![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Soms droom ik wel eens van Groot-Nederland, maar tja, als ik dan in die keurige maar treurige Hollandse woonwijken van allemaal 'dezelfde kleine huisjes voor grote mensen' kom, wil ik toch weer graag snel terug naar het chaotische Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Als ik zie hoe Duitsland na slechts 40 jaar scheiding het moeilijk heeft met de eenwording, dan heb ik zo mijn zorgelijke gedachten over België plus Nederland na meer dan 150 jaar scheiding.
Heel wat optimistischer kijk ik dan naar de spoed-scheiding van Tjsechië en Slowakije. Dat is nu toch geen hopeloos vreselijke situatie geworden, in tegendeel. Beide landen zijn heel aardig opgekrabbeld. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 10 januari 2009 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nederland met schatrijk Vlaanderen? Dat is geen vergelijking. Naar mijn weten heeft Vlaanderen geen communistisch lamlendigheidsregime hoeven doorstaan in al die jaren. Misschien heb je ook wel gelijk hoor..het kan best. Laten we de EU afschaffen en overal de grenzen weer hermetisch afsluiten, want Nederlanders en Vlamingen zijn zo verschillend dat ze eigenlijk niet eens op elkaars werelddeel mogen verblijven zonder in gevaar te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
gaat dwingen om je in zo'n Nederlandse wijk te vestigen? Ben je daar nou echt bang voor?!?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ierland doet het ook erg goed in die rangschikking
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Wat vooral aan die lijst moet opvallen is dat het vrijwel allemaal landen zijn met minder dan 10 miljoen inwoners die goed scoren. Ierland, Zweden, Noorwegen, Denemarken...allemaal toppers. Opvallend misschien dat Nederland als wat bevolkingrijker land het vaak goed doet waar andere bevolkingrijke landen wat achterblijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Leve Nederland, waar de mensen nog hartelijk en onverzuurd zijn. Waar cannabisgebruiker niet gezien wordt als een marginale randfiguur. Dat maakt Nederland op zich al beter dan de rest van die slippendragers met hun boereverstand.
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Iedereen weet toch dat een van de slechtste dingen die je jezelf kan aandoen, het nemen van drugs is? En boerenverstand vind ik eerder een pluspunt ![]() Onze leraar wiskunde vond ook al dat er 'niks gaat boven een goeie portie nuchter boerenverstand'. Wij boeren zijn tenminste gezond (wij hoeven niet naar een stomme, saaie fitness gaan om onze cholesterol te verlagen, lol). Trouwens, in de zwaarste richtingen zaten vaak het merendeel boerenzonen ![]() Maar ik zal wel zeggen; Nederland heeft zijn charmes. Vooral die foto in deze thread (molens en weides) vind ik heel mooi. Hier in Vlaanderen heb je eigenlijk hetzelfde, maar dan zonder de molens ![]() Jammer dat onze regering de boel verziekt ![]() Het zou al een heel stuk beter gaan als we een onafhankelijk Vlaanderen zouden kunnen uit de grond stampen... Maar eerlijk gezegd zie ik een annexie met Nederland niet zitten. Ik kan de Nederlandse taal (lees: de manier waarop hij gesproken wordt) niet uitstaan...vraag me niet waarom, maar het werkt me echt op mijn zenuwen wanneer een Nederland 'beisjig is met in get Gollands te spweeken. Hajtsjtikke leujk sjeg' (sorry voor de extreme overdrijving). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() in Zuid-Nederland (Zeeland, Noord-Brabant en Nederlands Limburg) spreken ze zoals wij ![]() Vlamingen zijn dan ook 'Zuid-Nederlanders' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik zie nu al 2 pagina's lang kritiekloze hosanna. dat kan natuurlijk niet. ![]() ff zuurpruimen dus ![]() - van wie komt dat belachelijke grafiekje ? - sinds wanneer is geld weggeven (aan bodemloze corruptieputten) een criterium of je het goed doet of niet. - ik zie ook dat de immigratie relatief laag is. nou weet ik niet van welke planeet deze 'wetenschappers' komen, maar door de immigratie is > 50% van de Amsterdamse jeugd nu al van niet-nederlandse afkomst. daar komt bij dat Nederland een groot deel inactieven heeft (lees werkeloosheid, maar dat noemen we dan VUT-ers, WAO-ers, Wajong-ers etc.), nauwelijks openbare orde (15% van de misdaden wordt opgelost), en de vrijheden hollen op alle fronten achteruit. maar verder gaat het lekker in NL ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De 'bourgondische' Belgen geven hun geld blijkbaar liever aan zichzelf (of aan de Walen) uit. Aan alle Belgen: a.u.b. niet zeuren over de kosten van het nederlandse koningshuis: het belgische koningshuis is jaarlijks drie maal zo duur. En niet zeuren over de 'tang' op de nederlandse troon: wij in Duitsland hebben er zelfs vrijwillig voor gekozen (Merkel). Is AlbertII of v.Rompuy zoveel leuker? Het spreekt wel voor de nederlanders dat ze precies bewaken dat het geld naar echte goede doelen gaat, en niet naar corrupte mafiosi. En het spreekt voor de nederlanders dat ze wel hulp geven aan het buitenland, maar geen wapens. Zelfs de hulp aan Afghanistan zou men positief kunnen begroeten: niemand ter wereld staat te popelen om oorlogsgebied op te bouwen. De grafiek toont de immigratie van de laatste tijd: deze is de laatste jaren sinds Fortuyn/Wilders behoorlijk gedaald. De buitenlanders in Amsterdam zijn vóór deze tijd gekomen, geachte zuurpruim en 'wetenschapper' Eric. Dat Nederland niet voorop loopt bij de immigratie is niet onlogisch: Nederland is het dichtsbevolkte land ter wereld. Conclusie: hulde en respekt aan Nederland. Verder ben ik het met een paar forumleden eens; ook ik vind dat Nederland ons niet mag annexeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
eerst als een confederatie en indien mogelijk later als een unitaire staat. het is nooit de bedoeling geweest om ineens Vlaanderen aan Nederland toe te voegen. Nederland is daar zelfs niet voor klaar om hun bevolkingsaantal in 1 keer met 30 % zien te groeien. Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 februari 2009 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat was echter wel anders bij het samenvoegen van Oost- en West-Duitsland. Dat waren kultureel, financieel, politiek, economisch en monetair twee extreem verschillende landen. Dit geldt echter niet voor Nederland en Vlaanderen; bijna alles één pot nat, de moeite van het opdelen en separaat besturen niet waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik dit draadje startte was er nog geen sprake van een economische crisis.
Een groot ambtenarenapparaat is dan wel weer gunstig voor het huidige België.
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zoals ik al eerder zei. vereniging ja op voorwaarde dat: geen koningshuis meer, verbod kleur oranje, buitengooien nationale vlag en volkslied een vlaamse stad zal de nieuwe hoofdstad zijn benamingen binnen het nieuwe politieke stelsel zijn gewoon de vlaamse termen (ik ga niet beginnen over 1e kamer, wethouders,...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat die Hollandse uitspraak van het Nederlands betreft, nou ja, neem het voor wat het is. Je bent niet verplicht om het op hun manier uit te spreken. Wat moet je dan denken van het bedenkelijk Nederlands dat we bij ons in bepaalde regio's van Vlaanderen te horen krijgen? Ik heb ook een hekel aan het Engels van sommige Amerikanen, en het Engels van de Australiërs klinkt in mijn oren afschuwelijk. Al eens goed geluisterd naar het Duits van sommige Oostenrijkers? En dat van de Zwitsers dan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dit is vandaag al bezig. EU, benelux en iniatieven zoals WK 2018.
|
![]() |
![]() |