![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als gij zegt : oproept om elke bulldozer die een boom aanraakt op te blazen, dan ben jij voor mij een extremist. Die 'simpele' bomen, groeien overal. En in dit geval is het een groepje bomen bijeen, die dan onder de noemer 'bos' komen te vallen, maar die dat eigenijk niet zijn: zij herbergen géén schuilplaatsen voor allerlei fauna en flora; het komt er weinig voor. Het heeft trouwens ook geen eeuwenlange geschiedenis; het is maar enige decenia oud. Trouwens, een lapje van amper enkele ha, temidden van een industriegebied, kan onmogelijk de functie van een bos hebben. Nu, ik vind het wel mooi van de actievoerders voor wie het effectief om het groen te doen is, echter: ik vrees dat zij hun energie in een verloren zaak pompen. Ze zouden beter ijveren voor grotere en duurzamere bossen te vrijwaren. Ze kunnen eventueel ijveren om een gebied vrij te krijgen 2x zo groot als het Laperfortsbos als compensatie, om die dan te beplanten met degelijk materiaal.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe goed je geschiedeniskennis is, maar misschien zegt dit je iets: ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Precies of er is nergelns elders plaats voor dergelijke voorstellen. Trouwens, het Paleis is nog in gebruik. ![]() De afbeelding door jou hierboven geplaatst kan ik niet onderscheiden.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Collectivisering van het Ritz-hotel te Barcelona door de anarchisten in '36. Het werd spontaan opengesteld voor het volk.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent trouwens een monarchist en dus per definitie een antidemocraat, kom mij geen lessen geven over extremisme. monarchisten zijn voor mij nog minder waard dan de goorste nazi. Uw mening kan mij dus werkelijk gene zak schelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Protesteren voor een paar bomen. Idioten. Men kan beter protesteren tegen de hoge bierprijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor dat anarchistisch loserkrapuul had de kapitalistische klasse die werd ontboden in Barcelona met de mededeling of ze zo vriendelijk wilden zijn het opzetten van arbeidersraden in hun fabrieken, restaurants, hotels &c. te ondersteunen, wél wat schrik.
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Het bos zal gekapt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() Natuurlijk steunen we die mannen. Ze hebben zo hard gelijk. En ze geven ook meteen aan dat het anders kan (de leegstand neemt het argument van behoefte aan grond weg).
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, ze waren daar zo goed als uitgestorven, maar de laatste tijd wordt daar gekweekt gelijk konijnen. Die zeldzame dieren moeten kunnen profiteren van de vruchtbare grond aldaar !! Maar die lappersforters-bomenklimmers moeten leren zich neer te leggen bij de wetten van Vlaanderen. Mensen die demokratisch verkozen zijn, beslissen op basis van rapporten van slimme biologen, welke bossen mogen sneuvelen voor industrieterreinen, welke plaatsen best heringericht kunnen worden als bos, welke plaatsen natuurreservaat moeten worden/blijven enzovoorts. Die dingen moeten niet beslist worden omdat een tiental apen willen tonen dat ze hoog in een boom durven klimmen en zich niet wassen tijdens een ganse maand.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
We are everywhere. Laatst gewijzigd door An Arkos : 21 september 2008 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zij dachten ook waarschijnlijk 'Bah treehuggers'. En rooiden alle bomen. De gevolgen zijn gekend.................
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 21 september 2008 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 21 september 2008 om 19:00. |
||
![]() |
![]() |