Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2008, 17:08   #21
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Gaat dit nu niet buiten proporties ?
De jeugd krijgt nu toch alle opties ?
Wat vinden ze goed ?
Playgames met veel bloed !
Maar eens op school zijn het dan softies !?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 17:40   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Om het stressnivo van sjoffeurs in de file te beperken, gaan we de rode lichten misschien best vervangen door variabele en seizoensgebonden kleurtjes.

En om bij betogingen ook wat vriendelijker over te komen, zullen de flikken voortaan ook met diverse gekleurde matrakken zwaaien.

De briefomslagen van de belastingen zullen geparfumeerd worden. Hoe meer bij te betalen, hoe zwaarder geparfumeerd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 18:33   #23
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om het stressnivo van sjoffeurs in de file te beperken, gaan we de rode lichten misschien best vervangen door variabele en seizoensgebonden kleurtjes.

En om bij betogingen ook wat vriendelijker over te komen, zullen de flikken voortaan ook met diverse gekleurde matrakken zwaaien.

De briefomslagen van de belastingen zullen geparfumeerd worden. Hoe meer bij te betalen, hoe zwaarder geparfumeerd.
lol, in het belachelijke trekken....heel bevordelijk voor de kinderen hoor
Oud 29 december 2008, 18:47   #24
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
En waarom zouden kinderen niet aan humor mogen worden 'blootgesteld'? Ik noem mijn zoon al jaren zwanzend 'achterlijke sukkel'. Mag ik dat nu ook niet meer doen?
Oud 29 december 2008, 18:49   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Okee sorrie,

laat ons aan de kindertjes denken, en vb. het lelijke woord "hereksamen" vervangen door "bijkomende kans op inburgering in het volgend studiejaar" ...

maar dan ook maar "studiejaar" vervangen door "leef- en leute-jaar",

en de openingsuren van de school gaan van "welkomuurtje tot afscheidsuurtje"

het rapport is niet langer het rapport van de leerling, maar wel degelijk het "evaluatiemoment van de ouder en de leraar, in funktie van de vooruitgang van de toekomst";
er wordt wel vermeld bij de eerste van de klas dat hij/zij verzocht wordt zich wat aan te passen aan het groepsgevoelen, terwijl van de 2° tot en met de laatste van de klas vermeld wordt "verdient zeker een hoger bedrag aan zakgeld". Of moet dat laatste woord ook allusie maken naar koopkracht?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 december 2008, 19:37   #26
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
En waarom zouden kinderen niet aan humor mogen worden 'blootgesteld'? Ik noem mijn zoon al jaren zwanzend 'achterlijke sukkel'. Mag ik dat nu ook niet meer doen?
ooit al aan gedacht dat soms de link met humor niet zien en dit als echt aanvaren?
het is maar plagen, maar voor dat je het weet...
Veel pesten op het werken met zelfmoord tot gevolg is ook begonnen met 'plagen'..

Trouwens, waarom noem je hem 'zwanzende' achterlijke sukkel???
Oud 29 december 2008, 19:37   #27
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Okee sorrie,

laat ons aan de kindertjes denken, en vb. het lelijke woord "hereksamen" vervangen door "bijkomende kans op inburgering in het volgend studiejaar" ...

maar dan ook maar "studiejaar" vervangen door "leef- en leute-jaar",

en de openingsuren van de school gaan van "welkomuurtje tot afscheidsuurtje"

het rapport is niet langer het rapport van de leerling, maar wel degelijk het "evaluatiemoment van de ouder en de leraar, in funktie van de vooruitgang van de toekomst";
er wordt wel vermeld bij de eerste van de klas dat hij/zij verzocht wordt zich wat aan te passen aan het groepsgevoelen, terwijl van de 2° tot en met de laatste van de klas vermeld wordt "verdient zeker een hoger bedrag aan zakgeld". Of moet dat laatste woord ook allusie maken naar koopkracht?
lol, misschien had jij wat langer naar school geweest...want je doet net hetzelfde als hierboven
alles in het belachelijke trekken...of is dat de enige manier van discussie voeren die u kent?
Oud 29 december 2008, 20:09   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Duvelke,

kinderen te zacht of te pedagogisch (tis maar hoe ge het wilt noemen) met alle "respect" voor hun heeft geen enkel nut. Het is misschien nuttig om ze wat betere punten te doen halen, maar kwa voorbereiding op het latere leven is het erg nefast.

Mijn mening....ik ben erg blij dat ik aan een college heb mogen zitten, streng maar rechtvaardig, en geen gezever over pedagogische waarden enzo. En als ik zie wat voor eerstejaars studenten het best presteren hier aant unief zijn het steevast de mensen die van die colleges afkomen...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 20:10   #29
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ooit al aan gedacht dat soms de link met humor niet zien en dit als echt aanvaren?
het is maar plagen, maar voor dat je het weet...
Veel pesten op het werken met zelfmoord tot gevolg is ook begonnen met 'plagen'..

Trouwens, waarom noem je hem 'zwanzende' achterlijke sukkel???
Dat risico is onbestaand. Hij wordt al met alle vormen van humor geconfronteerd van in de wieg. En waarom ik hem 'achterlijke sukkel' noem? Omdat de andere 'koosnamen' die ik hem toeken, niet voor publicatie vatbaar zijn. Tenminste toch hier niet.

Terloops: de meeste slachtoffers van pesterijen zouden geen slachtoffers van pesterijen zijn als hun opvoeding ook wat minder soft was geweest. Sissies kweken is voor niks goed.
Oud 29 december 2008, 21:47   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
lol, misschien had jij wat langer naar school geweest...want je doet net hetzelfde als hierboven
alles in het belachelijke trekken...of is dat de enige manier van discussie voeren die u kent?
Op zo'n belachelijk voorstel, reageer ik ook belachelijk.

In het lager onderwijs en in het middelbaar, heb ik redelijk vaak gezien dat onderwijzenden de werken/ondervragingen op een misprijzende en beledigende manier bekommentarieerden. Dat was vaak pijnlijk voor de medeleerlingen. Vooral voor degenen die niet goed meekonden.
(wat univ betreft, in dienen tijd was er niet zoveel kontakt met de proffen en hun akolieten als nu, vermoed ik toch ten stelligste.)

Ik vond dat destijds reeds getuigen van weinig stijl en nikske pedagogisch doorzicht.
Twee grote oorzaken wellicht: aan de ene kant onderwijzenden met onvoldoende of onjuiste motivering, gezag, karakter, eigenlijk vooral persoonlijkheid ... en aan de andere kant leerlingen die om welke reden dan ook niet op het juiste nivo zaten.

Maar of de fouten op de papieren in het rood of in het appelblauwzeegroen figureerden ... ik denk niet dat dit kwetste.
Ik vind het onderwerp van de draad dan ook zo oneindig naast de kwestie en zo zemerig zwevend .... dat ik er de sijskens van krijg.

Ik heb ook veel uitmuntende onderwijzenden gezien en mogen meemaken.
Dit laatste zeg ik maar voor een goed begrip van de zaken.

Oud 29 december 2008, 22:02   #31
SeanMorely
Burger

SeanMorely's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het altijd best grappig als iemand een enorme, overdreven monoloog ineen stopt over een totaal silly thema.. Deze was vooral grappig door zijn absurditeit, niet zozeer door geweldige overdrijvingen maar toch..

Ik vind dit iig heel dikke bullshit. Rood is een kleur die goed contrast geeft met het blauw/zwart waar de leerlingen mee schrijven. Je wordt inderdaad op je fouten gewezen, maar is het niet net de bedoeling dat je daarop wordt gewezen zodat je het volgende keer beter kan doen door die fouten niet meer te maken? Je krijgt toch al een goed idee over hoe goed je het hebt gedaan door je cijfer. Of je nu veel groen erbij plakt voor al het juiste of niet, uiteindelijk heb je nog altijd 7/10..
Oud 30 december 2008, 01:24   #32
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Wat gaat de moderatie nu doen, vraag ik me af?

Uit het forumreglement:
Forumetiquette
Bijkomende info i.v.m. lettertypes, lettergroottes, kleurgebruik:

We vragen dat iedereen zoveel mogelijk de standaard lettergrootte gebruikt. Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht te vestigen op onze tussenkomsten. Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden.
Oud 30 december 2008, 02:18   #33
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik schrijf met zwart.
Oud 30 december 2008, 05:34   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Gezien Circe hetzelfde topic in K&K heeft geopend zal ik mijn reactie maar eens herhalen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=21

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 05:37   #35
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik schrijf met zwart.
Ik ook meestal... maar ga je in een hoekje zitten huilen als en je een rood moet gebruiken omdat je leraars je vroeger op slechte toetsen in het rood verbeterden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 11:10   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ook meestal... maar ga je in een hoekje zitten huilen als en je een rood moet gebruiken omdat je leraars je vroeger op slechte toetsen in het rood verbeterden?
Neen. Wat ik wou zeggen is dat zwart voor leraren niet echt een optie is vermits tamelijk wat leerlingen (terecht! ) met zwart schrijven.

Ik heb me nooit "geïntimideerd" gevoeld omwille van rood. Integendeel: ge moet toch kunnen lezen wat leraren opmerkten? Soms waren dat heelder epistels... Als ge er al niet tegen kunt dat uw fouten duidelijk gemaakt worden, gaat ge een slechte student worden. Wie niet met kritiek omkan, moet vooral niet aan een 1ste bach beginnen - daar steken ze proffen in de les speciaal om u onderuit te doen gaan.
Oud 30 december 2008, 14:02   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

@ Duvelke : nooit de uitdrukking gehoord "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden". Daar zit waarheid in, hoor. Kinderen moeten kunnen begrijpen wat ze verkeerd doen, dat moet op een begrijpelijke manier aan hen duidelijk gemaakt worden.
Oud 31 december 2008, 02:14   #38
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Verbeteren met rode stilo's verbieden? Wat een dwaas idee. Rood dient alleen om op te vallen, om de kinderen te helpen fouten af te leren en het de volgende keer beter te doen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 05:21   #39
Duvelke

Standaard

als het toch allemaal zo onlogisch is...waarom debateren meerdere pedagogen er dan over?
Er zal toch wel enige vorm van waarheid in zitte ee?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be