Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2009, 20:03   #121
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik heb een kat zonder staart (vorig jaar verloren in een accident) en ondanks dat het eigenlijk niet mooi meer oogt is het zowat de grootste engel in mijn leven. 's Morgens wacht ze me op als ik beneden kom, ze voelt me aan als ik in een dipje zit en komt me dan troosten ... enz....... Ik zou ze voor geen geld van de wereld willen ruilen met een prijskampioen.
Eigenlijk heb ik ondertussen al lang geleerd dat schoonheid heel subjectief is ... en om de woorden van Koen te gebruiken ... "'t zit van binnen..."
ik denk dat de ouders van dat meisje hun dochter doodgraag zien.
denk wel dat de zelfbeleving van een kat niet te vergelijken is met die van een mens.

in mijn klas zat een meisje dat nogal lijkt op die van de foto. Damn, die heeft het hard te verduren gehad. Zoiets laat gewoon permanente schade na. Dat troost je nie weg met "het zit vanbinnen". En w�*t zit er dan precies vanbinnen? Al die leuke herinneringen aan die keren dat je niét op feestjes werd uitgenodigd? Dat je niét werd aangesproken door jongens? Dat je wéér eens werd uitgesloten? Dat je geen aansluiting vind en dan maar iedere avond naar tv kijkt met mama en papa? Dat is een ontzettende leegte, hoor, daar vanbinnen.
Oud 11 maart 2009, 22:06   #122

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maak er toch maar een tekeningetje bij.
Wat was volgens jou mijn bedoeling met die foto? Frutella pesten?? En HOE dan wel? Ik zou begot nie weten hoe ik iemand pest met het posten van een foto. Tenzij het de foto van Frutella was die ik postte, maar dat lijkt me nu wel heel sterk.
Toch wel Nynorsk ... je weet het verdikke heel goed ... en nu speel je de onschuld ...
Ik wil er hier nu niet verder over uitweiden want als ik dat wel doe ben ik niet beter dan jij ...
Persoonlijk (dus niet via dit forum) wil ik er wel een boomke voor opzetten ... als ik tijd en goesting heb natuurlijk ... it's up to you ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 22:16   #123

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat de ouders van dat meisje hun dochter doodgraag zien.
denk wel dat de zelfbeleving van een kat niet te vergelijken is met die van een mens.

in mijn klas zat een meisje dat nogal lijkt op die van de foto. Damn, die heeft het hard te verduren gehad. Zoiets laat gewoon permanente schade na. Dat troost je nie weg met "het zit vanbinnen". En w�*t zit er dan precies vanbinnen? Al die leuke herinneringen aan die keren dat je niét op feestjes werd uitgenodigd? Dat je niét werd aangesproken door jongens? Dat je wéér eens werd uitgesloten? Dat je geen aansluiting vind en dan maar iedere avond naar tv kijkt met mama en papa? Dat is een ontzettende leegte, hoor, daar vanbinnen.
't Gaat niet over de zelfbeleving van de kat hé. Maar wel over hoe men die kat nu bekijkt. Eigenlijk een gehandicapte kat (zonder staart) maar ... de liefste kat ter wereld ... allé voor mij toch ...
En ze weet het hé.... als ik haar oppak ... spint ze in mijn armen ...

Ik weet niet hoe jij er uit ziet Nyn. ... ik vermoed nogal ... dik ... aan je postings te zien ... (maar 'k kan ook mis zijn). Je hebt namelijk nogal een complex met magere mensen dus meestal wijst dit op het tegenovergestelde.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 22:30   #124
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel Nynorsk ... je weet het verdikke heel goed ... en nu speel je de onschuld ...
Ik wil er hier nu niet verder over uitweiden want als ik dat wel doe ben ik niet beter dan jij ...
Persoonlijk (dus niet via dit forum) wil ik er wel een boomke voor opzetten ... als ik tijd en goesting heb natuurlijk ... it's up to you ...

ik haalde die foto enkel aan omdat ik bij het nadenken over wat ze schreef moest denken aan het interview dat ik heb gezien met dat meisje. Ik vond het interview niet meer - dan maar een foto.
Je kan, als je dat wil, in �*lles pesten zien.
Vraag is natuurlijk of je jezelf daar een plezier mee doet.
Maar dat je d�*�*rin pesten ziet, dat gaat me toch wat ver.
Oud 11 maart 2009, 22:40   #125
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Gaat niet over de zelfbeleving van de kat hé. Maar wel over hoe men die kat nu bekijkt. Eigenlijk een gehandicapte kat (zonder staart) maar ... de liefste kat ter wereld ... allé voor mij toch ...
En ze weet het hé.... als ik haar oppak ... spint ze in mijn armen ...
Ik denk dat zelfmoord toch wel een beetje draait rond zelfbeleving.

Citaat:
Ik weet niet hoe jij er uit ziet Nyn. ... ik vermoed nogal ... dik ... aan je postings te zien ... (maar 'k kan ook mis zijn). Je hebt namelijk nogal een complex met magere mensen dus meestal wijst dit op het tegenovergestelde.
Ben ik dik? Volgens size 0 models zal ik inderdaad dik zijn.
Volgens mijn dokter ben ik te mager.
Eigenlijk heb ik weinig complexen over mijn gewicht (momenteel 67 kilo voor 1m73, geen idee wat voor BMI dat is), nooit echt gehad ook eigenlijk.
Maar goed, dik dus.
Oud 11 maart 2009, 22:54   #126
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voelt ge u eigenlijk niet schuldig ?
Oud 11 maart 2009, 23:52   #127
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

allez, schuldig en dik.
nog iemand een suggestie?
Oud 12 maart 2009, 00:28   #128
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
allez, schuldig en dik.
Typisch politics, vraag me zelfs af waarom ik hier terug zit.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 00:33   #129
Frutella
Banneling

Standaard

Citaat:
het oordeel van de medemens kan heel hard doorwegen hoor.
op verschillende manieren.
ik kan me gerust inbeelden dat, als je ziet hoe �*nders mensen op je reageren omdat ze je lelijk vinden, je liever niet meer in die klotewereld wil leven.
"trek er u niets van aan" is ontzettend moeilijk als de negatieve invloed van het gedrag van anderen werkelijk op �*lle gebieden van je leven inspelen.
het is niet iedereen gegeven om dat naast zich neer te leggen.
Dat ontken ik niet. Maar hoe negatief, pessimistisch, dramatisch en determinerend je het hier ook gaat voorstellen met of zonder hulp van prentjes en beeldspraak: het is veranderbaar.
Daar gaat het om.

Laatst gewijzigd door Frutella : 12 maart 2009 om 00:34.
Frutella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 00:40   #130
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Je TV is kapot ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 00:40   #131
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Je TV is kapot ?
Oud 12 maart 2009, 00:48   #132
Frutella
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Manisch depressieven, erfelijke depressies: uit cijfers blijkt dat 50% van de mensen die een depressie gehad hebben hervallen in nieuwe depressies dus van genezing kan hier geen sprake zijn. Oftewel een leven kan ronduit somber en grijs zijn voor bepaalde mensen. Vergelijk het met spruiten, sommige mensen leren het eten en anderen blijven het vies vinden. Zo is dat ook met het leven, voor sommigen smaakt het naar chocolat en voor anderen naar spruiten. En aan dergelijke zaken valt niks te doen behalve 1 ding: geen spruiten meer eten oftewel niet meer leven.
Ik denk niet dat er iemand rondloopt voor wie het voortdurend naar chocolade smaakt. En ik denk ook niet dat er iemand rondloopt bij wie het voortdurend naar spruiten smaakt.
Moesten u toevallig wel voortdurend citroenen geserveerd worden [ik verwacht me aan een reeks dramaverhalen. Mij niet gelaten maar ik ben daar vrij immuum voor omdat ik daarvoor ook mijn bronnen heb als je begrijpt wat ik bedoel, dus bespaar je aub de moeite. ], dan kan je er nog steeds sap van maken. Of je kan je kijk tov dat sap veranderen.

Aan jou de keuze. Ik zeg niet dat doorgaan altijd de makkelijkste is. Maar ik ze weg wel dat we serieus moeten blijven en dat een zelfdoding toelaten omdat je de afstandsbediening niet vindt misschien een beetje te ver gaat.

Citaat:
1. Bij mensen met zelfmoordgedachten gaat het niet om de situatie maar om het leven en de wereld als geheel: de wijze waarop de wereld en het leven in elkaar zitten kunt ge nu eenmaal niet veranderen. Het is te nemen of te laten; als het leven en de wereld u niet bevallen dan is het veel simpeler en logischer om er dan zelf uit te stappen dan om te proberen het leven en de wereld te veranderen, het zou ook nog eens pretentieus zijn.
Mooie gedachte.
Neen echt, ik vind het jammer dat je zo denkt. Zo deterministisch en fatalistisch zijn lijkt me niet makkelijk.
Ik hoop dat er niet te veel suïcidale mensen op dit forum zitten die dit lezen en vinden dat je hierin gelijk hebt.

Het is dus maar wat je simpel en logisch noemt. Tot nader order ga ik ervan uit dat we elk maar één leven hebben. Al de tijd daarbuiten zijn we niets meer dan stof en as... Ik hoop dat iedereen hierdoor toch wel beseft dat het het moment is om ervan te nemen, ipv te kiezen voortijdig voor eeuwig horizontaal gepositioneerd te worden.

Citaat:
2. Waarom zou ge proberen om te gaan met een situatie die u niet bevalt? Als ik naar een tv-programma kijk dat mij niet bevalt dan zet ik het gewoon af ipv het programma leren te apprecieren of er andere tegenover gaan staan. Hetzelfde met het leven, bevalt het u niet, stop er dan mee, da's ieder zijn recht. En het argument van "jama, achteraf kan het nog altijd beter gaan en kunde toch nog gelukkig zijn" is praat na de vaak. Als ge eenmaal dood zijt zal er u niemand komen vertellen welk moois ge allemaal hebt gemist moest ge blijven leven zijn.
Echt. Ik wil je hier niet gaan analyseren, noch hoop ik je te kwetsen of te beledigen maar dit klinkt voor mij vrij verbijsterend. Het is een houding die ofwel simplisme uitstraalt, ofwel een enorme gemakzucht en een gebrek aan doorzettingsvermogen: van zodra het even moeilijk wordt kiezen we de kogel. Logisch toch? Ik denk en hoop van niet, ook niet voor jou.
Als je de stelling die je hier schrijft zelf toepast, zou je leven perfect zijn. Anders konden we je posts niet meer lezen.

Ik hoop ook dat je dit niet zal vertellen aan een vriend of toevallige voorbijganger die zich slecht voelt en het niet meer ziet zitten.

Citaat:
Lol, gij denkt dat het individu op die foto hier echt zit mee te lezen?
Ik heb respect voor mijn medemens.

Citaat:
Wat zijt ge ermee dat lelijk zijn subjectief is als iedereen u lelijk vindt?
Wat zijt ge ermee dat iedereen u schoon vindt? Ik weet niet hoe jij erover denkt maar iedereen beantwoord bij momenten, vroeg of laat, wel eens niet aan het schoonheidsideaal. De meeste mensen beantwoorden gewoon tout court niet aan het schoonheidsideaal. En dat hoeft ook helemaal niet.

Maar ik vraag me af waarop je doelt. Want ik weet dat eigenlijk niet.

Citaat:
Als La Esterella haar morgen terug 20 voelt is dat goed voor haar maar voor al de rest zal het gewoon een ouw doos blijven.
Maar ooit werd ze allicht door een aantal mensen, mogelijk zelfs hopen, aanbeden. Iedereen wordt dus vroeg of laat lelijk. En ja, zelfs mensen die ziek zijn, of iets nog menselijker als oud, of die zich gewoon slecht voelen, worden als lelijk bestempeld.

Citaat:
Een goed uiterlijk is onontbeerlijk in de huidige samenleving: zowel voor het vinden van een partner, vrienden en jobs (jaja, uit onderzoek blijkt dat ze bij sollicitatie minder rap lelijkerds aannemen). Slogans als "schoonheid zit vanbinnen" zijn misschien mooi om boven uwe wc te hangen maar het blijft pure onrealistische troetelbeertjesfilosofie net zoals "we moeten allemaal lief zijn met elkaar", we zijn nog altijd mensen die op de aardkloot leven en geen troetelbeertjes die op roze wolkjes leven en een regenboog als glijbaan gebruiken...
Daar kan ik het niet mee eens zijn.

Iemand met maar één been, drie ogen en een neus die ondersteboven staat zal misschien niet trouwen met een Brad Pitt, maar wil ze trouwen met een kleerkast die vooral geïnteresseerd is in haar kwaliteiten in bed bv. en die geen hersens heeft? (Geen idee hoe B.P. is, ik schets maar even iets.)
Frutella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 00:49   #133
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allez, schuldig en dik.
Nyn, die samentrekking heb ik niet verdiend. Ik vind je trouwens maar mager, om eerlijk te zijn
Oud 12 maart 2009, 01:14   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frutella Bekijk bericht
Dat ontken ik niet. Maar hoe negatief, pessimistisch, dramatisch en determinerend je het hier ook gaat voorstellen met of zonder hulp van prentjes en beeldspraak: het is veranderbaar.
Daar gaat het om.
maar jij kan dus oordelen of de levenslust van een persoon met terminale kanker meer of minder veranderbaar is dan een persoon die zo wat subjectief depressiefjes is?
Oud 12 maart 2009, 01:19   #135
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frutella Bekijk bericht
Ik denk niet dat er iemand rondloopt voor wie het voortdurend naar chocolade smaakt. En ik denk ook niet dat er iemand rondloopt bij wie het voortdurend naar spruiten smaakt.
Moesten u toevallig wel voortdurend citroenen geserveerd worden [ik verwacht me aan een reeks dramaverhalen. Mij niet gelaten maar ik ben daar vrij immuum voor omdat ik daarvoor ook mijn bronnen heb als je begrijpt wat ik bedoel, dus bespaar je aub de moeite. ], dan kan je er nog steeds sap van maken. Of je kan je kijk tov dat sap veranderen.

Aan jou de keuze. Ik zeg niet dat doorgaan altijd de makkelijkste is. Maar ik ze weg wel dat we serieus moeten blijven en dat een zelfdoding toelaten omdat je de afstandsbediening niet vindt misschien een beetje te ver gaat.

Mooie gedachte.
Neen echt, ik vind het jammer dat je zo denkt. Zo deterministisch en fatalistisch zijn lijkt me niet makkelijk.
Ik hoop dat er niet te veel suïcidale mensen op dit forum zitten die dit lezen en vinden dat je hierin gelijk hebt.

Het is dus maar wat je simpel en logisch noemt. Tot nader order ga ik ervan uit dat we elk maar één leven hebben. Al de tijd daarbuiten zijn we niets meer dan stof en as... Ik hoop dat iedereen hierdoor toch wel beseft dat het het moment is om ervan te nemen, ipv te kiezen voortijdig voor eeuwig horizontaal gepositioneerd te worden.

Echt. Ik wil je hier niet gaan analyseren, noch hoop ik je te kwetsen of te beledigen maar dit klinkt voor mij vrij verbijsterend. Het is een houding die ofwel simplisme uitstraalt, ofwel een enorme gemakzucht en een gebrek aan doorzettingsvermogen: van zodra het even moeilijk wordt kiezen we de kogel. Logisch toch? Ik denk en hoop van niet, ook niet voor jou.
Als je de stelling die je hier schrijft zelf toepast, zou je leven perfect zijn. Anders konden we je posts niet meer lezen.

Ik hoop ook dat je dit niet zal vertellen aan een vriend of toevallige voorbijganger die zich slecht voelt en het niet meer ziet zitten.

Ik heb respect voor mijn medemens.

Wat zijt ge ermee dat iedereen u schoon vindt? Ik weet niet hoe jij erover denkt maar iedereen beantwoord bij momenten, vroeg of laat, wel eens niet aan het schoonheidsideaal. De meeste mensen beantwoorden gewoon tout court niet aan het schoonheidsideaal. En dat hoeft ook helemaal niet.

Maar ik vraag me af waarop je doelt. Want ik weet dat eigenlijk niet.

Maar ooit werd ze allicht door een aantal mensen, mogelijk zelfs hopen, aanbeden. Iedereen wordt dus vroeg of laat lelijk. En ja, zelfs mensen die ziek zijn, of iets nog menselijker als oud, of die zich gewoon slecht voelen, worden als lelijk bestempeld.

Daar kan ik het niet mee eens zijn.

Iemand met maar één been, drie ogen en een neus die ondersteboven staat zal misschien niet trouwen met een Brad Pitt, maar wil ze trouwen met een kleerkast die vooral geïnteresseerd is in haar kwaliteiten in bed bv. en die geen hersens heeft? (Geen idee hoe B.P. is, ik schets maar even iets.)
Beste Frutella,
ik denk dat veel mensen die suicidaal zijn veel meer kracht putten uit het bericht van Rapture dan uit jouw berichten. Zelfdoding "toelaten"?
Sta mensen die suicidaal zijn aub toe om een keuze te maken: leven of dood.
Het is maar als je kunt kiezen voor de dood, dat je ook kunt kiezen voor het leven. Zonder die keuze ben je geestelijk dood in een levend lichaam.
Oud 12 maart 2009, 01:20   #136
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Nyn, die samentrekking heb ik niet verdiend. Ik vind je trouwens maar mager, om eerlijk te zijn
'k heb net ne snicker binnen, dat zal mss helpen.
Oud 12 maart 2009, 01:49   #137
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sta mensen die suicidaal zijn aub toe om een keuze te maken: leven of dood.
Het is maar als je kunt kiezen voor de dood, dat je ook kunt kiezen voor het leven. Zonder die keuze ben je geestelijk dood in een levend lichaam.
Dat kan je niet menen. Mensen die suicidaal zijn, denken niet meer helder en kunnen bijgevolg geen rationele keuzes maken. Ze beseffen vaak de mogelijke gevolgen van hun daad niet meer. Mensen die suicidaal zijn en waarvan het geweten is, moeten preventief behandeld worden in een gesloten instelling. Maar helaas zijn de meeste mensen die zelfmoord plegen nooit gediagnoseerd voor manische- of bipolaire depressie en familie en vrienden beseffen de ernst van de ziekte vaak pas na de daad.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 01:58   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de meeste mensen met ernstige zelfmoordgedachten worden ambulant behandeld, hoor.
zoveel plaats is er nu ook weer niet in de psychiatrie.

Had ik de voorbije maanden niet telkens opnieuw een keuze kunnen maken om te blijven leven, dan stond ik nu nooit zover als ik nu uiteindelijk sta.
zelfmoord heeft vaak te maken met het gevoel ergens in gevangen te zitten. enkel door het besef dat je keuzes kunt maken, kan je je vrijheid (terug)vinden.
wat niet hoeft te betekenen dat je mensen in crisis niet moet opvangen.

als er geen uitweg is, is er ook geen vrijheid.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 12 maart 2009 om 01:58.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 02:36   #139
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat kan je niet menen. Mensen die suicidaal zijn, denken niet meer helder en kunnen bijgevolg geen rationele keuzes maken. Ze beseffen vaak de mogelijke gevolgen van hun daad niet meer. Mensen die suicidaal zijn en waarvan het geweten is, moeten preventief behandeld worden in een gesloten instelling. Maar helaas zijn de meeste mensen die zelfmoord plegen nooit gediagnoseerd voor manische- of bipolaire depressie en familie en vrienden beseffen de ernst van de ziekte vaak pas na de daad.
is dit niet louter een perpectie van mensen die geensinds suicidaal zijn ?
voor hen is het totaal ondenkbaar dat er 'goede' redenen denkbaar zouden zijn
om een einde te stellen aan je leven
en vanuit die redenering komt men algauw tot de conclusie dat die mensen met suicidale trekjes totaal labiel en in een voortschreidende steeds sterker wordenden emotionele roes uiteindelijk een daad zouden stellen die het einde kan betekenen zonder het al te goed te beseffen
en vandaar dienen ze _indien ontdekt_ ten alle prijze gestopt te worden en afgebracht van die malle ideeën

ik zei het al eerder : volgens mij heb je twee ( of meerdere ) verschillende soorten van zulke mensen

Laatst gewijzigd door praha : 12 maart 2009 om 02:38.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 07:02   #140
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Heb je zelf nog nooit over zelfmoord nagedacht ? Als geruststellend idee (Ik ga daar liggen, slaap in en ik sterf. Gedaan met al die stress, al die zever. Dat ze allemaal naar de hel lopen ) ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be