![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Stand van zaken schadegevallen op dit moment: 1. Materiële schadegevallen: - 18 aangiften van vernielingen aan privévoertuigen - 1 schadegeval aan dienstvoertuig 2. Lichamelijke kwetsuren: - 1 zwaargewonde collega (kaakbeen en aangezicht) - 1 lichtgewonde (gekneusde en geschaafde enkel)
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Begrijpt ù dat?
|
|
|
|
#63 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Niet dat ik dat leuk vind. Ik hoop dat het allemaal zo snel mogelijk ophoudt. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die Palestijnen (vooral dames) waren vriendelijke mensen. Slechts één keer schrok ik een beetje, nl toen een oudere vrouw met een treurig lachje zei nadat ze hoorde dat mijn oudste samenwoonde zonder gehuwd te zijn : over here they'd throw stones at her for that. Die Palestijnse mensen, ja, daar heb ik begrip voor. Hun leven was moeilijk, de vele controles waren zwaar te verduren. Toch waren daar mensen bij die door hard werken bezig waren zich uit hun uitzichtsloze bestaan op te werken. Jammer genoeg was dat voor oktober 2000, sindsdien is de situatie erg verslechterd. Ja, ik kan begrip opbrengen voor de Palestijnen. Nee, ik heb absoluut geen begrip en sympathie voor de terroristische acties van Hamas. Mensen die ik absoluut onder geen enkele voorwaarde kan begrijpen, zijn die AEL-ers en hun meelopers die zich hier willen laten koesteren in onze welvaartsstaat, die zo goed als niet bijdragen tot deze welvaartsstaat en die op de koop toe er plezier in vinden om iedere kans aan te grijpen om hun eigen mislukkingen uit te werken op de andere inwoners van deze welvaartsstaat.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 1 januari 2009 om 18:03. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Om het op het zelfde niveau verder te stellen.
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vindt u het dan niet erg dat mensen gewond geraakt zijn? Of dacht u dat politiemensen geen mensen zijn ...
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat jongeren zo reageren is het resultaat van een gestructueerde aanpak. Internet speelt hier ook een niet onbelangrijke rol, uiteindelijk is islam in een aantal landen staatsgodsdienst en basis voor politiek en juridisch gezag.Moslims horen een wereldwijde umma te vormen en dus is het lot van Palestijnen een hot issue onder jongeren die ordediensten gaan zien zoals Palestinse jongeren Israelische militairen zien; als de vijand.
Dat leidt tot taferelen zoals nu in Borgerhout waarop en imam opdraaft die de boel sust en onder controle houdt; in het Arabisch. Iedere beleidsmaker die nu niet wakker schiet is zijn pee niet waard. Wanneer grote groepen het gezag van geestelijken die in een vreemde taal hen toespreken boven het gezag van de wet stellen is dit een duidelijk signaal. Wij gehoorzamen de imam maar niet jullie politie. Dat kan dus niet en is volslagen onacceptabel. Wedden dat echter binnen de diverstiteitdiensten klinkt' de imams doen goed werk!' Ze kalmeerden de jongeren! Danzij hen voorkwamen we erger...dat dit de kern van het probleem is lijkt velen te ontgaan; politie hoort in het gezag door iedere burger erkent te worden ongeacht etnische origine. Een imam hoort niet nodig te zijn. En de agressie tegen Joodse Antwerpenaren kan niet; punt uit! |
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En laat uw wansmakelijke, historisch incorrecte vergelijkingen maar achterwege. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
De bewijzen liggen hier uitgebreid op tafel, en mijn vrienden kies ik zelf wel, dank u. Daar behoren verdraaiers van de werkelijkheid zéker niet bij. Maar doe rustig verder; zoals ik al schreef: de verantwoordelijkheid van luitjes zoals u is ronduit verpletterend. Ik slaap nog gerust, ik hoop van u hetzelfde. Meng u de volgende keer ook eens tussen de betoging, als ge het tenminste dan niet in uw pamper doet. D�*�*r valt de realiteit te rapen, niet achter uw peeceetje. Kom dan nog eens terug. Tot dan: ciao!
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zat jij daar zelf tussen Jukes?
Lijkt me geen prettige ervaring; vaak grimmige en ontplofbare sferen. |
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Maar bijlange niet...
Laatst gewijzigd door Rhiannon : 1 januari 2009 om 23:53. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
heeft u al eens gesproken met jonge relschoppers? Kan best boeiend zijn.
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Parlementslid
|
Niet alleen met relschoppers, ook met hun leider en bezieler. Die beweert dat hij écht inzit met de Palestijnen. Misschien is dat ook wel zo, maar hij is dan ook geen Marokkaanse Berber, nietwaar. Zijn meelopertjes wel, en die hebben geen moer belangstelling voor politiek. Wél voor relschopperij, vandalisme en andere vormen van zware criminaliteit die in ons land onvoorstelbaar zwak worden aangepakt.
Ze verschillen trouwens in niets van voetbalhooligans, die het verlies - of winst - van hun club maar aangrijpen om er eens 'goed in te vliegen' en wilde vernielingen aan te richten. Tuig van de richel dat als voorbeeld zwaar moet worden aangepakt.
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jukes; als je dit wilt aanpakken moet je als stadsbestuur je ogen openen voor wie jongeren tot dit gedrag aanzet, en voordeel heeft bij de situatie.
Waarmee ik dat gedrag niet wil goedpraten of de individuele verantwoordelijkheid; maar je moet je pijlen vooral richten op diegenen die deze jongeren koudweg gebruiken voor hun eigen agenda. Daar zit het echte probleem en dat is al jaren bezig; in wijken zoals Borgerhout. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet zo overgevoelig, Kallikles. Iedereen moet er tegen kunnen met Hitler en de nazi's vergeleken te worden, dat is al jaren een valabel argument.
|