Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2009, 17:38   #21
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dan zeggen de cijfers dus gewoon wat eigenlijk al jarenlang geweten is, en wel dat moslims een onevenredig groot deel van de gevangenispopulaties uitmaken. Van 3,5 tot wel 8 x meer dan op basis van het gemiddelde normaal zou zijn.
Sure.

Een beetje zoals dit forum dus.

3,5 x meer bashbash en 8 x meer zelfverblinding binnen dit forum dan op basis van de rest v d wereld 'normaal' zou zijn

Laatst gewijzigd door Knipp : 1 mei 2009 om 17:42.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 17:38   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
't Is nu wel duidelijk dat jij je wensen voor werkelijkheid neemt.
welke wens?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 18:12   #23
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
welke wens?
Waarom blijf jij beweren dat de helft v d gevangenispopulatie bestaat uit moslims, en wel op grond van niet meer dan één artikeltje ?
En met volstrekt voorbijgaan aan alle hier geposte cijfers die je tegenspreken ?
En waarom stel jij het voor alsof dit een goed bewaard geheim is ?

Plak er zelf es een naam op ?
Hoe noem je zoiets ?

Enfin, je doet maar. Maar ik haak af in deze draad.
Vind het niet ernstig discuteren zo.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 18:15   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Waarom blijf jij beweren dat de helft v d gevangenispopulatie bestaat uit moslims, en wel op grond van niet meer dan één artikeltje ?
En met volstrekt voorbijgaan aan alle hier geposte cijfers die je tegenspreken ?
En waarom stel jij het voor alsof dit een goed bewaard geheim is ?

Plak er zelf es een naam op ?
Hoe noem je zoiets ?

Enfin, je doet maar. Maar ik haak af in deze draad.
Vind het niet ernstig discuteren zo.
ga eens bij DS reclameren hé.

Ik heb nog nergens cijfers gezien gebaseerd op religieuze overtuigingen, behalve in dat artikel. Kan er ook niet aan doen dat het voor jou onaangenaam nieuws is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 18:57   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je moet gevangenis cijfers volgens afkomst ook regionaal bekijken.
En arrest-huizen naast gevangenissen zetten.
In arrest-huizen zijn ze duidelijk in de meerderheid. Wanneer men nadien in een gevangenis geplaatst wordt (een arrest-huis is bv nieuwe wandeling, vorst..) kan het regionaal nogal verschillen.
Oud 1 mei 2009, 19:35   #26
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Alle Marokkanen, Turken, Algerijnen, oostblokkers.... Hun straf laten uitzitten in het moederland. Opeens veel meer plaats !
Oud 1 mei 2009, 19:39   #27
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Alle Marokkanen, Turken, Algerijnen, oostblokkers.... Hun straf laten uitzitten in het moederland. Opeens veel meer plaats !
Ik zou het liever anders formuleren
Iedereen zijn straf laten uitzitten in zijn land van herkomst
Komt op hetzelfde neer maar klinkt iets netter

en inderdaad, opeens veel meer plaats !
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 19:41   #28
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
Ik zou het liever anders formuleren
Iedereen zijn straf laten uitzitten in zijn land van herkomst
Komt op hetzelfde neer maar klinkt iets netter

en inderdaad, opeens veel meer plaats !
Tja... "Netjes" om maar niemand op zijn tenen te trappen is niet echt mijn stijl

Maar gelijk heb je !
Oud 1 mei 2009, 20:30   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
9000 gevangenen en grof weg 50% moslims

En ik die dacht dat islam een vredelievende godsdienst was
Ik zal mijn mening moeten herzien
Je moet dat dan nog eens percentsgewijs bekijken. Wanneer men beweert dat er slechts een 300.000 allochtonen zijn op 10.000.000 zou je de zelfde percentage moeten terug vinden in de gevangenissen zijnde 3 %.

Laat ons nu nog veronderstellen dat het aantal allochtonen 3 maal hoger ligt dan wat er beweert wordt, 900.000 dus. Dan zou de verhouding om en bij de 9 % moeten liggen. Ver van 50 % dus en zelfs die 50 % is met zijn haar gesleurd.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 20:40   #30
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ga eens bij DS reclameren hé.

Ik heb nog nergens cijfers gezien gebaseerd op religieuze overtuigingen, behalve in dat artikel. Kan er ook niet aan doen dat het voor jou onaangenaam nieuws is.
Heb je de cijfers niet gezien die Knipp gaf?

Je was deze keer wel zeer gedienstig om jouw bron te linken.
Als iemand je bron vraagt, antwoordt je veelal iets in de aard van "Ik ben je secretaresse niet"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 20:58   #31
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ja zo ken ik nog een gegoogel met getallen.
Op de TV vertelden de justitie/politie woordvoerders van NRW dat 1 op de 4 gevangen en niet-Duitser is. Even later werd de kijkers verteld dat van de bevolking van de NRW 25% een migratie-achtergrond heeft.
Aan de kijker werd overgelaten de juiste conclusie te trekken.

Mij kanttekening: de categorie niet-Duitser en die 'met migratie-achtergrond overlappen slechts zeer gedeeltelijk.
Migratie achtergrond heb je in Duitsland als een voorouder van je na 1954 in Duitsland is komen te wonen.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 1 mei 2009 om 20:58.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 08:18   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=De schoofzak;4082671]Ja, 't is goed jong.
Dat van die frituuruitbaters en hun majonaize was maar een grapje.

Ik gaf dan ook enkel de uitleg waarom die zo duur is,

Gij weet er presies veel van.
Vertel ons dan eens welke de minimum straf is die op een misdrijf moet staan, eer er voorlopige hechtenis mag uitgesproken worden door de onderzoeksrechter.
En herhaal dan nog maar eens welke van de zaken die jij opsomt, daarvoor in aanmerking komt.

Er bestaan geen regel van minimum straf voor het bepalen van voorarrest, enkel de regel of de kans bestaat op gaan lopen, een gevaar voor de maatschappij, een gevaar om als getuigen beïnvloed te worden,

Je hoeft dus zelfs geen verdachte te zijn, ook als kroongetuigen kan je een tijd in voorarrest gehouden worden.

Hebt ge liever dat pedofielen, verkrachters of zelfs ordinaire overvallers in de buurt van het slachtoffer blijven hangen in afwachting van hun proses?
In veel gevallen is er slechts een vermoeden van envaak worden er verschillende vermoedelijke daders tegelijk vastgehouden, terwijl er slechts 1 dader is
Of zijt de voorstander van misdadigers die hun finansieel vermogen nog moeten kunnen verbergen, zoals die gast die daar in Antwerpen voor Assisen staat momenteel. Zijn slachoffers zullen maar ziekenhuisrekeningen betalen en sukkelen als levenslang verlamde, op eigen kosten ...

Een betere wereldwijde samenwerking van de justitie's is inderdaad wenselijk, plus het op effen van het bankgeheim wereldwijd.

Kent gij zo iemand met zijn voortuinmuurtje? Of kent gij iemand die vervangende gevangenisstraf heeft uitgezeten?
Ja,ik ken mensen die hebben gezetten voor en auto-ongeval met enkel stoffelijke schade, en ik mensen een vervangende straf hebben uitgezetten.
Aai dont tink so.

Kom niet af met gehoord van de kaffeebaas zijn kuisvrouw haar buur zijn schoonzus.

Kan deze mensen hun naam en adres hier wel niet doorgeven als bewijs, want dan komen ze mij hier halen om in den bak te steken.

Als dat zo zou zijn, wat ik betwijfel, zitten ze dan misschien niet op hun plaats daar?

Rare gedachte gang, een Chileen die in Chili veroordeeld word wegens moord of verkrachting die niet in de Chileense gevangenis thuis hoort, maar hier zijn straf mag uitzitten, omdat hij naar hier is kunnen vluchten.

Et alors?

Gevangenissen dienen om veroordeelden en gevaren voor de samenleving in op te sluiten, niet om de politie en de onderzoeksrechter het gemakkelijker te maken om getuigen te kunnen verhoren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 10:51   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jantje;4084050]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...
Gij weet er presies veel van.
Vertel ons dan eens welke de minimum straf is die op een misdrijf moet staan, eer er voorlopige hechtenis mag uitgesproken worden door de onderzoeksrechter.
En herhaal dan nog maar eens welke van de zaken die jij opsomt, daarvoor in aanmerking komt.

Er bestaan geen regel van minimum straf voor het bepalen van voorarrest, enkel de regel of de kans bestaat op gaan lopen, een gevaar voor de maatschappij, een gevaar om als getuigen beïnvloed te worden,

Je hoeft dus zelfs geen verdachte te zijn, ook als kroongetuigen kan je een tijd in voorarrest gehouden worden.

...
Ah ja?

en dit dan:

Citaat:
20 JULI 1990.—WET BETREFFENDE DE VOORLOPIGE HECHTENIS

...

HOOFDSTUK III - Het bevel tot aanhouding
Art. 16. § 1. Slechts in geval van volstrekte noodzakelijkkheid voor de openbare veiligheid en indien het feit voor de verdachte een correctionele hoofdgevangenisstraf van een jaar of een zwaardere straf tot gevolg kan hebben, kan de onderzoeksrechter een bevel tot aanhouding verlenen.
...
Ik ben geen jurist. Ik weet dat ik er maar heel weinig van weet.
Maar wat ik er van weet, kan ik bewijzen.

En ik hou niet van lullers, toogpraters ... tenzij we beiden weten dat we aan't zuipen zijn en het dus niet veel belang heeft.

Dus hiermee: "je krijgt mijn schoen naar je kop gegooid".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 12:46   #34
artisjok
Banneling

Standaard

Waarom zaten die heren van het lappersfortbos die, voedsel gestolen hadden uit de afvalbak, dan weken in voorarrest?

Zowat 1 op 3 gevangenen zitten er in voorarrest.
Ik vind dat niet meer normaal.
Oud 2 mei 2009, 13:49   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom zaten die heren van het lappersfortbos die, voedsel gestolen hadden uit de afvalbak, dan weken in voorarrest?
Als ze niets gestolen hadden en zich gewoon aan de regels hielden zoals iedereen dan zaten ze niet in de bak.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 13:58   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als ze niets gestolen hadden en zich gewoon aan de regels hielden zoals iedereen dan zaten ze niet in de bak.
De vraag was :
Waarom zaten ze weken in voorarrest?
Oud 2 mei 2009, 13:59   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag was :
Waarom zaten ze weken in voorarrest?
Omdat ons justitiestelsel achterloopt zeker?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 14:19   #38
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat ons justitiestelsel achterloopt zeker?
Heeft er niets mee te maken.
Las je niet wat De schoofzak citeerde?

"20 JULI 1990.—WET BETREFFENDE DE VOORLOPIGE HECHTENIS

...

HOOFDSTUK III - Het bevel tot aanhouding
Art. 16. § 1. Slechts in geval van volstrekte noodzakelijkkheid voor de openbare veiligheid en indien het feit voor de verdachte een correctionele hoofdgevangenisstraf van een jaar of een zwaardere straf tot gevolg kan hebben, kan de onderzoeksrechter een bevel tot aanhouding verlenen.
... "
Oud 2 mei 2009, 15:46   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
Misschien een soort van karantaine tegens varkenspest ??

Drugs? Slagen aan de polies? Andere diefstallen, al dan niet uit dat warenhuis, hun afval illegaal lozen, sosiale fraude ...???

(Waarom in hemelsnaam vraagt ge dat aan mij? Ik ben nog nooit in dat bos geweest. Maar als ge denkt dat ik zo'n open doelkans laat liggen, dan zijt ge er nevens.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 15:50   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien een soort van karantaine tegens varkenspest ??

Drugs? Slagen aan de polies? Andere diefstallen, al dan niet uit dat warenhuis, hun afval illegaal lozen, sosiale fraude ...???

(Waarom in hemelsnaam vraagt ge dat aan mij? Ik ben nog nooit in dat bos geweest. Maar als ge denkt dat ik zo'n open doelkans laat liggen, dan zijt ge er nevens.)
Neen, er waren geen andere feiten. Enkel diefstal van voedsel uit de afvalbak.

Ik vraag het jou omdat je er blijkbaar aan twijfelt dat er veel te veel volk in voorarrest zit. Dat er toch nu en dan misbruik wordt gemaakt van het voorarrest.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be