![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het toch liever niet tot een uitslaande brand komen, hoor.
Dat neemt niet weg dat ik aan de bekwaamheid van de dienst brandpreventie blijf twijfelen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of we kunnen nog een paar honderd jaar onderhandelen zoals afgelopen jaar. Ik denk dat het niet goed komt. Laatst gewijzigd door HAMC : 17 augustus 2008 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 |
Minister
|
![]() Altijd een beetje dezelfde woordenwisseling tussen twee exact dezelfde groepen.
Groep-1 beweert dat de verschillen tussen W en Vl niet van die aard zijn om België op te splitsen. Groep-2 beweert dat de verschillen tussen W en Vl voldoende zijn om België op te splitsen. Dan duikt Groep-1 cijfers op en bewijst dat de verschillen tussen Vl en W cijfermatig vergelijkbaar zijn met de verschillen tussen VLse regio's, tussen Europa en België, tussen Europa en Vlaanderen. Niet groter. Niet kleiner. Er is gewoon een verschil. In een eerste reactie tracht groep-2 de cijfers te ontkrachten. Maar slaagt daar nooit in. Waarna groep-2 terug valt op haar gevoelens t.ov. Wallonië. Groep-2 hoopt daar mee de discussie af te sluiten en te winnen. Want, men gaat geen discussie aan over vaderlandse gevoelens in de ogen van groep-2. Groep-1 laat zich niet zo snel intimideren, en spreekt over "communautair gestook" . Terecht Groep-2 verward daarop de Waal met de Vlaming waarmee ze in discussie zijn getreden. Dezelfde schreeuwerige argumenten die men gebruikt tegen de Waal worden gebruikt tegen de Vlaming die niet wil gehoorzamen. En op deze manier zullen wij Vlamingen als volk het onderspit delven in elke relatie. Europees. Hollands. Waals. Doet er niet toe.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 17 augustus 2008 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 |
Minister
|
![]() Een correcte Vlaamse eis moet denk ik voldoen aan een aantal voorwaarden.
Zoals daar zijn: ° We moeten onze invloedssfeer niet inkrimpen maar uitbreiden. ° Als we zo doordrongen zijn van ons gelijk dan moeten we daar fier op zijn. ° We moeten streven naar eerlijkheid. ° We moeten toegevingen doen onder Vlamingen, geen toegevingen aan de Walen. ° We zouden beter het Belgische Gemiddelde t.o.v. Europa als een voordeel zien, niet als een bekrompen intern nadeel. ° We moeten streven naar het Vlaams houden van de Vlaamse rand. ° We mogen het visite kaartje dat Brussel ons geeft naar de rest van de wereld niet zonder slag of stoot afgeven. ° We zouden ons beter bewust zijn van de voorbeeld functie die België heeft voor de rest van Europa, een standpunt dat we zelf overigens ten overvloede gepromoot hebben. ° We moeten streven naar een sterke Vlaamse positie in Europa, te beginnen bij België. ° We moeten streven naar een eis die potentieel alle Vlamingen kan verenigen. ° We moeten streven naar een beter en vooral meer open bestuur. ° We moeten streven naar vereenvoudiging. ° We moeten de hoeveelheid stemmen op een verkozene en zijn partij durven zien als onvervreemdbaar eigendom en de basis voor democratie. Gelet op deze voorwaarden is er voor Vlaanderen slechts één eerlijke eis mogelijk. Namelijk: Een sterk Federaal parlement met sterke federale bevoegdheden. Verkozen in een nationale Kieskring. Gesteund door een tweede ronde waarin onder meer de premier (eventueel later de president) verkozen wordt. Alle discriminerende beperkingen moeten verdwijnen. Vlamingen moeten vertegenwoordigd worden evenredig met hun populatie in Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Federaal verdwijnt daarmee Brussel als 3de kunstmatig politieke macht volledig van het federale toneel.
![]() |
#1186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 |
Minister
|
![]() Wanneer deze eis niet aanvaard wordt door Wallonië, dan ben ik voor een splitsing van België. In de aanvaarding kunnen er compromissen aanvaard worden, maar geen enkel dat discrimineert.
Wanneer Wallonië geen federaal model aanvaard met een eerlijk vertegenwoordigd Vlaanderen, ja dan moeten we splitsen. Maar je moet eerst Wallonië de kans geven om de oneerlijkheid te aanvaarden. En in alle eerlijkheid toegevingen te doen. Dit is overigens een koud, gevoelloos oordeel. Totaal ontdaan van alle Nationalistische gevoelens. De kritiek zal zijn: Wallonië gaat dat nooit pakken. Och so what. Ze doen dat nu ook niet, met eender welk Vlaams voorstel. Het "zwaard van de scheiding" dat boven hun hoofd hangt kan hun toch tot inkeer brengen. Zoals het er nu naar uit ziet zal dit zelfde zwaard enkel een meer ingewikkeld België opleveren. Een België dat weer en nog meer stagneert in oneerlijke compromissen. Met andere woorden: De huidige start eis is fout.
![]() |
#1188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik uw 'nick' begin te snappen, u wilt van 'België' heimelijk 'Groot-Vlaanderen' maken ![]() Ik vraag me af hoe u dat allemaal aan onze Franstalige landgenoten verkocht wilt krijgen. Dit betekent niet dat ik u geen succes toewens, hoor.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plain and simple: een deftige stap staatshervorming die de franstaligen voor hun verantwoordelijkheden stelt, waardoor ze zelf honger zullen krijgen naar zelfstandigheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik onderschat 'België' niet, en blijf er voorlopig nog van overtuigd dat het voor een �*nder 'België' niet 'te laat' is, al zal er toch een héél straf konijn uit de nationale hoed moeten worden getoverd om het ook nog te laten slagen. Ik vraag me af hoe heet de herfst zal worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wéét dat er Walen van goede wil zijn, ja, en ook Brusselaars, maar ik weet niet of ze talrijk genoeg zijn en ik weet evenmin of ze 'naar buiten' zullen (durven) komen, omdat er ginder toch ook minder welwillenden rondlopen.
Spijtig dat ze nog geen deftige politieke partij hebben weten te creëren om hùn belangen te verdedigen. Anderzijds weet ik ook dat er nog steeds heel veel Vlamingen zijn die best tevreden zouden zijn met een redelijk voorstel vanwege 'België', zelfs al zou dat geen 'confederalisme' inhouden. Ik weet alleen niet of er in 'België' voldoende scherpzinnigheid aanwezig is om dergelijk redelijk voorstel uit te werken en adequaat te formuleren/communiceren. Zoals al gezegd, het zal alleszins een héél straf voorstel moeten zijn. En er zijn bovendien ook nog steeds een pak Vlamingen wie het allemaal geen reet kan schelen, of die zich openlijk tégen het communautair gestook keren, en er zijn er zelfs die nù al 'plat op de buik' gaan. Allez, dat wordt toch wel eens beweerd, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 augustus 2008 om 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 |
Parlementslid
|
![]() We zijn het kotsbeu- zorg ervoor dat de mensen hun facturen kunnen betalen, hun huur, hun eten - en die fameuze splitsing zal daar niets, nihil, nada, niente, aan veranderen-> uiteraard wordt de gewone man het meer dan beu, hij heeft andere zorgen dan een paar luxe-Walen én luxe Vlamingen in >BHV...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 |
Banneling
|
![]() Loontje komt om zijn boontje...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 |
Parlementslid
|
![]() Dat is ook zo - wat doe je dan met de duizenden Vlamingen die in Wallonië leven? En dan bedoel ik niet de Ardennen hé, maar wel op en langs de taalgrens, met al die Vlamingen wier helft van de familie Waals is (of zelfs Frans is).. Vanuit het hartje Vlaanderen is het allemaal gemakkelijk, maar in Voeren, Edingen, Tubeke, Moeskroen, Ronse, Vloesbergen, Tongeren, Lessen/Geraardsbergen,Spierre-Helkein, Menen enz. ziet het er toch iets anders uit!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |