![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
denk wel dat de zelfbeleving van een kat niet te vergelijken is met die van een mens. in mijn klas zat een meisje dat nogal lijkt op die van de foto. Damn, die heeft het hard te verduren gehad. Zoiets laat gewoon permanente schade na. Dat troost je nie weg met "het zit vanbinnen". En w�*t zit er dan precies vanbinnen? Al die leuke herinneringen aan die keren dat je niét op feestjes werd uitgenodigd? Dat je niét werd aangesproken door jongens? Dat je wéér eens werd uitgesloten? Dat je geen aansluiting vind en dan maar iedere avond naar tv kijkt met mama en papa? Dat is een ontzettende leegte, hoor, daar vanbinnen.
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil er hier nu niet verder over uitweiden want als ik dat wel doe ben ik niet beter dan jij ... Persoonlijk (dus niet via dit forum) wil ik er wel een boomke voor opzetten ... als ik tijd en goesting heb natuurlijk ... it's up to you ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ze weet het hé.... als ik haar oppak ... spint ze in mijn armen ... Ik weet niet hoe jij er uit ziet Nyn. ... ik vermoed nogal ... dik ... aan je postings te zien ... (maar 'k kan ook mis zijn). Je hebt namelijk nogal een complex met magere mensen dus meestal wijst dit op het tegenovergestelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ik haalde die foto enkel aan omdat ik bij het nadenken over wat ze schreef moest denken aan het interview dat ik heb gezien met dat meisje. Ik vond het interview niet meer - dan maar een foto. Je kan, als je dat wil, in �*lles pesten zien. Vraag is natuurlijk of je jezelf daar een plezier mee doet. Maar dat je d�*�*rin pesten ziet, dat gaat me toch wat ver.
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens mijn dokter ben ik te mager. Eigenlijk heb ik weinig complexen over mijn gewicht (momenteel 67 kilo voor 1m73, geen idee wat voor BMI dat is), nooit echt gehad ook eigenlijk. Maar goed, dik dus.
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez, schuldig en dik.
nog iemand een suggestie?
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar gaat het om. Laatst gewijzigd door Frutella : 12 maart 2009 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Moesten u toevallig wel voortdurend citroenen geserveerd worden [ik verwacht me aan een reeks dramaverhalen. Mij niet gelaten maar ik ben daar vrij immuum voor omdat ik daarvoor ook mijn bronnen heb als je begrijpt wat ik bedoel, dus bespaar je aub de moeite. ], dan kan je er nog steeds sap van maken. Of je kan je kijk tov dat sap veranderen. Aan jou de keuze. Ik zeg niet dat doorgaan altijd de makkelijkste is. Maar ik ze weg wel dat we serieus moeten blijven en dat een zelfdoding toelaten omdat je de afstandsbediening niet vindt misschien een beetje te ver gaat. ![]() Citaat:
![]() Neen echt, ik vind het jammer dat je zo denkt. Zo deterministisch en fatalistisch zijn lijkt me niet makkelijk. Ik hoop dat er niet te veel suïcidale mensen op dit forum zitten die dit lezen en vinden dat je hierin gelijk hebt. Het is dus maar wat je simpel en logisch noemt. Tot nader order ga ik ervan uit dat we elk maar één leven hebben. Al de tijd daarbuiten zijn we niets meer dan stof en as... Ik hoop dat iedereen hierdoor toch wel beseft dat het het moment is om ervan te nemen, ipv te kiezen voortijdig voor eeuwig horizontaal gepositioneerd te worden. ![]() Citaat:
![]() ![]() Als je de stelling die je hier schrijft zelf toepast, zou je leven perfect zijn. Anders konden we je posts niet meer lezen. ![]() Ik hoop ook dat je dit niet zal vertellen aan een vriend of toevallige voorbijganger die zich slecht voelt en het niet meer ziet zitten. Citaat:
Citaat:
Maar ik vraag me af waarop je doelt. Want ik weet dat eigenlijk niet. Citaat:
Citaat:
Iemand met maar één been, drie ogen en een neus die ondersteboven staat zal misschien niet trouwen met een Brad Pitt, maar wil ze trouwen met een kleerkast die vooral geïnteresseerd is in haar kwaliteiten in bed bv. en die geen hersens heeft? (Geen idee hoe B.P. is, ik schets maar even iets.) |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister
|
![]() Nyn, die samentrekking heb ik niet verdiend. Ik vind je trouwens maar mager, om eerlijk te zijn
![]()
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar jij kan dus oordelen of de levenslust van een persoon met terminale kanker meer of minder veranderbaar is dan een persoon die zo wat subjectief depressiefjes is?
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk dat veel mensen die suicidaal zijn veel meer kracht putten uit het bericht van Rapture dan uit jouw berichten. Zelfdoding "toelaten"? Sta mensen die suicidaal zijn aub toe om een keuze te maken: leven of dood. Het is maar als je kunt kiezen voor de dood, dat je ook kunt kiezen voor het leven. Zonder die keuze ben je geestelijk dood in een levend lichaam.
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k heb net ne snicker binnen, dat zal mss helpen.
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() Dat kan je niet menen. Mensen die suicidaal zijn, denken niet meer helder en kunnen bijgevolg geen rationele keuzes maken. Ze beseffen vaak de mogelijke gevolgen van hun daad niet meer. Mensen die suicidaal zijn en waarvan het geweten is, moeten preventief behandeld worden in een gesloten instelling. Maar helaas zijn de meeste mensen die zelfmoord plegen nooit gediagnoseerd voor manische- of bipolaire depressie en familie en vrienden beseffen de ernst van de ziekte vaak pas na de daad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de meeste mensen met ernstige zelfmoordgedachten worden ambulant behandeld, hoor.
zoveel plaats is er nu ook weer niet in de psychiatrie. Had ik de voorbije maanden niet telkens opnieuw een keuze kunnen maken om te blijven leven, dan stond ik nu nooit zover als ik nu uiteindelijk sta. zelfmoord heeft vaak te maken met het gevoel ergens in gevangen te zitten. enkel door het besef dat je keuzes kunt maken, kan je je vrijheid (terug)vinden. wat niet hoeft te betekenen dat je mensen in crisis niet moet opvangen. als er geen uitweg is, is er ook geen vrijheid.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 12 maart 2009 om 01:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor hen is het totaal ondenkbaar dat er 'goede' redenen denkbaar zouden zijn om een einde te stellen aan je leven en vanuit die redenering komt men algauw tot de conclusie dat die mensen met suicidale trekjes totaal labiel en in een voortschreidende steeds sterker wordenden emotionele roes uiteindelijk een daad zouden stellen die het einde kan betekenen zonder het al te goed te beseffen en vandaar dienen ze _indien ontdekt_ ten alle prijze gestopt te worden en afgebracht van die malle ideeën ik zei het al eerder : volgens mij heb je twee ( of meerdere ) verschillende soorten van zulke mensen Laatst gewijzigd door praha : 12 maart 2009 om 02:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |