Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2009, 15:45   #241
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Beginnen bij het begin : de ouders van deze moeilijke jongeren. De ouders moeten bereid zijn zich te integreren. Natuurlijk kunnen zij hun gewoonten en cultuur in familiekring in ere houden, waarom niet, ik zou een ezel ook niet dwingen om zich als een paard te gedragen. Maar als ze buitenkomen, zijn ze onderdeel van onze maatschappij en moeten zich daarnaar gedragen. Onze wetten zijn de wetten van dit land, niet de sharia of weet ik veel.
Waarom moeten zij hun cultuur binnenskamers houden?
U verwart trouwens cultuur met wetten en rechtsregels.
De twee zijn verschillende materie.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:26   #242
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
En dat van iemand die al op z'n minst onder vijf verschillende namen verbannen is van dit forum...
Bewijzen voor jouw leugens ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:29   #243
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
cg, dat is hier geboren, zoals jij, heeft dezelfde I.K. als jij._____________________
Sommige Vlamingen zijn mislukte Walen
Een vod papier van een staat die binnenkort niet meer bestaat ! Meer is dat niet, die Identiteitskaart... Die mensen zijn gewoon mislukte belgen...
Oud 3 januari 2009, 16:34   #244
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
want voor Vlamingen gelden andere wetten, andere leeftijden? Interessant!
Sinds wanneer? welke wetten dan? Details graag.
De wetten zijn wel degelijk dezelfde, maar worden mischien niet op dezelfde wijze uitgevoerd ? Bevelen van hogerhand ? Iedereen weet nu wel dat er in dit apenland wel eens een loopje genomen word met de scheiding der machten, zodoende zou het best kunnen dat rechters van hun broodheren , de politici , opdracht krijgen hun allochtoons kiesvee met welwillendheid te behandelen. In tegenstelling tot de autochtone bevolking, die op uiterst strenge wijze in het gareel gehouden word, vooral als ze ook nog eens Nederlands praten !
Oud 3 januari 2009, 16:36   #245
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Noord-Afrikanen vormen een reëel probleem, en sommigen onder hen zijn niet eens moslim. Bezoek de gevangenis in de Begijnenstraat en spreek met politiepatrouilles en het wordt dadelijk duidelijk. Op het gebied van ordeverstoring, criminaliteit en relschopperij is er één bevolkingsgroep die er in ons land met kop en schouders bovenuit steekt.

Hoé dat komt, kan me stilaan aan mijn reet roesten. Dat er iets tegen gedaan wordt, d�*t telt. Er is lang genoeg gepalaberd en gepamperd. Tijd voor actie. Dat vinden ook de welmenende leden van die zelfde bevolkingsgroep. Zij zijn het meer dan beu dat hun gemeenschap in een slecht daglicht wordt gesteld door een paar honderd krapuultjes (per stad).
Precies, de rotte appels uit de mand vissen en buitenstampen is die mensen , en onszelf, een grote dienst bewijzen !
Oud 3 januari 2009, 16:38   #246
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Ik zei toch al dat dat niet goed te keuren valt?
En hoe zou jij dat bestraffen ?
Oud 3 januari 2009, 16:44   #247
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Er wordt hier ook danig opgeroepen tot 'actie'.

Wat houdt die 'actie' in als ik vragen mag?
Reljongeren de belgische nationaliteit ontnemen, en uit de E.U. zetten bvb. Als dit in alle Europese landen gedaan word, dan zal het, nadat enkele honderden effectief buitengepierd zijn , en dit flink in het nieuws gebracht is, al snel wat kalmer worden denk ik...
Het is net als met kinderen, hé : stel een kind is opgewonden en haalt gedurig ezelstreken uit, als je hem niets zegt, nooit onder zijn voeten geeft en/of straft, dan gaat dat kind ook niet stoppen, hé , dan gaat het integendeel van kwaad naar erger. En dit is net wat er nu en hier gebeurt met al die rotverwende snotapen.
Oud 3 januari 2009, 16:45   #248
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Buitenstampen? Sorry maar dat is onzin, het gaat over jongeren die hier geboren zijn met een Belgische identiteit, dus moet je ook hier die problemen oplossen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:51   #249
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
De wetten zijn wel degelijk dezelfde, maar worden mischien niet op dezelfde wijze uitgevoerd ? Bevelen van hogerhand ? Iedereen weet nu wel dat er in dit apenland wel eens een loopje genomen word met de scheiding der machten,[ zodoende [b]zou het best kunnen/B] dat rechters van hun broodheren , de politici , opdracht krijgen hun allochtoons kiesvee met welwillendheid te behandelen. In tegenstelling tot de autochtone bevolking, die op uiterst strenge wijze in het gareel gehouden word, vooral als ze ook nog eens Nederlands praten !
Rechters zouden nogal lawaai maken, moest hen zoiets gevraagd worden: herinner je je het lawaai dat gemaakt werd over de onnozele telefoontjes van Dhondt en Vandeurzen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2009 om 16:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:52   #250
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Grappige contradictie. Als je de oorzaak van een probleem niet kent kan je er ook geen oplossing voor vinden zonder dat die gedoemd is om te mislukken.
Net zoals de dokter die niet geïnteresseerd is in de oorzaak van de patiënt zijn ziekte en die hem een medicijn, waarvan de fabrikant hem een snoepreisje belooft, voorschrijft. En vervolgens verwonderd is dat zijn diagnose niet helpt.

Over naïviteit gesproken
Wat een onvoorstelbaar slap gelul. De problemen met allochtonen, meer precies met Noord-Afrikanen, zijn al jaren gekend en tot op het bot onderzocht door softies allerhande aan universiteiten. Ik ken de oorzaak dus, net als iedere burger in dit land die zich wat informeert. Het is de zelfde oorzaak die ook hooligans aanzet tot baldadigheden: ontevredenheid met zichzelf, voortkomend uit de pathologische instelling van de sociopaat, die alles wat verkeerd loopt op 'de anderen' meent te moeten schuiven.

Er is maar één aanpak die bij zo'n gevallen werkt: op de harde manier aan het verstand brengen dat ze zélf in de fout zijn en dat ze voor die fouten zeer zwaar zullen worden gestraft. Geen sissie-gepamper.
Oud 3 januari 2009, 16:55   #251
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reljongeren de belgische nationaliteit ontnemen, en uit de E.U. zetten bvb. Als dit in alle Europese landen gedaan word, dan zal het, nadat enkele honderden effectief buitengepierd zijn , en dit flink in het nieuws gebracht is, al snel wat kalmer worden denk ik...
Het is net als met kinderen, hé : stel een kind is opgewonden en haalt gedurig ezelstreken uit, als je hem niets zegt, nooit onder zijn voeten geeft en/of straft, dan gaat dat kind ook niet stoppen, hé , dan gaat het integendeel van kwaad naar erger. En dit is net wat er nu en hier gebeurt met al die rotverwende snotapen.
Welkom in de XXIste eeuw!
Sinds de Franse Revolutie kan je iemand zijn nationaliteit niet meer ontnemen. Wist je d�*t niet? Wil je echt terug naar het Ancien Régime of naar de middeleeuwen? Of wil je dat enkel voor degenen die jij haat omwille van de afkomst van hun grootouders?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 januari 2009 om 16:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 17:05   #252
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit zou dan gelden voor iedereen. U weet wel het gelijkheidsprincipe.

Zoiets zou dan ook gelden voor uw kinderen.
Ik zou graag uw gezicht zien wanneer uw kroost betrapt wordt op vandalisme of ander kattekwaad en buiten de EU wordt gezet.
Iets zegt mij dat u dan opeens heel anders gaat piepen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 17:09.
Oud 3 januari 2009, 17:08   #253
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een onvoorstelbaar slap gelul. De problemen met allochtonen, meer precies met Noord-Afrikanen, zijn al jaren gekend en tot op het bot onderzocht door softies allerhande aan universiteiten. Ik ken de oorzaak dus, net als iedere burger in dit land die zich wat informeert. Het is de zelfde oorzaak die ook hooligans aanzet tot baldadigheden: ontevredenheid met zichzelf, voortkomend uit de pathologische instelling van de sociopaat, die alles wat verkeerd loopt op 'de anderen' meent te moeten schuiven.
Bron? Studie? U beweert immers dat er universitaire studies tot die conclusie zijn gekomen.

Of is dit weer uw zoveelste loze bewering of fantasie?

Oud 3 januari 2009, 17:09   #254
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten zij hun cultuur binnenskamers houden?
U verwart trouwens cultuur met wetten en rechtsregels.
De twee zijn verschillende materie.
Ze mogen er ook mee in de tuin, hoor
Nee, ernstig, ik heb niet gezegd binnenskamers, dat doet u. Ik heb gezegd "in familiekring" en dat is toch wel wat ruimer bedoeld dan opgesloten in één kamertje wat aan cultuurbehoud doen.
Hoe bedoelt u dat ik cultuur en wetten/rechtsregels verwar? Ik heb er niets op tegen dat ze hun gewoonten en cultuur in familiekring in ere houden, dat is één ding.
Verderop heb ik gesteld dat ze zich aan onze wetten moeten houden want anders kunnen ze onmogelijk een waar onderdeel van onze maatschappij vormen. Dat is toch niet zo moeilijk, dunkt me.
Oud 3 januari 2009, 17:13   #255
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze mogen er ook mee in de tuin, hoor
Nee, ernstig, ik heb niet gezegd binnenskamers, dat doet u. Ik heb gezegd "in familiekring" en dat is toch wel wat ruimer bedoeld dan opgesloten in één kamertje wat aan cultuurbehoud doen.
Ze mogen er niet mee op straat komen ofzo?

Citaat:
Hoe bedoelt u dat ik cultuur en wetten/rechtsregels verwar? Ik heb er niets op tegen dat ze hun gewoonten en cultuur in familiekring in ere houden, dat is één ding.
Verderop heb ik gesteld dat ze zich aan onze wetten moeten houden want anders kunnen ze onmogelijk een waar onderdeel van onze maatschappij vormen. Dat is toch niet zo moeilijk, dunkt me.
U vermelde cultuur in één adem met de sharia. De twee zijn verschillende dingen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 17:13.
Oud 3 januari 2009, 17:23   #256
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sharia is het islamitisch rechtssysteem; uiteraard vormt dit net als hier scheiding der machten onderdeel van een cultuur.
Zo verschillend is dit niet en volgens mij wilt u Marie niet begrijpen, ze zegt er niets tegen te hebben hoe mensen hun overtuiging beleven in hun priveleven.Maar net zoals velen is Marie bezorgd over de maatschappelijk impact van islam en daarin staat ze niet alleen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 17:31   #257
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bron? Studie? U beweert immers dat er universitaire studies tot die conclusie zijn gekomen.

Of is dit weer uw zoveelste loze bewering of fantasie?

U leert tergend traag, blijkbaar. Ik heb u al tot in den treure voorgehouden dat 'bronnen' niet alleen URL's van internetpagina's, Google of Wikipedia zijn. Of dacht u dat ik al de studies die ik hier heb liggen, aan u ging opsturen? Ge moogt ze altijd komen inkijken, dat wel.

De definitie van 'een bron' ontgaat u duidelijk compleet. Uw gezaag over bronnen is dan ook echt afgezaagd en zinloos.

Tussen haakjes: ik post nooit loze beweringen of fantasietjes op dit forum. Al zou u dat allicht graag hebben, vermits u de harde realiteit blijkbaar niet aankunt. Maar da's uw probleem, niet het mijne.
Oud 3 januari 2009, 17:39   #258
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sharia is het islamitisch rechtssysteem; uiteraard vormt dit net als hier scheiding der machten onderdeel van een cultuur.
Nee rechtsregels hebben niets met cultuur te maken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Culture

Citaat:
Culture (from the Latin cultura stemming from colere, meaning "to cultivate")[1] generally refers to patterns of human activity and the symbolic structures that give such activities significance and importance. Cultures can be "understood as systems of symbols and meanings that even their creators contest, that lack fixed boundaries, that are constantly in flux, and that interact and compete with one another"
http://en.wikipedia.org/wiki/Law

Citaat:
Law[2] is a system of rules, enforced through a set of institutions,[3] used as an instrument to underpin civil obedience, politics, economics and society. Law serves as the foremost social mediator in relations between people. Writing in 350 BC, the Greek philosopher Aristotle declared, "The rule of law is better than the rule of any individual."

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 januari 2009 om 17:42.
Oud 3 januari 2009, 17:41   #259
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U leert tergend traag, blijkbaar. Ik heb u al tot in den treure voorgehouden dat 'bronnen' niet alleen URL's van internetpagina's, Google of Wikipedia zijn. Of dacht u dat ik al de studies die ik hier heb liggen, aan u ging opsturen? Ge moogt ze altijd komen inkijken, dat wel.

De definitie van 'een bron' ontgaat u duidelijk compleet. Uw gezaag over bronnen is dan ook echt afgezaagd en zinloos.

Tussen haakjes: ik post nooit loze beweringen of fantasietjes op dit forum. Al zou u dat allicht graag hebben, vermits u de harde realiteit blijkbaar niet aankunt. Maar da's uw probleem, niet het mijne.
Zwak uitvlucht om te zeggen dat men geen bronnen heeft.
Als men mij om bronnen over mijn beweringen vraagt geef ik ze ALTIJD. Desnoods scan ik ze van hier thuis in.

Ik kan dus concluderen dat u er geen heeft.

Oud 3 januari 2009, 17:44   #260
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zwak uitvlucht om te zeggen dat men geen bronnen heeft.
Als men mij om bronnen over mijn beweringen vraagt geef ik ze ALTIJD. Desnoods scan ik ze van hier thuis in.

Ik kan dus concluderen dat u er geen heeft.
Maar sukkeltje, toch. Uitvluchten heb ik niet nodig, mijn kot zit vol bronnen. Ik zal één van de conclusies voor u eens overtypen - mijn goedheid kent werkelijk geen grenzen -: "Hooliganism is an expression of collective narcissistic malfunction". Voil�*. Maar verder kan ik niet gaan, ge moet zelf ook al eens iets leren lezen dat niét op een computerscherm staat. Veel geluk daarmee. Ik hoor u wel terug als ge dat kunt.

Laatst gewijzigd door Jukes : 3 januari 2009 om 17:47.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be