![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
Voor. |
![]() ![]() ![]() |
57 | 42,22% |
Tegen. |
![]() ![]() ![]() |
78 | 57,78% |
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, dat vind ik dan inderdaad redelijk hautain van jouw kant, dat je zodanig de waarheid pretendeert te bezitten dat je gewoonweg weigert in te zien dat zij die tegen zo'n verbod ijveren niet compleet gestoord zijn (en wel degelijk een rationele argumentatie hebben ontwikkeld.)
U mag dat echter vinden, hoor.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 oktober 2008 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het ook een poging tot rationalisering noemen van wat jij zegt - maar het kan altijd dat het te hoog gegrepen is.
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dus het werkvolk cafe moet getarget worden, de service- en andere privè clubs zijn gevrijwaard van uw heksenjacht. Proper.
![]() |
#248 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer je alleen rookt valt "anderen schaden" weg, het heeft nog steeds geen maatschappelijk nut, maar je doet er niemand fysiek pijn meer mee. Als iemand achter zijn computer in zijn ééntje 5 sigaretten tergelijkertijd wil aansteken doet ie maar, dat is zijn vrijheid. Doet ie dat in de buurt van iemand met bvb astma, dan is ie onverantwoordelijk bezig en berooft ie die persoon van zijn vrijheid om toch nog een beetje vrij te kunnen ademen. Aangezien de persoon met astma niet gekozen heeft voor zijn aandoening en de roker wel gekozen heeft om 1ntje te roken, krijgt de niet-roker zijn vrijheid dus voorrang wanneer ze zich beiden op dezelfde plaats bevinden. Ik beschouw dat als fair play. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik dus niet dat als iemand vrijwillig een roker opzoekt, met een duidelijke 'exit-optie' van het passief roken, dat weliswaar schadelijk is, maar ontzettend marginaal, dat die persoon dan 'beschermd' moet worden. Ik vind dat daar dus wel degelijk 'eigen verantwoordelijkheid' moet spelen. Dat is het verschil tussen ons. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw ideaal van "vrijheid" is pervers. Mensen hebben geen ongelimiteerde vrijheid. Als men iedereen liet doen wat hij of zij wilde doen, leefden we in een chaos. Er moeten nu eenmaal regels zijn. En wij definieren die regels nu eenmaal anders als u. Ik blijf het zeggen: u zit vol met ideologisch gewauwel dewelke geen binding meer heeft met de realiteit. De mensen zijn nu niet allemaal Adrianhealey's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klaar. Dat is een recht. Die astma patient kiest er niet voor om die ziekte te hebben. Die roker kiest er wel voor om die sigaret op te steken. Snapt ge het verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind overigens ook niet dat mensen ongelimiteerde vrijheid hebben. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun daden - dat geldt echter ook voor zij die zich op plekken begeven waar ze mss wel eens sigarettenrook zouden kunnen inademen. Citaat:
Ik ben tegen zo'n rookverbod & dat is perfect in het hic & nunc te verkondigen, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilt u overigens eens uw rechtsfilosofie uitleggen? Als u zegt dat iets een 'recht' is, kan u daar toch zeker een coherente rechtsfilosofie uitleggen die dat aantoont - niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mvg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister
|
![]() Sinds het totaal verbod in Nederland op roken in cafe's hoef ik nog steeds niet het dorp uit om een rokerscafe te vinden. Er komen steeds meer illegale cafe's op de meest merkwaardige plaatsen. Zo'n beetje als ik zie in de oude Amerikaanse films over de droogglegging. Er is ook al een naam verzonnen 'smoke-easy' naar analogie van de speakeasy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het verbieden van roken is dan weer aan de ander kant snob. ![]() Maar het recht ontzeggen om voor rookverbod te zijn is even absurd. Kijk, café's zijn in hun legale vorm, handelen en andere bestaande restricties al zo doorspekt van etatisme, dat ik pragmatisch neig te besluiten dat een rookverbod zo een klein stukje is op de policymolen, dat het niet significant is.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 29 oktober 2008 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |