![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En je kunt ook neutrale bronnen raadplegen. Bovendien: als je iets wil weten over een product of over iets, vraag je toch aan een gebruiker? Als je wil weten of een boek goed is, vraag je het aan iemand die het heeft gelezen? Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 4 mei 2009 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
N.a.v. je uitspraak "Mensen die drugs gebruiken doen dat om de realiteit te ontvluchten." vroeg ik je : "Geldt dat voor alle mensen die drugs gebruiken? Voor de meerderheid, sommigen? Voor alle drugs? Waarop baseer jij je om dit te stellen?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Flanellen, lsd is NOT the way to go man.
Paddo's ook niet onderschatten. Is de geest wel capable aan overmatig gebruik? En dan heb ik het ook over "paar" keer in het jaar. Vroeger deed men dat enkel in noodgevallen, in de oudere culturen dan. Ik ben me nu aan het richten op vedische schriften en vraag soms diep in mezelf af: is de weg naar God werkelijk een paddenstoel? LSD heeft bij mij na de eerste keer direct een slechte ervaring opgeroepen, bijna zo slecht dat ik nooit meer psychedelics wou doen. Het voelt zo chemisch in je hoofd vind ik, ik dacht ook niet meer in normale termen, allez begrijp me niet verkeerd. Ik dacht gewoon raar, dat ik vanalle omwegen moest maken om tot mijn vriendin te komen terwijl ze pal naast me lag. Double hofmanneke was dat, eerste en laatste lsd trip. Bij de andere psychedelica heb ik dan weer andere dingen ervaren, het leven in een ruimer perspectief geplaatst. Ik ben nog altijd wie ik ben, nog altijd even gek en wispelturig, maar ik aanzie de dingen nu wel veel ruimer. En dan vooral met name natuur. Het universum/de schepping heeft zich altijd mooi geuit in NATUURLIJKE vormen van psychedelica, maar ik vraag me af of dit ook te bereiken is in een nuchtere staat door een hoger bewustzijn te bereiken. Het feestje aanhouden in sobere toestand zeg maar. Ik ga al zeker eens onder een hersenscanner om te kijken welke schade het heeft geslagen. Ik moet wel toegeven, ik ben iemand dat toch wel minstens 1x per maand tripte, MINSTENS he. Ik ben er zeker en vast innerlijk een beter persoon van geworden, maar wat is de prijs daarvoor?
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook zal angst een grote rol spelen. Zijn er manieren om bovenstaande hindernissen te omzeilen? Ik ben niet vertrouwd met het Tibetaans Dodenboek. Aanrader? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Het Tibetaans Dodenboek is een klassieker.
Het is bijna verplicht om het te lezen. ![]()
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja. Aanrader. Leary's The Psychedelic Experience (A manual based on the Tibetan Book of the Dead) is een goed beginpunt daarvoor. Het bewustzijnsmodel gebaseerd op 8 circuits is ook van Leary, maar ik vind de manier waarop RA Wilson deze uitlegt veel interessanter. Daarover meer in het boek Prometheus Rising
Laatst gewijzigd door netslet : 4 mei 2009 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er een manier om de meest hardnekkige denkpatronen (rechtsliberaal, Jehovagetuige) los te wringen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik heb geen last van een martelaarscomplex dus voel ik daar zelf meestal bitter weinig behoefte toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is hier een p.be-draad, geen serieuze bedoening. Geen nood om te tonen hoe bevrijd men is van allerlei complexen, we weten het zo ook wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Behalve misschien als men reïncarnatie mee in rekening brengt: dan kan er vast nog wat van blijven hangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Ongeveer zelfde als dat waarmee men zogenaamde misdadigers beoordeelt.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 5 mei 2009 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De andere drugs die als "verboden vruchten" wat minder geconsumeerd worden leveren er minder op, maar ze worden dan ook wat breder in de media belicht... Nu kan men gerust stellen dat niet iedereen die aan een toegelaten of verboden drug gaat er in die mate aan verslaafd geraakt dat hij/zij zal sterven; zoals men er ook niet van moet uitgaan dat drugs altijd gebruikt worden om iemand verslaafd te doen geraken om hem/haar onder controle te krijgen, aan prostitutie te dwingen enz.. Maar dat deze zaken pertinent en veel gebeuren staat vast : het ideaal is vanzelfsprekend dat men "zichzelf" in de hand heeft : nauwlettend waarnemen of het gebruik niet uit tde hand loopt en er geen verslavingsgevaar op de loer ligt - dus ook wat betreft het sigaretje en het pintje. Helaas zijn het vooral steeds jongere mensen waarvoor "zelfdiscipline" een vies woord is die steeds meer het slachtoffer worden van de "hippe drugs".
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een beetje zoals het woord "mongool" gebruiken voor alle verstandelijk gehandicapten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://bibliobs.nouvelobs.com/200904...-ministre-turc ? Die schrijver denkt en schrijft dus blijkbaar ook niet volgens het oordeel van de justitie van zijn land (Turkije). Een misdadiger, dus. Volgens jouw principes. (jaja, lichtjes anders toegepast, maar 't principe is 't zelfde, he: zijn geest staat blijkbaar niet "open" genoeg voor het licht van Allah...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch vraag ik me soms af, misbruiken we ze? ook al denken we van niet.
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vandaag in mijn boek onderweg naar mijn cursus iets boeiend gelezen.
Ik ga het bewustzijn verder ontwikkelen zonder tryptamine en las dus iets boeiend dat past in mijn nieuw kadertje. Er zijn mensen dat een trip kunnen oproepen vlak voor de slaap intreed, gaat wel wat "training" vragen. Dus even op experimenteren. Er zit wel logica in aangezien onze hersens van natura lekkere stoffen fabriceren vanwaar je aan het dromen gaat. Just saying ...