![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u voor de tip!
Heb je daar meer informatie over? Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 januari 2009 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diegenen die op Obama rekenen voor een oplossing, zullen bedrogen uitkomen. Israel is in se een groot uitgevallen militaire basis van de Amerikanen in het Midden-OOsten. Die gaan ze dus niet opgeven. Laatst gewijzigd door Gilette : 18 januari 2009 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moment om je eens te zeggen dat ik je onderbouwde bijdragen en je inzicht waardeer. Je bent een aanwinst voor dit forum! (of was je hier vroeger als eens onder een andere naam?)
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 januari 2009 om 13:22. |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen in hun vrije keuzen laten, noem ik dat.
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En volgens sommigen kiest een volk dat terroristen als leiders kiest voor terreur... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is dat niveau?
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Bedankt! Het zal je zeker verbazen dat ik als uitgesproken rechtse zionisme-kritisch ben ...
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=50
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou dit kloppen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mijn zijn de Israelische methodes niet minder terroristisch. Heb je hun terreurdaden van de laatste weken gemist? Ik niet : dagelijks zag ik beelden van kapotgeschoten kinderen. Voor mij is dat ook terrorisme. Als je dan ziet dat de Israelis systematisch de grenzen verlegd hebben en aan gebiedsroof deden, dan kan dit evenzeer omschreven worden als de vernietiging van hun tegenstander als hun hoogste doel. Wat ik wil zeggen is : het terreur van de ene is niet minder dan het terreur van de andere omdat je er een mooier woordje opkleeft. Er zijn ook nog de dodenstatistieken. En nog : ik baal van de islam. Desondanks begrijp ik het doen en laten van de Palestijnen. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Ik ga u waarschijnlijk teleurstellen : toen de oorlog uitbrak waren mijn ouders 2 jaar oud en niet politiek actief (zijn ze nooit geweest). De grootouders waren van zo'n eenvoudige komaf dat als je hen had gevraagd wat 'zwarte' betekent, ze ongetwijfeld met 'een Kongolees' zouden geantwoord hebben.
|
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sadisme niet, toch niet bij de meerderheid. Het bewust kweken en onderhouden van een blinde vlek wel.
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hamas kondigt steeds weer de (in haar oprichtingscharter vermelde) vernietiging van israel aan, niet Israel de vernietiging van Palestina: wie plant er dan genocide? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niemand verplicht Hamas steden, scholen en hospitalen als militaire uitvalspunten, steunpunten en refuges te gebruiken. Waarom doen ze het? Elke "martelaar" voor de zaak is mooi meegenomen voor Hamas en Paliwood zorgt er wel voor dat je elk spetje bloed ziet (en van een Photoshoptrucage is Paliwood ook niet vies, dat is al ruim bewezen Citaat:
Citaat:
Het waren VNV, DeVlag en consorten die het flamingatisme aan nazisme linkten, de partijtjes die Blood &Honour steunen, die naar Stekene en Lommel gaan, niet ik, niet de joden. Citaat:
Citaat:
Er woonden daar joden in de tijd van Ur Er woonden daar joden in de tijd van Mozes Er woonden daar joden in de tijd van Babylon Er woonden daar joden in de tijd van de Romeinen Er woonden daar joden in de tijd van de eerste Arabische invallen Er woonden daar joden in de tijd van de Koerdische invallen Er woonden daar joden in de tijd van de Byzantijnse invallen Er woonden daar joden in de tijd van de christelijke Kruistochtinvallen Er woonden daar joden in de tijd van de Turkse invallen Er woonden daar joden in de tijd van de tweede Arabische invallen Er woonden daar joden in de tijd van het Brits mandaat Citaat:
Een tekstje voor jou, van Herbert Pagani: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2009 om 16:39. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2009 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Le sionisme, c'est le nom d'un d'un combat de libération. " Nous, nous sommes les juifs de TOUS. A ceux qui me disent : " Et les palestiniens ? je réponds : "Je suis un palestinien d'il y a 2 000 ans. Je suis l'opprimé les plus vieux du monde". Je discuterai avec eux mais je ne leur céderais pas ma place. Il y a la-bas de la place pour deux peuples et pour deux nations. Les frontières sont a déterminer ensemble. Mais l'existence d'un pays ne peut en aucun cas exclure l'existence de l'autre.
Les options politiques d'un gouvernement, les erreurs commises par certains de ses dirigeants n'ont jamais remis en question l'existence d'une nation. Alors pourquoi Israël ? Quand Israël sera hors de danger, je choisirai parmi les juifs et mes voisins arabes, ceux qui me sont frères par les idées. Aujourd'hui, je me dois d'être solidaire avec tous les miens, même ceux que je déteste, au nom de cet ennemi insurmontable : le racisme. Descartes avait tord : je pense donc je suis, ça ne veut rien dire. Nous, ça fait 5 000 ans qu'on pense, et nous n'existons toujours pas. "Je me défends, donc je suis. Herbert Pagani Novembre 1975... http://ythebest.free.fr/pagani.htm Dit kan je toch niet serieus nemen. Pour ne pas exister pendant 5000 jaar, hebben de joden ('nous') het wel ver schopt in alle geledingen van de maatschappij. Ik denk aan de joodse neo-cons in de States die onder, excuus 'boven' Bush de wereldpolitek mee bepaalden, ik denk aan Wall Street (en de crisis die begon met het failliet van Lehman Brothers), ik denk aan de machtige joodse lobbies, ik denk aan de joodse diamant business in Antwerpen en Indië, etc. Die tekst insinueert dat de 'nous' niet kunnen bestaan zonder joodse Blut und Bodem staat. Wel, dat staat in schril contrast met het vorig zinnetje over anti-racisme. Dit gezegd zijnde, als ze kunnen oplossen met een 2 staten oplossing, mij niet gelaten. Maar dan wel een eerlijke verdeling : de ene niet op een dorre lap van een scheet groot, en de andere de grootste hap èn alle natuurlijke hulpbronnen. Laatst gewijzigd door Gilette : 18 januari 2009 om 17:03. |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|