijgelaten "om het politieke proces in Kosovo niet te verstoren".
Tjah, dat is natuurlijk zo krom als wat dat die lui vrij rond lopen. Maar dat doet niet af aan het feit dat die andere criminele oorlogsmidadigers wel bestraft worden, hoe meer hoe beter.
Oud 6 augustus 2008, 14:36   #75
Alvas
Schepen

Alvas's schermafbeelding

Standaard

Iemand op terzake de docu gezien over karadzic en zijn genocide dat nederlandse soldaten het gewoon toe gestaan hebben hoe is dat mogelijk?
Alvas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 16:40   #76
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvas Bekijk bericht
Iemand op terzake de docu gezien over karadzic en zijn genocide dat nederlandse soldaten het gewoon toe gestaan hebben hoe is dat mogelijk?
De beginverhalen luidden dat de Nederlanders (blauwhelmen) slechts uiterst licht bewapend waren en per man een stuk of 5 kogeltjes kregen die boekhoudkundig moesten worden verantwoord. Ook, dat de "bondgenoten" niet (tijdig) luchtsteun wilden geven. Het heette een "vredesmissie".

Of het allemaal wáár is kan ik als gewoon burgermannetje nooit uitpuzzelen; wel vond ik een Wiki waarin ik de meeste van die berichten/geruchten terugzie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drama_van_Srebrenica
Oud 15 augustus 2008, 01:06   #77
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

van die 8000 vermoorde moslims is er één kerel die 700 moorden op zijn geweten heeft.
Zoals je ziet kan het snel gaan eens de politiek de toelating geeft. Met 6 miljoen Vlamingen hier komt dat allemaal dik in orde
Eer de VN hier is zijn we al een jaar verder
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 16:58   #78
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is de militaire leider van de moslims tijdens de oorlog veroordeeld tot 2 (twee!) jaar voorwaardelijk voor het afslachten van talloze Serviërs.
Het Tribunaal heeft nog maar eens de aard van het beestje bewezen. Zowel ServiË als KroatiË hadden kritiek op die uitspraak. Ondertussen werd de Kosovaarse oorlogsmisdadiger Hashim Taci vrijgelaten, nooit veroordeeld voor talloze oorlogsmisdaden "om het politieke proces in Kosovo niet te hinderen". Zelfs Carla Delponte had kritiek op die beslissing... Hij is nu premier... Afschaffen die hypocriete boel!
Oud 6 januari 2009, 18:23   #79
TheHunter
Burger

Standaard

Citaat:

UKC Karadzic aanvallen? De onwetendheid van sommige mensen is echt lachwekkend. Wat heeft ukc met karadzic te maken? Karadzic slachtte onschuldige mensen in Bosnie af en niet in Kosovo

Ik neem aa dat je ook een fan van Hitler bent?
TheHunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 18:31   #80
TheHunter
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ondertussen is de militaire leider van de moslims tijdens de oorlog veroordeeld tot 2 (twee!) jaar voorwaardelijk voor het afslachten van talloze Serviërs.
Het Tribunaal heeft nog maar eens de aard van het beestje bewezen. Zowel ServiË als KroatiË hadden kritiek op die uitspraak. Ondertussen werd de Kosovaarse oorlogsmisdadiger Hashim Taci vrijgelaten, nooit veroordeeld voor talloze oorlogsmisdaden "om het politieke proces in Kosovo niet te hinderen". Zelfs Carla Delponte had kritiek op die beslissing... Hij is nu premier... Afschaffen die hypocriete boel!

Welke leider van de moslims?

Je bent het niet eens dat Karadzic een oorlogsmisdadiger is?
Karadzic zijn letterlijke woorden in het begin van de oorlog "ik zal pas goed slapen als ik alle moslims uit dit gebied van de aardbodem heb verdreven" zeggen genoeg.

P.S. Je moet een onderscheid maken tss de moslims uit Bosnie en die uit de Arabische wereld. Ik ben onlangs in Sarajevo geweest en de mensen zijn zeeer zeer modern en zijn evenveel tegen moslimfundamentalisme als wij hier.
TheHunter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be