Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2009, 18:33   #81
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Excuseer hoor, dat ik geen expert ben op het gebied van drugs. Maar ik ga zeker niet direct van een gebruiken alles klakkeloos aannemen. Dat is nog veel commerciëler dan ik ben.
Expert? Als jij je gaat uitspreken over drugs, weet er dan een minimum over. Dat is echt minimumkennis.

En je kunt ook neutrale bronnen raadplegen.

Bovendien: als je iets wil weten over een product of over iets, vraag je toch aan een gebruiker? Als je wil weten of een boek goed is, vraag je het aan iemand die het heeft gelezen?

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 4 mei 2009 om 18:34.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 18:33   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Excuseer hoor, dat ik geen expert ben op het gebied van drugs. Maar ik ga zeker niet direct van een gebruiken alles klakkeloos aannemen. Dat is nog veel commerciëler dan ik ben.
Van wie neem jij wel iets aan?
N.a.v. je uitspraak "Mensen die drugs gebruiken doen dat om de realiteit te ontvluchten." vroeg ik je :
"Geldt dat voor alle mensen die drugs gebruiken? Voor de meerderheid, sommigen?
Voor alle drugs?
Waarop baseer jij je om dit te stellen?"
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 18:37   #83
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Flanellen, lsd is NOT the way to go man.
Paddo's ook niet onderschatten.

Is de geest wel capable aan overmatig gebruik? En dan heb ik het ook over "paar" keer in het jaar.
Vroeger deed men dat enkel in noodgevallen, in de oudere culturen dan.

Ik ben me nu aan het richten op vedische schriften en vraag soms diep in mezelf af: is de weg naar God werkelijk een paddenstoel?
LSD heeft bij mij na de eerste keer direct een slechte ervaring opgeroepen, bijna zo slecht dat ik nooit meer psychedelics wou doen. Het voelt zo chemisch in je hoofd vind ik, ik dacht ook niet meer in normale termen, allez begrijp me niet verkeerd. Ik dacht gewoon raar, dat ik vanalle omwegen moest maken om tot mijn vriendin te komen terwijl ze pal naast me lag. Double hofmanneke was dat, eerste en laatste lsd trip.
Bij de andere psychedelica heb ik dan weer andere dingen ervaren, het leven in een ruimer perspectief geplaatst.
Ik ben nog altijd wie ik ben, nog altijd even gek en wispelturig, maar ik aanzie de dingen nu wel veel ruimer. En dan vooral met name natuur.

Het universum/de schepping heeft zich altijd mooi geuit in NATUURLIJKE vormen van psychedelica, maar ik vraag me af of dit ook te bereiken is in een nuchtere staat door een hoger bewustzijn te bereiken.
Het feestje aanhouden in sobere toestand zeg maar. Ik ga al zeker eens onder een hersenscanner om te kijken welke schade het heeft geslagen.

Ik moet wel toegeven, ik ben iemand dat toch wel minstens 1x per maand tripte, MINSTENS he. Ik ben er zeker en vast innerlijk een beter persoon van geworden, maar wat is de prijs daarvoor?
Oud 4 mei 2009, 18:38   #84
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik stel net dat dat niveau niet noodzakelijk gehaald zal worden, zeker niet bij gedwongen inname. Ook voldoet je voorstel niet aan de door Pieke aangehaalde guidelines for safety.

Ik weet niet of je enigszins vertrouwd bent met de Bardo Thodol, het Tibetaans Dodenboek, maar volgens mij is tijdens een gedwongen inname een schoonheidservaring tijdens Sidpa Bardo ongeveer het hoogste wat bereikt zal worden.

Verlichting laten bereiken tijdens de twee eerdere fases lijkt me zeer moeilijk omdat je door de verplichting de "patiënt" zijn bewustzijn zal laten neerklappen tot overwegend het Bio-Overlevings-Circuit en Emotioneel Circuit. Wat tot gevolg zal hebben dat de "patiënt" game-elementen niet zal kunnen loslaten en dus niet tot een niveau 5-trip zal komen.
Daar maak je inderdaad een punt, gezien het feit dat de patient ongewillig zal zijn en daarom, zoals jij zegt, dichtklappen.
Ook zal angst een grote rol spelen.

Zijn er manieren om bovenstaande hindernissen te omzeilen?

Ik ben niet vertrouwd met het Tibetaans Dodenboek. Aanrader?
Oud 4 mei 2009, 18:43   #85
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Het Tibetaans Dodenboek is een klassieker.

Het is bijna verplicht om het te lezen.
Oud 4 mei 2009, 18:50   #86
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Daar maak je inderdaad een punt, gezien het feit dat de patient ongewillig zal zijn en daarom, zoals jij zegt, dichtklappen.
Ook zal angst een grote rol spelen.

Zijn er manieren om bovenstaande hindernissen te omzeilen?

Ik ben niet vertrouwd met het Tibetaans Dodenboek. Aanrader?
Promotie voeren voor een vrijwillige "opname". Blijkbaar is dat toch een succesvolle methode geweest als je naar het resultaat kijkt van de door Pieke aangehaalde psilocybine-studie.

En ja. Aanrader. Leary's The Psychedelic Experience (A manual based on the Tibetan Book of the Dead) is een goed beginpunt daarvoor.

Het bewustzijnsmodel gebaseerd op 8 circuits is ook van Leary, maar ik vind de manier waarop RA Wilson deze uitlegt veel interessanter. Daarover meer in het boek Prometheus Rising

Laatst gewijzigd door netslet : 4 mei 2009 om 18:51.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 01:27   #87
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Promotie voeren voor een vrijwillige "opname". Blijkbaar is dat toch een succesvolle methode geweest als je naar het resultaat kijkt van de door Pieke aangehaalde psilocybine-studie.

En ja. Aanrader. Leary's The Psychedelic Experience (A manual based on the Tibetan Book of the Dead) is een goed beginpunt daarvoor.

Het bewustzijnsmodel gebaseerd op 8 circuits is ook van Leary, maar ik vind de manier waarop RA Wilson deze uitlegt veel interessanter. Daarover meer in het boek Prometheus Rising
Mensen die zichzelf vrijwillig laten openemen hebben zoals je reeds aanhaalde niet de meest vastgeroeste denkpatronen.
Is er een manier om de meest hardnekkige denkpatronen (rechtsliberaal, Jehovagetuige) los te wringen?
Oud 5 mei 2009, 01:43   #88
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mensen die zichzelf vrijwillig laten opnemen hebben zoals je reeds aanhaalde niet de meest vastgeroeste denkpatronen.
Is er een manier om de meest hardnekkige denkpatronen (rechtsliberaal, Jehovagetuige) los te wringen?
Ja, altijd.

Maar ik heb geen last van een martelaarscomplex dus voel ik daar zelf meestal bitter weinig behoefte toe.
Oud 5 mei 2009, 01:46   #89
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, altijd.

Maar ik heb geen last van een martelaarscomplex dus voel ik daar zelf meestal bitter weinig behoefte toe.
Dat is dan jouw afwezigheid van behoefte.
Dit is hier een p.be-draad, geen serieuze bedoening. Geen nood om te tonen hoe bevrijd men is van allerlei complexen, we weten het zo ook wel.
Oud 5 mei 2009, 01:52   #90
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is dan jouw afwezigheid van behoefte.
Dit is hier een p.be-draad, geen serieuze bedoening. Geen nood om te tonen hoe bevrijd men is van allerlei complexen, we weten het zo ook wel.
Nekschot dan. Werkt altijd.

Behalve misschien als men reïncarnatie mee in rekening brengt: dan kan er vast nog wat van blijven hangen.
Oud 5 mei 2009, 01:56   #91
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Nekschot dan. Werkt altijd.

Behalve misschien als men reïncarnatie mee in rekening brengt: dan kan er vast nog wat van blijven hangen.
Ach, gezien de stijgende bevolkingsgroei zullen er veel mensen hun zielessensie krijgen. Het zal dus verdund zijn.
Oud 5 mei 2009, 04:22   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar met welk recht ga jij nu vertellen wat "hardnekkige" en wat "goeie" denkpatronen zijn ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 10:42   #93
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar met welk recht ga jij nu vertellen wat "hardnekkige" en wat "goeie" denkpatronen zijn ?
Ongeveer zelfde als dat waarmee men zogenaamde misdadigers beoordeelt.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 5 mei 2009 om 10:42.
Oud 5 mei 2009, 10:57   #94
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Expert? Als jij je gaat uitspreken over drugs, weet er dan een minimum over. Dat is echt minimumkennis.

En je kunt ook neutrale bronnen raadplegen.

Bovendien: als je iets wil weten over een product of over iets, vraag je toch aan een gebruiker? Als je wil weten of een boek goed is, vraag je het aan iemand die het heeft gelezen?
Het aantal doden is een goed criterium. De meeste drugverslavingen zijn die van alcohol en tabak & die leveren dan ook het meeste aantal doden op...

De andere drugs die als "verboden vruchten" wat minder geconsumeerd worden leveren er minder op, maar ze worden dan ook wat breder in de media belicht...

Nu kan men gerust stellen dat niet iedereen die aan een toegelaten of verboden drug gaat er in die mate aan verslaafd geraakt dat hij/zij zal sterven;
zoals men er ook niet van moet uitgaan dat drugs altijd gebruikt worden om iemand verslaafd te doen geraken om hem/haar onder controle te krijgen, aan prostitutie te dwingen enz..

Maar dat deze zaken pertinent en veel gebeuren staat vast : het ideaal is vanzelfsprekend dat men "zichzelf" in de hand heeft : nauwlettend waarnemen of het gebruik niet uit tde hand loopt en er geen verslavingsgevaar op de loer ligt - dus ook wat betreft het sigaretje en het pintje.

Helaas zijn het vooral steeds jongere mensen waarvoor "zelfdiscipline" een vies woord is die steeds meer het slachtoffer worden van de "hippe drugs".

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 11:01   #95
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het aantal doden is een goed criterium. De meeste drugverslavingen zijn die van alcohol en tabak & die leveren dan ook het meeste aantal doden op...

De andere drugs die als "verboden vruchten" wat minder geconsumeerd worden leveren er minder op, maar ze worden dan ook wat breder in de media belicht...

Nu kan men gerust stellen dat niet iedereen die aan een toegelaten of verboden drug gaat er in die mate aan verslaafd geraakt dat hij/zij zal sterven;
zoals men er ook niet van moet uitgaan dat drugs altijd gebruikt worden om iemand verslaafd te doen geraken om hem/haar onder controle te krijgen, aan prostitutie te dwingen enz..

Maar dat deze zaken pertinent en veel gebeuren staat vast : het ideaal is vanzelfsprekend dat men "zichzelf" in de hand heeft : nauwlettend waarnemen of het gebruik niet uit tde hand loopt en er geen verslavingsgevaar op de loer ligt - dus ook wat betreft het sigaretje en het pintje.

Helaas zijn het vooral steeds jongere mensen waarvoor "zelfdiscipline" een vies woord is die steeds meer het slachtoffer worden van de "hippe drugs".
Drugs als noemer voor een breed gamma van stoffen gebruiken is simpelweg fout.
Dat is een beetje zoals het woord "mongool" gebruiken voor alle verstandelijk gehandicapten.
Oud 5 mei 2009, 17:38   #96
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Drugs als noemer voor een breed gamma van stoffen gebruiken is simpelweg fout.
Dat is een beetje zoals het woord "mongool" gebruiken voor alle verstandelijk gehandicapten.
Ja, daar slaag je de nagel op de kop
Oud 5 mei 2009, 17:50   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer zelfde als dat waarmee men zogenaamde misdadigers beoordeelt.
Een maatschappij waar gedachtengoed stof voor het gerecht is, ziet er meestal nogal dictatoriaal uit. Wat denk je van het recente proces vanwege "blasfemie"

http://bibliobs.nouvelobs.com/200904...-ministre-turc

?

Die schrijver denkt en schrijft dus blijkbaar ook niet volgens het oordeel van de justitie van zijn land (Turkije). Een misdadiger, dus. Volgens jouw principes.
(jaja, lichtjes anders toegepast, maar 't principe is 't zelfde, he: zijn geest staat blijkbaar niet "open" genoeg voor het licht van Allah...).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 19:45   #98
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Een maatschappij waar gedachtengoed stof voor het gerecht is, ziet er meestal nogal dictatoriaal uit. Wat denk je van het recente proces vanwege "blasfemie"

http://bibliobs.nouvelobs.com/200904...-ministre-turc

?

Die schrijver denkt en schrijft dus blijkbaar ook niet volgens het oordeel van de justitie van zijn land (Turkije). Een misdadiger, dus. Volgens jouw principes.
(jaja, lichtjes anders toegepast, maar 't principe is 't zelfde, he: zijn geest staat blijkbaar niet "open" genoeg voor het licht van Allah...).
Je snapt het niet (wonder o wonder ). Hallucinogenen zorgen er net voor dat je meer openstaat voor andere meningen (en dus niet hardnekkig blijft bij overtuigingen die gebaseerd zijn op irrationaliteit en vooroordelen), je leert relativeren. Wat heeft dat nu te maken met dictatoriaal gedrag?
Oud 5 mei 2009, 19:49   #99
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Toch vraag ik me soms af, misbruiken we ze? ook al denken we van niet.
Oud 6 mei 2009, 17:21   #100
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vandaag in mijn boek onderweg naar mijn cursus iets boeiend gelezen.
Ik ga het bewustzijn verder ontwikkelen zonder tryptamine en las dus iets boeiend dat past in mijn nieuw kadertje.

Er zijn mensen dat een trip kunnen oproepen vlak voor de slaap intreed, gaat wel wat "training" vragen. Dus even op experimenteren.
Er zit wel logica in aangezien onze hersens van natura lekkere stoffen fabriceren vanwaar je aan het dromen gaat.

Just saying ...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be