Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2009, 17:24   #461
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik ben in ieder geval niet bovennatuurlijk intelligent .
Het gaat maar om 4 vakken trouwens. Men neme de ochtend voor het examen zo'n "studentensamenvatting" vast (die ik nooit vertrouw, maar it does the trick in noodgevallen). Je bladert dat door, bekijkt de belangrijkste termen, en in een uurtje ben je klaar.Op het examen brouw je daar wat rond op basis van voorkennis die je had. Lukt dat niet, dan ga je het alsnog moeten blokken in tweede zit.

wtf?!
Op die manier is dat hier echt onmogelijk hoor. Je kan altijd wel proberen natuurlijk.
En het zal ook wel uitmaken of je naar de les bent geweest. Dan kan ik me voorstellen dat je daar op kan terugvallen (maar dat doe ik dus niet) en ook veel vlotter leert.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:26   #462
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Thuis

Ben er vrij zeker van dat ik geslaagd ben, alé, eigenlijk twijfel ik er niet echt over. Maar in welke mate...
Proficiat!
Oud 16 januari 2009, 17:26   #463
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
/strike

Tweede zit doen kan een bewuste keuze zijn Kim of het gevolg van (zelfgekozen) omstandigheden.
zelgekozen bewuste keuze?
Wat bedoel je daarmee? Dat iemand graag terug een examen zou maken in augustus/september...?
Euhm...sorry hoor da's een beetje zever denk ik... half-bewust zelf gekozen misschien (ik laat x vallen om y en z te slagen) of geholpen bewust zelf gekozen (je kent je leerstof gewoon onvoldoende en de prof heeft het door)...maar echt bewust "laten we eens in september dat examen maken want da's veel cooler"...Ach dat geloof je zelf niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.

Laatst gewijzigd door largo_w : 16 januari 2009 om 17:29.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:33   #464
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tweede zit doen kan een bewuste keuze zijn Kim of het gevolg van (zelfgekozen) omstandigheden.
Inderdaad
Soms is het (als je bv tijdgebrek hebt) een vak grondig te leren ipv twee half en half en dus een vak nr tweede zit te zetten
Of als je meerdere opleidingen combineert of als je cumul hebt
Er zijn vele mogelijkheden

Laatst gewijzigd door toccata : 16 januari 2009 om 17:34.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:33   #465
Groentje-18

Standaard

Omstandigheden heb je deels zelf in de hand want je interageert ook met je omgeving, en deels niet.
En bewuste keuze klopt misschien niet echt neen. Eerder: ik heb het zelf uitgelokt en ik moet de gevolgen ervan dragen. Lees: veel te lang gewacht en niet eens de helft van de cursus kunnen lezen...
Oud 16 januari 2009, 17:33   #466
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Had je veel tweede zits? Als je echt moet blokken maar er in eerste zittijd door bent: proficiat en m'n volle respect!

Makkelijk studeren maar toch een fikse tweede zittijd hebben... hier klopt toch iets niet...
Ik heb twee vakken "echt" in tweede zit moeten doen. Dus door te weinig te doen in eerste zit (waarvan dus dat ene vak dat ik doelbewust had genegeerd en 1 vak waarvoor ik tijd tekort kwam door m'n eigen stomme schuld). In eerste kan heb ik een bijna volledige tweede zit gehad omdat ik tijdens de eerste zit in het hospitaal lag. Mijn beste makker / lief is in die maand ook overleden. 'k heb nog de laatste twee examens meegedaan (toen ik me weer kon verplaatsen), daar was ik tot m'n eigen stomme verbazing door. Ik wou eerst de tweede zit niet meedoen maar gewoon m'n jaar opnieuw doen (ik was een beetje in een put gestuikt). Ik ben er dan toch maar aan begonnen.
En dan heb ik nog eens een jaar gehad met twee vakken in tweede zit. Dat was toen ik net had vernomen dat m'n moeder kanker had. Aangezien ze weinig overlevingskansen had, heb ik toen veel tijd bij haar doorgebracht, en dus voor 2 vakken net iets te weinig achter m'n bureau gezeten.

Dus: veel tweede zit gehad, maar eigenlijk ben ik er trots op dat ik zo weinig tweede zit heb gehad, en ook dat ik er maar 5 jaar over gedaan heb.
Oud 16 januari 2009, 17:35   #467
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Inderdaad
Soms is het (als je bv tijdgebrek hebt) een vak grondig te leren ipv twee half en half en dus een vak nr tweede zit te zetten
héhé ma kan je met moeite "zelfgekozen omstandigheden" gaan noemen hé ...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 16 januari 2009, 17:36   #468
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Inderdaad
Voil�*!
You read my mind.
Sommige examenplanningen laten ook niet anders toe.
Oud 16 januari 2009, 17:37   #469
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
héhé ma kan je met moeite "zelfgekozen omstandigheden" gaan noemen hé ...
Ik noemde dat zo omdat er anders mensen zouden kunnen gaan zeiken dat ik slachtoffertje zou spelen van de omstandigheden, terwijl je daar deels zelf controle over hebt.
Toch in het geval je gewoon te lui bent om te leren of het niet meer geleerd krijgt (wegens te weinig vooraf gedaan).
Oud 16 januari 2009, 17:38   #470
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
/strike

't Was niet tegen u.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:40   #471
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wtf?!
Op die manier is dat hier echt onmogelijk hoor. Je kan altijd wel proberen natuurlijk.
En het zal ook wel uitmaken of je naar de les bent geweest. Dan kan ik me voorstellen dat je daar op kan terugvallen (maar dat doe ik dus niet) en ook veel vlotter leert.
Voor die vakken was dat blijkbaar wel mogelijk eh. Was trouwens in eerste kan. Op vragen als "wat is ethiek" en "Leg bondig de visie van Durkheim uit" kan je heus wel antwoorden zonder de cursus te hebben opengeslaan.

Ik ging niet naar de les. Ik viel altijd in slaap. Toen ik eens schreeuwend ben wakker geworden in de les, heb ik besloten dat het beter was daar niet meer naartoe te gaan. Bovendien kan ik zelfstandig lezen.
Oud 16 januari 2009, 17:42   #472
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polle Tieker Bekijk bericht
't Was niet tegen u.
Ik viel onder haar "daar klopt iets niet" groep.
Oud 16 januari 2009, 17:43   #473
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik noemde dat zo omdat er anders mensen zouden kunnen gaan zeiken dat ik slachtoffertje zou spelen van de omstandigheden, terwijl je daar deels zelf controle over hebt.
Toch in het geval je gewoon te lui bent om te leren of het niet meer geleerd krijgt (wegens te weinig vooraf gedaan).
mja toch niet zo /strike dan hé g-18...
Want kom we gaan niet ontkennen dat 1,5 maand vakantie i.p.v. 3 maand toch balen is hé. (enige 3 maand vakantie voor mijn was van van 6->1 )
Citaat:
Oud 16 januari 2009, 17:44   #474
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*!
You read my mind.
Sommige examenplanningen laten ook niet anders toe.
Inderdaad!
Ik heb deze examen periode geluk maar enkele van men vrienden hebben twee zwaar vakken op dezelfde dag/op twee dagen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 17:45   #475
Groentje-18

Standaard

Mwoa, ik til daar niet zwaar aan.
Maar net daardoor veroorzaak ik het ook telkens mee natuurlijk.
Oud 16 januari 2009, 17:47   #476
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

net zoals je er niet zo zwaar aan tilt om er een paar jaar langer over te doen.
de arbeidende mens zal er wel voor betalen.
Oud 16 januari 2009, 17:49   #477
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
Ik heb deze examen periode geluk maar enkele van men vrienden hebben twee zwaar vakken op dezelfde dag/op twee dagen
Oei, ik ken het ... En de ombudsen zijn tegenwoordig heel weinig flexibel op dat vlak. Ik dacht vroeger dat dit niet mocht (min rustperiode van 12u tussen verplicht dacht ik?) maar dat blijkt nu niet waar te zijn. Ook bij ziekte houden ze zich bij ons aan 'interpretatievrijheid' (terwijl het allemaal dezelfde briefjes zijn )... Ik heb dit keer zelfs niet de moeite gedaan om een soort andere regeling te vragen omdat je zelfs als je examens op twee exact hetzelfde moment hebt al een hele klaagzang moet gaan doen om iets geregeld te krijgen, dus dat betekent sowieso tweede zit.
Oud 16 januari 2009, 17:57   #478
Groentje-18

Standaard

*knip*

Laatst gewijzigd door Starfire : 17 januari 2009 om 15:04.
Oud 16 januari 2009, 18:01   #479
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb een dip. Ik zou er weer mee willen stoppen. Verdomme, ik heb altijd de goede keuzes gemaakt - waarom kon ik dat deze keer niet?
Oei...

Wat was je nu aan't bijstuderen (geschiedenis had je toch af meen ik?) ?

Heb je spijt van je keuze om verder te studeren of spijt van de richting die je koos ?

Of eerder spijt van het feit dat je nog moet 'blokken' ? (bijstuderen vond ik ook altijd leuk, alleen die examens, die waren er te veel aan)...

In elk geval: doe even wat leuks - iets héél anders dan anders, dat verzet je zinnen even.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2009, 18:05   #480
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, ik ken het ... En de ombudsen zijn tegenwoordig heel weinig flexibel op dat vlak. Ik dacht vroeger dat dit niet mocht (min rustperiode van 12u tussen verplicht dacht ik?) maar dat blijkt nu niet waar te zijn. Ook bij ziekte houden ze zich bij ons aan 'interpretatievrijheid' (terwijl het allemaal dezelfde briefjes zijn )... Ik heb dit keer zelfs niet de moeite gedaan om een soort andere regeling te vragen omdat je zelfs als je examens op twee exact hetzelfde moment hebt al een hele klaagzang moet gaan doen om iets geregeld te krijgen, dus dat betekent sowieso tweede zit.
KUL of Ugent? Of nog iets anders?
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be