Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Kinderen van werkende ouders zouden voorrang moeten hebben binnen de kinderopvang
Ja 10 52,63%
Neen 6 31,58%
Ja, maar ... 2 10,53%
Neen, maar ... 1 5,26%
Geen idee 0 0%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2008, 07:34   #1
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Kinderopvang : Voorrang voor werkende ouders

Sofie Bracke - gemeenteraadslid Open VLD Gent - vindt dat de plaatsen in de stedelijke crèches bij voorrang moeten worden toegekend aan zij die er het meeste nood aan hebben: werkende ouders.

Momenteel kunnen werkloze ouders in Gent voor luttele euro's wel terecht in de stedelijke crèches. Vandaag zijn er bij de inschrijvingen quota voor buurtbewoners, minder kansrijken, kinderen die specifieke zorgen nodig hebben en kinderen met een handicap, kinderen van wie de ouders een inburgeringstraject en opleiding Nederlands of een opleiding van de VDAB volgen. Vaststelling daarbij is echter dat er slechts heel weinig plaatsen vrijkomen, dat die eerst aan de verschillende doelgroepen worden toegewezen waardoor werkende buurtbewoners in de kou blijven staan.

Vandaag zijn tweeverdieners de regel. Daarom moet, in navolging van het Antwerpse voorbeeld, bij het toekennen van de opvangplaatsen in de stedelijke crèches voorrang gegeven worden aan ouders die voltijds werken. Als een van de ouders deeltijds werkt, zou het gezin voorrang moeten krijgen op die dagen dat beide ouders werken.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=PG20GKLQ
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 07:58   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Sofie Bracke - gemeenteraadslid Open VLD Gent - vindt dat de plaatsen in de stedelijke crèches bij voorrang moeten worden toegekend aan zij die er het meeste nood aan hebben: werkende ouders.

Momenteel kunnen werkloze ouders in Gent voor luttele euro's wel terecht in de stedelijke crèches. Vandaag zijn er bij de inschrijvingen quota voor buurtbewoners, minder kansrijken, kinderen die specifieke zorgen nodig hebben en kinderen met een handicap, kinderen van wie de ouders een inburgeringstraject en opleiding Nederlands of een opleiding van de VDAB volgen. Vaststelling daarbij is echter dat er slechts heel weinig plaatsen vrijkomen, dat die eerst aan de verschillende doelgroepen worden toegewezen waardoor werkende buurtbewoners in de kou blijven staan.

Vandaag zijn tweeverdieners de regel. Daarom moet, in navolging van het Antwerpse voorbeeld, bij het toekennen van de opvangplaatsen in de stedelijke crèches voorrang gegeven worden aan ouders die voltijds werken. Als een van de ouders deeltijds werkt, zou het gezin voorrang moeten krijgen op die dagen dat beide ouders werken.

ge moet niet vragen hoe gedegenereerd men hier ondertussen al is, om voorrang bij kinderopvang te verlenen aan al die arme menschkes die
a) geen eurocent of amper een eurocent moeten betalen voor hun kroostopvang
b) er standaard constant bijproduceren
c) blijkbaar zelfs als ze thuis zijn hun eigen kinderen niet kunnen opvangen.

terwijl de loonslaven
a) belastingen voor moeten betalen
b) dubbel zoveel voor hun opvang moeten betalen
c) moeten staan smeken om een plaatske te kunnen krijgen
d) dan op dit moment nog voorrang moeten geven aan nietwerkende gedieskriemineerde kinderproducenten?

met wat zijn ze hier gvd bezig dat men voor zulke dingen zelfs een krantenartikel moet plaatsen??????

Wat is het volgende: enkel gratis onderwijs voor werkloze taalonkundige allochtonen? en de rest mag zelf voor hun onderwijzers betalen? lijkt me niet meer zo veraf.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2008 om 07:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 08:06   #3
LastMohican
Banneling

Standaard

De tirannie van het proletariaat.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 08:52   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
met wat zijn ze hier gvd bezig dat men voor zulke dingen zelfs een krantenartikel moet plaatsen??????
... omdat dit een van de weinige manieren is om de aandacht te richten op een scheefgegroeide situatie. En niet zonder risico, want met dergelijke persberichten maak je je niet geliefd bij de minstbedeelden die toch een aanzienlijk deel van het electoraat uitmaken.

Maar de auteur heeft gelijk. Het moet maar eens gedaan zijn met te veronderstellen dat bij de armen en bepaalde minderheidsgroepen per difinitie de grootste behoefte zou bestaan aan overheidssteun, in welke vorm ook, of het nu gaat om quota, prioriteiten of financiële tussenkomsten, zonder rekening te houden met de werkelijke behoefte: een plaats vinden voor je kind zodat je als hardwerkende Vlaming belastingen zou kunnen betalen waarmee de behoeftigen hun stookoliefactuur kunnen betalen.
Oud 17 september 2008, 21:02   #5
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Dit is typisch VLD. Het bericht is bedoeld als stroopsmering bij de "hardwerkende Vlaming".

Het bericht wordt gewoon gebruikt om nog maar eens aan te geven dat de blauwkes aan de kant staan van de werkmens (zodat hij genoeg geld verdient om op afbetaling te knokken naar zijn korte pensioen).

In de praktijk vraag ik me graag af of er een probleem is van NIET-werkenden die hun kinderen massaal in de opvang dumpen. Zijn er transparante cijfers?

Gelukkig kan de hardwerkende Vlaming ook nog terecht in crèches die de werkloze ouder zich niet kan permitteren. Oef! We moesten bijna ons kind te vondeling leggen! :-S

Laatst gewijzigd door Goldband : 17 september 2008 om 21:03.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 00:24   #6
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Dit is typisch VLD. Het bericht is bedoeld als stroopsmering bij de "hardwerkende Vlaming".

Het bericht wordt gewoon gebruikt om nog maar eens aan te geven dat de blauwkes aan de kant staan van de werkmens (zodat hij genoeg geld verdient om op afbetaling te knokken naar zijn korte pensioen).

In de praktijk vraag ik me graag af of er een probleem is van NIET-werkenden die hun kinderen massaal in de opvang dumpen. Zijn er transparante cijfers?

Gelukkig kan de hardwerkende Vlaming ook nog terecht in crèches die de werkloze ouder zich niet kan permitteren. Oef! We moesten bijna ons kind te vondeling leggen! :-S
Dit is een terechte opmerking.

Anderzijds vind ik het vreemd om te lezen, waar zit de logica als mensen die niet werken (dus niet de plicht hebben om ergens te zijn op een bepaald moment zou ik denken?) wel eerst een plaats krijgen om hun kind naar zo'n opvang te brengen?... Het lijkt bijna op een aanmoediging of hulpje voor mensen die willen zwart werken, of weigeren te werken.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 07:30   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Een reactie van het Lokaal Overleg Kinderopvang ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DS 17/09/08
... Ik ben het niet eens met Sofie Bracke als ze vraagt dat werkende ouders voorrang zouden krijgen in de kinderdagverblijven van de stad Gent. Een onlangs gepubliceerd onderzoek in opdracht van Kind en Gezin over wachtlijsten in de kinderopvang in Vlaanderen heeft namelijk aangetoond dat tweeverdieners inderdaad soms maanden op zoek zijn naar gepaste kinderopvang, maar dat ze die uiteindelijk wel vinden. Diegenen die volgens dit onderzoek wel uit de boot vallen, zijn de alleenstaande ouders, lager geschoolde mensen en allochtonen die opvang nodig hebben om aan de werkloosheid te ontsnappen. Het onderzoek besluit daarom dat een voorrangsbeleid met wettelijke criteria duidelijk op zijn plaats is.

Gent is op dit vlak voorloper in Vlaanderen. Het lijkt ons geen goed idee om opnieuw die groepen die opvang nodig hebben om vorming te volgen of om snel op werkaanbiedingen in te gaan, uit te sluiten. Voor deze mensen is kinderopvang een noodzakelijk middel om aan de kansarmoede te ontsnappen. Ik wil er Sofie Bracke ook op wijzen dat deze groepen niet terechtkunnen in de zelfstandige sector, die voor hen veel te duur is. ...

Jan Peeters, voorzitter Lokaal Overleg Kinderopvang Gent

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=UD20GDF3
... waarbij ik me de vraag stel wat rendabelder is: goedkope kinderopvang verzorgen voor wie zich gaat bijscholen, of kinderopvang duur laten betalen door de werkende belastingbetaler.
Oud 18 september 2008, 11:24   #8
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jan Peeters is blijkbaar nen loser.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 11:39   #9
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

en hoe zit het dan bvb met werklozen die verplicht worden om aan één euro per uur te werken in de kringloopwinkel bvb en die dus niet het statuut hebben van werkende maar wel werken - of werklozen die verplicht worden om een cursus te doen vd vdab ? of werklozen die van frankske vd kakbroek heel der dagen moeten gaan zoeken achter werk dat er niet is ? Moeten die met het kind op de arm gaan soliciteren soms ?

heeft sofieke daar ook aan gedacht ?

ik ken geen enkele werkloze die thuis zittende zijn/haar kinderen zomaar voor de lol wegbrengt naar de opvang

hier wordt de reet van de werkmens weer eens gelikt dmv het ophangen van een beeld van werklozen dat totaal niet klopt en zoals goldband terecht al opmerktte door het poneren van een probleem dat er niet is

je reinste eng tribaal collectief groepsdenken vd open vld weeral
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 11:40.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 11:58   #10
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Eerst en vooral ben ik geshokeerd dat werklozen hun kinderen wegbrengen, mijn kinderen zijn nooit maar dan nooit bij een kinderopvang geweest alhoewel wij ook eens een dagje rust konden gebruiken.
Daar er te weinig kinderopvang is mogen nmi alleen twee verdieners hun kinderen daar naartoe brengen.
Ik heb momenteel 1 kleindochter en die moet ook dagelijks naar de creshe daar bloed men hart van, ze is hier heel welkom die klein, maar het is te ver om haar dagelijks hier te brengen (46 km), spijtig maar ja het is zo. Haar bij ons de week laten doorbrengen is geen optie voor mijn dochter, en dat vind ik goed van haar.
Als ge kinderen koopt moet ge ze groot brengen zo simpel is het.
Momenteel heb ik hier nog 4 kinderen rondlopen, 2 zijn er uit huis.
Ik ben 52 en de jongste is 3 dus ik kan nog tot mijn 70 bezig blijven. Bij de jongste is zelfs nooit abortus ofzo overwogen (de anderen zijn 15 - 18- 19- 25- 28), wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten, simpel toch.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:01   #11

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Eerst en vooral ben ik geshokeerd dat werklozen hun kinderen wegbrengen,.
is precies de bedoeling dat u geshokeerd bent en weer gaat denken dat het tekort aan opvang de schuld is van de werklozen en niet vd politiek verantwoordelijken

neemt u alles zomaar aan wat politici zeggen ? hebt u echt niks kritisch vermogen ?

ik zou zeggen probeer toch eens om mentaal wat minder de luiwammes uit te hangen en niet steeds een beroep te doen op de hersenen van anderen terwijl u zelf hersenen hebt

dergelijke luiheid is pas shokerend
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 12:04.
Oud 18 september 2008, 12:05   #12

Standaard

enfin

vroeger staken politici de schuld van alle problemen op de joden maar dat mag niet meer

dan staken ze de schuld op de allochtonen - mag ook niet meer

op de homos mag ook niet meer

tja dan zijn wij werklozen de enige die nu nog overblijven he

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 12:11.
Oud 18 september 2008, 12:29   #13
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral ben ik geshokeerd dat werklozen hun kinderen wegbrengen, mijn kinderen zijn nooit maar dan nooit bij een kinderopvang geweest alhoewel wij ook eens een dagje rust konden gebruiken.
Daar er te weinig kinderopvang is mogen nmi alleen twee verdieners hun kinderen daar naartoe brengen.
Ik denk niet dat er zoveel werklozen hun kinderen wegbrengen.
Maar heel wat werklozen willen niet bepaald werkloos blijven eh. Als je werkloos bent en een kind hebt, en het kan niet bij familie terecht, dan ga je kinderopvang nodig hebben als je terug aan het werk wil. Je kan je kind namelijk niet alleen thuis laten en gaan werken.

Uiteindelijk is dit gewoon het uitspelen van groepen tegen elkaar. Er is te weinig kinderopvang terwijl een gigantisch deel van ons inkomen naar de staat vloeit. Ik ga niet oordelen wie met een groter probleem zit: de werknemer die geen plaats vindt voor zijn kinderen in stedelijke crèches en dus naar de privé moet waar het duurder is, terwijl hij wel meebetaalt aan die stedelijke crèches, of de werkloze voor wie de privé écht onbetaalbaar is maar die kinderopvang nodig heeft om terug te kunnen gaan werken.
Aangezien er te weinig kinderopvang is moet er opeens geoordeeld worden welke personen met het grootste probleem is. Iedere beslissing laat dan een wrang gevoel na bij minstens één partij.

Er moet gewoon genoeg betaalbare kinderopvang zijn. Twee opties:
- Minder/geen belastingen -> privé wordt betaalbaarder
- Niet kwistig omspringen met belastingsgeld -> meer plaatsen in overheidscrèches.

Zo complex lijkt me dat niet, en dan moet het 'voetvolk' niet met elkaar zitten ruziën.
Oud 18 september 2008, 12:31   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

dit lijkt mij een voorstel van een wereldvreemde politieker

zijn er ueberhaupt werklozen die hun kinders in de kinderopvang hebben zitten ???? hoeveel ????
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:32   #15
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
is precies de bedoeling dat u geshokeerd bent en weer gaat denken dat het tekort aan opvang de schuld is van de werklozen en niet vd politiek verantwoordelijken

neemt u alles zomaar aan wat politici zeggen ? hebt u echt niks kritisch vermogen ?

ik zou zeggen probeer toch eens om mentaal wat minder de luiwammes uit te hangen en niet steeds een beroep te doen op de hersenen van anderen terwijl u zelf hersenen hebt

dergelijke luiheid is pas shokerend
Heu, excuseer waar spreek ik over politici?
Ik spreek over het feit dat ik lees dat de mentaliteit van de mensen zo is dat zelfs een werkloze zijn kind naar de opvang brengt terwijl ze een hele dag op cafee hangen ofzo, daar gaat het me over.
Voor mij is werkloos zijn, luiheid, er is hier werk genoeg in dit land.
Ik heb nog nooit in mijn leven gestempeld.
Werklozen die hun kind wegbrengen om er van af te zijn, zijn voor mij mensen met een normvervaging.
Ik weet dat de stoom nu uit uw oren komt, maar moesten we allemaal denken zoals u was België een derde wereldland.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 18 september 2008 om 12:34.
Oud 18 september 2008, 12:43   #16

Standaard

Citaat:
Heu, excuseer waar spreek ik over politici?
Ik spreek over het feit dat ik lees dat de mentaliteit van de mensen zo is dat zelfs een werkloze zijn kind naar de opvang brengt terwijl ze een hele dag op cafee hangen ofzo, daar gaat het me over.
een politieker ( sofie bracke open vld gent ) stelt dat werklozen de kinderdagverblijven overbelasten - u leest dat en voor u is haar leugen al meteen een feit.
Citaat:
Voor mij is werkloos zijn, luiheid, er is hier werk genoeg in dit land.
Ik heb nog nooit in mijn leven gestempeld.
Werklozen die hun kind wegbrengen om er van af te zijn, zijn voor mij mensen met een normvervaging.
nog zoiets dat ze u hebben kunnen wijsmaken bij gebrek aan vermogen om zelf te denken beste hoomer. Er is geen werk genoeg - er zijn 60000 vacatures en bijna tien keer zoveel werklozen - dus zelfs als ze alle ingevuld geraken blijven er nog steeds honderduizende mensen zonder werk.
Citaat:
Ik weet dat de stoom nu uit uw oren komt, maar moesten we allemaal denken zoals u was België een derde wereldland
ik ben zo kalm als wat - u was degene die geshokeerd was - die op zijn achterste poten ging staan naar aanleiding van deze leugens vd open vld.
Citaat:
Eerst en vooral ben ik geshokeerd dat werklozen hun kinderen wegbrengen,

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 september 2008 om 12:52.
Oud 18 september 2008, 12:43   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

werklozen die van de kinderopvang gebruik maken tijdens de uren dat ze bijscholing volgen, mogen volgens mij gewoon als "werkenden" beschouwd worden bij de bepaling van die kinderopvang.

Het zou eenvoudig zijn moesten alle ouders een bewijs moeten voorleggen waarom ze van die kinderopvang gebruik maken. Lijkt me niet zo moeilijk toch? Een werknemer die niet komt werken moet ook een doktersbriefje voorleggen. Werkgevers kunnen dus ook gevraagd worden om een bewijsbriefje af te leveren voor hun personeel.

Op die manier vermijdt men alvast dat er (dure) kinderopvangplaatsen worden ingenomen door mensen die gewoon hun kinderen ergens willen parkeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2008 om 12:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 12:47   #18
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dit lijkt mij een voorstel van een wereldvreemde politieker

zijn er ueberhaupt werklozen die hun kinders in de kinderopvang hebben zitten ???? hoeveel ????
Ik snap het artikel zelf niet goed.

Citaat:
Momenteel kunnen werkloze ouders in Gent voor luttele euro's wel terecht in de stedelijke crèches.
Fijn, goed, die mensen kunnen daar terecht. Voor weinig geld, stedelijke crèches zijn goedkoper dan privé.
Maar bij de groepen die bij "quota" staan zie ik geen opsomming van allemaal werklozen.

Citaat:
Vandaag zijn er bij de inschrijvingen quota voor buurtbewoners
buurtbewoners zijn niet per definitie geen werklozen, dat is gewoon selectie obv adres

Citaat:
, minder kansrijken,
Ik denk niet dat dit enkel gebaseerd is op werkloosheid.

Citaat:
kinderen die specifieke zorgen nodig hebben en kinderen met een handicap,
gaat over de kinderen, niet over de ouders

Citaat:
kinderen van wie de ouders een inburgeringstraject en opleiding Nederlands of een opleiding van de VDAB volgen.
gaat over mensen die tenslotte wel bezig zijn. je kan geen opleiding volgen als je geen kinderopvang hebt, dit zijn me dunkt niet de "cafézittende werklozen" die men in de sfeerschepping lijkt te bedoelen.

Het artikel lijkt te willen uitschijnen dat werklozen die niets te doen hebben voorrang hebben op tweeverdieners, terwijl me dat toch een beetje overroepen lijkt. Mensen die een opleiding van de VDAB volgen zijn doorgaans werkloos ja, maar ik zie niet in waarom zij minder nood zouden hebben aan kinderopvang dan tweeverdieners.

Die eerste zin "Momenteel kunnen werkloze ouders in Gent voor luttele euro's wel terecht in de stedelijke crèches" lijkt me overbodig.
Wat niet wegneemt dat tweeverdieners met een probleem zitten.
Maar het op deze manier aankaarten lijkt me fout.
Oud 18 september 2008, 12:49   #19

Standaard

Citaat:
werklozen die van de kinderopvang gebruik maken tijdens de uren dat ze bijscholing volgen, mogen volgens mij gewoon als "werkenden" beschouwd worden bij de bepaling van die kinderopvang.

Het zou eenvoudig zijn moesten alle ouders een bewijs moeten voorleggen waarom ze van die kinderopvang gebruik maken. Lijkt me niet zo moeilijk toch? Een werknemer die niet komt werken moet ook een doktersbriefje voorleggen. Werkgevers kunnen dus ook gevraagd worden om een bewijsbriefje af te leveren voor hun personeel.

Op die manier vermijdt men alvast dat er (dure) kinderopvangplaatsen worden ingenomen door mensen die gewoon hun kinderen ergens willen parkeren.
volgens wat ik lees heeft sofie bracke het niet over feitelijke al dan niet werkloosheid maar louter over statutaire werkloosheid - en iemand die in zo n kringloopwinkel werkt voor 1 euro per uur of een cursus doet bij de vdab is statutair nog steeds een werkloze en zal dus niet meer voor kinderopvang in aanmerking komen.

trouwens zowieso worden alle werklozen in vlaanderen geacht om ganzer dagen achter werk te gaan zoeken - moeten zij gaan soliciteren met het kind op de arm ?
Oud 18 september 2008, 12:53   #20
Hoomer

Standaard

Citaat:

Zoals gewoonlijk 100% akkoord
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be