Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2009, 14:13   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ASSE - In Asse hebben twee jongeren vrijdagnamiddag een buschauffeur van De Lijn met een mes bedreigd. Dat meldt het parket van Brussel.

De feiten vonden vrijdag om 16 uur plaats op de Brusselsesteenweg. De twee daders, een jongeman en jonge vrouw van ongeveer 18 jaar oud, bedreigden de chauffeur met een mes en eisten van hem dat hij halt hield op een plaats buiten het traject van de bus.

De chauffeur raakte lichtgewond. De identiteit van de daders is niet bekend.
uit DS online vandaag

Past perfect bij de topic "weeral jongeren"! Zijn we dat nu zodanig gewoon dat het de moeite niet meer is om het te vermelden, zoals sommigen wensen? Ik zou eerder denken door voortdurend, dagelijks, meer de aandacht op dit sordide feit te vestigen dat er wellicht rapper iets zal aan gedaan worden die deze trend in een andere richting ombuigt...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:15   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
En als het nu autochtonen zouden zijn ? Brussel is bevat ook problematische autochtonen hoor.
Moeten die natuurlijk evengoed vermeld worden! Wie, in functie van hun zogezegd klein bevolkingsaantal, het meest aan bod zal komen, dat zullen we rap gewaar worden...
Beter alles in de doofpot, nietwaar?
Oud 21 februari 2009, 14:24   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Misschien omdat er bij jullie niks anders meer uitkomt?
Heb je al een topic gemaakt over die Autochtoon die Bart Bonroy neerstak?
En hoeveel heeft K. Bolle gekregen? 18 jaar.
Hoelang heeft de allochtoon vastgezeten die Demoor op de bus doodtrapte?
Maar daar was het Demoor zijn fout natuurlijk: hij was durven tussenkomen tijdens het onaanvaardbaar gedrag van een stelletje allochtonen, de racist!
Je leest in sommige postings dat wanneer iemand op straat overvallen wordt de omstaanders doen alsof hun neus aan het bloeden is... hoe zou dat komen?
Waarmee ik niet zeg dat je iemand in nood niet mag helpen, maar misschien moet je ze beter meteen uitschakelen ipv van zelf uitgeschakeld te worden?
De enige reactie die iets oplevert bij een bepaald soort tuig...
Oud 21 februari 2009, 14:24   #24
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, omdat "integratie en immigratie" misbruikt wordt door voor ieder krantenartikel één of meer draden op te starten, met de bedoeling haat te spuien.
Bent u er voorstander van dat over zulke zaken niet meer gepraat / geschreven wordt? Of vindt u het nuttig om nog een subforum op te richten voor dit soort zaken?
Dat de steeds meer voorkomende gewelddaden mensen afschuw inboezemen en dat mensen er behoefte aan hebben hun gerechtvaardigde angst voor al deze zinloze misdaden te vergelijken met de gevoelens van anderen, lijkt me redelijk.
Oud 21 februari 2009, 14:28   #25
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere Bekijk bericht
Aha, nu ben ik de haatspuier. Dus een meisje van 15 jaar wordt afgetroefd voor een gsm, een jongen van 16 jaar wordt neergestoken voor een gsm.

Niemand, maar dan ook niemand die aan zulke toestanden iets verhelpt!

EN IK BEN DE HAATSPUIER???
Ik heb nergens geschreven dat jij een haatspuier bent.

Ik heb geschreven :
"Nee, omdat "integratie en immigratie" misbruikt wordt door voor ieder krantenartikel één of meer draden op te starten, met de bedoeling haat te spuien."

Als er op een van de draden die je startte onder I&I een bericht verschijnt dat het niveau van haatspuien overstijgt, als er een bericht verschijnt dat inhoudelijk de moeite is, laat het me weten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:39   #26
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb nergens geschreven dat jij een haatspuier bent.

Ik heb geschreven :
"Nee, omdat "integratie en immigratie" misbruikt wordt door voor ieder krantenartikel één of meer draden op te starten, met de bedoeling haat te spuien."

Als er op een van de draden die je startte onder I&I een bericht verschijnt dat het niveau van haatspuien overstijgt, als er een bericht verschijnt dat inhoudelijk de moeite is, laat het me weten.
Je maakt het jezelf wel héél gemakkelijk nietwaar?
De dagelijkse krapuulstreken van je vriendjes onder de aandacht brengen (een verwittigd man is er twee waard) is haat spuien? Zouden we ze daarom moeten liefhebben misschien?
Erg genoeg dat er in "integratie en immigratie" bijna niets anders komt dan negatieve berichten over diegenen waarover het gaat! Misschien moeten ze zelf zorgen dat er nu en dan eens iets positief kan geplaatst worden over hen? Misschien kun jij daarvoor zorgen? Bijvoorbeeld over de aanpak van het krapuul in hun eigen gemeenschap?
Ik hoop van harte dat er in de komende jaren minder "haatspuien" zal nodig zijn wegens minder reden tot "haatspuien" (= jouw manier om dat te definiëren) en niet omdat men er in slaagt de mensen monddood te maken!
We moeten daar niet aan gewoon raken, we moeten dat niet leren "normaal" vinden. Zitten we straks met "Mad Max" toestanden!

Laatst gewijzigd door andev : 21 februari 2009 om 14:44.
Oud 21 februari 2009, 14:46   #27
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bent u er voorstander van dat over zulke zaken niet meer gepraat / geschreven wordt? Of vindt u het nuttig om nog een subforum op te richten voor dit soort zaken?
Dat de steeds meer voorkomende gewelddaden mensen afschuw inboezemen en dat mensen er behoefte aan hebben hun gerechtvaardigde angst voor al deze zinloze misdaden te vergelijken met de gevoelens van anderen, lijkt me redelijk.
Nee, ik ben geen voorstander om over zulke zaken niet meer te praten of te schrijven.
Heb jij in deze draden over zo'n onderwerpen al veel zinnigs gelezen.
Ik lees telkens dezelfde clichées.

Een draad over jongeren criminaliteit hoort thuis onder maatschappij en samenleving of binnenland, niet onder Immigratie en integratie.
Alsof geen enkele autochtone jongere enige criminele daad stelt.

Ik begrijp ook niet dat veel jongeren die criminele feiten pleegden, zelfs met geweld, zo vlug weer vrijgelaten worden zonder gevolg. Zo lijkt het toch.
(Tenzij die jongere een joint rookte, dan wordt hij/zij in een gesloten instelling geplaatst)
Ik begrijp dan ook niet dat sommige politieke partijen strengere maatregelezn willen voorzien, als de beschikbare niet eens gebruikt worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:46   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moogt gij doen.
Ik wil wel eens zien hoeveel er hier gaan verontwaardigd zijn omdat het aangeklaagd wordt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 14:57   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraagt ge u ook af hoeveel er zouden opgestart zijn in dien niet Bart Bonroy maar Mohammed Sertkaya door die autochtoon neergestoken was?
Oud 21 februari 2009, 15:19   #30
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat moogt gij doen.
Ik wil wel eens zien hoeveel er hier gaan verontwaardigd zijn omdat het aangeklaagd wordt.
Ik mag dat zeker.
En dan?

Laatst gewijzigd door IronChef : 21 februari 2009 om 15:23.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 15:23   #31
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vraagt ge u ook af hoeveel er zouden opgestart zijn in dien niet Bart Bonroy maar Mohammed Sertkaya door die autochtoon neergestoken was?
Nee. Als gij u amuseert met het aantal reacties te tellen in een forumdiscussie doet ge maar.
Oud 21 februari 2009, 15:58   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Als gij u amuseert met het aantal reacties te tellen in een forumdiscussie doet ge maar.
Ik niet, jij blijkbaar wél.
Oud 21 februari 2009, 16:49   #33
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik niet, jij blijkbaar wél.
Weet gij eigenlijk wel over wat ge bezig zijt?

Als ge wilt zeggen dat mensen met een donkere huidskleur ongestraft blanken mogen neersteken hier in België, doe dat dan. In plaats van zo bijdehand proberen te doen.

Ik had het over het feit dat er een draad werd gemaakt over twee zaken waar al voor elks twee draden waren opgestart.
Dat is vervelend en het maakt het gebruik van het forum onoverzichtelijk. De topicstarter kan er zelfs strafpunten voor krijgen, juist om die redenen.

Laatst gewijzigd door IronChef : 21 februari 2009 om 17:15.
Oud 21 februari 2009, 17:51   #34
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
ik vind het laf, van de kranten, dat ze zelden vermelden welke origine die criminelen hebben..

we beschermen de "allochtone" bevolking veel te veel..dat zal ons eens zware problemen opleveren.

dat doen ze wel , met Van Temsche maar zeker met die gast die dat kinderdagverblijf heeft aangevallen werd er direkt bijgezegd dat het om een blanke belg ging.

en als men over 'jongeren' spreekt weten we ook welke afkomst ze hebben.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 17:54   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet gij eigenlijk wel over wat ge bezig zijt?

Als ge wilt zeggen dat mensen met een donkere huidskleur ongestraft blanken mogen neersteken hier in België, doe dat dan. In plaats van zo bijdehand proberen te doen.

Ik had het over het feit dat er een draad werd gemaakt over twee zaken waar al voor elks twee draden waren opgestart.
Dat is vervelend en het maakt het gebruik van het forum onoverzichtelijk. De topicstarter kan er zelfs strafpunten voor krijgen, juist om die redenen.
Zolang ge zelf weet waarover je bezig bent is het voor mij OK.
Ik was alvast bezig aan te tonen dat ge even slecht bezig bent als die topic starters.
Ge kunt gewoon die draden negeren dan stoppen die vanzelf, of ge kunt er ernstig op reageren.
Wanneer er inderdaad sprake is van inbreuken op het forumreglement kunt ge zelfs het driehoekje drukken.
Nu krijg ik inderdaad de indruk dat ge die misdaden goedkeurt.
Oud 21 februari 2009, 18:54   #36
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zolang ge zelf weet waarover je bezig bent is het voor mij OK.
Ik was alvast bezig aan te tonen dat ge even slecht bezig bent als die topic starters.
Neen, jij was bezig met aan te tonen dat ik een hypocriete "poco" van de "linkse kerk" was.
Jij was bezig te insinueren dat ik misdrijven gepleegd door allochtonen goedkeur en minimaliseer.
Jij was bezig te insinueren dat als een autochtoon een allochtoon iets aandoet, ik dat erger zou vinden dan wanneer een allochtoon een autochtoon iets aandoet.

Citaat:
Ge kunt gewoon die draden negeren dan stoppen die vanzelf, of ge kunt er ernstig op reageren.
Wanneer er inderdaad sprake is van inbreuken op het forumreglement kunt ge zelfs het driehoekje drukken.
Nu krijg ik inderdaad de indruk dat ge die misdaden goedkeurt.
Ik zal uw advies dan maar opvolgen zeker?

Laatst gewijzigd door IronChef : 21 februari 2009 om 18:56.
Oud 22 februari 2009, 10:56   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, jij was bezig met aan te tonen dat ik een hypocriete "poco" van de "linkse kerk" was.
Jij was bezig te insinueren dat ik misdrijven gepleegd door allochtonen goedkeur en minimaliseer.
Jij was bezig te insinueren dat als een autochtoon een allochtoon iets aandoet, ik dat erger zou vinden dan wanneer een allochtoon een autochtoon iets aandoet.
U een spiegel voorhouden dus.
Wie het schoentje past trekt het aan.
Oud 22 februari 2009, 13:08   #38
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien moeten ze zelf zorgen dat er nu en dan eens iets positief kan geplaatst worden over hen? Misschien kun jij daarvoor zorgen? Bijvoorbeeld over de aanpak van het krapuul in hun eigen gemeenschap?
Voor een paar dwaze cartoons kunnen die mannen wel van hun oren maken, maar als het om de crapuleuze misdaden van hun eigen kroost gaat geven ze niet thuis.

Tijd om de dubbele nationaliteit af te schaffen en die mannen naar hun thuisland te sturen.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2009, 13:45   #39
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
U een spiegel voorhouden dus.
Wie het schoentje past trekt het aan.
U was mij helemaal geen spiegel aan het voorhouden, u probeert gewoon (nogmaals) mij om in een politiek kamp te duwen waar ik niet thuis hoor.

Maar ja, discussiëren gaat wat makkelijker als ge stromannen kunt gebruiken hé.
Oud 22 februari 2009, 14:43   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U was mij helemaal geen spiegel aan het voorhouden, u probeert gewoon (nogmaals) mij om in een politiek kamp te duwen waar ik niet thuis hoor.
Ok, niet dan.
Even goede vrienden.
Citaat:
Maar ja, discussiëren gaat wat makkelijker als ge stromannen kunt gebruiken hé.
Leg mij dan eens uit wat ge met deze uitspraak wilt bewijzen.
Mag ik daar dan uit besluiten dat ge mij in een politiek kamp wilt duwen waar ik niet thuis hoor ? Dat ge mij zelfs uitspraken wilt toedichten die van iemand anders komen ?
Dat verklaart dan inderdaad waarom ge zo op uw pik getrapt bent.
Het kan pijnlijk zijn reeds na 138 posts door de mand te vallen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be