![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, Vlaamse studenten lopen dus ver achter. Dat weten we dus alweer. Niet echt hoopvol natuurlijk dat ze moeten gaan bijscholingscursus doen op een ander.
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Achterlopen gebeurt niet. Men zoekt gewoon een degelijk Engelstalig boek. En die zijn vrijwel altijd van topkwaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans de rommel die ze uitgeven is niet gering. Ze schrijven letterlijk over alles een boek.
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin hopelijk geraakt men niet nog meer achter dan het al was, denkende dat ze zichzelf verbeterd hebben.
't is altijd 30 jaar wachten op een uitslag hier.
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn boek van natuurkunde was bijvoorbeeld van erg hoge kwaliteit. Men zou in de lagere school mensen kinematica kunnen aanbrengen met dat boek. Grote, duidelijke prenten. Veel uitleg die de leerstof langs veel kanten benadert. Een CD-rom met animaties en een online-afdeling waar men zelfs kan corresponderen met de uitgeverij indien nodig. Momenteel heb ik een Engelstalig werk voor zowel statistiek als materiaaltechnologie. Net zoals bij natuurkunde ga ik amper naar de les en het leert vlot. De software die wij gebruiken (Eclipse, Maple, MatLab) is ook Engelstalig. En daar kan men gewoonweg niet zonder Engels. Programmeertalen zijn overal in't Engels gedefinieerd. Tenzij het machinetalen zijn uiteraard ![]() Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 februari 2009 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn beste, in de jaren 60-70 schreven in Nederland bepaalde proffen hun boeken al in het Engels en deze zijn uitgegroeid tot internationale standaardwerken, alom gerespecteerd en geprezen. Kent iemand Nederlandstalige literatuur voor bvb de aerodynamica ? Juist. Niemand leest het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Ja, en zeker met technologie is Engels een noodzaak. Technologie, net zoals alle kennis eigenlijk, vaart tegenwoordig doorheen lands- en taalgrenzen. Om goed up to date te blijven en om andere mensen goed op peil te houden moet dus een universele taal worden gehanteerd. En zo lang het Esperanto niet is gelanceerd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Waarom zouden we esperanto nemen als standaardtaal ? Is het Engels niet goed genoeg en moeten we allemaal maar onze gemeenschappelijke taal in de wetenschap overboord gooien en een nieuwe taal leren ?
Moeite doen op taalgebied, ah, vraag het niet aan een wetenschapper, op linguisten en historici na snappen die de ballen van de taalgevoeligheden en zien ze het gewoon als communictatiemiddel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Mja laat die mannen maar suggelen. Taal is een communicatiemiddel. Ik zal het Nederland altijd spreken, maar ik maak me niet de illusie om te verwachten dat anderen het Nederlands gaan behandelen als een grote taal zoals het Spaans, Engels of Frans. Want dat is het nu eenmaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() Bon mijn paper is af, morgen nog eens doorlezen op spellingsfouten, en dan submitten. Nu maffen. Toedels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan dat begrijpen. Mijn moeder schrijft gedichten in het Engels, is voor een deel door een Canadese schrijfster overgenomen en uitgegeven in Canada en Amerika. Maar alhoewel zoveel beter omdat het van over de grote plas komt...is het geschreven aan de keukentafel in Gent. Bovendien gratis gegeven aan die buitenlandse madam..die er grote sier mee maakt. (wat ik nu weer niet zo slim vond van mijn moeke maar soit) jaja ze publiceren nogal wat af over de grote plas. Veel "geleend" materiaal. Heel veel.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet tot in de finesse en één en ander zal ik misschien eens moeten opzoeken maar je zou je nog eens kunnen mispakken bij den deze hoor. En ik kan altijd nog eens bij moeke om raad gaan met een woordje uitleg over Russisch wat latijn en wat flarden esperanto ook nog eens. Zonder hogere studie's te doen allemaal. Me dunkt dat een flamingant eveneens een "wereldburger" kan zijn. Gebrek aan oefening is natuurlijk een handicap. Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat het niet kan. Trouwens een papegaai kan je ook alle talen leren. Als taal een maatstaf van iq moest zijn weet je waar het staat bij deze.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 februari 2009 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als een Engelstalige hoogleraar hier een uitleg komt geven spreekt hij ... Engels ... Als een Nederlandstalige hoogleraar ginder een uitleg gaat geven spreekt hij ... ook Engels ... En vroeger was 't van 't zelfde in 't Frans ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is er toch zo vies aan proberen de beste te zijn in iets ? Mogen onze vlaamse universiteiten soms geen toponderzoekers en topdocenten aantrekken ? Middelmatigheid is blijkbaar een institutioneel gegeven hier.... |
|||||
![]() |
![]() |