Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2009, 18:21   #21
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Precies! Waarom verdient de moord op Palestijnse, Israelische, Iraakse... kindjes minder verontwaardiging dan de moord op Vlaamse?
Dat verdient niet meer/minder verontwaardiging, maar je kan het nu toch moeilijk raar vinden dat die doden in de Gaza-strook hier evenveel aandacht krijgen als de slachtoffers van die slachtpartij in Dendermonde. Denk jij soms dat ze in Palestina nu ook verontwaardigd zijn omwille van de gebeurtenissen van vorige vrijdag in Dendermonde?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 18:21   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O jawel, dat doe je wel. Je zegt dat ik het over appelen en peren heb. Terwijl ik het over kinderen heb.
Spreekwoordelijk, schatje. Appelen met peren vergelijken is een uitdrukking mocht je het niet weten
Oud 25 januari 2009, 18:24   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet eens over media-aandacht (die overigens niet eens zoveel over kinderslachtoffers bericht dan u wil laten uitschijnen), ik heb het over hoe het publiek reageert. Mochten 'de mensen' consequent zijn, dan zouden de Vlamingen met honderdduizenden op straat zijn gekomen om de slachting van weerloze kinderen in Gaza te veroordelen.
Misschien moeten ze ook op straat komen voor de slachtoffers van moslim-bendes op bepaalde plaatsen in de wereld, Darfour enz
Toch maar normaal dat je meer aangegrepen wordt door wat niet ver van je deur gebeurt dan door wat er op honderden of duizenden km gebeurt! Trouwens, ook het feit dat er in dat soort landen al eeuwen conflicten aan de gang zijn maakt het spijtig genoeg bijna "vanzelfsprekend" dat er gisteren, vandaag, morgen weer doden en slachtoffers gevallen zijn...
Ook de manier waarop sommigen eerst voor doden zorgen (vb raketafschietende hamaslieden, terwijl ze naast een school of tussen de menigte zitten) en daarna het slachtoffer zitten uit te hangen...
Kinderen zijn altijd slachtoffers, maar sommige volwassenen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 18:26   #24
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Spreekwoordelijk, schatje. Appelen met peren vergelijken is een uitdrukking mocht je het niet weten
En kinderen zijn kinderen, lieverd. En dat is geen uitdrukking maar realiteit. Bittere realiteit in deze context, 'mocht je het niet weten'.
Oud 25 januari 2009, 18:34   #25
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Het vershil lijkt mij nogal duidelijk.

Kim de Gelder heeft doelbewust kinderen vermoord.

Israël heeft via militaire weg Hamas-militanten(die scholen/ziekenhuizen/... als schuilplaats gebruiken) uit de weg geruimd.
Dat daarbij burgerslachtoffers is betreurenswaardig, maar helaas onvermijdelijk. Men mag er zeker van zijn dat Israël er alles aan gedaan heeft om burgerslachtoffers tot het absolute minimum te krijgen).

Bovendien waren de militaire acties een rechtstreeks gevolg op de raketaanvallen(dewelke OOK dodelijk zijn geweest in Israël).
Oud 25 januari 2009, 18:36   #26
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Het vershil lijkt mij nogal duidelijk.

Kim de Gelder heeft doelbewust kinderen vermoord.

Israël heeft via militaire weg Hamas-militanten(die scholen/ziekenhuizen/... als schuilplaats gebruiken) uit de weg geruimd.
Dat daarbij burgerslachtoffers is betreurenswaardig, maar helaas onvermijdelijk. Men mag er zeker van zijn dat Israël er alles aan gedaan heeft om burgerslachtoffers tot het absolute minimum te krijgen).

Bovendien waren de militaire acties een rechtstreeks gevolg op de raketaanvallen(dewelke OOK dodelijk zijn geweest in Israël).
Fraai hoe u kindermoord goedpraat.
Oud 25 januari 2009, 18:40   #27
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fraai hoe u kindermoord goedpraat.
Vermoeiend hoor, om met jou te praten. Niemand zegt zoiets, of insinueert zoiets.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 18:43   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet eens over media-aandacht (die overigens niet eens zoveel over kinderslachtoffers bericht dan u wil laten uitschijnen), ik heb het over hoe het publiek reageert. Mochten 'de mensen' consequent zijn, dan zouden de Vlamingen met honderdduizenden op straat zijn gekomen om de slachting van weerloze kinderen in Gaza te veroordelen.
'de Vlamingen' en niet de Belgen, of Fransen of wie dan ook?

Laatst gewijzigd door luc broes : 25 januari 2009 om 18:43.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2009, 18:46   #29
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vermoeiend hoor, om met jou te praten. Niemand zegt zoiets, of insinueert zoiets.

Zero geeft toch mooi te kennen dat het 'onvermijdelijk' is dat Palestijnse kinderen vermoord worden. Terwijl Israel natuurlijk evengoed die school bijvoorbeeld NIET had kunnen bombarderen, wetende dat daar (nogal wiedes) kinderen waren. Ofwel is Zero dom (maar dat denk ik niet) en meent hij echt dat de Israelische machthebbers volkomen tegen hun eigen wil verplicht werden om het bevel te geven kinderen te vermoorden, ofwel keurt hij de DOELBEWUSTE moord op kinderen goed.
Oud 25 januari 2009, 18:46   #30
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
'de Vlamingen' en niet de Belgen, of Fransen of wie dan ook?
Ja die ook natuurlijk.
Oud 25 januari 2009, 18:47   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En kinderen zijn kinderen, lieverd. En dat is geen uitdrukking maar realiteit. Bittere realiteit in deze context, 'mocht je het niet weten'.
Qua verontwaardiging bij de mensen vergelijk jij appels met peren.
Oud 25 januari 2009, 18:51   #32
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Het punt gaat hier vooral over het feit dat 1 gek "face to face" kinderen met een mes te lijf ging. Dat gebeurt in Gaza niet, daar wordt/werd het nooit rechtstreeks op kinderen gemunt. Het feit dat het hier in België plaatsvindt is uiteraard ook een reden dat dit meer aandacht verdiend. Als uw tante sterft zult ge ook meer aangedaan zijn dan moest de tante van 1 of andere Chinees sterven, en daarmee wilt ge toch ook niet zeggen dat uw tante meer waard was dan die van iemand anders. Uiteraard is het hier in België erger wanneer eigen landgenoten slachtoffer zijn dan slachtoffers aan de andere kant van de wereld, net zoals inwoners van Gaza hun slachtoffers ook erger vinden dan de slachtoffers die hier zijn gevallen.
Oud 25 januari 2009, 18:55   #33
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Qua verontwaardiging bij de mensen vergelijk jij appels met peren.
Helemaal niet.

Het overgrote deel van de mensen die hun verontwaardiging uitschreeuwen over wat er in Dendermonde is gebeurd, kennen de slachtoffers even goed (namelijk: niet!) als de kinderslachtoffers waar ook ter wereld. En dat heeft niks te maken met 'nabijheid' of iets dergelijks. Vergelijk bijvoorbeeld eens met de bijna wekelijkse kinderslachtoffers in het verkeer... terwijl verontwaardiging daar WEL op zijn plaats zou zijn aangezien het oneindig veel gemakkelijker kan voorkomen worden dan wat er in Dendermonde is gebeurd.
Oud 25 januari 2009, 18:57   #34
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Het punt gaat hier vooral over het feit dat 1 gek "face to face" kinderen met een mes te lijf ging. Dat gebeurt in Gaza niet, daar wordt/werd het nooit rechtstreeks op kinderen gemunt.
Ach stop toch met die politiek-correcte zever, ik word er niet goed van. Wie letterlijk DOELBEWUST een SCHOOL viseert, die weet met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er slachtoffers onder de KINDEREN zullen zijn.
Oud 25 januari 2009, 19:00   #35
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach stop toch met die politiek-correcte zever, ik word er niet goed van. Wie letterlijk DOELBEWUST een SCHOOL viseert, die weet met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er slachtoffers onder de KINDEREN zullen zijn.
Ach stop toch met die politiek-correcte zever, ik word er niet goed van. Wie als terrorist DOELBEWUST een SCHOOL als schuilplaats gebruikt, die weet met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er slachtoffers onder de KINDEREN zullen zijn.
Oud 25 januari 2009, 19:02   #36
luc broes

Standaard

Citaat:

Zero geeft toch mooi te kennen dat het 'onvermijdelijk' is dat Palestijnse kinderen vermoord worden. Terwijl Israel natuurlijk evengoed die school bijvoorbeeld NIET had kunnen bombarderen, wetende dat daar (nogal wiedes) kinderen waren. Ofwel is Zero dom (maar dat denk ik niet) en meent hij echt dat de Israelische machthebbers volkomen tegen hun eigen wil verplicht werden om het bevel te geven kinderen te vermoorden, ofwel keurt hij de DOELBEWUSTE moord op kinderen goed.
Geachte drosophila, je bent terecht verontwaardigd over de slachtoffers in Gaza.
Maar je praat niet over talloze slachtoffers van onlusten in Afrika, over de onderdrukking van de Tibetanen enz...Wil dat zeggen dat je dat allemaal goedvindt?
Oud 25 januari 2009, 19:02   #37
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Ach stop toch met die politiek-correcte zever, ik word er niet goed van. Wie als terrorist DOELBEWUST een SCHOOL als schuilplaats gebruikt, die weet met een aan de zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er slachtoffers onder de KINDEREN zullen zijn.
Vraagje: als een gijzelaar zich verschanst in een school, blaas je dan maar ineens de hele school op? Indien ja, is het dan de gijzelaar zijn schuld als er dode kindertjes zijn?
Oud 25 januari 2009, 19:07   #38
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
toch is er een groot verschil tussen een school met kinderen vanop paar kilometer afstand doen ontploffen met een tank en tussen de schoolkinderen te lijf te gaan met een mes en ze eigenhandig af te slachten. Namelijk dat eerste is moreel veel gemakkelijker aangezien ge de kinderen niet ziet, ik denk dat geen enkele Israëlische soldaat het zou aankunnen om die kinderen eigenhandig te gaan afmaken.

De verontwaardiging gaat hier dan ook NIET over het feit dat er 2 kinderen dood zijn (gebeurt elke week in het verkeer) maar wel de manier waarop en de context, aangezien het feit dat gij hier cijfers begint te vergelijken wilt juist zeggen dat gij er niks van begrijpt.

En uiteraard is binnenlands nieuws belangrijker dan buitenlands nieuws. En dat geldt voor ieder land zo en dat is helemaal niet hypocriet of immoreel.
Oud 25 januari 2009, 19:08   #39
luc broes

Standaard

Citaat:
Volgens VRT (niet bepaald pro-joods) zou in Gaza ook een propaganda-oorlog gevoerd worden. Hamas zou (zegt men) doelbewust schieten vanuit scholen en hospitalen. Met het gevolg dat Joden terugschieten wat hartverscheurende taferelen oplevert en nuttig is in de propaganda-oorlog.

Of dat allemaal juist is weet ik niet.
Oud 25 januari 2009, 19:13   #40
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vraagje: als een gijzelaar zich verschanst in een school, blaas je dan maar ineens de hele school op? Indien ja, is het dan de gijzelaar zijn schuld als er dode kindertjes zijn?
Hamas treft evenveel schuld aan de dode kinderen in de scholen in Gaza als Israël. Gemakkelijk en laf om u wa te gaan verstoppen tussen kwetsbare bevolkingsgroepen en daar vanuit de terrorist uithangen. Onschuldigen als schild gebruiken is even verwerpelijk als wat israel doet. Maar velen bekijken zo'n conflict nu eenmaal als een zwart-wit situaties met de "goeden" tegen de "slechten" aangezien dat zoveel gemakkelijker is.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be