![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kinderen van werkende ouders zouden voorrang moeten hebben binnen de kinderopvang | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 31,58% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sofie Bracke - gemeenteraadslid Open VLD Gent - vindt dat de plaatsen in de stedelijke crèches bij voorrang moeten worden toegekend aan zij die er het meeste nood aan hebben: werkende ouders.
Momenteel kunnen werkloze ouders in Gent voor luttele euro's wel terecht in de stedelijke crèches. Vandaag zijn er bij de inschrijvingen quota voor buurtbewoners, minder kansrijken, kinderen die specifieke zorgen nodig hebben en kinderen met een handicap, kinderen van wie de ouders een inburgeringstraject en opleiding Nederlands of een opleiding van de VDAB volgen. Vaststelling daarbij is echter dat er slechts heel weinig plaatsen vrijkomen, dat die eerst aan de verschillende doelgroepen worden toegewezen waardoor werkende buurtbewoners in de kou blijven staan. Vandaag zijn tweeverdieners de regel. Daarom moet, in navolging van het Antwerpse voorbeeld, bij het toekennen van de opvangplaatsen in de stedelijke crèches voorrang gegeven worden aan ouders die voltijds werken. Als een van de ouders deeltijds werkt, zou het gezin voorrang moeten krijgen op die dagen dat beide ouders werken. http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=PG20GKLQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge moet niet vragen hoe gedegenereerd men hier ondertussen al is, om voorrang bij kinderopvang te verlenen aan al die arme menschkes die a) geen eurocent of amper een eurocent moeten betalen voor hun kroostopvang b) er standaard constant bijproduceren c) blijkbaar zelfs als ze thuis zijn hun eigen kinderen niet kunnen opvangen. terwijl de loonslaven a) belastingen voor moeten betalen b) dubbel zoveel voor hun opvang moeten betalen c) moeten staan smeken om een plaatske te kunnen krijgen d) dan op dit moment nog voorrang moeten geven aan nietwerkende gedieskriemineerde kinderproducenten? met wat zijn ze hier gvd bezig dat men voor zulke dingen zelfs een krantenartikel moet plaatsen?????? Wat is het volgende: enkel gratis onderwijs voor werkloze taalonkundige allochtonen? en de rest mag zelf voor hun onderwijzers betalen? lijkt me niet meer zo veraf.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2008 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De tirannie van het proletariaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de auteur heeft gelijk. Het moet maar eens gedaan zijn met te veronderstellen dat bij de armen en bepaalde minderheidsgroepen per difinitie de grootste behoefte zou bestaan aan overheidssteun, in welke vorm ook, of het nu gaat om quota, prioriteiten of financiële tussenkomsten, zonder rekening te houden met de werkelijke behoefte: een plaats vinden voor je kind zodat je als hardwerkende Vlaming belastingen zou kunnen betalen waarmee de behoeftigen hun stookoliefactuur kunnen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Dit is typisch VLD. Het bericht is bedoeld als stroopsmering bij de "hardwerkende Vlaming".
Het bericht wordt gewoon gebruikt om nog maar eens aan te geven dat de blauwkes aan de kant staan van de werkmens (zodat hij genoeg geld verdient om op afbetaling te knokken naar zijn korte pensioen). In de praktijk vraag ik me graag af of er een probleem is van NIET-werkenden die hun kinderen massaal in de opvang dumpen. Zijn er transparante cijfers? Gelukkig kan de hardwerkende Vlaming ook nog terecht in crèches die de werkloze ouder zich niet kan permitteren. Oef! We moesten bijna ons kind te vondeling leggen! :-S
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 17 september 2008 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds vind ik het vreemd om te lezen, waar zit de logica als mensen die niet werken (dus niet de plicht hebben om ergens te zijn op een bepaald moment zou ik denken?) wel eerst een plaats krijgen om hun kind naar zo'n opvang te brengen?... Het lijkt bijna op een aanmoediging of hulpje voor mensen die willen zwart werken, of weigeren te werken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een reactie van het Lokaal Overleg Kinderopvang ...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan Peeters is blijkbaar nen loser.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() en hoe zit het dan bvb met werklozen die verplicht worden om aan één euro per uur te werken in de kringloopwinkel bvb en die dus niet het statuut hebben van werkende maar wel werken - of werklozen die verplicht worden om een cursus te doen vd vdab ? of werklozen die van frankske vd kakbroek heel der dagen moeten gaan zoeken achter werk dat er niet is ? Moeten die met het kind op de arm gaan soliciteren soms ?
heeft sofieke daar ook aan gedacht ? ik ken geen enkele werkloze die thuis zittende zijn/haar kinderen zomaar voor de lol wegbrengt naar de opvang hier wordt de reet van de werkmens weer eens gelikt dmv het ophangen van een beeld van werklozen dat totaal niet klopt en zoals goldband terecht al opmerktte door het poneren van een probleem dat er niet is je reinste eng tribaal collectief groepsdenken vd open vld weeral
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Eerst en vooral ben ik geshokeerd dat werklozen hun kinderen wegbrengen, mijn kinderen zijn nooit maar dan nooit bij een kinderopvang geweest alhoewel wij ook eens een dagje rust konden gebruiken.
Daar er te weinig kinderopvang is mogen nmi alleen twee verdieners hun kinderen daar naartoe brengen. Ik heb momenteel 1 kleindochter en die moet ook dagelijks naar de creshe daar bloed men hart van, ze is hier heel welkom die klein, maar het is te ver om haar dagelijks hier te brengen (46 km), spijtig maar ja het is zo. Haar bij ons de week laten doorbrengen is geen optie voor mijn dochter, en dat vind ik goed van haar. Als ge kinderen koopt moet ge ze groot brengen zo simpel is het. Momenteel heb ik hier nog 4 kinderen rondlopen, 2 zijn er uit huis. Ik ben 52 en de jongste is 3 dus ik kan nog tot mijn 70 bezig blijven. Bij de jongste is zelfs nooit abortus ofzo overwogen (de anderen zijn 15 - 18- 19- 25- 28), wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten, simpel toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
neemt u alles zomaar aan wat politici zeggen ? hebt u echt niks kritisch vermogen ? ik zou zeggen probeer toch eens om mentaal wat minder de luiwammes uit te hangen en niet steeds een beroep te doen op de hersenen van anderen terwijl u zelf hersenen hebt dergelijke luiheid is pas shokerend
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() enfin
vroeger staken politici de schuld van alle problemen op de joden maar dat mag niet meer dan staken ze de schuld op de allochtonen - mag ook niet meer op de homos mag ook niet meer tja dan zijn wij werklozen de enige die nu nog overblijven he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heel wat werklozen willen niet bepaald werkloos blijven eh. Als je werkloos bent en een kind hebt, en het kan niet bij familie terecht, dan ga je kinderopvang nodig hebben als je terug aan het werk wil. Je kan je kind namelijk niet alleen thuis laten en gaan werken. Uiteindelijk is dit gewoon het uitspelen van groepen tegen elkaar. Er is te weinig kinderopvang terwijl een gigantisch deel van ons inkomen naar de staat vloeit. Ik ga niet oordelen wie met een groter probleem zit: de werknemer die geen plaats vindt voor zijn kinderen in stedelijke crèches en dus naar de privé moet waar het duurder is, terwijl hij wel meebetaalt aan die stedelijke crèches, of de werkloze voor wie de privé écht onbetaalbaar is maar die kinderopvang nodig heeft om terug te kunnen gaan werken. Aangezien er te weinig kinderopvang is moet er opeens geoordeeld worden welke personen met het grootste probleem is. Iedere beslissing laat dan een wrang gevoel na bij minstens één partij. Er moet gewoon genoeg betaalbare kinderopvang zijn. Twee opties: - Minder/geen belastingen -> privé wordt betaalbaarder - Niet kwistig omspringen met belastingsgeld -> meer plaatsen in overheidscrèches. Zo complex lijkt me dat niet, en dan moet het 'voetvolk' niet met elkaar zitten ruziën.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zijn er ueberhaupt werklozen die hun kinders in de kinderopvang hebben zitten ???? hoeveel ???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Ik spreek over het feit dat ik lees dat de mentaliteit van de mensen zo is dat zelfs een werkloze zijn kind naar de opvang brengt terwijl ze een hele dag op cafee hangen ofzo, daar gaat het me over. Voor mij is werkloos zijn, luiheid, er is hier werk genoeg in dit land. Ik heb nog nooit in mijn leven gestempeld. Werklozen die hun kind wegbrengen om er van af te zijn, zijn voor mij mensen met een normvervaging. Ik weet dat de stoom nu uit uw oren komt, maar moesten we allemaal denken zoals u was België een derde wereldland. Laatst gewijzigd door Hoomer : 18 september 2008 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 12:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() werklozen die van de kinderopvang gebruik maken tijdens de uren dat ze bijscholing volgen, mogen volgens mij gewoon als "werkenden" beschouwd worden bij de bepaling van die kinderopvang.
Het zou eenvoudig zijn moesten alle ouders een bewijs moeten voorleggen waarom ze van die kinderopvang gebruik maken. Lijkt me niet zo moeilijk toch? Een werknemer die niet komt werken moet ook een doktersbriefje voorleggen. Werkgevers kunnen dus ook gevraagd worden om een bewijsbriefje af te leveren voor hun personeel. Op die manier vermijdt men alvast dat er (dure) kinderopvangplaatsen worden ingenomen door mensen die gewoon hun kinderen ergens willen parkeren.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2008 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bij de groepen die bij "quota" staan zie ik geen opsomming van allemaal werklozen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het artikel lijkt te willen uitschijnen dat werklozen die niets te doen hebben voorrang hebben op tweeverdieners, terwijl me dat toch een beetje overroepen lijkt. Mensen die een opleiding van de VDAB volgen zijn doorgaans werkloos ja, maar ik zie niet in waarom zij minder nood zouden hebben aan kinderopvang dan tweeverdieners. Die eerste zin "Momenteel kunnen werkloze ouders in Gent voor luttele euro's wel terecht in de stedelijke crèches" lijkt me overbodig. Wat niet wegneemt dat tweeverdieners met een probleem zitten. Maar het op deze manier aankaarten lijkt me fout.
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
trouwens zowieso worden alle werklozen in vlaanderen geacht om ganzer dagen achter werk te gaan zoeken - moeten zij gaan soliciteren met het kind op de arm ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |