Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2008, 00:26   #41
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Toen de partij Spirit van sociaal democratisch zich omvormde tot links-liberaal stelde ik mij kandidaat voorzitter tegenover deze putsch, uitgevoerd door de absurdist Geert Lambert.
Ik deed dit om te eisen dat Spirit sociaal democratisch zou blijven.
Eerst had Lambert al gemanipuleerd om achter de rug van zijn partijleden de interne democratie op te heffen.

Toen ik Anciaux probeerde te bereiken om zijn steun te vragen was hij gedurende weken onbereikbaar. Ik kreeg hem zelf niet aan de telefoon.

Hierdoor bleek duidelijk dat hij geenszins enig probleem had met het links-liberalisme. In elk geval hield hij zich als een volleerd Pontius Pilatus op de vlakte.
Indien ik die man nu hoor zeggen, met een uitgestreken gezicht dat hij nu sociaal democraat is, enerzijds, en dan weer dat hij ook links-liberalen bij de Sp.a wil binnenloodsen of binnenlaten, dan moet ik constateren dat hij ofwel niet meer weet wat hij wil, ofwel een tjeef is en dan maar daarheen opstappen.

Dit is je reinste komedie, naar mijn zeer goed gedocumenteerde en doorleefde mening.
Spirit was een product van de VU, en was van in het begin 'links liberaal' georiënteerd, komende van de ID21 groep.
Wel ferm hypocriet van je trouwens dat je nu de grote belgicist uithangt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 01:51   #42
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

grappig wel, in villa politica, gingen ze bij SP.A'ers langs om ze vragen te stellen over Bertje...
- de ene (ik kan niet op de naam komen, het is iemand van buitenlandse origine - no phun intended -) stelde vast dat als er iemand kwam 'gewoon voor het postje' dat hij dan beter wegblijft, zijn conclusies trekt en zich uit de politiek terugtrekt.
- Peter Vanvelthoven hield zich veel vager, en stelde dat 'alle gelijkgestemde zielen' de krachten samen moeten bundelen. Op de vraag of hij anciaux in de partij wilde nemen en hem ne post geven, bleef hij het antwoord schuldig. Beter nog; hij bleef de vraag ontwijken.

Conclusie: Bertje gaat naar de SP.A. Hiep Hiep Hoeraa, over een paar jaar is die sossen-partij dood
graapig om te zien hoe die journaliste het steeds maar had over 'postjes'
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 december 2008 om 01:52.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 10:10   #43
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Conclusie: Bertje gaat naar de SP.A.
als lijstduwer bovenaan de lijst of lijsttrekker onderaan de lijst ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 11:19   #44
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Wees content dat hij ervoor zorgt dat die schilderijen in onze contreien blijven. Het kon evenwel gebeuren dat een rijke Amerikaanse zakenman, of een louche Russisch zkaenman dit kocht voor in zn privécollectie. Dan waren we die schilderijen definitief kwijt.
Maar nu kan iedereen ze gaan bewonderen in Brugge, en heeft Brugge nog een troef erbij.
Oud 7 december 2008, 11:22   #45
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Dat is één goede daad van Bert Ancieaux, voor de rest vind ik dat een grote sul, die enkel maar denkt om zn eigen postje veilig te stellen, en daarmee in staat is zn eigen princiepen en zn belofte's naar zn kiezers gaat verloochenen. Walgelijk vind ik dat.
Oud 7 december 2008, 12:02   #46
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wees content dat hij ervoor zorgt dat die schilderijen in onze contreien blijven. Het kon evenwel gebeuren dat een rijke Amerikaanse zakenman, of een louche Russisch zkaenman dit kocht voor in zn privécollectie. Dan waren we die schilderijen definitief kwijt.
Maar nu kan iedereen ze gaan bewonderen in Brugge, en heeft Brugge nog een troef erbij.
je moet je ook wel erbij afvragen waarom het nodig was om zoveel meer te betalen dan de eigenlijke kostprijs? Die mens smijt belastingsgeld uit alle ramen en deuren
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
Oud 7 december 2008, 12:03   #47
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Project Tranendal?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 13:30   #48
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...)Conclusie: Bertje gaat naar de SP.A. Hiep Hiep Hoeraa, over een paar jaar is die sossen-partij dood
graapig om te zien hoe die journaliste het steeds maar had over 'postjes'
daar zit wel waarheid in: overal waar Bertje komt laat hij tweedracht en een puinhoop achter. Dus als hij nu naar de SP.A gaat, zal het daar wellicht niet anders zijn, tenzij ze hem daar na verloop van tijd zélf aan de deur zetten natuurlijk.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 13:56   #49
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
daar zit wel waarheid in: overal waar Bertje komt laat hij tweedracht en een puinhoop achter. Dus als hij nu naar de SP.A gaat, zal het daar wellicht niet anders zijn, tenzij ze hem daar na verloop van tijd zélf aan de deur zetten natuurlijk.
De Vlaamse Primitieven doen gewoon aan chantage:
Dank zij hen is Pascal Smet in Brussel minister geraakt.

Al de rest is bijkomstig.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 14:09   #50
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De Vlaamse Primitieven doen gewoon aan chantage:
Dank zij hen is Pascal Smet in Brussel minister geraakt.

Al de rest is bijkomstig.
Gennez en de SP.A zouden volgens mij veel bewondering en respect krijgen bij vriend én vijand moesten ze zeggen: "neen Bert Anciaux is hier NIET welkom". Maar ik denk dat ze zal denken aan de stemmen die Anciaux mogelijks kan meebrengen, hoewel ik me toch serieus begin af te vragen wie nog voor die man stemt.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 7 december 2008 om 14:21.
Oud 7 december 2008, 16:04   #51
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Gennez en de SP.A zouden volgens mij veel bewondering en respect krijgen bij vriend én vijand moesten ze zeggen: "neen Bert Anciaux is hier NIET welkom". Maar ik denk dat ze zal denken aan de stemmen die Anciaux mogelijks kan meebrengen, hoewel ik me toch serieus begin af te vragen wie nog voor die man stemt.
mss andere postjes-pakkers? ik vraag mij ook af wie op die vent stemt ze
Oud 7 december 2008, 16:45   #52
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
mss andere postjes-pakkers? ik vraag mij ook af wie op die vent stemt ze

soit, ik vind dat het voor gelijk welke partij die hem binnenpakt, anti-reclame is.
Oud 7 december 2008, 17:06   #53
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja Verhofstadt is de populairste politieker van het land op dit moment. IK stel me daar ook vragen bij.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 18:12   #54
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Tja Verhofstadt is de populairste politieker van het land op dit moment. IK stel me daar ook vragen bij.
niet noodzakelijk: wanneer je een slechte leider hebt, gevolgd door een periode van ZEER slecht bestuur (of moeilijkheden) ga je automatisch het voorgaande verheerlijken (vb: ex-Joegoslaven die heimwee hebben naar Tito, het heeft alles te maken met de chaos die Joegoslavië na zijn dood ondervond, ZO goed was het nu ook weer niet onder Tito, dixit mijn docente Servokroatisch, die in Sarajevo woonde)

De populariteit van VRHFSTDT zegt dan ook meer over de huidige rampzalige toestand, dan over Verhofstadt zelf.
Oud 7 december 2008, 20:57   #55
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is zo
als 12% Bert nog ziet zitten, en bvb 15% SPA zou kunnen stemmen. Is de som van de twee verzamelingen complementair, of overlapt ze volledig.

Vermoedelijk is er hier een volledige overlap, en is de Bert meerwaarde marginaal te noemn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 23:13   #56
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zoals de Cd&v neen zei tegen de intrede van DD in hun kartel destijds ...

(maar kan de Sp-a neen zeggen ?)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 00:31   #57
willem1940NLD

Standaard

Haha; ik las vlug/fout "Biertje" in de topictitel.
Oud 8 december 2008, 08:20   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
aub zo'n post zou dankzij de crisis onmiddellijk 100% mogen bezuinigen. Je hebt op die post een crisismanager nodig die ieder projecthelpt begraven.

Het kan toch niet als de economie slabakt dat je middelen in cultuur gaat stoppen. Dit is de reinste waanzin. Alles op alles om de economie weer aan te zwengelen, en tewerkstelling in een bende economie vreemde mensen daar ben je niets mee
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 12:55   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Bert gaat gewoon op zoek naar een garantie op zijn ministerpost !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 12:56   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
vooral bij de walen, net als Albert...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be