Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2008, 14:28   #1161
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Joker Bekijk bericht
All jokes apart, we zoeken nog mensen die België vertegenwoordigen op het komende eurosongfestival.
Ik stel voor dat we het Zangkoor van het Vlaams belang nemen.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 18 oktober 2008 om 14:28.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 14:30   #1162
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Joker Bekijk bericht
All jokes apart, we zoeken nog mensen die België vertegenwoordigen op het komende eurosongfestival.
Goed idee! Een nazisongfestival. Oostenrijk kan dan vertegenwoordigd worden door een zatte homoseksuele wegpiraat.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 17:23   #1163
The Joker
Vreemdeling

The Joker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Goed idee! Een nazisongfestival. Oostenrijk kan dan vertegenwoordigd worden door een zatte homoseksuele wegpiraat.
Speaking of which, wanneer komt de Brüno-film uit?
The Joker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 17:33   #1164
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dank aan Verschaeve, homo's zijn terug vies.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 17:43   #1165
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
en betaald met corruptiegeld van de sossen
Oud 18 oktober 2008, 22:29   #1166
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en?
We hadden het hier over de kwaliteit van die documentaire. Die is barslecht, schiet zijn doel voorbij en werkt daardoor averechts.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 22:56   #1167
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Vlaams Belang Jongeren zingen naziliederen op kamp

In juli 2006 trokken de Vlaams Belang Jongeren (VBJ) naar jaarlijkse gewoonte op zomeruniversiteit. Daar worden volgens De Morgen ook naziliederen gezongen.

Het ’zangboekje’ dat het Vlaams Parlementslid Jan Penris voor die gelegenheid liet uitdelen, bevat naast klassiekers zoals de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet ook nazistische marsliederen, zoals het bekende Panzerlied en het door de Wehrmacht gebruikte marslied Westerwald. sdg

Bron: De standaard woensdag

Graag wat reacties van VB-leden
Is dat verboden ?
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 22:59   #1168
wild cannibal
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom ? Mag je geen Oostenrijkers ? Beetje racist ?
wild cannibal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 12:03   #1169
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja en?
We hadden het hier over de kwaliteit van die documentaire. Die is barslecht, schiet zijn doel voorbij en werkt daardoor averechts.
Tot u zich ermee kwam moeien ging het helemaal NIET over een dergelijke subjectieve interpretatie. Lomeanor beweerde dat het om regelrechte propaganda ging. Wat ik heb ontkracht. (nota bene: de aangehaalde feiten in de docu betwist hij niet!).
Oud 19 oktober 2008, 13:27   #1170
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Tot u zich ermee kwam moeien ging het helemaal NIET over een dergelijke subjectieve interpretatie. Lomeanor beweerde dat het om regelrechte propaganda ging. Wat ik heb ontkracht. (nota bene: de aangehaalde feiten in de docu betwist hij niet!).
Ik ook niet. Toch is het propaganda van de ergerlijkste soort omdat er ook veel wordt gesuggereerd wat NIET wordt waargemaakt.
Oud 19 oktober 2008, 13:30   #1171
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Toch is het propaganda van de ergerlijkste soort omdat er ook veel wordt gesuggereerd wat NIET wordt waargemaakt.
Zoals?
Oud 19 oktober 2008, 13:34   #1172
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals?
Dat de liederen in kwestie geen nazi-liederen zijn misschien?

Ja, zegt de rooie, maar de nazi's hebben ze wel gezongen! Ja, zegt de mens met verstand, dat deden ze ook met Lily Marleen.
Oud 19 oktober 2008, 13:48   #1173
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dat de liederen in kwestie geen nazi-liederen zijn misschien?

Ja, zegt de rooie, maar de nazi's hebben ze wel gezongen! Ja, zegt de mens met verstand, dat deden ze ook met Lily Marleen.
Zeg snuggere, alvorens u te mengen in een discussie loont het de moeite om u te informeren waarover die gaat...
Oud 19 oktober 2008, 15:35   #1174
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zoals?
Er wordt gesuggereerd dat het gehele Vlaams-nationalisme een bedenkelijke ideologie is;
Er wordt gesuggereerd dat de strijd voor Vlaamse ontvoogding niet deugt;
Er wordt gesuggereerd dat het enkel en alleen al opkomen voor Vlaamse belangen stinkt.
Die suggesties worden gewekt door de selectieve montage van beelden, gebruik van muziek etc. Het gaat echt 'van dik hout zaagt men planken' en 'grote stappen, gauw thuis'.

De documentaire gaat uit van het eigen ideaalbeeld, en dat is een links, progressief en voornamelijk francofoon België. Dat mag van mij best maar het blijft uiteraard propaganda.

Ik blijf deze aanpak stom vinden. Argumenten en feiten genoeg aanwezig in die documentaire om er een degelijk journalistiek werk van te maken. Dat is niet gelukt. Verre van, zelfs. Met zo'n hijgerig filmpje overtuig je niemand behalve de mensen die het toch al met je eens waren.

En dat vind ik jammer. U en anderen maken zich er zelf ook schuldig aan. Mensen als Lomeanor en Jazeker zijn echt geen fascisten en zeker vatbaar voor goede argumenten. Door ze in iedere discussie in een bepaalde hoek te zetten veroorzaakt u alleen maar 'hakken in het zand' en bereikt u het tegenovergestelde van wat u denkt te bereiken. Maar ja, zo bevestig je elkaar weer als 'strijders voor de goede zaak'. Het is leuk om jezelf weer eens te kietelen maar verder heeft het geen nut. Soms verdenk ik u er zelfs van dat u geen mensen w�*lt overtuigen maar alleen aan iedereen wilt tonen hoe 'goed' u zelf bent.

Nu, het is gelukt hoor! U bént goed! En nu?
Oud 19 oktober 2008, 15:38   #1175
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt gesuggereerd dat het gehele Vlaams-nationalisme een bedenkelijke ideologie is;
Er wordt gesuggereerd dat het enkel en alleen al opkomen voor Vlaamse belangen stinkt.
Die suggesties worden gewekt door de selectieve montage van beelden, gebruik van muziek etc. Het gaat echt 'van dik hout zaagt men planken' en 'grote stappen, gauw thuis'.

De documentaire gaat uit van het eigen ideaalbeeld, en dat is een links, progressief en voornamelijk francofoon België. Dat mag van mij best maar het blijft uiteraard propaganda.

Ik blijf deze aanpak stom vinden. Argumenten en feiten genoeg aanwezig in die documentaire om er een degelijk journalistiek werk van te maken. Dat is niet gelukt. Verre van, zelfs. Met zo'n hijgerig filmpje overtuig je niemand behalve de mensen die het toch al met je eens waren.

En dat vind ik jammer. U en anderen maken zich er zelf ook schuldig aan. Mensen als Lomeanor en Jazeker zijn echt geen fascisten en zeker vatbaar voor goede argumenten. Door ze in iedere discussie in een bepaalde hoek te zetten veroorzaakt u alleen maar 'hakken in het zand' en bereikt u het tegenovergestelde van wat u denkt te bereiken. Maar ja, zo bevestig je elkaar weer als 'strijders voor de goede zaak'. Het is leuk om jezelf weer eens te kietelen maar verder heeft het geen nut. Soms verdenk ik u er zelfs van dat u geen mensen w�*lt overtuigen maar alleen aan iedereen wilt tonen hoe 'goed' u zelf bent.

Nu, het is gelukt hoor! U bént goed! En nu?
Nah...

Verschaeve
Oud 19 oktober 2008, 17:00   #1176
Hertog van Gelre

Standaard

Echt!
Oud 19 oktober 2008, 17:06   #1177
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt!
Nah...

Verschaeve
Oud 19 oktober 2008, 17:12   #1178
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik stel voor dat we het Zangkoor van het Vlaams belang nemen.
Die kunnen geen maat houden, zingen vals en kosten te duur.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 17:23   #1179
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die kunnen geen maat houden, zingen vals en kosten te duur.
Het is 'kosten te veel' of 'zijn te duur'.
Verder dacht ik dat u vindt dat ze juist te veel 'maat' houden.
Oud 19 oktober 2008, 17:46   #1180
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Ik hoop dat jou dat net zo geweldig stoort als 't mij doet. Je raakt daar een heel zeer punt. Inmiddels zijn er zoveel linken te leggen tussen 't VB en 't Neo-nazisme. En als rechtgeaarde Vlaming kan je niet op tegen deze negatieve perceptie. Deze perceptie wordt trouwens over heel Europa uitgedragen. Het zijn niet de 'verdachtmakingen' die het Vlaanderen een slechte naam geven. Het is de entourage van 't VB die Vlaanderen een slechte naam geven. Waarom heeft een persoon als Raes nog steeds een 'betaalde functie' binnen 't VB ? Al die kleine, niet te ontkrachten, 'akkefietjes' dragen bij aan een perceptie die verwoestend is voor 't Vlaamse streven.

Citaat:
Die suggestie is sterk aanwezig. En niet alleen in deze documentaire. Ze is overal aanwezig. Ik doe geen moeite meer om ze te ontkrachten. In tegendeel, ik tracht aan te tonen dat men ook zonder het VB de Vlaamse Belangen kan dienen. En ja, ik fixeer mij daar wel eens op 't verschil tussen de Vlaamse Belangen en het Vlaams Belang in evidentie te zetten.

Citaat:
Mja. Dat is hoe je een verhaal opbouwt in medialand. Maar je moet de proef op de som nemen. Kijk naar de documentaire met de klank 'muted'. Luister naar de documentaire zonder naar 't beeld te kijken. Je kijkt dan direct door het suggestieve heen. Maar ook zonder het suggestieve blijft er teveel rechtstaan. Beelden spreken dikwijls voor zich. Zoals de beelden in Lommel.

Citaat:
Ja natuurlijk. Een documentaire draagt net zoals een boek, een artikel, een hoorspel, een bericht op p.be ..... de 'fingerprint' van de maker. Dit is naar de letter inderdaad geen documentaire. De makers hebben totaal geen moeite gedaan om hun inbreng te maskeren. Het is daarom wel een eerlijk document. Een echte documentaire herken je aan de 'truckjes' die de maker gebruikt om zijn rol te minimaliseren. Dat is hier niet gebeurd. Het is duidelijk een opinie stuk. En ja, daarom ook een eerlijk stuk.

Citaat:
Ik blijf deze aanpak stom vinden. Argumenten en feiten genoeg aanwezig in die documentaire om er een degelijk journalistiek werk van te maken.
En hier komen jij en ik samen. Behalve dat ik het niet stom vind. Er is inderdaad genoeg materiaal aanwezig om een echt journalistiek stuk te maken. Maar als journalist ben je dan ook verplicht om ook de andere kant aan 't woord te laten. Dat heet objectiviteit. De makers van dit opiniestuk wisten zeer goed wat ze deden, en hebben het ook niet omfloerst, noch verborgen.

Maar u en ik zijn zo verstandig genoeg om uit het geheel die dingen die er toe doen te weerhouden.

Citaat:
Dat is niet gelukt. Verre van, zelfs. Met zo'n hijgerig filmpje overtuig je niemand behalve de mensen die het toch al met je eens waren.
Het was dan ook bedoeld voor een publiek waar noch jij noch ik toe behoren. 't Was bedoelt voor een anti-Vlaams, en het trachtte de reeds de aanwezige 'anti gevoelens' te formaliseren. Wees maar gerust dat het daarin geslaagd is.

Maar net dat stoort mij. Net dat is de boodschap van deze uhh 'documentaire'. Het gemak waarmee men door een beetje te graven in het VB de Vlaamse Gedachte kan compromiteren. En dat is de voornaamste reden waarom ik anti VB reageer.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be