Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2009, 20:17   #1
Jukes
Parlementslid

Standaard Politie steelt ingeleverde wapens van sukkeltjes

Wat iedereen met een grein verstand al lang wist, is nu dus uitgelekt: in zo'n 15 politiezones hebben politieofficieren de wapens van brave sukkels die ze kwamen inleveren in het kader van de nieuwe wapenwet, gewoon voor zichzelf gehouden of verkocht. Dat was te verwachten, als je zag welke unieke stukken, zoals Lügers in perfecte staat, soms worden binnengebracht.

Hoe onnozel moest je ook zijn om je wapens zo maar te gaan afgeven zonder dat daar enige vergoeding tegenover stond? Slimme eigenaars gaven hun wapens cadeau aan schutters die al vergunningen hadden. Ik heb zo zelf twee spuiten bijgekregen.

Nu is tenminste bewezen dat de staat officiële diefstal organiseert. Goed om weten.

Laatst gewijzigd door Jukes : 7 januari 2009 om 20:17.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 21:47   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Sorrie, maar de slimste mens ter wereld in het item van deze draad, is degene die nooit een schietstok gekocht heeft (of wiens vader .. zo'n tuig gekocht zou hebben, waarna de sukkelaar het geërfd zou hebben).

En die polissen die de wapens scheef sloegen, die horen ontslagen te worden en veroordeeld. Drie maanden echt brommen en een geldboete waarvan hun gezicht even blauw zal gaan zien als het blauw in het spreekwoord "meer blauw op straat".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2009, 21:58   #3
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sorrie, maar de slimste mens ter wereld in het item van deze draad, is degene die nooit een schietstok gekocht heeft (of wiens vader .. zo'n tuig gekocht zou hebben, waarna de sukkelaar het geërfd zou hebben).

Wat is er zo slim aan nooit een wapen kopen of bezitten?
Oud 7 januari 2009, 22:07   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 11:52   #5
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

verbaasde me niet toen ik dit hoorde.
'k denk dat er wel meer van deze dingen gebeuren, al komen ze dan niet uit.
Tjah, je hebt overal onprofessionele cowboys rondlopen
Oud 8 januari 2009, 11:56   #6
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

En die polissen die de wapens scheef sloegen, die horen ontslagen te worden en veroordeeld. Drie maanden echt brommen en een geldboete waarvan hun gezicht even blauw zal gaan zien als het blauw in het spreekwoord "meer blauw op straat".
Ik vind daar niets dom aan.
Los van het feit dat er veel ongevallen gebeuren binnenshuis (en natuurlijk buitenhuis, maar het is niet de bedoeling dat je je wapen mee op wandel neemt in het park) met wapens, vind ik dat ik, wanneer er iemand onuitgenodigd en met slechte bedoelingen mijn huis binnenkomt, ik het volwaardige recht moet hebben deze af te knallen.
Anders gaan we naar die scenario's als die mens die aangeklaagd werd omdat er prikkeldraad tussen zijn haag rond z'n thuis had.
De dief had zich geblesseerd
De essentie wordt vergeten, je moet er in eerste instantie niet komen.
Anyway, 'k ga misschien wat teveel offtopic Sorry
Oud 8 januari 2009, 13:05   #7
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ze kunnen de opleiding van die cowboys misschien nog wat inkorten.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 13:07   #8
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik vind daar niets dom aan.
Los van het feit dat er veel ongevallen gebeuren binnenshuis (en natuurlijk buitenhuis, maar het is niet de bedoeling dat je je wapen mee op wandel neemt in het park) met wapens, vind ik dat ik, wanneer er iemand onuitgenodigd en met slechte bedoelingen mijn huis binnenkomt, ik het volwaardige recht moet hebben deze af te knallen.
Anders gaan we naar die scenario's als die mens die aangeklaagd werd omdat er prikkeldraad tussen zijn haag rond z'n thuis had.
De dief had zich geblesseerd
De essentie wordt vergeten, je moet er in eerste instantie niet komen.
Anyway, 'k ga misschien wat teveel offtopic Sorry
Een mijnenveld en boobytraps?
Oud 8 januari 2009, 13:09   #9
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ze kunnen de opleiding van die cowboys misschien nog wat inkorten.
Vermits ze duidelijk 'in de commerce" zitten, een diploma bedrijfsbeheer vragen om flik te worden?
Oud 8 januari 2009, 13:38   #10
Jukes
Parlementslid

Standaard

Dé hamvraag hierbij is natuurlijk: hoe onnozel kan een volk zijn dat het zonder enige vergoeding dure - soms unieke -wapens gedwee gaat afgeven aan oompje agent? Die dan al ter plaatse op het verzamelstuk begint te kwijlen en waarbij je gewoon wéét dat het zal bijgehouden of verkocht worden... Verdient dat het adjectief 'onnozel' nog wel? 'Achterlijk' lijkt me in zo'n geval meer gepast.
Oud 8 januari 2009, 13:43   #11
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Dé hamvraag hierbij is natuurlijk: hoe onnozel kan een volk zijn dat het zonder enige vergoeding dure - soms unieke -wapens gedwee gaat afgeven aan oompje agent? Die dan al ter plaatse op het verzamelstuk begint te kwijlen en waarbij je gewoon wéét dat het zal bijgehouden of verkocht worden... Verdient dat het adjectief 'onnozel' nog wel? 'Achterlijk' lijkt me in zo'n geval meer gepast.

je hebt gelijk. Het is het zoveelste voorbeeld dat het volk dringend ongehoorzaam moet worden; weg met de misbruikende machthebbers!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2009, 15:24   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een mijnenveld, waarom niet, er bestaan types mijnen die je op en af kan zetten op afstand.(dit waren trouwens de oudste types, steek de lont aan en de tegenstander ontploft). En de meeste moderne type reageren ook op de massa van de doelwitten, je kan die instellen op doelwitten boven de 65 kg, om zo kinderen en de meeste vrijlopende dieren in België te ontzien.

Maar boobytraps, als men de meeste zelfbouw types bekijkt zijn ze nogal gevaarlijk voor jezelf.
Oud 8 januari 2009, 18:47   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, neen,
de hamvraag is waarom ge zo zot zoudt zijn om eerst duizenden €'s te betalen voor een schietstok, okee een schone schietstok, jaja gemaakt met ambachtelijk vernuft, maar die dan in een wapenkast van zoveel €'s weer te moeten steken, om te beletten dat ie gestolen zou worden als ge niet thuis zijt, ... en om dan lidgeld in een schietklub te betalen om daar ene keer per maand een paar kermisknallen te mogen plaseren .... al bij al verbergende dat die schietstok een kompensatie is van wellicht een tekort aan schietvermogen op andere vlakken ....

ondertussen zorgen dat je vrouw je graag blijft zien, want als dat zou gaan mankeren ... en ze zou de schietstok kunnen hanteren, dan zou ik er ook niet gerust meer in zijn;
om van eksperimenterende pubers nog maar te zwijgen ...

Ik heb een diefstalverzekering en genoeg oog voor andere mooie dingen (en genoeg verstand om niet te geilen op dingen die te duur zijn voor mijn eigenlijk triestig vermogen).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 januari 2009, 19:24   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen, neen,
de hamvraag is waarom ge zo zot zoudt zijn om eerst duizenden €'s te betalen voor een schietstok, okee een schone schietstok, jaja gemaakt met ambachtelijk vernuft, maar die dan in een wapenkast van zoveel €'s weer te moeten steken, om te beletten dat ie gestolen zou worden als ge niet thuis zijt, ... en om dan lidgeld in een schietklub te betalen om daar ene keer per maand een paar kermisknallen te mogen plaseren .... al bij al verbergende dat die schietstok een kompensatie is van wellicht een tekort aan schietvermogen op andere vlakken ....
Je kan dan zeggen dat roken nog veel erger is. Nog duurder, en vooral meer zelfvernietigend.

Eneuh, het feit dat een verzamelaar van bepaalde voorwerpen geen bevredigend sexleven kan leiden wegens gebrek aan materiaal of kennis, vind ik zeer kort door de bocht. Maar ik zou durven denken dat U uit ervaring spreekt. U verzameld postzegels ofzo?

Eneuh, een bruikbaar pistool, of een simpele, betrouwbare revolver hoeft echt niet meer te kosten dan een maand sigaretten voor een doorsnee verslaafde.
Oud 9 januari 2009, 06:49   #15
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Waarom niet.
Als jij ongevraagd op mijn terrein komt is dat op eigen risico
Oud 9 januari 2009, 14:33   #16
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anti persoonsmijnen en boobytraps zijn bij wet verboden.
Prikkeldraad niet.

Appelen met peren: twee verschillende dingen dus.
Niet erg slim van u

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 januari 2009 om 14:37.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 14:40   #17
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Laf ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 15:04   #18
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, neen,
Duizenden euro's? U kent er duidelijk niets van.
Kwaliteit zoals een Smith & Wesson 686 hed ge voor 500 a 600 euro nieuw.
En bepaalde wapens hebt ge al voor 200 a 300 euro.

Citaat:
ondertussen zorgen dat je vrouw je graag blijft zien, want als dat zou gaan mankeren ... en ze zou de schietstok kunnen hanteren, dan zou ik er ook niet gerust meer in zijn;
om van eksperimenterende pubers nog maar te zwijgen ...
Als ik u was zou ik ook al de keukenmessen van uw madam achter slot en grendel zetten. De meeste moorden en familiedrama's worden immers begaan met keukenmessen en botte voorwerpen (diejen deegrol al eens goe bekeken ). Recent voorbeeld is trouwens de zaak Lhermitte.
En iets zegt mij dat uw madam iets beter overweg zal kunnen met dat keukenmes en deegrol dan met uwe semi automatic
Het resultaat is in alle twee de gevallen hetzelfde.
Alleen beschouwen sommige mensen, die teveel naar hollywood gezien hebben, vuurwapens als een 'verderfelijk' wapen dat zo vlug mogelijk verbannen moet worden. Geen wonder dus dat er in vuurwapenwetgevingen zulke termen zoals 'assault rifle' , 'clips' , 'rambo-moordwapens' , etc opduiken.

Citaat:
Ik heb een diefstalverzekering en genoeg oog voor andere mooie dingen (en genoeg verstand om niet te geilen op dingen die te duur zijn voor mijn eigenlijk triestig vermogen).
Uw anti-diefstal verzekering. Uw erfgenamen zullen blij zijn als ze die mogen incasseren.
Als u dat risico wil lopen, mij niet gelaten.
Maar ik vind het demagogisch van uw kant dat u anderen het recht op en de middelen voor zelfverdediging wil ontzeggen.
Maarja uw demagogische toon zijn we al gewoon vanuit de topic over softdrugs.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 januari 2009 om 15:23.
Oud 9 januari 2009, 15:40   #19
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat iedereen met een grein verstand al lang wist, is nu dus uitgelekt: in zo'n 15 politiezones hebben politieofficieren de wapens van brave sukkels die ze kwamen inleveren in het kader van de nieuwe wapenwet, gewoon voor zichzelf gehouden of verkocht. Dat was te verwachten, als je zag welke unieke stukken, zoals Lügers in perfecte staat, soms worden binnengebracht.

Hoe onnozel moest je ook zijn om je wapens zo maar te gaan afgeven zonder dat daar enige vergoeding tegenover stond? Slimme eigenaars gaven hun wapens cadeau aan schutters die al vergunningen hadden. Ik heb zo zelf twee spuiten bijgekregen.

Nu is tenminste bewezen dat de staat officiële diefstal organiseert. Goed om weten.
Ik heb ook het verhaal gehoord van een commissaris die nu de hele verzameling van browning heeft.
Ik vraag mij af of daar ook nen M1917, M1918 of M2 tussen zit.

Oud 9 januari 2009, 22:51   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Duizenden euro's? U kent er duidelijk niets van.
Kwaliteit zoals een Smith & Wesson 686 hed ge voor 500 a 600 euro nieuw.
En bepaalde wapens hebt ge al voor 200 a 300 euro.

...
Ik ken er inderdaad niets van.
Weet ik veel hoeveel zo'n ding kost op aldi-nivo of op handgemaakt of handversierd groter spel.

Die "duizenden" €'s zijn enkel gebaseerd op het persbericht, waarin gezegd werd dat de stelende flikken hun begerige ogen enkel gericht waren op nogal uitzonderlijk mooie en waardevolle stukken van ... letterlijk duizenden €'s.

Tsja, als je vader of grootvader dat gekocht heeft, en jij kikt op iets anders ... en de wapenwinkel wil je maar een beperkt bedrag betalen, dan kan je zeggen "foert, daar gaat die winkel niet verder grof geld mee verdienen" en je doet het binnen ...

daarom: wie zo'n dom geld niet heeft uitgegeven, die wint.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be