![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Kritisch en negationistische houding: is zelfde, "negationistisch" is de gebruikelijke term Armeense aanhangers om hun kritici te omschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Er zijn misdaden op Armenen gepleegd, maar deze zijn niet door de staat bevolen. Die staat heeft nota bene de daders vervolgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me ook niet onverstandig dat de wereld eens wat beter kijkt naar hoe onze landen het juridisch systeem hebben werken, ze kunnen er nog wat van leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat was een stap te hoog. Turken zullen nooit een misdaad bekennen die ze op gelijke voet moet brengen met de nazi's. Ze zullen erkennen dat van hun kant wandaden zijn begaan, maar dat die niet door de staat zijn bevolen (de gronden: zie eerdere posts). Armenen moeten ook toegeven dat zij ook van alles hebben uitgespookt. Hierna pas zal er tussen deze partijen overeenstemming bereikt worden over die periode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat dat een realistisch standpunt is.... Maar verklaar Chios....
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 oktober 2008 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Noch van Samurai noch van Turkse Nederlander een verklaring over Chios.
Chios is een klein eiland, nu behorend bij Griekenland, enige mijlen uit de huidige Turkse kust. Een 30.000 tal mensen afgeslacht en 60.000 in slavernij afgevoerd. Daar heb ik het nu over.
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Tweede Wereldoorlog bv. De Nazi's waren stout en dus brandden de Geallieerden Dresden plat met meerdere tienduizenden doden als gevolg.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de Grieken hebben vanuit dezelfde redenering het gelag mogen betalen. Zelfs op twee miniscule eilanden, Imbros en Tenedos, waar de Grieken de meerderheid vormden, werd de politiek van verturksing door het bloed gevoerd. Er werden massaal Turken vanuit het vasteland ingevoerd tegelijkertijd met een politiek van terreur jegens de Volksgrieken. Tenedos en Imbros moesten en zouden Turks worden, naar geest, cultuur en bloed. En geweld was daar een vast recept van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Zeer goede vraag. De Ottomanen hadden de leider van de Armeniers zelfs een ministerpost aangeboden vlak voor de oorlog. In Nazi Duitsland werden de Joden VER voor de oorlog al zwaar gediscrimineerd. Zo mochten de Joden niet meer werken, mochten ze geen bezit meer hebben, moesten ze in ghetto's gaan wonen, moesten ze een jodenster dragen etc. Geen van dit allen is in het Ottomaanse rijk gebeurd. Jan van den Berghe is een leugenaar. Hij WEET dat het Armeense verhaal niet klopt en toch gaat hij door met zijn beschuldigingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik daag jou nog steeds uit om een dergelijke bewering te doen. Zolang je dat niet doet ben jij in mijn ogen een leugenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Jan van de Berghe heeft niet door dat hij zichzelf volkomen belachelijk maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Als ik aan het hoofd van een multinational zou staan dan zou ik zeker Nederlanders aannemen op belangrijke posities. Nederlanders zijn betrouwbare, eerlijke harde werkers die hun afspraken nakomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat de Armeniër zwaar vervolgd werden en dat de naam "Armeense volkerenmoord" juist gekozen is. Ik weet ook dat uw visie slechts het slaafs herkauwen is van de Turkse staatspropaganda waar, in Turkije, niemand aan mag twijfelen op straffe van gevangenisstraf en vervolging. Ik weet dat deze institutioneel opgelegde "waarheid" niet de historische waarheid inhoudt. |
|
![]() |
![]() |