Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 maart 2004, 21:44   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams Blok wijzigt geruisloos zijn programma. Die indruk wekt de partij althans zelf. In televisiedebatten laten Blok-kopstukken nog zelden het achterste van hun tong zien. Radicale standpunten worden voor het oog van de camera ingeslikt of zelfs botweg ontkend. In de strijd om de kiezer zet het Blok vele maskers op. Grote delen van haar programma verdwijnen tijdelijk in de schaduw.

Ondertussen zet de partij haar greep naar de macht voort. Nog nooit zaten zoveel rechts-extremisten in Belgische parlementen. Maar om wat te doen? Welke initiatieven nemen zij en hoe is hun stemgedrag? Als het Blok uitpakt met een slogan als 'Wij zeggen wat U denkt', waarom laten dan zovelen van haar parlementsleden nauwelijks van zich horen?

Marc Spruyt zet in Wat het Vlaams Blok verzwijgt de puntjes op de ideologische i. Hij analyseert de evoluties die zich de voorbije jaren in het Vlaams Blok hebben afgetekend binnen en buiten het parlement. Hij duidt daarbij ook de toenemende kritiek op het Blok vanuit extreem-rechtse hoek.

Titel: Wat het Vlaams Blok verzwijgt
Auteur: Marc Spruyt
Uitgeverij: Van Halewijck; 2000; 340 pagina's; www.vanhalewijck.be/
ISBN: 90 5617 271 9

Oud 8 maart 2004, 23:59   #2
Luddo
Minister

Standaard

Smerig Vlaams Blok! Ze verzwijgen de rol van Baron Jean de Sélys-Longchamps die door het mitrailleren van de Gestapotoren in Brussel de oorlog met zeker twee minuten heeft verkort! Ik heb vruchteloos op de webstek van het Vlaams Blok naar dit zeer belangrijk gegeven gezocht!
Oud 9 maart 2004, 00:28   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
In televisiedebatten laten Blok-kopstukken nog zelden het achterste van hun tong zien. Radicale standpunten worden voor het oog van de camera ingeslikt of zelfs botweg ontkend. In de strijd om de kiezer zet het Blok vele maskers op. Grote delen van haar programma verdwijnen tijdelijk in de schaduw.

Ondertussen zet de partij haar greep naar de macht voort.
U wilt dus eigenlijk zeggen dat het Blok een traditionele, "democratische" partij aan het worden is?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 9 maart 2004, 02:20   #4
Erich_Honecker
Vreemdeling

Erich_Honecker's schermafbeelding

Locatie: Berlijn, DDR -der Deutschen Demokratischen Republik-
Stuur een bericht via MSN naar Erich_Honecker
Standaard

Geachte,

Veranderen de huidige regerings partijen dan NIET hun programma ????

SP. A, VLD, GROEN.........VOOR de verkiezingen verkopen ze onzin en leugens........en vervolgens plegen ze kiezersbedrog als ze aan de macht zijn..........en pappen ze lekker aan en voegen wat water toe aan de brei.......lekker rotten

Het is zoals Verhofstadt zelf zegt; ” Mijn succes, kun je afleiden en toetsen, aan de neergang van het Vlaams Blok”

Dit zien we ja...............

Tsja, dat het Vlaams Blok haar nuances en klemtonen een beetje moet bijstellen dat is toch logisch..........

Door de censuur van de pers, het dreigende stop zetting vd partij-financiering, het politieke proces...........etc etc etc kunnen ze niet anders

MAAR, iedereen weet HEEL goed waar het BLOK voor staat, en als ze aan de macht komen dan komt de leeuw los............geloof me........

"Vorwärts immer, rückwärts nimmer!"
"Die Partei hat immer recht".
"Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..."

http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav
Erich_Honecker is offline  
Oud 9 maart 2004, 08:11   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als het Blok uitpakt met een slogan als 'Wij zeggen wat U denkt', waarom laten dan zovelen van haar parlementsleden nauwelijks van zich horen?
We denken gewoon niet genoeg

Maar het is wel opvallend.......
De standpunten worden ingeslikt nog voor ze erom verkozen worden.
'k Geef toe dat het revolutionair is.
Een groot risico: straks is het blok zijn racistisch geïnspireerde kiezer kwijt.
Oud 9 maart 2004, 19:06   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Het Vlaams Blok verfijnt zijn taalgebruik, zijn teksten, zijn imago en het wordt verdacht gemaakt door typetjes zoals piano... precies of andere partijen hun standpunten niet aanpassen of verfijnen.

Alleen zotten veranderen niet van mening of gedachten...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 9 maart 2004, 19:15   #7
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erich_Honecker
Geachte,
Veranderen de huidige regerings partijen dan NIET hun programma ????
(...)
Beste mijnheer Honecker,

Mag ik u er op wijzen dat drastische programmawijzigingen bij normale partijen steeds gepaard gaat met een machtswissel aan de top. Niet dat dit statutair bepaald is of zo, nee hoor. Gewonen partijen weten, of hebben begrepen dat een ingrijpende (ideologische) koerswijziging niet geloofwaardig is wanneer de krokodillen op hun stoel blijven zitten.
Wanneer de tanker van koers verandert, komt er een nieuwe kapitein aan het roer!!. En zo hoort het ook.

Niet zo bij de abnormale partij Vlaams Blok. Daar trekt de intraveneus gevoede voorzitter voor ’t leven Karel Dillen aan de touwtjes van zijn trekpoppen. De Hoofdtrekpop verkondigd op die manier dat alle brave ‘bruine’ mogen blijven, Stemmenkanontrekpop zegt dat de Islam(ieten) in Europa niet thuishoort en Blondestoottrekpop laat letterlijk haar middelvinger zien wanneer ze het over vreemdelingen heeft.
Een Marionettenspeler voor ’t leven speelt met de poppen die hij wil; laat ze zeggen wat hij wil. Zijn script echter, ligt verankerd in de grondbeginselen. Het einde van het stuk is dus voorspelbaar.

’t Is niet omdat je zigzaggend naar de Bermudadriehoek vaart dat je de werkelijke koers verandert.
Daarom kan het Vlaams Blok zijn voorzitter op zijn stoel vastlijmen.
De voorzitter bepaalt het programma, en het programma bepaalt de voorzitter, en het programma is te nemen of te laten.
Het Blok vergelijken met andere partijen of hun programma’s gaat niet op.
de metser is offline  
Oud 11 maart 2004, 15:55   #8
tycaja
Vreemdeling

Standaard

Juist héél juist, mooi gezegd.
tycaja is offline  
Oud 12 maart 2004, 18:04   #9
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

jamaar allee wat moet blok nu doen.Als ze het zeggen en schrijven zoals ze denken dan zijn het vuile racisten.Als ze het dan aanpassen en in andere bewoordingen of nieuw kleedje steken zijn het weer huichelaars.Een echte blokker heeft geen woorden van de voorzitter nodig om de partij te begrijpen of te steunen.Een echte blokker weet waarom hij op blok stemt en zal dat met of zonder programmawijziging blijven doen.Het is niet het programma dat de kiezer maakt wel de maatschappij.
kweethetwelenkweethetni is offline  
Oud 13 maart 2004, 00:26   #10
Erich_Honecker
Vreemdeling

Standaard

Geachte heer Metselaar,

Het is dat u een arbeider bent.............anders zou ik boos worden......

Het Vlaams-Blok is nog NOOIT aan het roer geweest........dus kan en hoeft er ook niet worden gewisseld van kapitein.........

Bij het BLOK hoeft zo-wie-zo niet worden gewisseld........alle neuzen staan namelijk de zelfde kant op.........richting een Vlaams Vlaanderen welk Vrij en Veilig is...............en vooral voor de Vlaming en het EIGEN VOLK

En Franck van Hecke doet het prima.......en dit al jaren lang........

Het BLOK komt NIET met drastische wijzigingen in het programma..........alleen wordt een en ander op een andere wijze belicht en gepresenteerd.........

En daarnaast is het prima mogelijk om wijzigingen door te voeren ZONDER een machtswissel aan de top..............zelf heb ik van 1971 tot 1989 hoe een dictator geregeerd over de DDR.........en dat beviel me prima......

Ik zou zeggen...........metsel lekker verder........betaal flink belasting............kunnen de vreemdelingen lekker profiteren en VOORAL U UITLACHEN.............of de SP. A kan lekker de uitkeringen verhogen..........ik hoop dat ze U dan het meeste uitknijpen........

Oud 13 maart 2004, 02:35   #11
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Het Vlaams Blok is inmiddels geëvolueerd tot een normale partij. Of beter: de normale partijen zijn inmiddels geëvolueerd tot onderafdelingen van het VB. In de nationalistische retoriek van CD&V,N-VA,SP.A enz... zit weinig verschil met die van het VB.
Bruno* is offline  
Oud 15 maart 2004, 18:03   #12
Paranoid
Vreemdeling

Paranoid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Paranoid
Standaard

Bij het BLOK hoeft zo-wie-zo niet worden gewisseld........alle neuzen staan namelijk de zelfde kant op.........richting een Vlaams Vlaanderen welk Vrij en Veilig is...............en vooral voor de Vlaming en het EIGEN VOLK

...Meneer whats-you're-name-again.. astemblief..
Hoe kan Vlaanderen (ik zeg toch liever BELGIE ze) nu VRIJ en VEILIG zijn, als het v%ùµ$ bù#@ op de loer ligt..

Jullie denken alleen maar aan 1 enkel standpunt van het VB, "da ze de vreemdelinge buite wille gooje"
Eat this:
vrouwen terug aan de haard, avondklok, overal camerabewaking, buurtinformatienetwerk (maw: spionnen), zware straffen (o.a. medische behandeling zoals in de jare stillekes vb lobotomie), vlaanderen plakken bij holland, absoluut tegen drugs, constante controles in schole & disco, afschaffen abortus, afschaffen euthanasie...
(bron: officiële programmapunten 18-05-2003!)

As ge tege buitenlanders zijt kunde ook op andere partijen stemmen, niet alleen het VB is tege migrante..

Binnenkort zitte in een concentratiekamp omda ge geen blond haar en blauwe ogen hebt... veel plezier en vrijheid? i don't think so!
Paranoid is offline  
Oud 15 maart 2004, 23:25   #13
Erich_Honecker
Vreemdeling

Standaard

Geachte,

Je bent een viezerik,

Het Vlaams Blok is niet ANTI-VROUW, dat doet de SP.A wel, welke van Vlaanderen een moslimstaat wil maken.

Het Vlaams -Blok is zelfs niet tegen vreemdelingen.......indien zij zich aanpassen en onze cultuur accepteren.......en GEEN moslim propaganda verspreiden...........

U bent een landverrader.................ik zou U laten opknopen.......in naam van Erich Honecker,

Geloof me, mensen zoals U zullen aan het kortste eind trekken, daar zorg ik voor........

En ik zou U EEN advies willen meegeven..................leer U fatsoenlijk Nederlands..........Ik als MOF die nog beter...........foei foei foei.........

Je lijkt wel een analfabeet..........ik als MOF kan nog beter Nederlands als U als Vlaming.........schaam U

Oud 16 maart 2004, 01:09   #14
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Ik, een landsverrader? Zei de "Duitser" hier...
NIET anti-vrouw? Ze willen vrouwen thuis aan de haard gekluisterd houden, zodat ze terug niets te zeggen hebben + abortus afschaffen, zodat vrouwen geen baas zijn in hun eigen buik... euhm, dat vindt u PRO-vrouwen? Dat is schandelijk. Ik, iemand van het vrouwelijk geslacht, zou u nu een serieuse MOT tegen uw oren geven AMAJ.

Het lijkt alsof de moslimstaat en VB niet zoveel verschillen hierin..

Ik schaam mij enkel als Belg door mensen zoals u..

Laat me niet lachen, mensen zoals ik zullen aan het korste eind trekken? Ik zal aan dat van u trekken om het nòg korter te maken hahaha.

Ah voila, VB is al niet meer tegen vreemdelingen, volgens u. Wat heeft ze dan nog als standpunt dat de naïve kiezers kan aantrekken? geen enkel.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 01:50   #15
Erich_Honecker
Vreemdeling

Standaard

Geachte,

ABORTUS afschaffen door het VLAAMS BLOK.....????

KLETS NIET...............

Het Blok wil verantwoordelijkheid TERUG van de meisjes en vrouwen..........heel eenvoudig.......

Als je je zwanger laat maken d.m.v. het plezier hebben aan sex en het NIET gebruiken van een voorbehoedmiddel, dan moet je ook de verantwoording nemen van het aanstaande kind...............

Dit heeft met NORMEN EN WAARDEN te maken en met individueel FATSOEN........heel simpel...........

Sommige meisje van 16-25 jaar leven als hoeren..........zwanger ?????????????? Laat je gewoon je KIND VERMOORDEN...........SIMPEL TOCH !!!!!!!

NEEN, niet bij het Vlaams BLOK........

Alleen in uitzonderlijke situaties zoals verkrachtingen en misbruik wordt Abortus toegestaan...........

Oud 16 maart 2004, 02:06   #16
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Stel je heel even voor:

Je bent 16 of 17 of 18 maakt niet uit, en je studeert je, je hebt ambities, je wil een goede carrière.
Je gebruikt een condoom maar deze scheurt tijdens. Dat is toch niet je eigen fout!
Of je neemt de pil, maar deze is 95% betrouwbaar. Dus eigenlijk als je het 100 keer doet, dan ben je 5 keer zwanger. Daar kun jij toch ook niet aandoen als dat zou gebeuren.
En omdat zo'n stomme vreselijke politieke partij abortus afschaft, moet jij je studies en je carrière opgeven.
Begin nu niet over onthouding, want dat is ook al lang voorbijgestreefd. En over hoeren beginnen, is ook belachelijk. Het zijn de jongens die maar al te graag hoeren willen.

Wie zegt dat de meisjes die verkracht werden, de verkrachting of misbruik willen aangeven? En dan moet deze verkrachting nog worden bewezen, wat zeer moeilijk is.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 02:13   #17
Erich_Honecker
Vreemdeling

Standaard

Geachte,

Mischien moet je als je 16 17 18 jaar bent,.................het NIET 100x doen !!!!!!

En wachten totdat je een lieve partner hebt gevonden, om vervolgens mee verder te gaan........en niet te neuken als een hoer op die leeftijd.........en te leven als een beest...............FATSOEN moet terug !!!!!

Tsja, een condoom wat scheurt.......???? ach wat zielig.......

En als je ECHT studeert, zoals ik, dan heb je wel wat beters te doen dan onder de lakens te kruipen.............

Oud 16 maart 2004, 02:26   #18
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Daar is niets zielig aan, dat overkomt mensen constant. Wat ik eerder zielig vind is dat het nooit zou gebeuren hahahaha.

Ik studeer ook 'ECHT', en zoals elke student ben ik een normaal sociaal persoon, u niet blijkbaar hahah.
Mét dezelfde vriend, al 2 jaar en dan ga je ver over de 200, u hebt blijkbaar geen ervaring haha.
Paranoid is offline  
Oud 16 maart 2004, 07:46   #19
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Je bent 16 of 17 of 18 maakt niet uit, en je studeert je, je hebt ambities, je wil een goede carrière.
Je gebruikt een condoom maar deze scheurt tijdens. Dat is toch niet je eigen fout!

Laat je lief de pil pakken.
kweethetwelenkweethetni is offline  
Oud 16 maart 2004, 18:31   #20
Paranoid
Vreemdeling

Standaard

Zoals ik al zei :

Citaat:
Of je neemt de pil, maar deze is 95% betrouwbaar. Dus eigenlijk als je het 100 keer doet, dan ben je 5 keer zwanger. Daar kun jij toch ook niet aandoen als dat zou gebeuren.
de pil is ook niet 100% betrouwbaar, stel je voor je neemt de pil en je word toch zwanger. het gebeurt 5/100 !
Paranoid is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be