![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit naam van de meesjes: graag ernstige antwoorden.
Ik heb al jaren een mezenkastje. Bewoond door vaste huurders die twee �* drie keer per jaar een nestje hebben; Ik las ooit dat men die mezenkastjes moet leegmaken als ze gedaan hebben met nestelen, maar dat koppel van mij blijft maar kweken. Ook heb ik soms de indruk dat ze in koude wintertijden precies in hun huis komen schuilen of zo. Zou het aangewezen zijn om nu hun nest van dit jaar eruit te halen? Verleden jaar heb ik het niet gedaan en ze zijn gewoon beginnen nestelen in hun oude slaapkamer. Alleen, zou het geen tijd zijn voor grote kuis nu? Dan heeft hij wel een pak meer werk in het voorjaar, maar dan zit ze tenminste proper hé. weet iemand hoe het écht moet? Leeghalen of laten zitten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou toch maar leeghalen en ontsmetten.
Het oude nestmateriaal bevat parasieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ontsmetten? javel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik heb ook altijd horen vertellen dat ge een nestkastje moet 'kuisen' maar ik zou niet weten hoe want er zelf nooit één gehad. Javel lijkt geen slecht idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bon, allez, ik zal er morgen dan eens aan beginnen sé.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Javel ??? Gaat da de beesten ni wegjagen ???
Meestal kuisen die hun nest toch zelf op... 'k Heb daar ammel gene last van , 'k heb een stukje plexiglas voor 't gaatje gestoken , zo blijft den binnenkant proper en vrij van krakers ... ![]() (Wel lullig om de vogeltjes in de regen te zien zitten terwijl ze smachtend naar dat warme droge nestkastje kijken ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Respect ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 17 oktober 2008 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ja, ik heb het dus al eens leeggehaald en toen was dat gewoon een heel proper nestje hoor: ze kieperen die kaka van die kleinmannen gewoon buiten in mijn bloemenbak. en eierschalen heb ik nog nooit gezien, misschien eten ze die wel op of zo? Heel plezant om af te zien als de jongskes uitvliegen. Duurt een minuutje of tien en dan zijn die ouders precies een hoop voetbalsupporters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het zal gewoon heet water worden zenne, dat gasbranderke zie ik niet zo goed zitten voor een houten huisje.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
't Vogelkastje heeft in m'n vorige woonst in de tuin gehangen, maar sinds ik hier woon heeft er nog geen vliegvogel ingezeten ... ![]() 't Was nochtans proper en 'k vraag ni veel huur ... ('t is per slot van rekening maar een éénkamerflatje hé) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Eh ??? AAAAh , da nestkastje ... ![]() Ja zenne , bekan bovenaan de tuinmuur , hoger kan niet (2 meter???) Maar je moet rekening houden dat er buiten kraaien, eksters en jkatten ook nog vaak apen te vinden zijn in m'nen tuin... (en die maken wel wat lawaai en drukte ![]() 'k heb al een poging gedaan om het aan het huis vast te makenzodat het hoger hangt, maar daar komt iets teveel van de pleister los ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze worden zat en beginnen op iedereen te kloppen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden er minder mezen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb ik nog niet aan gedacht: een schoteltje met Hoegaarden klaarzetten tegen dat ze gaan uitvliegen!
Maar nee jong, die ouders maken dan kabaal van jewelste, en supporteren tegen de sterren op. Maar één keer dat die jongskes het vliegen onder de knie hebben (gaat eerst van takje tot takje op de druivelaar waar ze onder wonen) dan zie je ze nooit meer terug... allez, IK zie ze nooit meer terug, denk ik. en ja, het wemelt hier ook van de poezen, niet mijn eigen poesje, die weet niet wat een vogel is denk ik, maar diene smeerlap van de buren hé! die zit écht op vinkenslag als die jongskes in hun huisje aan het kwetteren zijn. Maar hij kan er lekker niet aan! nèm. Mijn vorige poes dacht dat ze het gevonden had: die balanceerde via de druivelaarstam naar boven (maar dan kon ze nog niet aan het kastje, ze zat dan te hoog) en voor straf liet ik haar daar dan zitten, heel de dag, op de vensterbank van de slaapkamer. nèm.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2008 om 18:24. |
![]() |
![]() |