![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Op vlak van responsabilisering en activering van werklozen en werkloosheidsuitkering schetste Peeters drie grote pistes. De eerste betreft een inschakelbonus, waarbij een gewest een bonus zou krijgen wanneer het een werkloze effectief aan de slag krijgt. " Dus wat gaat dat gewest doen? Die gaan op zoek naar geld.... De huidige werkloosheidscijfers in Vlaanderen zijn nog nooit zo laag geweest. Ik vind dat straffe toebak gezien er op kleine en grote schaal wordt afgedankt. Maandelijks 600 en meer zelfstandigen die op de fles gaan. (lees de krant ![]() De huidige procedure van activatie w e r k t. Vroeger ging er massaal geld naar de Boelwerf, de Sabena enz. enz. Waar zijn die centen die ze in principe zouden moeten over hebben nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest staan de landen meer op hun strepen dan vroeger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De PTT of "de Post" is er zo goed als verdwenen. Ik zag zo een gezin (vier personen) die werkte voor zo'n privé postinstelling. Enkele dagen per week aan een hongerloon. In Duitsland is het momenteel nog erger. Gezien de affaire "Liechtenstein" is het volk zo goed als razend.... Ze hebben er "Hart 4" (slechte vertaling ok) en dat is armoei ten top. (soort dop zoals hier) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ja, het ligt goed in de media. Deze week stond er een artikel in 'Het Gejank van Limburg'... Het ging natuurlijk over werklozen en de foto was treffend: "een dikkebuikman aan de toog met een pint aan de mond". Ik heb daar toch een beetje veel moeite mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dit werk wordt nu al gedaan door mensen met een arbeidscontract. Moest men uw plan doorvoeren zouden deze niet meer kunnen concureren met de ingezette goedkope arbeidskrachten (de werklozen) en zouden ze op hun beurt...werkloos worden ! Stop dus met die asociale zever. Als straks Opel-Antwerpen dicht gaat, of een andere firma, ga dan gerust uw asociale zever ginds verkondigen ! Kunnen we nog eens lachen.
![]() |
![]() |
#66 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mag een werkloze al geen pint meer drinken ook ?
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat ook waanzin; werkzoekenden krijgen al een uitkering dus daar hoeft geeen bonus bovenop: omdat ze datgene doen waarvoor men al betaald wordt; werk zoeken...
Dat iedere langdurig werkloze een profiteur is daar ben ik het niet mee eens; sommigen hebben het door weinig scholing, taalproblemen, leeftijd, extra lastig op een arbeidsmarkt. De regering kan beter investeren in sociale economie; dan zet je vaak doelgroepen aan het werk en blijkt veel sneller wie wel of niet wil werken. Ik kan me wel vinden in na verloop van tijd verplichte tewerkstelling door kort durende omscholing bij voorbeeld of door de verplichte tewerkstelling te koppelen aan verlies van uitkering bij langdurig werklozen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kan beter een bonus geven aan de werkvindende en zelfs dat is nutteloos.
Er kunnen maar zoveel plaatsen ingenomen worden als dat er zijn he. 100 vakante plaatsen en 300 zoekende betekent 200 werklozen. Of er van die 300 100 bij zitten die niet zoeken zal geen verschil uit maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 13 april 2009 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die worden toch rijkelijk betaald?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Inderdaad ! Alleen spijtig dat de staat met meer dan de helft gaat lopen !
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, iedereen die Belgie instand wil houden zou daar blij over moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() sommigen wel, maar diegene die gaan werken dragen wel het meeste af, ik heb het nu niet over de mensen die kortstondig werkloos zijn of door omstandigheden (ziek, gehandicapt) werkloos geraakt zijn.
Laatst gewijzigd door alberto : 13 april 2009 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laten we het als volgt stellen: als de bibliothecaris de 'killer' job is voor een 'pregepensioneerde' nog parttime aktief te houden, waarom zou je daar jeugdig talent zijn tijd laten verkwisten, als hetzelfde werk perfect door het leger geprepensioneerden kan gedaan worden. IN bemerk dat ik in één zin erin slaag om 5000 pregepensioneerden aan een 'leuke' job te helpen en als 'uitdoofbaan' een haalbare kaart kan aanbieden, en dat die 2000 jongere biobliothecarissen inderdaad een andere job zullen kunnen zoeken... Maar gezien ze hun jeugdigheid en hun energie die ze nog hebben zal dat zeker geen probleem zijn... We denken teveel in 'VASTE' dingen, in 'VERWORVEN' dingen. Je moet uw geest wat meer openzetten en nadenken wat er verkeerd loopt in de maatschappij... Het is geen kunst om een jonge gast te benoemen op een kantoorbaantje die met nogzoveel meer liefde en ervaring zou gedaan kunnen worden door het leger pregepensioneerden. Het is wel een kunst om te zorgen dat er een MODEL ontstaat waar je werk vind als 'student', werk als 'volleerde', werk als 'herschoolde werkloze naar knelpuntberoep' en werk als 'pregepensioneerde' zodat je inderdaad 4 orientaties en 4 wendingen kunt geven aan uw leven in een bedrijf... Niet iedereen kan de loopbaan maken van binnen te gaan on the floor in een bedrijf, en te eindigen in een 'managerial' functie in hetzelfde bedrijf... Daar draait het over, ons model is te FIX, is te vast, en wil mensen met 'verworven rechten' nooit doen zakken in job.... ondanks het FEIT dat bekwaamheden precies wel zakken in functie van de leeftijd.. Neem nu gewoon maar uw OGEN: iedereen heeft een leesbril nodig vanaf 45jaar. EN ga jij nu beweren dat een 55+ de perfecte man is om de verpakkingen te controleren op vervaldatums in de delhaize ? Dus het punt blijft staan, we moeten een nieuwe vorm van carriere en loopbaan flexibliteit inbouwen in ons werkmodel. |
|
![]() |
![]() |