Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2009, 20:08   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Zijn de Colruyt, Carrefour en Delhaize ook Belgicistisch omdat ze in heel België tweetalige verpakkingen gebruiken. Uiteraard niet. Ze doen dit puur praktisch en om kosten te besparen. Niemand die daar een probleem van maakt. Idem dito voor dat Bisdom. Het was voor hen de meest praktische en goedkoopste oplossing.
Geen enkele van die winkels, of geen enkele winkel in het boerengat waar ik woon, geeft mij de indruk mee te spelen in de verfransingsdruk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 20:17   #42
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geen enkele van die winkels, of geen enkele winkel in het boerengat waar ik woon, geeft mij de indruk mee te spelen in de verfransingsdruk.

Nog nooit een Carrefour binnengestapt de laatste tijd.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 20:45   #43
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit een Carrefour binnengestapt de laatste tijd.
Pas toch maar op met de pottekes yoghurt van Danone. Daar hebt ge afwisselend een volledig Franstalig/ Nederlandstalige potteke.

Ge zijt gewaarschuwd

Ik zie eerlijk gezegd het nut niet in van tweetalige banniers in een eentalige mis. Nu ja, ik sluit mij aan bij die uitspraak van Toebak.
Oud 29 januari 2009, 20:47   #44
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Waarom ? Daarom !

Citaat:
Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?
God moest naar een psychiatrie: Daar was een patiënt die beweerde dat hij Napoleon was. De verpleegster vroeg: "Wie heeft jou dat gezegd ?" Antwoord: "God". De patiënt in het bed ernaast: "Ik heb dat niet gezegd". Vandaar dat de échte god ons verlaten heeft.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 20:53   #45
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Pas toch maar op met de pottekes yoghurt van Danone. Daar hebt ge afwisselend een volledig Franstalig/ Nederlandstalige potteke.

Ge zijt gewaarschuwd

Ik zie eerlijk gezegd het nut niet in van tweetalige banniers in een eentalige mis. Nu ja, ik sluit mij aan bij die uitspraak van Toebak.
50/50 daar waar 60% van ons land Nederlandstalig is. Lap daar heb je het al. Franstalig imperialisme. Vlaams Brabant is al geannexeerd door de Francophonie. Pottekesgewijs rukken ze verder op. Waar zal het stopppen.

Dingen in grote volumes aankopen is goedkoper dan drie verschillende kleinere. De tweetalige opschriften staan misschien niet juridisch maar sociologisch veel dichter bij de realiteit zowel in Vlaams-Brabant, Brussel en Waals-Brabant.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 29 januari 2009 om 20:53.
Oud 29 januari 2009, 22:02   #46
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
50/50 daar waar 60% van ons land Nederlandstalig is. Lap daar heb je het al. Franstalig imperialisme. Vlaams Brabant is al geannexeerd door de Francophonie. Pottekesgewijs rukken ze verder op. Waar zal het stopppen.

Dingen in grote volumes aankopen is goedkoper dan drie verschillende kleinere. De tweetalige opschriften staan misschien niet juridisch maar sociologisch veel dichter bij de realiteit zowel in Vlaams-Brabant, Brussel en Waals-Brabant.
Nu ook niet overdrijven inzake sociologie. Akkoord, de gemeentes rond Brussel zijn nogal verfranst, maar om nu te zeggen dat er verhoudingsgewijs zoveel Franstaligen wonen in alle Vlaams-Brabantse gemeentes is wel overdreven.

Het blijven uiteindelijk wel banale zaken, maar die liggen wel gevoelig voor bepaalde mensen (zowel Nederlandstaligen als Franstaligen). Je hebt wel gelijk inzake het goedkoper is om 1 grote bestelling te doen, maar in het huidige communautaire klimaat was het imho geen goed idee.
Oud 29 januari 2009, 22:28   #47
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zijn de Colruyt, Carrefour en Delhaize ook Belgicistisch omdat ze in heel België tweetalige verpakkingen gebruiken. Uiteraard niet. Ze doen dit puur praktisch en om kosten te besparen. Niemand die daar een probleem van maakt. Idem dito voor dat Bisdom. Het was voor hen de meest praktische en goedkoopste oplossing.
solidarnosc op de bres voor 't bisdom!
Oud 29 januari 2009, 22:29   #48
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Nu ook niet overdrijven inzake sociologie. Akkoord, de gemeentes rond Brussel zijn nogal verfranst, maar om nu te zeggen dat er verhoudingsgewijs zoveel Franstaligen wonen in alle Vlaams-Brabantse gemeentes is wel overdreven.

Het blijven uiteindelijk wel banale zaken, maar die liggen wel gevoelig voor bepaalde mensen (zowel Nederlandstaligen als Franstaligen). Je hebt wel gelijk inzake het goedkoper is om 1 grote bestelling te doen, maar in het huidige communautaire klimaat was het imho geen goed idee.
De Kerk moet volgens mij tegengas geven "in het huidig klimaat" en niet gaan meehuilen met de wolven. Moest het om eentalige Frans materiaal gaan zou ik er uiteraard een probleem mee hebben maar aangezien het in heel het bisdom om tweetalig materiaal gaat zie ik het probleem totaal niet.

Brief van Paulus aan de Romeinen.

"Ik beweer juist dat de mens gerechtvaardigd wordt door te geloven, niet door de wet te onderhouden."
Oud 29 januari 2009, 22:35   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik ben een produkt van mijn omgeving.
Oud 29 januari 2009, 22:53   #50
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Kerk moet volgens mij tegengas geven "in het huidig klimaat" en niet gaan meehuilen met de wolven.
Inderdaad, de kerk moet eindelijk eens ophouden met dat Belgicisme.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 29 januari 2009 om 22:53.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 22:59   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Inderdaad, de kerk moet eindelijk eens ophouden met dat Belgicisme.
De wind waait niet uit "Belgicisitische" hoek en dat weet u evengoed.
Oud 29 januari 2009, 23:08   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij dan dat het Vlaams kartel uiteengespeeld is, Van Rompuy wilt onderhandelen over BHV en er nog steeds stemmen opgaan over de uitbreiding van BXL omdat de wind uit Vlaamse hoek zou waaien?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:11   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wind waait wel degelijk uit belgicistische hoek en dat weet u even goed. Op VB en N-VA na is de volledige politieke wereld druk in de weer Belgique te proberen redden, en de bureaucratische top van het middenveld staat even hard te schreeuwen tegen alles wat te 'vlaams' klinkt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2009, 23:44   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Denk jij dan dat het Vlaams kartel uiteengespeeld is, Van Rompuy wilt onderhandelen over BHV en er nog steeds stemmen opgaan over de uitbreiding van BXL omdat de wind uit Vlaamse hoek zou waaien?

Bij mijn weten is er geen enkele Vlaamse partij van standpunt veranderd noch over BHV, noch over de benoeming van die burgemeester noch over de staatshervorming. Dat is de essentie van de discussie. Waar u het over heeft is de timing.
Oud 29 januari 2009, 23:47   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De wind waait wel degelijk uit belgicistische hoek en dat weet u even goed. Op VB en N-VA na is de volledige politieke wereld druk in de weer Belgique te proberen redden, en de bureaucratische top van het middenveld staat even hard te schreeuwen tegen alles wat te 'vlaams' klinkt.
Ik dacht dat ze bezig waren om het grootste Belgische bedrijf te verkopen voor een appel en een peer aan Frankrijk.

Vlaams-Nationalisten zijn best zielig op sommige momenten. Het idee om te winnen vinden jullie gewoon onverdraaglijk. Dat is de essentie van jullie probleem. Jullie willen gewoon gepakt worden en als dat niet meer het geval is dan huren jullie iemand in.
Oud 30 januari 2009, 00:52   #56
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  57234884.jpg‎
Bekeken: 179
Grootte:  46,7 KB
ID: 45282  

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 00:54   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn hele geschiedenis op dit forum kan je samenvatten in één zin: "voor Kerk, voor Koning, voor Kapitaal".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 06:40   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is er geen enkele Vlaamse partij van standpunt veranderd noch over BHV, noch over de benoeming van die burgemeester noch over de staatshervorming. Dat is de essentie van de discussie. Waar u het over heeft is de timing.
Had deze uitspraak van jou correct geweest, dan zou de CD&V nu nog samen met de N-VA in de oppositie zitten en niet in de regering (laat staan dan nog met de deur open voor onderhandelingen over BHV), met een gigantische crisis als gevolg.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2009, 08:20   #59
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Correct
dat zal (bijna) altijd zo het geval zijn, dus in belgie waarschijnlijk pro Belgie maar in andere landen pro-wie/wat er aan de macht is
Dat was niet zo met de katholieke kerk in Ierland en Polen.
Oud 30 januari 2009, 09:27   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd timing, daar gaat het over.

als na de verkiezingen in juni in Vlaanderen dezelfde meerderheid wordt verkozen als nu, zou het wel eens kunnen zijn dat Brussel uitbreidt als "compromis" voor de splitsing van BHV, dat die 3 would-be burgemeesters effectief benoemd worden en dat er nog nauwelijks sprake zal zijn van een staatshervorming.

ondanks dat het geen federale verkiezingen zijn, zal het federaal beleid wel afhangen van het resultaat.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be