![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1761 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat willen ze wel doen, maar niet eender wat tegen eender welke voorwaarden. Een gevoel van : laat ze maar zeveren. Moedwillig ? Zou je niet beter iets zinnigers schrijven.
![]() |
![]() |
#1762 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1763 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 |
|
![]() Hollander, system zal blijven vechten voor zijn België tot het uiteenvalt.
daarna zal hem voor Vlaanderen vechten tot het terug herenigd is met Nederland. daarna weet hem het ni meer ![]() tegen dan is Henri1 al lang verhuist naar zijn Luik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 |
|
![]() Dat kan ik begrijpen. Dat doe ik zelf ook voor mijn landje. het is meer de manier waarop die steekt, door op anderen trappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begin stilletjesaan te begrijpen waarom u zo streeft naar een vereniging. Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 |
Banneling
|
![]() Ik zeg maar wat Gerrit Zalm wist te vertellen. Bovendien zei hij dat hij er erg tegenop zag dit te moeten doen. Want het is Zalm die het plan in mekaar zal moeten steken. Hij opperde zelfs om het Nederlandse Fortisdeel (Fortis Commercial Banking) terug te verkopen aan de Belgen. Dat ziet ge van hier.
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1768 | |
|
![]() Citaat:
![]() of zit jij aan de paddo's? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 maart 2009 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1769 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1770 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1771 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een fatale combinatie natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1772 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1773 |
Banneling
|
![]() Ik voeg daar altijd een oordeel aan toe. Dat u dat pinnig vindt, is een vrij subjectief en dus niet terzakedoende kwalificatie.
Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1774 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
U impliceert ongefundeerd dat Nederlanders u af zullen zetten en Fransen niet. U noemt ongefundeerd een Nederlandse minister "Kabouter". U zult dat wel erg subjectief van mij vinden. (ik ben ten slotte een schraperige Ollander)
![]() |
![]() |
#1775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand een 'Kabouter Wouter' noemen natuurlijk gedeeltelijk subjectief. Heb ik ook nooit ontkend. En het is omdat ik soms gedeeltelijk subjectief ben, dat ik ook het recht heb anderen subjectief te noemen. De Nederlanders hebben ons ook gerold. Ze hebben veel te weinig gegeven voor Fortis. En daar is niets subjectiefs aan. Ze hebben geprofiteerd van iemand die in (geld) nood zat. Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2009 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1776 | |
|
![]() Citaat:
maar dat ben je precies vergeten. Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 maart 2009 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1777 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat vergeet u op doodgemakkelijk wijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1778 | ||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat een aantal deelnemers op dit forum staat niet naast maar buiten de realiteit. Ik woon binnen Brussel, werk en in Brussel, en in Vlaanderen, en in Wallonie ... Op een moment was een "rand brusselaar" erbij met hetzelfde positie ... Als wij geen "Flamingant" positie zijn wij naast de realiteit ? Citaat:
En Frans zal altijd aanwezig zijn ... En Nederlands zal verdampen binnen Brussel ... Spijtig genoeg ... sinds 20 jaren werd Nederlands meer en meer gebruikt ... Dat een regio een officiele taal heeft ... ik heb er niks tegen ! Dat een regio negert de andere talen ... kan ik niet aanvaarden ! Ik heb dit ling al 2 keer gepost maar DIT IS EEN VOORBEELD VAN HET PROBLEEM : http://documents.scribd.com/docs/l8h...xn4nx6ocfr.pdf. Everytime heeft 2 andere links gestuurd met zelfde voorbeelden ! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Herlees maar mijn berichten ! 1. Als ik spreek van Rand, spreek ik nooit van Vlaamse Rand maar van Rand en dit betreft een aantal Waalse gemeenten ! 2. Ik spreek ook van de Leuvense Rand die uitbreid naar een aantal Waalse gemeenten ! 3. Ik heb NOOIT gezegd dat dat Rand gemeenten franstalig of zelfs tweetalig zouden moeten worden ... ! Citaat:
Citaat:
De enige groot stad die zoals Brussel geisoleerd van zijn hinterland is ... is Berlijn ... Een uitbreiding van Berlijn (zoals voor Brussel) is onmogelijk ! En dan hebben Berlijn en Brandenburg politici besloten een Berlijn-Brandenburg bestuur ontwikkeld en een aantal bevoegdheden naar dit Berlijn-Brandenburg bestuur verplaatst ! Geen gewestgrenzen veranderingen maar EEN bestuur voor een groot aantal bevoegdheden ! Dit in het belang van Berlijn en in het beland van het rand van Berlijn ! U zal waarschijnlijk antwoorden dat er geen probleem is en dat het BHG mag gewoon verdwijnen ... en dat Brussel mag aan een Vlaams Gewest of een Vlaamse staat deelnemen. Hierop kan ik antwoorden : 1. Brussel hinterland betreft ook een aantal Waalse gemeenten in de Rand en langs de E411 bijna tot/met Namen. 2. Brusselaars (Frans en Nederlandstalig) ... denken niet aan taalgrenzen en hebben geleerd in een multiculturele buurt te leven (herlees ook de berichten van Patrickve ... als nederlandstalig brusselaar heeft hij bijna hetzelfde positie als mij) ... zonder taaldruk voor nieuwkommers. Brusselaars pleiten voor Engels als derde officiele taal en zou Brussel vroeg of laat verengelst worden ... waarom niet ? Zouden mijn kleinkinderen verengelst worden ... Waarom niet ? Als het een logisch evolutie is ... 2 generaties geleden spraken mijn grootouders het Brussels dialect en het Frans, mijn vader Frans en Nederlands met een basis kennis van het Brussels dialect, ik Frans en Nederlands ... met bijna geen kennis van het Brussels dialect ... 3. Walen proberen niet Vlaanderen te verfransen ... BHV probleem komt uit Brussel en niet uit Wallonie 4. Brusselaars zijn niet "verfranst" onder druk maar hebben dit keuze gedaan 5. Brusselaars proberen niet Vlaanderen de verfransen ... maar denken gewoon dat een nederlandstalig gemeente met 80% franstaligen eentalig laten ... is dom. 6. Zouden de VLAAMSE RAND GEMEENTEN eentalig nederlandstalig moeten blijven ... Franstaligen kunnen dit aanvaarden. 7. Dat er een bestuur is voor Brussel, een tweede voor de Vlaamse Randgemeenten en een derde voor de Waalse Randgemeenten ... is onlogisch ... en dat kunnen ze niet aanvaarden Conclusie : - Het belangrijkst is niet Brussel te uitbreiden maar herkennen dat een bestuur uitbreiding of samenwerking tussen Brussel Vlaamsrand EN Waalsrandgemeenten heel belangrijk is. - Kwestie belastingen zou het ook goed zijn een soort 50-50% regel te ontwikkelen tussen de gemeente waar een werknemer woont en de gemeente waar hij werkt. - Als is zeg dat Brussel te Vlaams voor Wallonie is ... het is zeker dat Brusselaars (FR of NL) voor een aantal dingen meer Vlamingen dan Walen zijn. - Als ik zeg dat Brussel te Franstalig voor Vlaanderen is ... betekend dit niet dat de absoluut wensen hun Frans te verdedigen maar dat ze doordrenkt zijn van Frans cultuur en in de Franse cultuur heeft taal niks mee te maken met grenzen ... Daarom kunnen Brusselaars de Vlaamse overheid niet begrijpen ! Daarom kan Brussel niet aan een Vlaamse staat deelnemen. Laatst gewijzigd door T'serclaes : 16 maart 2009 om 22:50. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1779 |
|
![]() respect voor uw bericht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1780 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Fortis was sterk genoeg ... Nederland heeft bijna niks betaald voor een deel van Fortis Frankrijk heeft wel iets meer moeten betalen maar nog te weinig. Wie was met Sarkozy aan't negocieren ? De franstalige bourgeoisie of onze nederlandstalig Premier ? Laatst gewijzigd door T'serclaes : 16 maart 2009 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |